Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 August 2011, 23:55   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht


Wat mij nu nog stoort is dat iemand die dicht bij mij staat, zich nog wel erg druk kan maken. Ik wil er namelijk niet meer in meegezogen worden en moet er dus mee leren omgaan.
Als je er in slaagt om hier goed mee om te gaan, laat me weten hoe jij het doet, want ik heb ook moeite mee om een houding in te vinden.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 12:17   #12
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je er in slaagt om hier goed mee om te gaan, laat me weten hoe jij het doet, want ik heb ook moeite mee om een houding in te vinden.
Dit kan met Geweldloze Communicatie. Het lukt me steeds beter om hiermee om te gaan en inderdaad is dit het moeilijkste bij mensen die dicht bij staan, maar het gaat me wel steeds makkelijker af.

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 12:31   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Dit kan met Geweldloze Communicatie. Het lukt me steeds beter om hiermee om te gaan en inderdaad is dit het moeilijkste bij mensen die dicht bij staan, maar het gaat me wel steeds makkelijker af.

Liefs, Henk
Ik heb ook met een groep vrienden een paar jaar Geweldloze Communicatie gedaan.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 13:23   #14
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Ik heb ook met een groep vrienden een paar jaar Geweldloze Communicatie gedaan.
Ik heb me er ook 's in verdiept nav wat Henk er destijds over schreef. Maar geweldloze communicatie kan alleen bestaan bij de gratie van gewelddadige communicatie. Niet kiezen voor het één of het ander en dan blijft er "gewoon" communicatie over.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 14:17   #15
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Als je er in slaagt om hier goed mee om te gaan, laat me weten hoe jij het doet, want ik heb ook moeite mee om een houding in te vinden.
Tegenwoordig probeer ik mij wat meer in te leven, en daardoor meer begrip te krijgen, dat wil nog wel eens helpen. Want ik neem het te persoonlijk en ga te veel van mezelf uit. Nu praat ik er soms gewoon over met diegene en geef diegene ook andere openingen.

Maar het blijft lastig met iemand die emotioneel dicht bij je staat. Ik kan er niet zo goed tegen als het met iemand dan niet zo goed gaat. En dan gewoon voor mijn gevoel om niets, dat de moeite niet waard is om zich daar zo over op te winden. Zou kunnen dat dat het eigenlijke probleem is. En omdat ik niet houd van onrust. En dan krijg ik dus gewoon last van mijn eigen onrust, als ik dat niet wat rustiger kan zien. Ik moet er wel om blijven denken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 14:18   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
geweldloze communicatie kan alleen bestaan bij de gratie van gewelddadige communicatie. Niet kiezen voor het één of het ander en dan blijft er "gewoon" communicatie over.
Ermee eens, maar nu ben ik heel erg benieuwd naar, hoe jij dit ondervonden hebt.
Waarmee ben je begonnen, in je bewustwordingsproces, en waar bevindt jij je nu (behalve thuis).
Als je in het kort zou willen omschrijven wat zelfkennis voor jou nu is, en hoe ben jij op dit punt gekomen, en hoe jij in het leven staat.

**********

(Alsnog, taal is niet mijn sterkste instrument, maar communicatie wel, vooral als ik stil ben)..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 14:32   #17
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ermee eens, maar nu ben ik heel erg benieuwd naar, hoe jij dit ondervonden hebt.
Waarmee ben je begonnen, in je bewustwordingsproces, en waar bevindt jij je nu (behalve thuis).
Als je in het kort zou willen omschrijven wat zelfkennis voor jou nu is, en hoe ben jij op dit punt gekomen, en hoe jij in het leven staat.

**********

(Alsnog, taal is niet mijn sterkste instrument, maar communicatie wel, vooral als ik stil ben)..
Nou Mihaela, ik weet niet of ik dat zomaar even kort kan omschrijven. En op dit moment ontbreekt me daartoe ook de tijd (en de lust). Maar ik kom er later graag een keer op terug, als je dat goed vindt.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 15:07   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Nou Mihaela, ik weet niet of ik dat zomaar even kort kan omschrijven. En op dit moment ontbreekt me daartoe ook de tijd (en de lust). Maar ik kom er later graag een keer op terug, als je dat goed vindt.
Ik moet er om glimlachen, had ook verwacht dat het een ietwat vermoeiende bezigheid zou kunnen zijn, maar ik waagde erop. Kijk maar gerust of het een keer komt. Uiteindelijk doet het verhaal zeker niet meer toe, maar ik volg graag de lijn in iemand zijn proces. En als het goed is, is er geen lijn meer te volgen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 August 2011, 19:19   #19
Agnes
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
En als het goed is, is er geen lijn meer te volgen.
En is het verhaal overbodig geworden...
Agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 7 August 2011, 13:23   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes Bekijk bericht
En is het verhaal overbodig geworden...
Maar wat een kick om dat te vertellen.. toch ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.