Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 December 2010, 00:41   #11
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja, inderdaad Waarheid heeft niet het gezicht van poezeligheid, zoals zovele menen, waarop het geserveerd zou moet worden. Wanneer waarheid de leugen bloot legt reageert deze laatste met een afwijzing, daarmee te kennen gevende met de leugen van doen te hebben.
Ja dahaag. Gebrek aan poezeligheid wil evenmin zeggen dat er sprake is van waarheid. Niet elke niet-poezeligheid is waarheid. De waarheid kan niet beweerd worden, omdat het benoemen op zich al "secundair" is, maar toont zich. Elke seconde opnieuw.

Renoir, ik snap dat je je in die woorden herkent want ik weet dat je ze ook op jezelf van toepassing vindt, maar geloof me, jij bent van een ander kaliber. Niet dankzij maar ondanks je gebrek aan poezeligheid weet je - athans mij - soms zuiver te raken, en dat komt omdat er een soort oprechtheid door je woorden schemert die -voor mij dan - een voorwaarde is om te herkennen. Oprechtheid is voor mij wezenlijk. Ik mis dat bij Anja, maar bij jou (en bij heel veel anderen) zie ik het wel. Kan mijn eigen projectie zijn, dat weet ik. Maar daarmee moet ik het doen

Ik weet nog niet of het woord "oprechtheid" goed gekozen is
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 10:40   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Ik laat haar nu beter maar zelf aan het woord.
Ze verwoordt de redenen beter dan dat ik dat zou kunnen doen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anja
We zijn allemaal hetzelfde. We zijn uit hetzelfde ontstaan en we zijn één, al hebben we verschillende lichaamskenmerken. Die eenheid is wat je ervaart als je weet wie je bent.
Omdat we één zijn hebben we ook allemaal dezelfde motivatie om niet onszelf te zijn. Namelijk het ongeloof dat we goed zijn zoals we van nature zijn.
We denken dat we nog iemand moeten worden en onze blik ligt daarom altijd in de toekomst.

Als mensen geraakt zijn in hun 'willen zijn die ze niet zijn', dan volgt er boosheid en ze zoeken medestanders om de vijand te bestrijden.
Die boosheid betekent dat de confrontatie aangekomen is. Hoe bozer iemand is hoe eerder de kans dat zijn overtuiging herzien wordt en hij wellicht een glimp van zichzelf opvangt.

Liefdevolle mensen zijn er genoeg, evenals liefdevolle boeken. Liefdevol in de betekenis zoals Het Denken dat interpreteert. Ik weet zeker dat ze niets teweegbrengen dan alleen bevestiging, geloof en hoop.

Ik behaal geen persoonlijke eer aan mijn confrontaties en dat is ook niet mijn drijfveer. Echtheid tevoorschijn halen is mijn motivatie.
Omdat ik eenheid ervaar voel ik hetzelfde als ieder van jullie afzonderlijk.

Het verbaast me dat er maar een enkeling ziet wat er hier werkelijk gebeurt, terwijl bijna iedereen suggereert zijn oorsprong te kennen.
Zien is doorzien als Het Denken is begrepen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 11:52   #13
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renoir
Ja, inderdaad Waarheid heeft niet het gezicht van poezeligheid, zoals zovele menen, waarop het geserveerd zou moet worden. Wanneer waarheid de leugen bloot legt reageert deze laatste met een afwijzing, daarmee te kennen gevende met de leugen van doen te hebben.
Waarheid heeft net zoveel gezichten als er mensen zijn.
Ik zie vooral Anja elke keer in de verdediging schieten...waarheid hoeft niet verdedigd te worden.
Ze komt mij koud en kil over.
Ook daar waar ze probeert haar beste beentje voor te zetten...zo dat ik met haar te doen heb...
Ze peutert net zo als ieder van ons (bij anderen wel) eens peuteren.
Ik ben met maria eens dat er een verschil is in jouw harde woorden en haar woorden.
Dit ga ik niet invullen verder...je mag invullen op de stipjes wat jezelf wilt.
En waag het niet om dit in te delen in het vakje: slijmen !!!!

