Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 September 2011, 16:52   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

gezellig zo, in der begin en eind van der dingen schuilt er een bijzonder energie
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 16:52   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
waarom is het volgens jou geen succes geweest?

heb jij een idee hoe een forum voor zelfkennis en bewustwording moet gaan om succesvol te zijn?

Volgens mij ligt er niet aan het aantal leden, maar aan wat men gedurende de tijd dat ze op het forum kwamen aan bewustwording gedaan hebben.

Kan je namelijk alleen namens jezelf praten.
Ik heb het als zeer succesvol ervaren

Is het voor jou succesvol geweest Renoir?
Ja ik ben net als jullie nogal ingenomen met me zelf, maar dat is voor mij hetzelf en niet een mijzelf.

Omdat je (in het algemeen), nogmaals, niet egoloos bent kun je ook niet egoloos zien en zolang je er mee bent behept zie je als het ware je eigen projectie. Dat is allemaal vreselijk lastig inschatten en daar wilde ik je bij helpen. Maar ik ben nogal autoritair in mijn weten omdat ik weet. En die zekerheid van dat weten die wil je ook, dus ga je je meten met mij omdat ook te kunnen. Althans zoiets zie ik steeds gebeuren en daar ben ik niet voor. Ik loop hier steeds maar iets anders te doen dan waar ik me voor beschikbaar wil stellen.

Inmiddels ervaar ik volledig in de verdediging te zitten, voor mij is dat een verklaren om het je duidelijk te maken, maar voor jou ziet het er uit als verdedigen. Dat je dat zo ziet is vanwege dat ego, dat is de enige reden dat je bij mij een ego ziet, want een ego is zich altijd aan het verdedigen. Dat komt omdat het NIETS is en daar wil het ego niet zijn, niet aan. Dus gaat het ego als een gek tekeer tegen alles dat het te na komt. In ieder geval ziet het er voor mij zo uit dat ik vanaf nu niks anders meer kan doen dan om mezelf steeds maar te bewijzen niet datgene te zijn wat jullie in mij denken te zien.

Ergens moet iemand dat mechanisme doorbreken anders gaat het helemaal niks worden, maar ik kan dat nu dus niet meer want ik kan je dan wel helpen te doorzien maar inmiddels zijn alle pijlen op mijn vermeende ego gericht. Dus ik sta gewoon met de rug tegen de muur. Misschien dat je nog iets hebt meegekregen en dat later pas het kwartje valt.

Ik zie geen mogelijkheid meer om je nog van dienst te kunnen zijn en voor dienstigheid aan een mezelf (dat er niet is) ben ik niet hier, dus kun je mij ook niet helpen.

Het enige leuke is dat ik nog steeds vreselijk graag denk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 16:56   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja ik ben net als jullie nogal ingenomen met me zelf, maar dat is voor mij hetzelf en niet een mijzelf.

Omdat je (in het algemeen), nogmaals, niet egoloos bent kun je ook niet egoloos zien en zolang je er mee bent behept zie je als het ware je eigen projectie. Dat is allemaal vreselijk lastig inschatten en daar wilde ik je bij helpen. Maar ik ben nogal autoritair in mijn weten omdat ik weet. En die zekerheid van dat weten die wil je ook, dus ga je je meten met mij omdat ook te kunnen. Althans zoiets zie ik steeds gebeuren en daar ben ik niet voor. Ik loop hier steeds maar iets anders te doen dan waar ik me voor beschikbaar wil stellen.

Inmiddels ervaar ik volledig in de verdediging te zitten, voor mij is dat een verklaren om het je duidelijk te maken, maar voor jou ziet het er uit als verdedigen. Dat je dat zo ziet is vanwege dat ego, dat is de enige reden dat je bij mij een ego ziet, want een ego is zich altijd aan het verdedigen. Dat komt omdat het NIETS is en daar wil het ego niet zijn, niet aan. Dus gaat het ego als een gek tekeer tegen alles dat het te na komt. In ieder geval ziet het er voor mij zo uit dat ik vanaf nu niks anders meer kan doen dan om mezelf steeds maar te bewijzen niet datgene te zijn wat jullie in mij denken te zien.

