Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2015, 12:43   #11
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dit is de geslotenheid die ik bedoelde.
Maria?als ik boe roep in het kippenhok. En er fladderen er 5 op en er blijven er 3 zitten, wat betekend dat dan? Die 3 kijken elkaar aan en 'zien' elkaar.
Maken die 3 zich druk om de fladderende kippen? Nee, zij weten dat ze gewoon weer terugkomen op de stok.

Alleen de fladderende kippen maken zich druk.
Theo is offline  
Oud 8 January 2015, 12:48   #12
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maria als je me wilt helpen mijn eigen bevindingen met jouw visie te corrigeren.
Ik ervaar me middels de reacties van de forumleden als een oude versleten grammofoonplaat die zijn beste tijd gehad heeft. Het ding blijft maar doorkrassen in zijn spoor en er is niemand meer die er nog naar luistert. Alles is ook al gezegd het is één grote herhaling waar ik dan ook telkens op afgerekend wordt. Het is niet minder waar maar ongeliefd en de weerstand wordt zoals gezegd alsmaar groter, ik ben moe.
Ja, dat herken ik. Ik kan de woorden 'gedegen zelfonderzoek' en 'ego' eigenlijk niet meer horen of lezen. Het maakt ook geen enkele indruk meer. Dat is de menselijke tekortkoming die we allemaal hebben. Ik zal ook zo mijn repeterende uitspraken hebben. Puppetji wijst me daar op. Ik heb het altijd over niet-willen, niet-doen.

En als je dat voor de 100e keer leest dan wordt het sleets, hoe waar dan ook.
Theo is offline  
Oud 8 January 2015, 12:52   #13
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maria?als ik boe roep in het kippenhok. En er fladderen er 5 op en er blijven er 3 zitten, wat betekend dat dan? Die 3 kijken elkaar aan en 'zien' elkaar.
Maken die 3 zich druk om de fladderende kippen? Nee, zij weten dat ze gewoon weer terugkomen op de stok.

Alleen de fladderende kippen maken zich druk.
Ik had de kippenhok analogie wel begrepen, maar je gebruikt het direct om jezelf uit te leggen, te rechtvaardigen. Dat bedoel ik met gesloten. Niet iets tot je binnen laten komen maar bij voorbaat al terugkaatsen.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 12:53   #14
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ja, dat herken ik. Ik kan de woorden 'gedegen zelfonderzoek' en 'ego' eigenlijk niet meer horen of lezen. Het maakt ook geen enkele indruk meer. Dat is de menselijke tekortkoming die we allemaal hebben. Ik zal ook zo mijn repeterende uitspraken hebben. Puppetji wijst me daar op. Ik heb het altijd over niet-willen, niet-doen.

En als je dat voor de 100e keer leest dan wordt het sleets, hoe waar dan ook.
Ik daarentegen kan ze juist héél goed horen want ik ondervind er geen enkele weerstand bij. Dat het geen indruk meer maakt is althans niet wat mij betreft en sleets is het niet geworden. Voor mij heeft het euvel gewoon een naam net zoals Renoir een naam heeft. Het maakte me niet uit dat ik Renoir heet en dat was ook niet de reden van de verandering.
 
Oud 8 January 2015, 13:04   #15
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik had de kippenhok analogie wel begrepen, maar je gebruikt het direct om jezelf uit te leggen, te rechtvaardigen. Dat bedoel ik met gesloten. Niet iets tot je binnen laten komen maar bij voorbaat al terugkaatsen.
Alsof hij zich wil vrijpleiten danwel alsof hij zich wil rechtvaardigen zo kan ik dat ook zien. Alleen weer losgemaakt uit de 'ego ziet ego' modus, in de andere invalshoek, zie ik dat in het juiste perspectief. Uit eigen ervaring ken ik (omdat ik weet 'wat' ik ben moet ik hierbij dan helaas weer vermelden) dat wel dat ik niet lang hoef te reflecteren.
 
Oud 8 January 2015, 13:14   #16
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maria als je me wilt helpen mijn eigen bevindingen met jouw visie te corrigeren.
Ik ervaar me middels de reacties van de forumleden als een oude versleten grammofoonplaat die zijn beste tijd gehad heeft. Het ding blijft maar doorkrassen in zijn spoor en er is niemand meer die er nog naar luistert. Alles is ook al gezegd het is één grote herhaling waar ik dan ook telkens op afgerekend wordt. Het is niet minder waar maar ongeliefd en de weerstand wordt zoals gezegd alsmaar groter, ik ben moe.
Hoe zou ik jouw bevindingen kunnen corrigeren als deze echt de jouwe zijn. Ik kan een poging doen met je mee te kijken maar als meer dan dat kan je het niet zien.

Ik ken jou als "waarheidsstrijder" en kan me voorstellen dat je na al die jaren inderdaad moe bent. "Vanuit wat" je deze strijd aangaat is misschien veranderd in iets wat aanvankelijk opener was naar iets dat nu is verschoven naar een soort van "antwoord" op het idee afgerekend te worden, ongeliefde uitspraken te doen en weerstand op te roepen.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 13:18   #17
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hoe zou ik jouw bevindingen kunnen corrigeren als deze echt de jouwe zijn. Ik kan een poging doen met je mee te kijken maar als meer dan dat kan je het niet zien.

Ik ken jou als "waarheidsstrijder" en kan me voorstellen dat je na al die jaren inderdaad moe bent. "Vanuit wat" je deze strijd aangaat is misschien veranderd in iets wat aanvankelijk opener was naar iets dat nu is verschoven naar een soort van "antwoord" op het idee afgerekend te worden, ongeliefde uitspraken te doen en weerstand op te roepen.
Je hebt gelijk maar moet toch altijd rekening houden met een blinde vlek, iets wat je door je blikveld ontgaat. Ik zal er op reflecteren ik herken het niet in eerste aanleg.
 
Oud 8 January 2015, 13:53   #18
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zal er op reflecteren ik herken het niet in eerste aanleg.
Nee ik herken het niet ook niet wat je zegt dat ik vroeger ben geweest. Ik zou me er in herkennen als je zei dat ik zeer fanatiek was in het motiveren tot bewustwording, veel vroeger, maar toen kende ik je niet, streed ik voor rechtvaardigheid, maar voor waarheid heb ik nooit gestreden. Moeheid zit hem in het doen, het strijden dus, maar ik ervaar geen strijd. Misschien zou je het moedeloosheid kunnen noemen, dat overigens ook een egokenmerk is en wel van het niet kunnen bereiken en ik hoef niks te bereiken. Ik hou het maar gewoon op moe. Er is eigenlijk geen ander motief in mij te vinden dan jou in 'wat' ook jij bent te kunnen ontmoeten, misschien ook dat ik Theo daarom alvast omarm als potentiële kandidaat. Een ander motief, zoals je zegt 'vanuit wat' aangegaan kan ik ook niet vinden. Afgerekend worden en ongeliefde uitspraken te doen vrees ik toch, zoals je regelmatig kunt waarnemen, in genen dele. Wat het dan weer wel kan zijn is dat ik tegen wil en dank meer concessies ben gaan doen aan eisen van ego als reden wat de sfeer bepaald. Theo is daar makkelijker in.
 
Oud 8 January 2015, 13:56   #19
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

OK.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 14:00   #20
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
OK.
OK
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.