En nee, dit is bericht is geen vrijwillige uitnodigng om mijn kop er af te hakken!
hahahaha...over verdedigen gesproken
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 12:23   #14
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik laat haar nu beter maar zelf aan het woord.
Ze verwoordt de redenen beter dan dat ik dat zou kunnen doen..
Onbegrijpelijk, Renoir. Ik verwacht van iemand 'met helderheid' (zoals jij) dat het verschil zonneklaar is. Wat Anja schrijft is fake, van het ergste soort. Het raakt kant nog wal omdat het verstoken blijft van zelfs de minimale betrokkenheid (het is levenloos / dood in zichzelf). Het spreekt alleen maar over echtheid maar is, door het blijvend proberen zelf buiten schot te blijven, van iedere echtheid verstoken.

Beter laat je jezelf aan het woord ... .
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 13:30   #15
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ze peutert net zo als ieder van ons (bij anderen wel) eens peuteren.
(uuuuuuh, dit ligt genuanceerder, maar weet het even niet anders te vertalen en wil dit gewoon wel erbij gezegd hebben...zoiets...)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 14:12   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Waarheid heeft net zoveel gezichten als er mensen zijn.
Ik zie vooral Anja elke keer in de verdediging schieten...waarheid hoeft niet verdedigd te worden.
Ze komt mij koud en kil over.
Ook daar waar ze probeert haar beste beentje voor te zetten...zo dat ik met haar te doen heb...
Ze peutert net zo als ieder van ons (bij anderen wel) eens peuteren.
Ik ben met maria eens dat er een verschil is in jouw harde woorden en haar woorden.
Dit ga ik niet invullen verder...je mag invullen op de stipjes wat jezelf wilt.
En waag het niet om dit in te delen in het vakje: slijmen !!!!

En nee, dit is bericht is geen vrijwillige uitnodigng om mijn kop er af te hakken!
hahahaha...over verdedigen gesproken
Glans ik heb 'daar' jarenlang hetzelfde over gezegd en weet als geen ander hoeveel weerstand zulke woorden oproepen. De aanhoorder, luisteraar, probeert sympathie in de woorden te vinden en die onstaat wellicht zo langzamerhand ook wel vanwege de langdurige forumomgang.

Echter wanneer de persoon alleen maar luistert naar eerst gepleased te zijn geworden, versterkt dit vervolgens juist alleen de vooropgezette aanname die je allesbehalve bent. Waarheid komt niet middels sympathie tot je, waarheid wordt juist in z'n toegang belemmerd door deze voorwaarde.

Iedere facade, ook die van de zogenaamd warm aanvoelende is koud en kil, je wordt bij voortduring door de vorm, het uiterlijk vertoon, misleid, er is geen reden daar belang aan te hechten.

Waarheid (met een hoofdletter) heeft maar EEN gezicht. Alleen wanneer je weet wat je bent heb je er ook oog voor, tot zolang blijven vele waarheden zich aandienen.

Natuurlijk zie je van alles heen en weer schieten dat is inherent aan het leven, maar het valt door onderzoek te leren 'zien' dat al die beweging alleen maar uit jou voortkomen.

Kortom, de eenheid waar we (vaak onbewust) naar op zoek zijn ligt niet in de consensus en is niet in de conformiteit oid te vinden, dat is een grote misvatting. Juist met de neus gedrukt op de verdeeldheid is te zien dat we al die waargenomen verscheidenheid helemaal niet kunnen zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 14:38   #17
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Glans ik heb 'daar' jarenlang hetzelfde over gezegd en weet als geen ander hoeveel weerstand zulke woorden oproepen. De aanhoorder, luisteraar, probeert sympathie in de woorden te vinden en die onstaat wellicht zo langzamerhand ook wel vanwege de langdurige forumomgang.

