Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 November 2010, 18:47   #11
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Een forum maak je samen.
Hoe zou het alleen aan jouw attitude kunnen liggen..



Ik vind het jammer als je gaat Nada.
Ook al wordt er weinig geschreven, hier geeft wel de mogelijkheid tot contact met je, voor mij.
Hoe minimaal dan wellicht ook.

Danique is offline  
Oud 7 November 2010, 23:20   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Om forumgenoten te verkrijgen moet je je aanpassen aan de menselijke natuur om gekend, bevestigd, gepaaid en gestreeld te worden. De deelname aan een forum ga je doorgaans niet aan om bekritiseerd te worden. Een beetje kritiek kan dan nog wanneer je ergens ook gekend en bevestigd wordt, maar je moet welhaast egoloos zijn om niet af te haken. Of anders erg stevig in de schoenen staan wil je als aangevallen persoon al je vermeende bezit niet in rook zien opgaan.

In een traject van afstrepen wat je niet bent kan ik niet gelijktijdig bezig zijn om goede maatjes met je te worden. Ik heb de intentie iets van je af te nemen, zonder je daarvoor ook maar iets terug te geven en dat laat geen enkel weldenkend mens zich aandoen. Iets anders is, in mijn optiek (daarom noem ik dat attitude) niet werkzaam. Al dat Jantjes gedoe en dat navelstaren brengt je een hoop leuke ontdekkingen, afwisselingen, inzichten, maar het is niet waar je moet wezen.

Ik kon mijn 'ding' doen op het Remonforum omdat de deelnemers elkaar daar voldoende lieftalligheden toespeelden om niet gelijk te willen afhaken wanneer ik opkwam met mijn (als zodanig ervaren) scherpe ongevoelige attitude. Ik heb vaker tot uitdrukking gebracht dat eenieder mij op een heel ander niveau lief is dan we gewend zijn met elkaar om te gaan. Alleen zelfloze verbondenheid is oprecht en liefdevol te noemen en dat is daar waar harde woorden niets kapot kunnen maken.
Rennie is offline  
Oud 7 November 2010, 23:54   #13
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Wat is mooier dan iemand zichzelf terug geven.
Het is dan wel Niets, tegelijkertijd Alles.

Ik lees een analyse alhoewel je het vast niet zo bedoeld hebt.

Is waar dat naast dit Niets en Alles of hoe je het ook duiden wilt,.. ook 'life as we know it' speelt.
In de omgang een balans vinden... zoeken naar wanneer je wel en niet kunt zeggen... en hoe... ja, dat is verrekte moeilijk.. althans, ik denk voor jou.

Overigens zijn jij en hoe je je ding doet zo verschrikkelijk (pijnlijk) helemaal niet.
Ik ben een bijzonder kwetsbaar iemand, met tijden,... en ik praat nog steeds met je.



Probeer denk ik te zeggen dat je je nu wellicht belangrijker aan het maken bent, dan je bent.
De enige belangrijke rol die je speelt in dit geheel is dat jij de stekker uit het forum kunt trekken en als je dat wil moet je dat doen, maar doe dat dan zonder jezelf te slachtofferen.

Waarbij gezegd dat dit het is wat ik denk te zien gebeuren.
Wellicht kijk ik er helemaal naast.


En uh... feitelijk draait dit forum niet omdat er geen nieuwe aanwas van leden is.
Het is naar mijn idee niet meer en niet minder dan dat.
KiSs
Danique is offline  
Oud 8 November 2010, 13:11   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Dat Zelf teruggeven klinkt als muziek in mijn oren, wanneer althans daarmee niet het gekende kleine zelf bedoeld is. Ik blijf het tot vervelens toe benadrukken maar je bent niet het kleine zelf, met al zijn ideeën die het omtrent zichzelf gevormd heeft.

Je kunt onmogelijk het alles en niets leven als je er van twee maar één kent en dus geen flauw benul kunt hebben van iets anders.

Wanneer je kwetsbaarheid nog niet geraakt is kan het zijn dat het nog niet bedreigd is in zijn aannames, of als we hetzelfde idee hebben. Het kan echter ook een indicatie zijn dat je aannames op losse schroeven staan c.q. de importantie opgehouden is zwaar te wegen.

In ieder geval is het zo dat in de veronderstelling verkeer dat het Remonforum de plek is waar ik nog iets op mijn manier kon uitrichten en wanneer ik mijn schrijfsel er op nalees klinkt het inderdaad zo dat ik me belangrijker maak dan ik ben. Maar voor mezelf staat het ik-gehalte niet op de voorgrond.

