Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 March 2013, 16:01   #1
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De software is alleen al 400, het bedrag van 140 euro ben ik jaarlijks kwijt aan de serverruimte en behouden van de naam Zelfkennisforum.

Jouw internetvriendje vraagt dat overigens ook voor de serverruimte. Ik ben in voor iedere reductie van de kosten. Ik hou helemaal niet van schooien.

Het lijkt bijna chantage dat wanneer het streefbedrag niet gehaald wordt het forum zal sluiten, maar we zullen zien wat het jullie waard is om het in de lucht te houden.

Mij is het in de lucht houden tegenwoordig niets meer waard.
Natuurlijk is een bijdrage wenselijk of ook gebruikelijk. als je kosten maakt en je ervan mee wilt profiteren. Toen ik hier een paar jaar geleden via via uitgenodigd werd, was mij hier dus niets van bekend, volgens mij stond hierover ook niets in de forum regels en dat een item zou kunnen worden.
En ik wil zelf ook liever niet op kosten van anderen blijven.

Als ik besluit mij op grond van deze redenen wel uit te laten schrijven hoop ik dat dat onder deze omstandigheden wel met onmiddellijke ingang mogelijk is. Ik ga hierover na denken en heb dan geen bedenktijd meer nodig als ik dit besluit kenbaar maak.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 16:38   #2
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Natuurlijk is een bijdrage wenselijk of ook gebruikelijk. als je kosten maakt en je ervan mee wilt profiteren. Toen ik hier een paar jaar geleden via via uitgenodigd werd, was mij hier dus niets van bekend, volgens mij stond hierover ook niets in de forum regels dat dat een item zou kunnen worden.
En ik wil zelf ook liever niet op kosten van anderen blijven.

Als ik besluit mij op grond van deze redenen wel uit te laten schrijven hoop ik dat dat onder deze omstandigheden wel met onmiddellijke ingang mogelijk is. Ik ga hierover na denken en heb dan geen bedenktijd meer nodig als ik dit besluit kenbaar maak.
Je hebt tot nu toe zonder bezwaar al geprofiteerd van de omstandigheid dat ik alle kosten heb betaald. Nu ik aangeef de lasten niet meer (geheel) te willen dragen en anderen vraag een deel op zich nemen is het 'profiteren' ineens een item voor je ?

Ik zelf heb het niet over profiteren want de vraag was niet of je profiteert maar of het voortbestaan van dit forum je voldoende waard is een bijdrage te leveren in de kosten.

Het is dezelfde vraag of je het koningshuis nog steeds graag hebt wanneer je wist dat jou dat 300 euro per jaar kost. Je profiteert niet van het koningshuis maar je bent er mee ingenomen dat het er is. Aan het koningshuis draag je ongewild via belastingaanslagen bij, hier kun je kiezen of het forum je een geldbedrag waard is of niet, afhankelijk of je het hebt natuurlijk.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 13:10   #3
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat had ik niet verwacht Renoir. Ik had voorvoelt dat je bezig was met een evt opheffen van het forum...., nee eerder dat het forum zou opheffen omdat het niet aan je verwachting voldoet. Ik had gerekend op April ( nav de eerste berichten op dit forum )dit jaar; einde verhaal nu deze uitkomst....

Verrassende draai.

Wij zullen zien en ik ben benieuwd WiNk
Dat zou ik willen inderdaad, maar het is wel een egocentrische oplossing namelijk de mogelijkheid van communicatie en interactie die er gaande is afbreken.

Als de doelstelling niet gehaald wordt kunnen we tegen die tijd misschien met z'n allen verhuizen naar bijvoorbeeld het forum van Ulla.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 13:18   #4
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat zou ik willen inderdaad, maar het is wel een egocentrische oplossing namelijk de mogelijkheid van communicatie en interactie die er gaande is afbreken.

Als de doelstelling niet gehaald wordt kunnen we tegen die tijd misschien met z'n allen verhuizen naar bijvoorbeeld het forum van Ulla.
Esje heeft al een gratis forum gemaakt voor ons clubje. Kunnen we beter daarheen gaan, als zij dat goed vind. Mijn forum ligt braak en heeft hele andere onderwerpen en gaat uiterlijk aan het eind van het jaar samen met mijn website ook weg. Als ik niets anders besluit, dat weet ik allemaal nog niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 13:21   #5
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Esje heeft al een gratis forum gemaakt voor ons clubje. Kunnen we beter daarheen gaan, als zij dat goed vind. Mijn forum ligt braak en heeft hele andere onderwerpen en gaat uiterlijk aan het eind van het jaar samen met mijn website ook weg. Als ik niets anders besluit, dat weet ik allemaal nog niet.
Wat is haar adres ?
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 13:23   #6
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat is haar adres ?
http://zelfkennisclubj.forum2go.nl/
En als je googelt gratis forum kom je meer mogelijkheden tegen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 14:06   #7
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat zou ik willen inderdaad, maar het is wel een egocentrische oplossing namelijk de mogelijkheid van communicatie en interactie die er gaande is afbreken.

