Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 September 2014, 16:24   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De hele maatschappij berust op het vergroten van het ego. Steeds bewuster ben ik daar op weg naar, om me vrij te maken van de overheersing(verdwazing) van het ego.
Ik ontmoet mensen en gelegenheden die voor heel even inspirerend zijn, en stimulerend. Vervolgens zie ik dat men een vorm vindt, en zich daar in berust. Het is vanuit het ego dat men graag 'voltooid/gerealiseerd/vrij/ verlicht wil zijn. En ook al is het niet zo, ontstaat er een leugen waarin ze strijdlustig in geloven. Vaak gaat men niet meer bij zichzelf kijken, maar worden ze 'adviseurs' en bevechten ze het ego van een ander.
Met moeite ga ik weer verder, mijn innerlijke drijf is me steeds bewuster te worden van wat bij mij leeft.
Het is voor mij de weg die bij mij het beste resoneert, mijn ego te leren kennen. Daar vanuit ontstaat er bij mij steeds meer berusting.
Alsnog zijn er nog steeds tal van voorbeelden waarin ik zie hoe snel en subtiel de verdwazing van het ego bij mij de boventoon voert. ''

.
een mooie aansluiting tussen verdwazing van het ego en het wezenlijke. Is dat niet waar het hele 'gezoek' om gaat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 September 2014, 17:39   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
een mooie aansluiting tussen verdwazing van het ego en het wezenlijke. Is dat niet waar het hele 'gezoek' om gaat?
Ik denk het wel. Het is zo een beetje het eindpunt te willen bereiken door te leven of het eindpunt te willen bereiken door alle leven uit te roeien en alleen het eindpunt over te houden.
Steriel niet?
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.