Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 19:21   #11
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Is het wel mogelijk in de huidige wereld zonder minimale ego beleving überhaupt gezond en wel te overleven?

En daarnaast houdt acceptatie ook het proces van niet accepteren van ellende in en er daarom in de illusie wel wat aan willen doen. Juist omdat je weet hoeveel ellende dat voor mensen betekent vast geketend te zitten aan hun angst gedachten en dat dat helemaal niet nodig is om thuis en vrede in jezelf te ervaren. Dat lijkt mij juist het ervaren van het vredig en neutraal bewustzijn in elke vorm. Acceptatie omarmt alles ook het niet accepteren.
De voortstuwing van wat de realisatie van Bewustzijn die elke vorm volledig kan doordringen.
Zeg je nu dat je dit wel of niet zou wilen ervaren?
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 19:25   #12
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Zeg je nu dat je dit wel of niet zou wilen ervaren?

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar in die dingen die ik gewoon wel of niet kan en wil accepteren ervaar ik dat al. Op het moment dat ik het niet ervaar loop ik er keihard tegenaan. Waarmee ik overigens niet bedoel dat ik een minimale ego beleving heb, dat zou ik wel willen ja. En van daaruit onderzoek ik mijn gedachten ook. Niet meer ego dan nodig om te overleven in deze wereld. En ook niet tegen elke prijs. Het heimwee naar thuis in al dan niet gemanifesteerde aardse vorm drijft mij.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 19:29   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zelf de meest wijze en niet ego trippende leraar zal enige vorm van belang hebben om de behoeften in zijn leven te kunnen voorzien.
Toch heb ik zelf ondervonden dat er mensen zijn die zich werkelijk in een ander dimensie bevinden, en werkelijk op een ander energieniveau leven. Door op ieder niveau, en in ieder cel diep doordrongen te zijn van wie ze werkelijk zijn, dat bij hun behalve eten en drinken wat bij hun lichaam als natuurlijke behoefte is, verder geen enkele andere ego-behoefte meer bij hun leeft.
Wij de rest van de mensen die door alles en nog wat gestuurd worden, zoals lichaamsfuncties tot allerlei impulsen-bevrediging, en kinder-meschanismes en indoctrinatie die in verschillende maten bij ons allemaal spelen, zijn wij een beetje aan het lot over gelaten.
Volgens mij kan men pas over vrijheid spreken als men volledig doordrongen is op ieder niveau, in ieder cel van wat hij werkelijk is. En wij mensen hebben veel moeite om toe te geven dat wij nog niet zo ver zijn.

Ik ben nog steeds slaaf van mijn ego.

Dat er mensen hier durven te typen dat ze egovrij zijn, of dat ze weten ''wat ze zijn'', terwijl ze continue hun ego hier laten zien, en hun ego op een ander bot vieren, is het een schaamte voor hunzelf. Daar moeten ze zelf mee leven...een ieder zijn leerproces..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 19:40   #14
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Toch heb ik zelf ondervonden dat er mensen zijn die zich werkelijk in een ander dimensie bevinden, en werkelijk op een ander energieniveau leven. Door op ieder niveau, en in ieder cel diep doordrongen te zijn van wie ze werkelijk zijn, dat bij hun behalve eten en drinken wat bij hun lichaam als natuurlijke behoefte is, verder geen enkele andere ego-behoefte meer bij hun leeft leeft.
Wij de rest van de mensen die door alles en nog wat gestuurd worden, zoals lichaamsfuncties tot allerlei impulsen-bevrediging, en kinder-meschanismes en indoctrinatie die in verschillende maten bij ons allemaal spelen, zijn wij een beetje aan het lot over gelaten.
Volgens mij kan men pas over vrijheid spreken als men volledig doordrongen is op ieder niveau, in ieder cel van wat hij werkelijk is. En wij mensen hebben veel moeite om toe te geven dat wij nog niet zo ver zijn.

Ik ben nog steeds slaaf van mijn ego.

Dat er mensen hier durven te typen dat ze egovrij zijn, of dat ze weten ''wat ze zijn'', terwijl ze continue hun ego hier laten zien, en hun ego op een ander bot vieren, is het een schaamte voor hunzelf. Daar moeten ze zelf mee leven...een ieder zijn leerproces..
Mooi als je deze mensen bent tegen gekomen. Ik ken(de) ook zo iemand die voor mijn gevoel zo was. Wat bedoel je met slaaf van je ego zijn?

Wat je zegt over vrijheid herken ik wel. Ik voel mij als mens niet vrij in deze wereld en denk/hoop dat ik ben als ik gestorven ben. Ook al ervaar ik in mijn leven een grote betrekkelijke vrijheid door veel gedachten/gevoelen en acties los gelaten te hebben, sommige houden mij toch nog in de greep al zijn het maar die van wat er gaande is in de wereld. Bepaalde ideeën en angsten die mij nog persoonlijk kunnen aangrijpen maken dat ik mij niet altijd vrij voel.

