Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2014, 11:21   #11
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nogmaals, je ego(centrische) ontvangsteenheid noemt het beledigen, of voor de verandering, gooien met modder.

Inzicht ontstaat als vanzelf wanneer de perceptie van de ego(centrische) ontvangst en reactie eenheid, de commando's van je IK, verdwijnen. Er komt dan ruimte om 'werkelijk' te zien en dat op het ego herwonnen vermogen heet licht, verlicht en dat is je ware natuur.

Vertrouwen is baarlijke nonsens, vertrouwen is niet op je hoede hoeven zijn en wat moet er op z'n hoede zijn ? Juist ja je kwetsbare en daarom van zich afbijtende ego. Doorzie de eisen van je ego tot bescherming van zichzelf en je hebt vertrouwen niet nodig.

Liefde is wat je bent en niet iets wat je moet doen of laten om het te krijgen. Als je liefde nodig hebt blijf je een bedelaar om liefde.

Ik forceer niemand deze weg te gaan maar ben erbij behulpzaam dat te doen. Hoe kom je eigenlijk aan die onzin, ben ik ooit in staat geweest jou tot iets te forceren. Kijk eens naar je verzet (zoals in dit draadje alleen al) en denk eens na voordat je onzin uitkraamt.

Maar ik vrees dat tegen zelfingenomenheid en hardleersheid geen kruid is gewassen.
Yip!
Liefde is wat je bent!
En daar had je het bij moeten laten.
Lia is offline  
Oud 13 January 2014, 12:02   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Yip!
Liefde is wat je bent!
En daar had je het bij moeten laten.
Niet bereid zijn kennis te nemen van relevante informatie omdat die door eigengereid-, hardleers- tegendraads of zelfingenomenheid (naar wens in te vullen) niet past in je opvatting voert tot de volgende aanvaring met weer precies dezelfde argumentatie.

Je tekst voor de volgende aanvaring zal, zoals nu al bekend, luiden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Houd eens op allemaal met al die kritiek, het zinloze oordelen over anderen, het gekrakeel en gekissebis, de vuilspuiterij. Is het nu nog niet duidelijk dat deze manier van reageren volkomen nutteloos is? Is het nog niet duidelijk dat er enkel een enorme golf van ego door wordt aangewakkerd? En dat is toch juist wat wij niet willen? Wat heeft het nog te maken met zelfonderzoek?]

Jij doet zelf mee aan het gekissebis. Je wakkert een stortvloed van negativiteit aan, trekt mensen naar beneden, en ik zit daar in niet op te wachten.
Het heeft geen enkele zin iemand zo vasthoudend als jij opheldering te geven, tot een andere gedachte dan die inmiddels compleet vastgeroeste te bewegen.

Dat liefde datgene is wat je bent wil je horen, aan de rest wil je blijven vasthouden.
Rennie is offline  
Oud 13 January 2014, 12:15   #13
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Dank je wel Freerider!
Had ik 'm niet al eens onder "muziek" gezet?
Dag, Lia
Ja. Om heel speciale redenen is het een favoriet nummer van mij.
Het staat symbool voor de stilte waarin wij mensen de Liefde kunnen vinden.
Ook na al die tijd is er nog de verwondering dat wij die Werkelijkheid zomaar kunnen betreden.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 15:52   #14
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Dank je wel Mihaela.
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt!
Ha, ha, ha.
ach ja, kort maar krachtig, of lang en voorspoedig. Hoe jij het maar wilt Lia.

zal ik iets minder ruzie maken
Mihaela is offline  
Oud 14 January 2014, 08:50   #15
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ja. Om heel speciale redenen is het een favoriet nummer van mij.
Het staat symbool voor de stilte waarin wij mensen de Liefde kunnen vinden.
Ook na al die tijd is er nog de verwondering dat wij die Werkelijkheid zomaar kunnen betreden.
Ik heb ook iets met dit nummer.
Stil kunnen zijn, Stilte in je hoofd is z? belangrijk.
Wanneer je die basis in jezelf hebt gevonden, gaat zich van alles openbaren. Ook dat je die Liefde Bent.
Mooi geschreven, Freerider!
Lia is offline  
Oud 14 January 2014, 08:55   #16
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ach ja, kort maar krachtig, of lang en voorspoedig. Hoe jij het maar wilt Lia.

