Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 February 2012, 15:08   #11
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En ik denk dat daar de sleutel ligt, bij het veranderen van je persoonlijke beleving. Daar vanuit veranderd je leven.
Het scheppen.
Zeker weten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 16:58   #12
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Ondertussen heeft de wetenschap al "ont-dekt" dat het hart -via emoties/voelen- 5000 (!) maal sterkere signalen uitzendt dan het denken. Zo heeft men o.a. geconstateerd dat het energieveld rond de aarde nogal drastisch veranderde vlak n? de aanslag op de Twin Towers; de oorzaak werd gelegd bij de algemene wereldangst die op dat moment opspeelde.

Persoonlijk (onder)vind ik dat gedachten (overtuigingen) inderdaad scheppende/oorzakelijke krachten zijn maar dat deze veel minder "effect" hebben wanneer ze niet ondersteund worden door (sterke) gevoelens/emoties. Het woord e-motie betekent dan ook "energie in beweging"?
Wanneer de gedachtenkracht vergezeld wordt door een zogenaamd negatieve energie (zoals bijvoorbeeld angst/wantrouwen) veroorzaakt dat dus een compleet ander resultaat dan wanneer die kracht zich verbindt met de energie van liefde/vertrouwen.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 17:12   #13
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Ondertussen heeft de wetenschap al "ont-dekt" dat het hart -via emoties/voelen- 5000 (!) maal sterkere signalen uitzendt dan het denken. Zo heeft men o.a. geconstateerd dat het energieveld rond de aarde nogal drastisch veranderde vlak n? de aanslag op de Twin Towers; de oorzaak werd gelegd bij de algemene wereldangst die op dat moment opspeelde.

Persoonlijk (onder)vind ik dat gedachten (overtuigingen) inderdaad scheppende/oorzakelijke krachten zijn maar dat deze veel minder "effect" hebben wanneer ze niet ondersteund worden door (sterke) gevoelens/emoties. Het woord e-motie betekent dan ook "energie in beweging"?
Wanneer de gedachtenkracht vergezeld wordt door een zogenaamd negatieve energie (zoals bijvoorbeeld angst/wantrouwen) veroorzaakt dat dus een compleet ander resultaat dan wanneer die kracht zich verbindt met de energie van liefde/vertrouwen.
Treffend, energie in beweging. Het "bewijst" zich iedere keer weer in je eigen leven, welk invloed e moties hebben op je lichaam en leven.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 18:34   #14
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het zijn inderdaad je emoties die je gedachten kracht geven. Het gaat er in mijn beleving niet zozeer om wat ik mij allemaal kan verzinnen, maar om die gedachten die me ook raken. Cognitief kan ik me zoveel verzinnen, maar het zijn mijn verlangens, mijn behoeften, mijn wensen en dromen, mijn overtuigingen, mijn verwachtingen, mijn normen en waarden, mijn angsten, pijnen en vreugden die uiteindelijk verschil maken.

Ik worstel met loslaten en vertrouwen, maar ook met mijn mogelijkheid te scheppen en creëren. Ik begin erachter te komen dat die twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dat juist vanuit vertrouwen in mezelf en dat het leven voor mij dat biedt wat ik nodig heb, ik ook mooie dingen tot stand kan brengen.

Mijn dromen zijn groot, mijn zelfopgeworpen bergen evenzeer. Ik heb met al die bergen ervaren dat het leven je in die situaties zet die je de gelegenheid geven de berg achter je te laten. Heb ook gemerkt dat als ik een nieuw inzicht had en iets uitriep voor mezelf, het leven me leek te testen. Weet je wel zeker dat je het aan durft? Hoe groter het vertrouwen van mijn statement, hoe harder de reactie die me toegeworpen werd.

Wat je uitzendt, krijg je terug... zoiets... voor mijn gevoel is er juist een grote wisselwerking tussen je eigen energetische uitwisseling met dat van 'het leven om je heen' hetgeen niet maakt dat je niets kan doen maar juist heel veel.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 19:45   #15
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik worstel met loslaten en vertrouwen...
Dit is voor mij zeer herkenbaar : het woord "worstelen" dat gekoppeld wordt aan de woorden "loslaten" en "vertrouwen". Tot ik besefte dat het cruciale van deze zin in het woordje IK lag? Mijn "ik", m.a.w. het beeld dat omtrent mezelf in mijn hoofd leeft, worstelde met loslaten en vertrouwen. Mezelf (mijn energie) vertrouwen/volgen ONDANKS de merkbare aanwezigheid van een tegenstribbelend, twijfelend, angstig of onzeker ik (gedachten/emoties), daar ging het dus om?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
... maar ook met mijn mogelijkheid te scheppen en creëren.
Een belangrijke vraag die ik mezelf daaromtrent stelde, luidde : "WIL ik eigenlijk wel een scheppend vermogen dat zo vrij is dat ik de enige verantwoordelijke ben voor ALLES wat ik zie, denk, voel, ervaar?"
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 19:54   #16
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik worstel met loslaten en vertrouwen, maar ook met mijn mogelijkheid te scheppen en creëren. Ik begin erachter te komen dat die twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dat juist vanuit vertrouwen in mezelf en dat het leven voor mij dat biedt wat ik nodig heb, ik ook mooie dingen tot stand kan brengen.

Wat je uitzendt, krijg je terug... zoiets... voor mijn gevoel is er juist een grote wisselwerking tussen je eigen energetische uitwisseling met dat van 'het leven om je heen' hetgeen niet maakt dat je niets kan doen maar juist heel veel.
De narigheid die je overkomt, schep / cre?er je die dan ook zelf?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 21:29   #17
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De narigheid die je overkomt, schep / cre?er je die dan ook zelf?
Mijn eerste reactie was ja. Daarna vroeg ik mezelf af, is dat echt zo? Werkt het echt tot in den extreme zo? Ik ben geneigd te denken ja, waarom zou er immers onderscheid zijn tussen klein en groot? Van de grote dingen zullen we niet altijd de link zomaar zien, daarom hoeft het principe nog niet anders te zijn.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 22:04   #18
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn eerste reactie was ja. Daarna vroeg ik mezelf af, is dat echt zo? Werkt het echt tot in den extreme zo? Ik ben geneigd te denken ja, waarom zou er immers onderscheid zijn tussen klein en groot? Van de grote dingen zullen we niet altijd de link zomaar zien, daarom hoeft het principe nog niet anders te zijn.
Dan lijkt me de ogenbliksemiaanse vraag gerechtvaardigd:
waarom doe je je zelf dat aan?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 22:07   #19
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het zijn niet de situaties die je creëert, maar de energie die je uitstuurt die van invloed is. Je verlangens, behoeften etc.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 22:15   #20
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het zijn niet de situaties die je creëert, maar de energie die je uitstuurt die van invloed is. Je verlangens, behoeften etc.
Heb je dan verlangen naar / behoefte aan narigheid?
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.