Echter wanneer de persoon alleen maar luistert naar eerst gepleased te zijn geworden, versterkt dit vervolgens juist alleen de vooropgezette aanname die je allesbehalve bent. Waarheid komt niet middels sympathie tot je, waarheid wordt juist in z'n toegang belemmerd door deze voorwaarde.
jezus renoir...anja is degene die voorwaarden stelt.
ik heb de neiging om voor haar in de bres te springen...wetende dat ze me zal verzuipen.

Citaat:
Iedere facade, ook die van de zogenaamd warm aanvoelende is koud en kil, je wordt bij voortduring door de vorm, het uiterlijk vertoon, misleid, er is geen reden daar belang aan te hechten.
best...val dood!

Citaat:
Waarheid (met een hoofdletter) heeft maar EEN gezicht. Alleen wanneer je weet wat je bent heb je er ook oog voor, tot zolang blijven vele waarheden zich aandienen.
absoluut

Citaat:
Natuurlijk zie je van alles heen en weer schieten dat is inherent aan het leven, maar het valt door onderzoek te leren 'zien' dat al die beweging alleen maar uit jou voortkomen.
lulkoek voor solipsisten renoir

Citaat:
Kortom, de eenheid waar we (vaak onbewust) naar op zoek zijn ligt niet in de consensus en is niet in de conformiteit oid te vinden, dat is een grote misvatting. Juist met de neus gedrukt op de verdeeldheid is te zien dat we al die waargenomen verscheidenheid helemaal niet kunnen zijn.
ja, duik maar weg voor werkelijkheid...KiSs
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 14:41   #18
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Onbegrijpelijk, Renoir. Ik verwacht van iemand 'met helderheid' (zoals jij) dat het verschil zonneklaar is. Wat Anja schrijft is fake, van het ergste soort. Het raakt kant nog wal omdat het verstoken blijft van zelfs de minimale betrokkenheid (het is levenloos / dood in zichzelf). Het spreekt alleen maar over echtheid maar is, door het blijvend proberen zelf buiten schot te blijven, van iedere echtheid verstoken.

Beter laat je jezelf aan het woord ... .
Is betrokkenheid de voorwaarde tot het echt zijn Rob ?
We zien alleen maar woorden ontdaan van de persoon, zij toont wat Ogenbliksem bij voortduring verkondigd, namelijk een niet iemand te zijn.
Over de echtheid die iemand in staat is op een forum uitdrukking te geven zegt het niet zoveel. In het persoonlijk contact kan ze erg warm zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 14:46   #19
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
jezus renoir...anja is degene die voorwaarden stelt.
ik heb de neiging om voor haar in de bres te springen...wetende dat ze me zal verzuipen.



best...val dood!



absoluut



lulkoek voor solipsisten renoir



ja, duik maar weg voor werkelijkheid...KiSs
Dat verzuipen kan inderdaad een jou als persoon betreffen Glans om als Phoenix uit de as te herrijzen. Wat je werkelijk bent tart iedere beschrijving.

De rest neem ik voorlopig nog maar even voor kennisgeving aan, ik heb namelijk zojuist de visite ontvangen op de uitnodiging voor een zalmcoctail.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 December 2010, 15:08   #20
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

okay...dit dan voor na de zalmcoctail.
wij krijgen eters vanavond...dus kan ff duren voor ik trug ben...
de phoenix-ervaring is al een aantal keren geweest...niets is blijvend...

wil nu alleen wel excuses aanbieden voor de uitval naar jou toe...en het dondert me geen zier als je edit als pleasen wilt zien...je doet het maar met me zoals ik ben...of niet...even goede vrienden/vijanden



glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spirituele verlichting diane Niet verlicht 147 15 October 2017 14:36
Ego en Het Spirituele Pad (10/7/09) Renoir Overige religie 10 25 June 2010 02:31


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.