Ergens moet iemand dat mechanisme doorbreken anders gaat het helemaal niks worden, maar ik kan dat nu dus niet meer want ik kan je dan wel helpen te doorzien maar inmiddels zijn alle pijlen op mijn vermeende ego gericht. Dus ik sta gewoon met de rug tegen de muur. Misschien dat je nog iets hebt meegekregen en dat later pas het kwartje valt. Ik kan je niet meer helpen.

Daarnaast denk ik vreselijk graag
Ik meen te voelen wanneer jij in verdediging bent, en wanneer jij gewoon iets uitlegt, nu voelt gewoon als open typen, op dit moment
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 16:57   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik meen te voelen wanneer jij in verdediging bent, en wanneer jij gewoon iets uitlegt, nu voelt gewoon als open typen, op dit moment

Ik was nog even bezig met denken hoe het het beste is op te schrijven dus het is alweer veranderd wat je quote.

Toch moet dat de eigen perceptie zijn want ik ben niet anders dan open. Maar goed, nu let je dus wéér op de hoedanigheid van een 'mij' maar het gaat er natuurlijk over wat ik ermee tot uitdrukking hoopte te brengen. Het is me er niet om te doen iets leuks over mezelf te vertellen ik probeer inzicht te geven in mijn functioneren. Dat 'me zelf' zelf doet er niet toe. Maar zo kun je wel goed de neiging bij jezelf gewaar worden van die behoefte aan een doener, om iemand te zien die het doet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 16:57   #15
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
IK heb ook net ingelogd, er is dus geen storing op het forum
Ik noemde maar wat hoor, ik hou het open.

Wie weet zit er een storing bij de namen vanaf de G.

Ach hoe verzin ik het weer maar zou kunnen toch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 17:04   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik was nog even bezig met denken hoe het het beste is op te schrijven dus het is alweer veranderd wat je quote.

Toch moet dat de eigen perceptie zijn want ik ben niet anders dan open. Maar goed, nu let je dus wéér op de hoedanigheid van een 'mij' maar het gaat er natuurlijk over wat ik ermee tot uitdrukking hoopte te brengen
Ik neem ik bij jou je emoties waar. Misschien ben jij je daar niet bewust van, van de emoties en gevoelens die jij hebt als je typt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 17:07   #17
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik neem ik bij jou je emoties waar. Misschien ben jij je daar niet bewust van, van de emoties en gevoelens die jij hebt als je typt.
Ja oké dat kan.. maar emoties zijn niet zaligmakend hoor, het is een leuke bijkomstigheid maar kan evengoed een neiging zijn om weer iemand te zien die emoties heeft.

Het is steeds weer dat die behoefte er is om de mens er achter te zien omdat je zelf ook zo graag wilt worden gezien. We hebben stilzwijgend met elkaar afgesproken dat we elkaar zullen bevestigen en degene die niet meedoet die is een gemene spelbreker.

Dus het werkt perfect maar is vreselijk dubbel, dat is allemaal te doorzien.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 17:11   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja oké dat kan.. maar emoties zijn niet zaligmakend hoor, het is een leuke bijkomstigheid maar kan evengoed een neiging zijn om weer iemand te zien die emoties heeft. Het is steeds de behoefte om de mens er achter te zien.
Uiteraard, dat is de valkuil van empathisch zijn.

wij zijn niet voor niets steeds bezig met bewustwording en zelfkennis. Soms kan je elkaar iets aanreiken, en soms niet
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 17:21   #19
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Wie weet zit er een storing bij de namen vanaf de G.
Nee hoor, die storing begint al bij de namen vanaf A. Wat hier zoal onder de noemer van egoloosheid en zelfrealisatie, danwel van "het gezien" te hebben, aan gestoord gedrag, cq uitlatingen voorbijkomt, de laatste dagen (en weken), dan kan m.i. iedereen zo rechtstreeks door naar de gesloten afdeling van de Pompekliniek.

Het enige wijze dat ik hier gehoord heb is dit forum zo snel mogelijk uit de lucht te halen. Het is een aanfluiting voor de naam die het draagt.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 17:28   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naadje Bekijk bericht
. .

♪ ♪ ♪ ♪♪ ♪ ♪♪ ♪

♪ ♪♪♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪ ♪

♪♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪♪ ♪♪
♪ ♪ ♪
♪♪♪ ♪♪♪ ♪♪♪ ♪ ♪

♪ ♪


♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inloggen moi Forum; regels, vragen, idee 5 2 November 2015 09:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.