zal ik iets minder ruzie maken
Ha Mihaela,
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niks in ruzie. Waarom maakt iemand ruzie? Is toch omdat-ie het ergens mee oneens is, zich afgescheiden voelt, meent ergens voor te moeten vechten, op teentjes getrapt is, en noem maar op. Dat is dan toch allemaal ego, en dat willen we toch niet? Ik denk dan, doe (wees) gewoon wat je wilt en doe niet wat je niet wilt.
Dag, Lia
Lia is offline  
Oud 14 January 2014, 10:49   #17
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ha Mihaela,
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niks in ruzie. Waarom maakt iemand ruzie? Is toch omdat-ie het ergens mee oneens is, zich afgescheiden voelt, meent ergens voor te moeten vechten, op teentjes getrapt is, en noem maar op. Dat is dan toch allemaal ego, en dat willen we toch niet? Ik denk dan, doe (wees) gewoon wat je wilt en doe niet wat je niet wilt.
Dag, Lia
Je zou je ook kunnen afvragen waarom je een probleem hebt met ruzie maken.
Nadje is offline  
Oud 14 January 2014, 11:07   #18
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je zou je ook kunnen afvragen waarom je een probleem hebt met ruzie maken.
Hi Nadje.
Waarom zou ik een probleem hebben met ruzie maken? Ik heb helemaal geen probleem met ruzie maken.
Het probleem is ego die ruzie zoekt, omdat-ie zijn zin niet krijgt of Joost mag weten waarom.
Dus zie ik gewoon niks in ruzie. Ik houd van vrede, zeg maar innerlijke rust. Dat is een keuze waar je je op afstemt.
Als ik zeg van andijvie te houden en niet van spruitjes, heb ik toch geen probleem met spruitjes? Of wil jij mij dan pers? die spruitjes door de strot duwen? ha, ha, ha.
Lia is offline  
Oud 14 January 2014, 11:37   #19
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Hi Nadje.
Waarom zou ik een probleem hebben met ruzie maken? Ik heb helemaal geen probleem met ruzie maken.
Het probleem is ego die ruzie zoekt, omdat-ie zijn zin niet krijgt of Joost mag weten waarom.
Dus zie ik gewoon niks in ruzie. Ik houd van vrede, zeg maar innerlijke rust. Dat is een keuze waar je je op afstemt.
Als ik zeg van andijvie te houden en niet van spruitjes, heb ik toch geen probleem met spruitjes? Of wil jij mij dan pers? die spruitjes door de strot duwen? ha, ha, ha.
Het hebben van een voorkeur is het probleem niet. Om met Alexander Smit te spreken: er zijn slechts 2 problemen in het leven: willen wat er niet is, en niet willen wat er is. (Even vrij vertaald). Jij wilt iets niet wat er wel is, dat is zelfs de reden dat je dit topic hebt geopend. En dan is er sprake van een probleem. Jij hebt blijkbaar een probleem met een ruziezoekend ego. Als vrede een keuze is, wat is dan het probleem?
Nadje is offline  
Oud 14 January 2014, 12:03   #20
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ik heb ook iets met dit nummer.
Stil kunnen zijn, Stilte in je hoofd is z? belangrijk.
Wanneer je die basis in jezelf hebt gevonden, gaat zich van alles openbaren. Ook dat je die Liefde Bent.
Mooi geschreven, Freerider!
In de kern is het erg eenvoudig. Hier op dit forum wordt er erg ingewikkeld over gedaan. Het gaat om de ervaring, de ervaring van de Werkelijkheid. Gevonden in de stilte.
Bij jou en enkele anderen heb ik het gevoel dat die Werkelijkheid gevonden is.
Omdat in die Werkelijkheid geen strijd is, wordt 'strijd' ook steeds minder belangrijk.

Daarintegen is 'strijd' nodig om duidelijkheid te krijgen in aardse zaken.
De kunst is om je niet te indentificeren met die strijd.
Al jouw meningen en opvattingen doen er in principe niet toe als wij beiden weten hoe de Werkelijkheid er uit ziet. Jij vind A, ik vind B en wij beiden kunnen zien dat dat slechts een gedachte is.

Maar ik merk bij mijzelf soms ook nog wel indentificatie met mijn eigen gedachten. Het is een leerproces, waar fora uitermate geschikt voor zijn. (het ontleren om te indentificeren dus eigenlijk) In mijn hoofd zitten nu eenmaal hardnekkige reflexen. Zo bezien zijn die ruzies nog ergens goed voor.
Maar dat werkt uiteraard alleen bij bewuste mensen.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.