Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 May 2021, 20:24   #11
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Over beelden gesproken! Er is hier één user die gek is van plaatjes: beeldend uitdrukken. Die user leeft overduidelijk nog in de wereld van de vormen.....hij bewijst het dagelijks.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 25 May 2021, 00:21   #12
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Over beelden gesproken! Die user leeft overduidelijk nog in de wereld van de vormen.....
Het is toch best een beetje raar dat je dat zo zegt Bassie, alsof jij zelf niet ook nog leeft in de wereld van vorm.... Dat je bovenstaande waar neemt en er iets over zegt is allemaal een bewijst dat je zelf ook nog leeft in de ' vormen-wereld. Dus is hier niet een heel klein beetje een - de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet - dingetje aan de gang of zit je gewoon in een ontkenningsfase van het één of ander iets of zo iets?
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 25 May 2021, 09:30   #13
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het is toch best een beetje raar dat je dat zo zegt Bassie, alsof jij zelf niet ook nog leeft in de wereld van vorm.... Dat je bovenstaande waar neemt en er iets over zegt is allemaal een bewijst dat je zelf ook nog leeft in de ' vormen-wereld. Dus is hier niet een heel klein beetje een - de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet - dingetje aan de gang of zit je gewoon in een ontkenningsfase van het één of ander iets of zo iets?
Ik had het anders uit moeten drukken, die user denkt nog dat hij de vorm is.
Zijn obsessie met plaatjes drukt dat uit.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 25 May 2021, 12:03   #14
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik had het anders uit moeten drukken, die user denkt nog dat hij de vorm is.
Zijn obsessie met plaatjes drukt dat uit.
Is al even raar als voorgaande Bassie. Het feit dat iemand gebruik maakt van afbeeldingen zegt niks over een geloof vorm te zijn.
Ook hier, als ik jou gedachtengang volg, kan ik opnieuw aanbrengen dat je zelf dan ook nog niet bevrijd kan zijn van je geloof vorm te zijn of denk jij dat de woorden die je gebruikt om je gedachtengang uit te drukken niet tot de wereld van de afbeelding en dus vorm behoort Bassie?

Om het vervolgens daar maar even bij te laten hebben het dan maar even niet over het evt. geloof in gedachten waar de woorden die op het blanke vlak verschenen het resultaat van zijn. En daarna zullen we nalaten het te hebben over de grond waar die gedachte waar jij woorden aan hebt gegeven vandaan gekomen zijn. Ik bedoel....wie of wat heeft in jou de gedachte geplant dat iemand die gebruik maakt van afbeeldingen wel moet geloven dat hij/zij een vorm is?
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 25 May 2021, 12:24   #15
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Is al even raar als voorgaande Bassie. Het feit dat iemand gebruik maakt van afbeeldingen zegt niks over een geloof vorm te zijn.
Iemand die in de wereld van de vormen leeft heeft een obsessie met vormen.
Zo iemand kent niks anders dan vormen omdat hij zelf meent een vorm te zijn.

Verder zie je dat vormen onderling strijden of juist elkaar pleasen. Dat is precies wat we zagen bij de users welke nu vertrokken zijn naar het Verlichte Huigelforum.

Citaat:
Ook hier, als ik jou gedachtengang volg, kan ik opnieuw aanbrengen dat je zelf dan ook nog niet bevrijd kan zijn van je geloof vorm te zijn of denk jij dat de woorden die je gebruikt om je uit te drukken niet tot de wereld van de afbeelding en dus vorm behoort Bassie?
Men kan zichzelf niet bevrijden van het geloof een vorm te zijn. Dan zou men namelijk een nieuw geloof aan nemen: " Ik ben geen vorm, ik ben bewustzijn". Dat zijn de mentaal gerealiseerden, waar Boni ook trekjes van heeft.

De enige uitweg uit "Ik ben de vorm" is een definitief einde maken aan de geloofwaardigheid van de vorm. Men dient de vorm te begrijpen en door het begrijpen een einde te maken aan de vorm. Vanuit dat begrijpen kijk ik dan weer naar Boni.

