Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 June 2013, 12:30   #11
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla
Priv? dingen voor jezelf houden gebeurt zeker vanuit een soort van angst, zelfbescherming.
Nee, het is geen angst. Het is een weten dat je kwetsbaar bent en zelf willen bepalen in hoe ver je daar in gaat. En waarom ben je kwetsbaar? Omdat je mens bent met ego en al.

Zou je, zoals sommigen pretenderen, 'egoloos' zijn, dan zou er ook niets zijn wat gekwetst kan worden. Maar helaas bestaat 'egoloos' niet en is 'egoloos' slechts een trucje om het gevaar op kwetsen te ontlopen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 14:06   #12
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Wat is nou; PRIVE?

Er wordt weer lekker omheen gelult, toch?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 14:34   #13
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Wat is nou; PRIVE?

Er wordt weer lekker omheen gelult, toch?
Even de lettertjes lezen, Aart en niet het wit er tussen in?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 15:51   #14
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Wat is nou; PRIVE?
Heb je dat bordje nog nooit gezien dan Aart? Je hangt dat ergens op om aan anderen duidelijk te maken dat ze daar niet "in" mogen (of toch niet zonder toestemming). Dat geeft natuurlijk geen enkele garantie (op de zogenaamde bescherming die men beoogt), maar men kan maar proberen om dat desalniettemin te geloven zodat men zich veilig kan wanen h?. Toch? WiNk
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:04   #15
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Wat is nou; PRIVE?

Er wordt weer lekker omheen gelult, toch?
Priv? is dat wat je niet aan (sommige) anderen wilt tonen. Zo tevreden?

Wat is het voor j?u, Aart? Je zegt: "Mij zegt het namelijk niets." Maar naast je pincode zal er toch wel meer zijn dat ook jij niet aan de buitenwereld toont?

Misschien is er voor jou weinig tot niets dat men niet van je mag weten, omdat je niet bang bent om gekwetst te worden? Voor mij geldt dus dat ik sommige zaken vanuit een bepaalde 'veiligheid' voor mijzelf houd. Die veiligheid kan van allerlei aard zijn. Soms is het inderdaad zo dat ik het doe om te voorkomen dat men iets in handen krijgt waarmee ik te kwetsen ben, iets dat tegen me gebruikt kan worden, iets dat me in een daglicht stelt waardoor ik er anders (op een manier die ik niet wens) uit ga zien.

Dat soort zaken zou ik wellicht kunnen onderzoeken in het kader van zelfonderzoek. Want alleen het ego kan tenslotte werkelijk gekwetst worden? Tja!
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:09   #16
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Heb je dat bordje nog nooit gezien dan Aart? Je hangt dat ergens op om aan anderen duidelijk te maken dat ze daar niet "in" mogen (of toch niet zonder toestemming). Dat geeft natuurlijk geen enkele garantie (op de zogenaamde bescherming die men beoogt), maar men kan maar proberen om dat desalniettemin te geloven zodat men zich veilig kan wanen h?. Toch? WiNk
Tineke, ik heb het bordje wel eens ergens gezien maar ik ken de betekenis niet.

Ik heb het ook wel eens ergens getatoe?erd zijn staan.

Maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat PRIVE nou betekent.

Bescherming?

Iets wat je voor jezelf houdt om een beschermingsreden?

Iets met kwetsbaarheid, kwetsbaar voor meteoren?

Zonder prive raak je je kinderen kwijt?

Een rustplaats?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:13   #17
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Priv? is dat wat je niet aan (sommige) anderen wilt tonen. Zo tevreden?

Wat is het voor j?u, Aart? Je zegt: "Mij zegt het namelijk niets." Maar naast je pincode zal er toch wel meer zijn dat ook jij niet aan de buitenwereld toont?

Misschien is er voor jou weinig tot niets dat men niet van je mag weten, omdat je niet bang bent om gekwetst te worden? Voor mij geldt dus dat ik sommige zaken vanuit een bepaalde 'veiligheid' voor mijzelf houd. Die veiligheid kan van allerlei aard zijn. Soms is het inderdaad zo dat ik het doe om te voorkomen dat men iets in handen krijgt waarmee ik te kwetsen ben, iets dat tegen me gebruikt kan worden, iets dat me in een daglicht stelt waardoor ik er anders (op een manier die ik niet wens) uit ga zien.

Dat soort zaken zou ik wellicht kunnen onderzoeken in het kader van zelfonderzoek. Want alleen het ego kan tenslotte werkelijk gekwetst worden? Tja!
Pionne, buiten mijn pincode heb ik geen prive.

Maar jou zou ik mijn pincode wel vertellen.

Waar zou je mee gekwetst kunnen worden dan?

Ik kan echt niets verzinnen, help me even aub.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:24   #18
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Pionne, buiten mijn pincode heb ik geen prive.

Maar jou zou ik mijn pincode wel vertellen.
Kun je rustig doen. Ik zou nog geen cent van je jatten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart
Waar zou je mee gekwetst kunnen worden dan?

Ik kan echt niets verzinnen, help me even aub.
Ik kan gekwetst worden als mensen hard en gemeen tegen me doen. Maar dat kan eigenlijk zo ook wel, zonder dat jullie iets van me weten. Gewoon ontzettend lullig reageren op iets wat ik post. Me gaan 'trollen', negeren. Nou, ga je gang maar! Wie weet wat ik er nog van leer, in het kader van zelfonderzoek!
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:27   #19
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ik kan gekwetst worden als mensen hard en gemeen tegen me doen. Maar dat kan eigenlijk zo ook wel, zonder dat jullie iets van me weten. Gewoon ontzettend lullig reageren op iets wat ik post. Me gaan 'trollen', negeren. Nou, ga je gang maar! Wie weet wat ik er nog van leer, in het kader van zelfonderzoek!
Pionne, wat wordt er dan gekwetst?

Valt je been er dan plots af?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 16:49   #20
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Nee, het is geen angst. Het is een weten dat je kwetsbaar bent en zelf willen bepalen in hoe ver je daar in gaat. En waarom ben je kwetsbaar? Omdat je mens bent met ego en al.

Zou je, zoals sommigen pretenderen, 'egoloos' zijn, dan zou er ook niets zijn wat gekwetst kan worden. Maar helaas bestaat 'egoloos' niet en is 'egoloos' slechts een trucje om het gevaar op kwetsen te ontlopen.
Als je je privégegevens beschermt ben je toch ergens bevreesd wat ermee zou kunnen gebeuren? Het weten dat je kwetsbaar bent komt m.i. niet voort uit het vertrouwen dat het altijd wel goed komt als je wel deelt. Ik moet mijzelf altijd inhouden en ben er ( gezien hoe deze wereld in elkaar zit) soms te zorgeloos. In feite heb ik niets te verbergen maar ik heb wel gezien hoe instanties met je informatie aan de haal kunnen gaan. Toch blijf ik moeite hebben niet te spontaan alles te willen delen als het zo uitkomt. Niet expres want dat opzichtige ligt mij nu ook weer niet. Gewoon doen en zijn zonder na te moeten denken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.