Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 March 2021, 11:14   #1981
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Yep. Mannen en vrouwen zijn ook verschillend, toch zal men dat in het enkelvoudig bewustzijn niet bemerken.
Kan jij dit uitgebreider uitleggen?
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 12:16   #1982
Nowee
Vicaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bedoel je dat men 'strijdig' mag zijn eens een mate van bewustzijn heeft?
Je kan het beter omdraaien. De mate van 'in strijd zijn met de omgeving', laat zien hoe bewust iemand is.
Iedereen strijd op het forum voor zijn mening. Sommigen leggen hun mening op, anderen verdedigen hun mening, met de verborgen intentie om hun eigen mening naar voren te brengen.
Zoals je zegt Mihaela is het beter om strijd te zien als bewust worden van de verschillende intenties. Zo valt meer en meer op dat een bepaalde groep lak heeft aan de feiten waarop gestreden wordt en de werkelijkheid ondergraaft met leugens. Onder het mom van het het eigen gelijk als Waarheid telt alleen nog de aandacht en hoe de ander aangetrokken kan worden tot die Waarheid. Op een feitelijke, redelijke basis kan dat niet dus neemt deze groep zijn toevlucht tot leugens, verdraaiingen en uitsluitingen.
Strijd is dan zich bewust worden dat leugenaars zich in het debat mengen en aandacht opeisen om op leugens in te gaan.
Nowee is offline  
Oud 27 March 2021, 12:38   #1983
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Zoals je zegt Mihaela is het beter om strijd te zien als bewust worden van de verschillende intenties. Zo valt meer en meer op dat een bepaalde groep lak heeft aan de feiten waarop gestreden wordt en de werkelijkheid ondergraaft met leugens. Onder het mom van het het eigen gelijk als Waarheid telt alleen nog de aandacht en hoe de ander aangetrokken kan worden tot die Waarheid. Op een feitelijke, redelijke basis kan dat niet dus neemt deze groep zijn toevlucht tot leugens, verdraaiingen en uitsluitingen.
Strijd is dan zich bewust worden dat leugenaars zich in het debat mengen en aandacht opeisen om op leugens in te gaan.
Ja. . Wat te doen?
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 15:37   #1984
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
is het beter om strijd te zien als bewust worden van de verschillende intenties. .
Strijd heeft verschillende facetten.
Aanvallen, verdedigen, verstijven, een kant kiezen in een strijd tussen twee partijen( partij kiezen), niets zeggen terwijl er iets gaande is, en dan reageren juist de ware keuze zou zijn, en ga zo door.
Strijd is eigenlijk de uitlaatklep van emoties en gevoelens die een deur kunnen zijn naar/tot bewustwording.
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 16:09   #1985
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Kan jij dit uitgebreider uitleggen?
Ja. In zintuigelijk bewustzijn is er de neiging om het "ik ben man" of Ik ben vrouw' uit te spreken. Dat doet men dan aan de hand van de waargenomen vorm. Ik werkelijkheid is dat onderscheid er niet.
Oud 27 March 2021, 16:10   #1986
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Men kan onder het mom van 'zelfonderzoek' ( of welke naam men daarvoor kiest) oud gedrag vertonen, wat eigenlijk laat zien dat men alleen met de theorie bezig is. De praktijk is het enige bewijs.
Klopt. Daarom is het enig geldende bewijs deugdelijk zelfonderzoek in de praktijk.
Oud 27 March 2021, 16:12   #1987
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat men 'strijdig' mag zijn eens een mate van bewustzijn heeft?
Je kan het beter omdraaien. De mate van 'in strijd zijn met de omgeving', laat zien hoe bewust iemand is.
Iedereen strijd op het forum voor zijn mening. Sommigen leggen hun mening op, anderen verdedigen hun mening, met de verborgen intentie om hun eigen mening naar voren te brengen.
"Hoe bewust" vind ik een rare uitdrukking. Strijden voor een mening vind ik ook een vreemde zaak. Een mening doet zich in mij voor en dat schrijf ik. Waarom strijden voor zoiets onbenulligs als een mening?
Oud 27 March 2021, 16:13   #1988
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Laat de leugenaars maar kletsen. Alleen het 'wie' maakt zich daar druk om.

Verder zou ik ze liever onwetenden noemen. Iedereen hier schrijft naar gelang dat er wetendheid dan wel onwetendheid is.

(Vergeef hen Heer, ze weten niet wat ze zeggen.)
Oud 27 March 2021, 16:15   #1989
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Strijd is eigenlijk de uitlaatklep van emoties en gevoelens die een deur kunnen zijn naar/tot bewustwording.
Gevoelens hebben geen strijd nodig om te bestaan.
Gevoelens hebben gaat vanzelf en behoeft geen enkele inspanning.
Oud 27 March 2021, 16:30   #1990
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
"Hoe bewust" vind ik een rare uitdrukking. Strijden voor een mening vind ik ook een vreemde zaak. Een mening doet zich in mij voor en dat schrijf ik. Waarom strijden voor zoiets onbenulligs als een mening?
Een mening doet zich voor, en dan schrijf jij. Maar als iemand anders niet jouw mening deelt, en jij blijft je mening noemen, met woorden die niet echt vriendelijk genoemd kunnen worden, is er sprake van stijd/ irritatie/boosheid in jou.
Men kan zo een houding opdringerig noemen, of kleinerend, kwetsend, overheersend, manipulerend, en ga zo door.
Als men zegt: 'Bassie, ik deel jouw mening niet, laat me met rust! '
Als jij nog steeds door gaat, en de ander continue met woorden benaderd die kleinerend of neerbuigend beschouwd kunnen worden, dan is er echt iets gaande bij jou.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten

Colofon