Als de doelstelling niet gehaald wordt kunnen we tegen die tijd misschien met z'n allen verhuizen naar bijvoorbeeld het forum van Ulla.
Niet meer heb ik inmiddels begrepen. Heb ook begrepen dat je toch zelf nog geen afstand kan doen in zeker opzicht.

Ik vind een bijdrage vragen, mbt de kosten, van de leden voor het in stand houden van een betaald forum niet meer dan normaal eigenlijk. Ik kan me herinneren dat ik bovenstaande zelf ook eens voorgesteld heb aan Remon, maar die wilde er niet van weten. Bovendien heb ik zelf al eens een financi?le bijdrage geleverd aan een forum voor de tijd dat ik daar heb mogen schrijven nadat ik daar gebannen was.

Dus van schooien, heb ergens gelezen dat je dat schreef, is m.i. geen enkele sprake.

Dus geen probleem, ik ga me beraden over het bedrag dat ik er voor over heb, en ook voor mij geldt dat ik het gedoneerde bedrag bij evt. opheffing van dit forum dat bedrag niet terug verlang. je mag het dan beschouwen als een bijdrage voor de voorbije jaren...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 14:15   #8
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Niet meer heb ik inmiddels begrepen. Heb ook begrepen dat je toch zelf nog geen afstand kan doen in zeker opzicht.

Ik vind een bijdrage vragen, mbt de kosten, van de leden voor het in stand houden van een betaald forum niet meer dan normaal eigenlijk. Ik kan me herinneren dat ik bovenstaande zelf ook eens voorgesteld heb aan Remon, maar die wilde er niet van weten. Bovendien heb ik zelf al eens een financi?le bijdrage geleverd aan een forum voor de tijd dat ik daar heb mogen schrijven nadat ik daar gebannen was.

Dus van schooien, heb ergens gelezen dat je dat schreef, is m.i. geen enkele sprake.

Dus geen probleem, ik ga me beraden over het bedrag dat ik er voor over heb, en ook voor geldt dat ik het gedoneerde bedrag bij evt. opheffing van dit forum dat bedrag niet terug verlang. je mag het dan beschouwen als een bijdrage voor de voorbije jaren...
Het heeft praktische problemen. Ik zou je, moreel gezien, bij misdragen niet onbezwaard kunnen bannen wanneer jij financieel bijdraagt aan het forum.

Remon gaf er de voorkeur aan inkomsten te verwerven middels reclame en daar kies ik bijvoorbeeld niet voor.

Maar ik vraag me inmiddels af wat de toegevoegde waarde is van dit forum wanneer vele leden van hier ook elders met elkaar kunnen schrijven.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 14:22   #9
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het heeft praktische problemen. Ik zou je, moreel gezien, bij misdragen niet onbezwaard kunnen bannen wanneer jij financieel bijdraagt aan het forum.

Remon gaf er de voorkeur aan inkomsten te verwerven middels reclame en daar kies ik bijvoorbeeld niet voor.

Maar ik vraag me inmiddels af wat de toegevoegde waarde is van dit forum wanneer vele leden van hier ook elders met elkaar kunnen schrijven.
Ok dan zal ik het nalaten een financi?le bijdrage te leveren dan kun je naar hartelust je hobby uitoefenen WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 16:56   #10
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het forum voldoet niet meer aan mijn verwachtingen en daarom gevoel ik ook niet langer de lust de financi?le lasten er van alleen te dragen.

Het is mij best dat jullie het forum als uitlaatklep voor je zielenroerselen gebruiken maar het heeft niks met de oorspronkelijke opzet van ZELF kennis te maken.

Het forum kost mij 140 euro per jaar nog afgezien van de tijd die ik er insteek en dat is me met het huidige gebazel 140 euro te veel.

Er staat vanaf vandaag bovenin een knop met 'Donate' die de mogelijkheid opent een bedrag tussen de 5 en 20 euro te storten. Het streefbedrag is dus 140 euro per jaar. Mocht dat bedrag niet per 1 januari 2014 gehaald worden is het, wat mij betreft, sluitingstijd.

Mocht het forum om andere redenen voortijdig moeten sluiten zal onder aftrek van de inmiddels gemaakte kosten het bedrag weer worden teruggestort.

Als het bedrag van 140 euro bereikt is verdwijnt de 'Donate' knop weer.

Groeten Gargamel
Ik heb op de knop Donatie geklikt, maar het gebeurt niets, ik wordt in dit draadje weer terug gestuurd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.