Verder maakt het niet zo uit, hij is toch vertrokken en ik was allang al klaar met die scriptbot. Ik ga toch ook niet tegen een programmaatje op mijn computer praten of schrijven?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 25 May 2021, 12:29   #16
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Om het vervolgens daar maar even bij te laten hebben het dan maar even niet over het evt. geloof in gedachten waar de woorden die op het blanke vlak verschenen het resultaat van zijn. En daarna zullen we nalaten het te hebben over de grond waar die gedachte waar jij woorden aan hebt gegeven vandaan gekomen zijn. Ik bedoel....wie of wat heeft in jou de gedachte geplant dat iemand die gebruik maakt van afbeeldingen wel moet geloven dat hij/zij een vorm is?
Woorden op dit forum gebruik ik alleen maar om over zelfkennis te schrijven.
Woorden zijn per definitie onwaar, het woord 'bewustzijn' is nooit bewustzijn zelf.

Niemand plant de gedachte in mij dat iemand die gebruik maakt van (veel) afbeeldingen gelooft dat hij een vorm is. Dat komt vanuit het directe zien. Vanuit het directe zien, zie ik welke egootjes nog volop bezig zijn met de vormen. Normaliter zwijg ik daar over, ik ga daar niet met de buurman een gesprek over beginnen. Maar hier is GZO de basis, hier ligt dat anders.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 May 2021, 10:03   #17
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Kijk, Vaag. Jij beschikt over veel zelfkennis naar eigen zeggen. Dan heb je vast ook wel gezien dat Boni op meerdere wijzen vast zit in de wereld van de vormen. Hij schildert Laurens en mijzelf als oude opaatjes en zichzelf schildert hij af als een knappe vent die er nog uit ziet als 40.

Dat is wat zelven doen die in de wereld van de vormen leven. Ze leven helemaal in de vorm. Dat is wat ik bedoel en wat Boni steeds laat zien.

We zijn alle 3 (Boni, Laurens en mijzelf) natuurlijk gewoon oude mannen die op hun laatste benen lopen. Maar zelven vergelijken zich zelf graag met andere vormen. Dus maakt Boni aan de lopende band andere vormen belachelijk, zodat hij er zelf gunstig bij afsteekt. (Naar uiterlijk)

Voor zo iemand is enkelvoudig bewustzijn onbereikbaar. Daar is geen vergelijken van vormen om de eenvoudige reden dat enkelvoudig bewustzijn vormloos is. In enkelvoudig bewustzijn past geen snoeverij, er is helemaal niks om over te snoeven.

Zijn snoeven over zijn zogenaamde verlichting is meelijwekkend. Hij wil zo graag verlichting bereiken, maar hij begrijpt maar niet dat je het niet bereiken kunt om dat het er al is. En dat is geen neo-advaita, want er moet wel degelijk iets gebeuren, namelijk weg uit die wereld van de vormen.

En dat 'weg gaan' is vrij eenvoudig. Alleen vormen jagen bezit en status na. Alleen vormen strijden met andere vormen. Alleen vormen delen op, omdat de eigenschap van vormen nu eenmaal 'opgedeeld zijn' is.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 May 2021, 12:22   #18
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ook buiten Boni is goed te zien wie er nog in de wereld van de vormen verblijven. Zie bv sofagate. Erdo beeldde uit welke alfa's er op de stoelen mochten plaats nemen. Zonder een woord te zeggen werd de vorm von der Leyden naar de sofa gedirigeerd. En die Belg liet het zich welgevallen.

Als de rook om je hoofd is verdwenen ga je zien! En dat betekent ook 'zien' wie er nog in de vorm verblijft. Je kijkt immers vanuit enkelvoudig bewustzijn naar het toneel waar de vormen verschijnen en die elkaar serieus nemen als vorm zijnde.

Hier werd Boni serieus genomen door Guido en de rest van het Verlichte Huigelvorum.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 May 2021, 12:52   #19
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Iemand die in de wereld van de vormen leeft heeft een obsessie met vormen.
Dat geldt dus ook voor jou, want ook jij leeft in de vormenwereld Bassie.


