Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 May 2013, 16:41   #11
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Mijn belang. En het zou ook jouw belang moeten zijn. Pas vanuit "Rome" kan je zien hoe ego werkt. Ga je ego beoordelen vanuit Napels zoals Renoir doet, dan trek je verkeerde conclusies en blijf je dwalen in het huis der illusies.
Dat zou betekenen dat je de ontmaskering van anderen nodig hebt terwijl Rome er al is. Je hebt deze ( en gene) bevestiging alleen maar nodig op het moment dat je aan je eigen weten twijfelt en/of niet helder hebt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 16:57   #12
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Misschien een idee een eigen forum te starten, Niets. Dan kun je op je eigen manier jouw missie nastreven.
Ik kijk wel mooi uit. Dan zou ik in dezelfde valkuil trappen als Renoir.
Dan ga ik een digitaal ego voor mijzelf oprichten.

"kijk die Niets eens eventjes de wijsheid in pacht hebben"
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:02   #13
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat zou betekenen dat je de ontmaskering van anderen nodig hebt terwijl Rome er al is. Je hebt deze ( en gene) bevestiging alleen maar nodig op het moment dat je aan je eigen weten twijfelt en/of niet helder hebt.
Rome is er altijd al geweest. Rome is niet van mij. Ik kan dus Rome op geen enkele manier claimen. Er valt ook niets te bevestigen of te twijfelen.

Rome IS.

Datgene wat ik Renoir aan zn verstand probeer te peuteren is dat ten eerste Rome niet van hem is en dat ten tweede hij helemaal niet in Rome zit.

Het probleem van Renoir is echter dat hij zich helemaal geindentificeerd heeft met Rome. En dat terwijl hij Rome helemaal nog nooit gezien heeft, hij zit immers in Napels. En als het aan hem ligt gaat hij daar nog sterven ook.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:11   #14
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik kijk wel mooi uit. Dan zou ik in dezelfde valkuil trappen als Renoir.
Dan ga ik een digitaal ego voor mijzelf oprichten.

"kijk die Niets eens eventjes de wijsheid in pacht hebben"
Juist, de beste stuurlui staan aan wal.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:28   #15
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Juist, de beste stuurlui staan aan wal.
Quatsch. Omdat ik geen forum ben begonnen mag ik niet wijzen op wat er mis is? Dus we mogen de premier ook niet meer bekritiseren omdat we geen premier zijn?

Ja, dan kunnen we ons zeker allemaal maar terugtrekken op ons eigen eiland.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:35   #16
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Rome is er altijd al geweest. Rome is niet van mij. Ik kan dus Rome op geen enkele manier claimen. Er valt ook niets te bevestigen of te twijfelen.

Rome IS.

Datgene wat ik Renoir aan zn verstand probeer te peuteren is dat ten eerste Rome niet van hem is en dat ten tweede hij helemaal niet in Rome zit.

Het probleem van Renoir is echter dat hij zich helemaal geindentificeerd heeft met Rome. En dat terwijl hij Rome helemaal nog nooit gezien heeft, hij zit immers in Napels. En als het aan hem ligt gaat hij daar nog sterven ook.
Dat zeg ik, daar maak jij je druk om.
Waarom?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 17:44   #17
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat zeg ik, daar maak jij je druk om.
Waarom?
Het "waarom" schuilt in meerdere zaken. Renoir gebruikt het voortbestaan van dit forum als drukmiddel om zijn "waarheid" aan de man te brengen. Dat ben ik aan het blootleggen. Met dit blootleggen toon ik ook aan dat ego zich altijd zal manifesteren. Vooral dit laatste is een belangrijke kwestie.

Ik kan natuurlijk ook teruggaan naar "dat wat ik ben" en dan hoef ik mij nergens meer druk om te maken. Maar dan hoef ik hier ook niet te zijn.
Of ik ga het forum vullen met gedichten, liedjes en praten over Terschelling of zo.

Maar ik wil meer kennis opdoen. Vanuit dit forum ontstaan nieuwe gedachten, welke ik elders kan uitcommuniceren. Het "denken" heeft steeds stimulans nodig.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 20:06   #18
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het "waarom" schuilt in meerdere zaken. Renoir gebruikt het voortbestaan van dit forum als drukmiddel om zijn "waarheid" aan de man te brengen. Dat ben ik aan het blootleggen. Met dit blootleggen toon ik ook aan dat ego zich altijd zal manifesteren. Vooral dit laatste is een belangrijke kwestie.

Ik kan natuurlijk ook teruggaan naar "dat wat ik ben" en dan hoef ik mij nergens meer druk om te maken. Maar dan hoef ik hier ook niet te zijn.
Of ik ga het forum vullen met gedichten, liedjes en praten over Terschelling of zo.

Maar ik wil meer kennis opdoen. Vanuit dit forum ontstaan nieuwe gedachten, welke ik elders kan uitcommuniceren. Het "denken" heeft steeds stimulans nodig.
Het Denken heeft stimulans nodig daar zeg je wat.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 20:23   #19
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het "waarom" schuilt in meerdere zaken. Renoir gebruikt het voortbestaan van dit forum als drukmiddel om zijn "waarheid" aan de man te brengen. Dat ben ik aan het blootleggen. Met dit blootleggen toon ik ook aan dat ego zich altijd zal manifesteren. Vooral dit laatste is een belangrijke kwestie.
Het ego zal zich sowieso altijd manifesteren in welke minieme vorm dan ook.
Belang=rijke kwesties zijn van het ik en de gedachten er omheen, dat kun je ook met minder dan dit aantonen. Al wil je perse geen pinkelpaarse auto met groene stippen maar gewoon een blauwe of zwarte. Omdat je niet op wilt vallen of de kleur niet mooi vind. Daarvoor heb je Renoir toch niet nodig?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 22:04   #20
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het ego zal zich sowieso altijd manifesteren in welke minieme vorm dan ook.
Belang=rijke kwesties zijn van het ik en de gedachten er omheen, dat kun je ook met minder dan dit aantonen. Al wil je perse geen pinkelpaarse auto met groene stippen maar gewoon een blauwe of zwarte. Omdat je niet op wilt vallen of de kleur niet mooi vind. Daarvoor heb je Renoir toch niet nodig?
Natuurlijk heb ik daar Renoir niet voor nodig. Maar dat is wel iemand die beweert ego te kennen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Jullie hebben overduidelijk moeite met herkennen van egogedrag.
In de kwestie rond het gedoe met het forum is zijn ego overduidelijk aanwezig.
Zou hij daadwerkelijk ego-loos zijn, dan zou hij rekening houden met ons.
En zou hij -als hij het forum niet meer wilde dragen- het forum proberen over te dragen. Uit Liefde voor ons.

Maar ik zie ander gedrag. Ik zie een manipulerend mannetje dat zijn eigen mening wil doordrukken. Typisch ego-gedrag, welk uiteraard door zijn ego ontkend wordt.

Als iemand van de hoogste toren roept dat hij ego-gedrag herkent, kan je er op wachten dat men zoiets gaat checken. Ik hoed me er wel voor om te toeteren dat ik zonder ego ben. Al was het maar omdat ik weet dat dat niet eens kan als mens. Ook Aart lult maar wat. Maar Aart is niet de Grote Baas en Aart kan het ook geen zak schelen wat ik zeg. Aart is dus al heel wat minder ego dan Renoir. Maar ook dat kan Aart geen zak schelen. Mij trouwens ook niet.

Het lijkt hier soms wel een wedstrijdje wie de minste ego heeft. En dat op zich is al ego-gedrag??.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.