Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 November 2015, 22:22   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Word er dan alleen maar beroerd van wat mensen elkaar aan kunnen doen. .
Het wordt bij mij steeds duidelijker dat wat mensen elkaar aan kunnen doen, ik ook kan.
Doelt het gebed daarop?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 November 2015 om 07:33.
Reden: Bij vervangen door mij
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 07:31   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Het valt op zijn plaats.

Vervolgens kom ik bij de volgende: In de naam van de vader, de zoon, en de heilige geest..
Ik heb de hele zondag om dit in mezelf op te zoeken..
Ach ja.. Laat ik wat ruimer nemen, mijn hele leven dan.

Hoe zie/beleef jij dat? Wie/wat staat er voor de vader, de zon, en de heilige geest?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:09   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Onduidelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Mihaela

Ik heb jouw bericht nu voor de tweede keer hier naartoe gehaald omdat ik word gehinderd in vrij en openlijk reageren.

Ik kan alleen vanaf deze plek op je post antwoorden.
Vandaar!

Hab

Gebed
Het gebed " Het Onze Vader" is mijn mantra geworden gedurende mijn leven.

Soms herhaal ik een zinnetje uit het gebed, tot dat de inhoud resoneert, en lichtheid ontstaat.
De laatste weken probeer ik de woorden te begrijpen/ doorgronden: "Verlos ons van het kwaade".
Voor mij loopt een beetje door elkaar, wat betreft het woordje "kwaade". Ik zie hoe bij mij overtuigingen elkaar tegenspreken.

Laatst keek ik op terug naar gebeurtenissen uit mijn verleden. Er zijn dingen die ik nu anders zou doen. Tegelijkertijd zijn ze leerzaam geweest, dus daardoor schat ik ze nu op waarde.
Alsnog, zie ik dat ik me nog steeds er voor afsluit, voor bepaalde gevoelens. Alsof ik de daden goed praat..
Er is geen goed en geen kwaad, alleen mijn gedachten daarover. Ok, kan ik in meegaan.

Van welk "kwaade" dan verlossen?

Er is geen antwoord op te geven door wie dan ook hier.

Zoals jezelf al aangeeft in het eerste deel van je post overweeg je een deel van het gebed net zolang tot het begint te resoneren.
Het enige wat je hoeft te doen is de vraag of moeilijkheid die je ondervindt intern voorleggen en er naar blijven kijken.
Verder hoef je niets te doen.
Als je volhardend bent hiermee dan zal de vraag op een bepaald moment een reflectiepunt bereiken.
Vanuit dat punt wordt het gereflecteerd en komt het terug in je bewustzijn als een nieuw idee of een antwoord zoals je wilt.
Vervolgens kun je dan met dit nieuwe gezichtspunt het onderzoek voortzetten.
Als zich nieuwe vragen of moeilijkheden aandienen dan herhaal je de exercitie.

Het is van belang dat je in dit proces niet meegaat met oppervlakkige gedachtes of ideeën die de geest tijdens deze oefening binnenkomen.
Als zich dit voordoet dan bepaal je opnieuw met zachte hand de aandacht bij de vraag en laat het z'n werk doen.

Ik hoop dat dit helpt.

Hab

Citaat:
Ja, eigenlijk heel simpel, zoals ik steeds doe. Fijn verwoord Hab.

Wijziging aangebracht door Renoir op Vandaag om 09:20.
Reden: Dit heeft niets met het onderwerp te maken en wordt hier verwijderd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:10   #14
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik begrijp niet zo goed wat hier mee bedoeld wordt.
Hab kan niet reageren in het onderwerp Gebed, bedoel je dat jij liever hebt gehad als dit onder een nieuw draadje was besproken?
Kan eigenlijk iemand met een schrijfbeperking een nieuw draadje openen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:24   #15
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoe druk je het volgende correct uit?

Dat jij liever had
Of
Dat jij liever hebt gehad,?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:43   #16
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Daar gaan we dan maar weer met het tijd steken in het uitleggen.

Ik vraag me dus af waarom iemand alsmaar de hoed en de rand wil weten over het forumbeleid de forumleiding en de wensen van de eigenaar van dit forum waar het hier toch dient te gaan om gedegen zelfonderzoek en waarheidvinding. De hoed en de rand onderwerpen zijn verplaatst als niet de forumdoelstelling dienende naar een forum waar dat nog even de ruimte van mij mag krijgen. Daar kun je de 'wie' je bent uitvoerig manifesteren en elkaar voor mijn part verrot schelden, treiteren en hetzes voeren.

Hier op het algemeen forum wil ik serieuze onderwerpen behandelen en degenen die belangstelling hebben voor gedegen zelfonderzoek niet met de kleinmenselijkheden die op dit forum gaande waren afschrikken. De veroorzakers van dit gebeuren hebben een eigen forum om te sakkeren.

Wat je nu aanhaalt is een discussie 'Gebed' die gaande is op het algemeen forum waar Habbuthabnot, Inx en Puppetji niet kunnen reageren omdat ze de voorkeur geven aan het breed uitmeten van kleinmenselijkheden. Nou kan een onderwerp op het algemeen forum natuurlijk reuze interessant zijn om op te reageren terwijl je op het kleinmenselijkheden forum zit en daaraan daar niet kunt deelnemen. Wat doe je dan met je bewezen vindingrijkheid in het dagelijks leven als je dat niet knipt en plakt en naar dat forum toehaalt om er daar op dat ander forum op te reageren.