Citaat:
Zo iemand kent niks anders dan vormen omdat hij zelf meent een vorm te zijn.
Oh ja? Dat geldt dan dus ook voor jou Bassie


Citaat:
Verder zie je dat vormen onderling strijden of juist elkaar pleasen. Dat is precies wat we zagen bij de users welke nu vertrokken zijn naar het Verlichte Huigelforum.
Waar jij strijd en/of elkaar onderling pleasen ziet zie ik iets totaal anders gebeuren. Ik zie hoe binnen de dualiteit, dat wat ik het plan God's noem, in werking is met de bedoeling ons allen terug de eenheid in te brengen....


Citaat:
Men kan zichzelf niet bevrijden van het geloof een vorm te zijn. Dan zou men namelijk een nieuw geloof aan nemen: " Ik ben geen vorm, ik ben bewustzijn". Dat zijn de mentaal gerealiseerden,....
Ik heb moeite mij een beeld te vormen bij de bovenstaande quote waarschijnlijk omdat ik geen idee heb waar het over gaat. Wat ik weet is de mensen die op dit forum schrijven en/of geschreven hebben belangstelling hebben voor zelfkennis en wat ik weet en zie dat al die mensen allemaal zich op verschillende niveau's bevinden in dat proces.

Citaat:
De enige uitweg uit "Ik ben de vorm" is een definitief einde maken aan de geloofwaardigheid van de vorm. Men dient de vorm te begrijpen en door het begrijpen een einde te maken aan de vorm.
Ben jij dan niet zelf een mentaal gerealiseerde Bassie? Deze vraag gezien het gegeven dat Bassie nog altijd als vorm rondloopt, meent getrouwd te zijn, mogelijk zelfs kinderen meent te hebben, meent te spreken met ene Vagebond e.d.. Allemaal vorm waar, voor zover ik dat kan waarnemen, vooralsnog geen einde aan gekomen is.



Citaat:
Verder maakt het niet zo uit, hij is toch vertrokken en ik was allang al klaar met die scriptbot. Ik ga toch ook niet tegen een programmaatje op mijn computer praten of schrijven?
Oh ja? En tegen wie of wat ben je dan nu aan het praten en/of aan het schrijven, want is ene Vagebond dan niet ook precies dat....een scriptbot? Ik ben er van overtuigd dat zodra welk scriptbot op dit forum dan ook zijn intrede doet en/of weer doet er ook door jou weer gereageerd gaat worden Bassie, is het niet als schrijver dan toch als meelezer waarschijnlijk.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 26 May 2021, 13:13   #20
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Woorden op dit forum gebruik ik alleen maar om over zelfkennis te schrijven.
Woorden zijn per definitie onwaar, het woord 'bewustzijn' is nooit bewustzijn zelf.
Allereerst ging het niet over de woorden, het ging over de gedachten die vooraf gingen aan de geschreven woorden. Het ging over het geloof in die gedachten dat iemand zus of zo ergens wel of niet zal staan.

Citaat:
Niemand plant de gedachte in mij dat iemand die gebruik maakt van (veel) afbeeldingen gelooft dat hij een vorm is. Dat komt vanuit het directe zien. Vanuit het directe zien, zie ik welke egootjes nog volop bezig zijn met de vormen. Normaliter zwijg ik daar over, ik ga daar niet met de buurman een gesprek over beginnen. Maar hier is GZO de basis, hier ligt dat anders.
Kun je zeker weten dat wat jij ziet waar is? Kun je zeker weten dat jou zien vanuit het directe zien afkomstig is? En zo ja, waar maak je dat dan uit op? Want zeggen dat iemand die veel gebruik maakt van beeldmateriaal of iets in die geest is voor mij geen bewijs dat iemand vast gelooft een vorm te zijn Bassie. Ik zie dat namelijk als gebruik maken van de mogelijkheden die binnen de dualiteit voor handen zijn om iets te willen zeggen of helder te maken, ongeacht of iemand nu wel of niet de plank volledig mis slaat met dat zelfde beeldmateriaal...
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.