Wat je zegt over mensen die hun ego botvieren en of laten zien en toch beweren dat ze het zijn, ben je dan nooit op het idee gekomen dat dat ook maar een gedachte kan zijn die je bezigt en je niet loslaat? Ongeacht of je wel of niet goed zit? Of hoe moet ik dat begrijpen. Juist omdat je gedachten je in de greep kunnen houden probeer ik dat soort gedachten niet vast te houden ook al voel je soms dingen waarvan ik weet dat het gewoon zo is.
Maar hoe langer ik dan erover nadenk hoe meer je gedachten hier weer de overhand nemen. En voor mijn eigen al dan niet weten wordt het steeds minder belangrijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 20:03   #15
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Toch heb ik zelf ondervonden dat er mensen zijn die zich werkelijk in een ander dimensie bevinden, en werkelijk op een ander energieniveau leven. Door op ieder niveau, en in ieder cel diep doordrongen te zijn van wie ze werkelijk zijn, dat bij hun behalve eten en drinken wat bij hun lichaam als natuurlijke behoefte is, verder geen enkele andere ego-behoefte meer bij hun leeft.
Jouw "ondervinding" word zo weer onderuit gehaald als zo'n persoon iets over jou zou zeggen wat je niet bevalt.
Je verzint deze personen om ze tegenover de "ego's" hier te zetten, en alles wat je raakt is fout en ego, en dus te negeren,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 21:42   #16
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Jouw "ondervinding" word zo weer onderuit gehaald als zo'n persoon iets over jou zou zeggen wat je niet bevalt.
Je verzint deze personen om ze tegenover de "ego's" hier te zetten, en alles wat je raakt is fout en ego, en dus te negeren,....
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 March 2013, 21:47   #17
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij kan men pas over vrijheid spreken als men volledig doordrongen is op ieder niveau, in ieder cel van wat hij werkelijk is.
Nee hoor. Wij spreken hier en nu al over de vrijheid. De vrijheid IS (er). Jij bent het. Maar je gelooft het niet. Jammer.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 March 2013, 21:55   #18
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben nog steeds slaaf van mijn ego.

Dat er mensen hier durven te typen dat ze egovrij zijn, of dat ze weten ''wat ze zijn'', terwijl ze continue hun ego hier laten zien, en hun ego op een ander bot vieren, is het een schaamte voor hunzelf.
Oh....shame on us. Hoe durven we. Hoe durven we te beweren dat we (ego)vrij zijn? Jij voelt je niet vrij. En dus kun je niet geloven dat een ander dat wel kan (zijn). Ze moeten wel liegen. Dat kan niet anders. Wie is degene die dat gelooft? Jij toch? Jij gelooft in leugen en in schaamte en in vrijheid als iets dat niet haalbaar is. Hoeveel kans geef je jezelf met een dergelijke instelling? Ik zeg 0 op de schaal van Richter. Maar ja, wie ben ik? Het is ook jouw feestje tenslotte, so be my guest, lekkere muts. KiSs
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 March 2013, 23:50   #19
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Iemand die gerealiseerd is of het ego heeft opgegeven of volledig beseft dat er geen dualiteit is, heeft totaal geen behoefte om andere mensen te helpen, de weg te wijzen of ergens op attent te maken. Die persoon heeft namelijk geaccepteerd dat het is zoals het is en zal het een worst wezen wat anderen doen.

Ideeen hierover?
Mijn idee hierover is dat deze stelling geen waarheid bevat. Als ik(!) mijn ego opgeef ben ik een met "die ander". Zijn belangen zijn mijn belangen geworden.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 06:12   #20
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Oh....shame on us. Hoe durven we. Hoe durven we te beweren dat we (ego)vrij zijn? Jij voelt je niet vrij. En dus kun je niet geloven dat een ander dat wel kan (zijn). Ze moeten wel liegen. Dat kan niet anders. Wie is degene die dat gelooft? Jij toch? Jij gelooft in leugen en in schaamte en in vrijheid als iets dat niet haalbaar is. Hoeveel kans geef je jezelf met een dergelijke instelling? Ik zeg 0 op de schaal van Richter. Maar ja, wie ben ik? Het is ook jouw feestje tenslotte, so be my guest, lekkere muts. KiSs
Denk even na voordat je dit beweert en onderzoek even zelf je gedachten hierover. Ik kan niet voor Mihaela spreken uiteraard. Maar voor mij bv. is het een algemene vraag: kun je je zonder minimale ego beleving nog handhaven in de huidige wereld. Al ons (overbodige) maatschappelijke gedrag vanuit waarden en normen komt toch ergens vandaan en waarom zouden we eraan vasthouden? Maar zelfs dat niet willen, niet nodig vinden, is dat werkelijk in deze wereld gespeend van? Definitie zou dan toch eerst moeten zijn: Wat is ego vrij leven?

Ik kan dan alleen maar kijken naar onze dieren, die volgen gewoon hun instincten. Honger: op zoek naar eten. Plassen: naar buiten. Behoefte aan snuffelen en beweging en meedoen in het roedelgedrag. En wat er nog meer zo is.......Ik zie je zo echt nog niet doen. Lekker makkelijk kan ik je op je plaats leggen als ik even geen zin heb om je om me heen te hebben. Want dan ben je makkelijk op te voeden. haahahaha ik moet weer dollen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.