En dat is nou niet de bedoeling in wil geen twee identieke vraagstellingen op de twee onderscheidene fora behandelen, een voor eenieder toegankelijk en de ander niet. Dus de discussie die op het algemeen forum is gestart blijft daar en de discussie op het form van kleinmenselijkheden worden daar weer doorgehaald. Het was niet mijn keuze mensen af te scheiden het is de eigen keuze.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:49   #17
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik begrijp niet zo goed wat hier mee bedoeld wordt.
Hab kan niet reageren in het onderwerp Gebed, bedoel je dat jij liever hebt gehad als dit onder een nieuw draadje was besproken?
Kan eigenlijk iemand met een schrijfbeperking een nieuw draadje openen?
Niet hier, alleen daar.

Ik zal dit plaatsen onder het aanvangsdraadje 'Gebed' van je want het staat hier niet correct, maar als je het wilt hebben over de uitvoering van het forumbeleid verwijs ik je naar het forum voor leden met een schrijfbeperking. Ik wil geen vermenging van die twee.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:50   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Daar gaan we dan maar weer met het tijd steken in het uitleggen.

Ik vraag me dus af waarom iemand alsmaar de hoed en de rand wil weten over het forumbeleid de forumleiding en de wensen van de eigenaar van dit forum waar het hier toch dient te gaan om gedegen zelfonderzoek en waarheidvinding. De hoed en de rand onderwerpen zijn verplaatst als niet de forumdoelstelling dienende naar een forum waar dat nog even de ruimte van mij mag krijgen. Daar kun je de 'wie' je bent uitvoerig manifesteren en elkaar voor mijn part verrot schelden, treiteren en hetzes voeren.

Hier op het algemeen forum wil ik serieuze onderwerpen behandelen en degenen die belangstelling hebben voor gedegen zelfonderzoek niet met de kleinmenselijkheden die op dit forum gaande waren afschrikken. De veroorzakers van dit gebeuren hebben een eigen forum om te sakkeren.

Wat je nu aanhaalt is een discussie die gaande is op het algemeen forum waar Habbuthabnot, Inx en Puppetji niet kunnen reageren omdat ze de voorkeur geven aan het breed uitmeten van kleinmenselijkheden. Nou kan een onderwerp op het algemeen forum natuurlijk reuze interessant zijn om op te reageren terwijl je op het kleinmenselijkheden forum zit en daaraan daar niet kunt deelnemen. Wat doe je dan met je vindingrijkheid als je dat niet knipt en plakt en naar dat forum toehaalt om er daar op dat ander forum op te reageren.

En dat is nou niet de bedoeling in wil geen twee identieke vraagstellingen op de twee onderscheidene fora behandelen, een voor eenieder toegankelijk en de ander niet. Dus de discussie die op het algemeen forum is gestart blijft daar en de discussie op het form van kleinmenselijkheden worden daar weer doorgehaald.
Zeker zit er bij mij ook een opstandige noot, maar ik ben ook echt benieuwd naar hoe het werkt. Als je zegt dat men naar een ander forum geplaatst is, wil ik ook weten hoe het werkt. Ik kan uiteraard gaandeweg ontdekken, maar mijn eigen karakter kennende, wil ik liever iets " fout doen" bewust doen, en niet dat ik per ongeluk regels schend waarvan ik niet eens bewust van was van hun bestaan.
Waar kan ik met mijn vragen terecht?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:54   #19
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker zit er bij mij ook een opstandige noot, maar ik ben ook echt benieuwd naar hoe het werkt. Als je zegt dat men naar een ander forum geplaatst is, wil ik ook weten hoe het werkt. Ik kan uiteraard gaandeweg ontdekken, maar mijn eigen karakter kennende, wil ik liever iets " fout doen" bewust doen, en niet dat ik per ongeluk regels schend waarvan ik niet eens bewust van was van hun bestaan.
Waar kan ik met mijn vragen terecht?

Er is bijna niks wat blijvende gevolgen heeft voor het per ongeluk regels schenden. Willens en wetens niet op waarschuwingen in gaan iets na te laten te doen is natuurlijk een ander verhaal. Onderaan in Colofon (hier onderaan links) staan de regels waarmee je bij de inschrijving akkoord bent gegaan waarbij dat 'per ongeluk' schenden natuurlijk wordt beoordeeld. Bijna niks en over het algemeen niet met blijvende gevolgen, want er is natuurlijk de logica waarin sommigen dan misschien minder goed thuis zijn en die worden dan ook eerst netjes gewaarschuwd.

Met een opstandig karakter zul je je ongetwijfeld thuis voelen op het forum voor leden met een schrijfbeperking. Ik zou me als ik jou was daar vervoegen.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2015, 11:59   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Met een opstandig karakter zul je je ongetwijfeld thuis voelen op het forum voor leden met een schrijfbeperking. Ik zou me als ik jou was daar vervoegen.
Als ik de keuze heb, voeg ik me nergens. Ik schrijf gewoon, zolang mogelijk, overal waar toegestaan is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.