Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 October 2012, 11:34   #11
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
Hoi Aart,

Ik ben op zoek naar Rozenkruizers die in Drenthe of Overijssel wonen,

Het liefst nog specifiek in Meppel, kent u toevallig mensen uit die buurt die Rozenkruizer zijn ?

Met vriendelijke groet,

Michel.
Hoi Michel,

Ik ken geen Rozenkruizers, eerlijk gezegd heb ik er ook niets mee, ik weet niet eens meer wat het in houdt.

Het zou hooguit een hulpmiddel kunnen zijn tot dat waar het volgens mij om gaat en daar valt/kan ik weinig tot niets over zeggen, het is het eind van het zoeken en een rustig, simpel leven.

Zie hier het activiteitenoverzicht en de mogelijkheid tot contact/vragen en mogelijk kom je zo in contact met rozenkruizers in de door jouw gewenste omgeving.

Veel succes met alles wat je wenst,

Aart.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2012, 21:12   #12
Michel
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 September 2012
Berichten: 0
Standaard

Hoi Aart,

De reden dat ik dat vraag is niet voor mezelf, kom zelf uit Haarlem en ga regelmatig naar het Lectorium,

Ben zelf nog geen Rozenkruiser,

Ben alles aan het onderzoeken,

In Meppel is er geen Centrum of Tempel, ik ken iemand daar die wat ouder is en hier meer van zou willen weten en daarom in contact wil komen met deze mensen,

Vandaar mijn vraag, ik zou het leuk vinden als deze persoon in contact zou komen met wat rozenkruizers of andere gnostiek of hermetiek-geintereseerden uit de buurt, vooral omdat deze persoon slecht ter been is.

Maar je bent dus helemaal niet zo geinteresseerd in de leer van de rozenkruizers Aart ?

Omdat je informatie hierover op het forum zet ?
Michel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2012, 21:26   #13
Michel
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 September 2012
Berichten: 0
Standaard

@
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Bij wie je ook in de leer gaat uiteindelijk zul je (ook) afscheid moeten nemen van een jezelf.

Dus het gaat om 'dat' wat aansluiting zoekt bij Rozenkruizers en niet om de Rozenkruizer zelf, vraag je daarom eerst af wat je motivatie is om ergens aansluiting te vinden ?

Wat is je doel (belang) ?
Hoi Renoir,

Ik vroeg dit voor iemand die in Meppel woont en in contact wil komen met deze mensen,

Ga zelf regelmatig in Haarlem naar het Lectorium,

Weet dat het niet om de De Rozenkruizer gaat en dat het gaat om 'dat' wat aansluiting zoekt, Rozenkruiser is ook maar een benaming natuurlijk
maar ik voel me helemaal thuis in deze geestesschool,

Het zijn gelijkgestemde mensen maar ik zou me waarschijnelijk ook thuis voelen bij de Soefi's of een soortgelijke groep van mensen,

Mijn belang of doel is om het ''ontbrekende stuk'' te vinden als ik het zo noemen mag,

Ik weet gewoon dat er iets ontbreekt op deze aarde en in mij,

Misschien vaag gezegd maar zo beleef ik het.
Michel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 October 2012, 22:25   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht

Mijn belang of doel is om het ''ontbrekende stuk'' te vinden als ik het zo noemen mag,

Ik weet gewoon dat er iets ontbreekt op deze aarde en in mij,

Misschien vaag gezegd maar zo beleef ik het.
Oke. Ik wilde aangeven dat je ook dit op een gegeven moment weer moet kunnen loslaten en je gehecht kunt raken aan een groep van gelijkgestemden.

Dat wat ontbreekt heb je daar inmiddels al enig zicht op ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 00:08   #15
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
Maar je bent dus helemaal niet zo geinteresseerd in de leer van de rozenkruizers Aart ?

Omdat je informatie hierover op het forum zet ?
Michael, alles kan een hulpmiddel zijn om wat jij geloof ik 'het ontbrekende stuk' noemt, te vinden, zo ook de leer van de rozenkruizers.

'Het ontbrekende stuk' kan je ook overkomen als je van de stoep valt.

M.i. is 'het ontbrekende stuk' niets anders dan 'ontwaken uit de eigen droom' en daardoor weer de werkelijkheid te kunnen zien en vanuit die werkelijkheid automatisch een simpel/natuurlijk leven te leiden.

Inderdaad de leer van de rozenkruizers heeft niet mijn interesse, ik zie mezelf wel eens spontaan op internet op dingen klikken en krijg dan sites waar ik me wel in vinden kan als zijnde een hulpmiddel tot 'ontwaken'/'herkenning waar het om gaat'.

Omdat ik een ieder 'ontwaken/herkenning/ontspanning/vrijheid/openheid/grenzeloosheid' gun, plaats ik in mijn domheid/onnozelheid dan zo`n link.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 08:29   #16
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
Hoi Aart,

De reden dat ik dat vraag is niet voor mezelf, kom zelf uit Haarlem en ga regelmatig naar het Lectorium,

Ben zelf nog geen Rozenkruiser,

Ben alles aan het onderzoeken,

In Meppel is er geen Centrum of Tempel, ik ken iemand daar die wat ouder is en hier meer van zou willen weten en daarom in contact wil komen met deze mensen,

Vandaar mijn vraag, ik zou het leuk vinden als deze persoon in contact zou komen met wat rozenkruizers of andere gnostiek of hermetiek-geintereseerden uit de buurt, vooral omdat deze persoon slecht ter been is.

Maar je bent dus helemaal niet zo geinteresseerd in de leer van de rozenkruizers Aart ?

Omdat je informatie hierover op het forum zet ?
De persoon die ik bedoel is veelvuldig op internet te vinden en is heel toegankelijk voor event. persoonlijk contact.
Dus als je wil kan ik je zijn gegevens doorsturen.

P.S. inmiddels is hij niet meer specifiek Rozenkruizer maar heeft daar dat door jou zo genoemde 'ontbrekende' gevonden en laat zich nog steeds bijzonder inspireren door deze gnostische richting.
Je kunt hem elke dag volgen en zo kun je dan, als je dat wil, aanwezig in die gnostische flow
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 October 2012, 23:08   #17
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Ik krijg hele vreemde associaties bij het woord rozenkruiser, ik kan er niks aan doen.Sorry. ik ben weg uit deze discussie.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2012, 08:03   #18
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik krijg hele vreemde associaties bij het woord rozenkruiser, ik kan er niks aan doen.Sorry. ik ben weg uit deze discussie.
Nadje, mooie mogelijkheid om niet te luisteren naar die vreemde associaties, toch.

Laat je ons hier weer zonder jou aangename gezelschap staan.

Nou, bedankt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2012, 11:06   #19
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nadje, mooie mogelijkheid om niet te luisteren naar die vreemde associaties, toch.

Laat je ons hier weer zonder jou aangename gezelschap staan.

Nou, bedankt.
Nee hoor schat. Hier ben ik alweer. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2012, 22:15   #20
Michel
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 September 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Oke. Ik wilde aangeven dat je ook dit op een gegeven moment weer moet kunnen loslaten en je gehecht kunt raken aan een groep van gelijkgestemden.

Dat wat ontbreekt heb je daar inmiddels al enig zicht op ?
Ja daar heb ik al wat zicht op Renoir,

Met gelijkgestemden optrekken maakt dingen wel makkelijker maar uiteindelijk
gaat het toch om je eigen inzichten natuurlijk,

Het is wel leuk om mensen te ontmoeten die op een soortgelijke wijze tot deze inzichten zijn gekomen.
Michel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.