Dit forum draait volledig op eigen kracht en gaat, zolang de hostingprijs maar is betaald, moeiteloos gewoon door. Ik beperk niemand in hetgeen hij ter berde wil brengen, waarbij ik alvast opmerk dat ik me niet snel zal gaan mengen in een discussie rond het kipgehalte van de nuggets bij MacDonalds.
Rennie is offline  
Oud 8 November 2010, 23:40   #15
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
waarbij ik alvast opmerk dat ik me niet snel zal gaan mengen in een discussie rond het kipgehalte van de nuggets bij MacDonalds.
Dat vind ik nu humor en kom ik af en toe weer even lezen.

Liefs, Henk
Bigbear is offline  
Oud 9 November 2010, 10:34   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Dat vind ik nu humor en kom ik af en toe weer even lezen.

Liefs, Henk
Lezen ? Alleen lezen ?
Kom op Henk wees creatief en verblijd onze lezers eens met je gulle lach.
Rennie is offline  
Oud 9 November 2010, 11:54   #17
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lezen ? Alleen lezen ?
Kom op Henk wees creatief en verblijd onze lezers eens met je gulle lach.
Zodat jij dat weer kan komen afnemen zeker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb de intentie iets van je af te nemen, zonder je daarvoor ook maar iets terug te geven .
Maria is offline  
Oud 9 November 2010, 11:58   #18
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Zodat jij dat weer kan komen afnemen zeker
Ik ben een dankbaar afnemer. Niet alleen van humor .
Rennie is offline  
Oud 11 November 2010, 18:20   #19
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Om forumgenoten te verkrijgen moet je je aanpassen aan de menselijke natuur om gekend, bevestigd, gepaaid en gestreeld te worden. De deelname aan een forum ga je doorgaans niet aan om bekritiseerd te worden. Een beetje kritiek kan dan nog wanneer je ergens ook gekend en bevestigd wordt, maar je moet welhaast egoloos zijn om niet af te haken. Of anders erg stevig in de schoenen staan wil je als aangevallen persoon al je vermeende bezit niet in rook zien opgaan.

In een traject van afstrepen wat je niet bent kan ik niet gelijktijdig bezig zijn om goede maatjes met je te worden. Ik heb de intentie iets van je af te nemen, zonder je daarvoor ook maar iets terug te geven en dat laat geen enkel weldenkend mens zich aandoen. Iets anders is, in mijn optiek (daarom noem ik dat attitude) niet werkzaam. Al dat Jantjes gedoe en dat navelstaren brengt je een hoop leuke ontdekkingen, afwisselingen, inzichten, maar het is niet waar je moet wezen.

Ik kon mijn 'ding' doen op het Remonforum omdat de deelnemers elkaar daar voldoende lieftalligheden toespeelden om niet gelijk te willen afhaken wanneer ik opkwam met mijn (als zodanig ervaren) scherpe ongevoelige attitude. Ik heb vaker tot uitdrukking gebracht dat eenieder mij op een heel ander niveau lief is dan we gewend zijn met elkaar om te gaan. Alleen zelfloze verbondenheid is oprecht en liefdevol te noemen en dat is daar waar harde woorden niets kapot kunnen maken.
Zelden in een stukje tekst zoveel nonsens bij elkaar gelezen. Om bij je eerste zin te beginnen....je aanpassen aan de menselijke natuur. Volstrekte kul. Je kunt je niet aanpassen aan je menselijke natuur. Menselijke natuur, het woord zegt het al, is je natuur, daar valt niks aan aan te passen, dat is wat je bent. Of je het nu leuk vindt of niet.
Verder....waarom mensen op een forum schrijven is om de uitwisseling van ervaringen. En daar kunnen prima allerhande kritische kanttekeningen en vragen bij geplaatst worden. Als je enkel een monoloog wilt houden over jouw (vermeende) waarheid, kun je beter een boek gaan schrijven. Dan de zin....ik heb de intentie iets van je af te nemen zonder je daar iets voor terug te geven. Alsof jij überhaupt in staat zou zijn om , wie dan ook, maar iets af te nemen, als die ander daartoe niet bereid is. En dan je kritiek op het Jantjesgedoe. Vooralsnog zie ik bitter weinig verschil tussen het Jantjesgedoe en het Renoirgedoe. Behalve in de naam, but what's in a name, nietwaar? Jantje weet niet waar je wezen moet, maar gelukkig weet jij dat wel. Ik snap best dat je dat voor jezelf meent te weten, maar zo geldt dat voor iedereen. En wie zegt dat ik wil wezen waar jij bent? En het is weer een prachtige, edoch buitengewoon holle, frase te roepen dat zelfloze verbondenheid oprecht en liefdevol te noemen is, het is alleen spijtig dat alleen jij die blijkbaar ervaart vanuit je ivoren toren, daar schiet de mensheid echt iets mee op. Om te eindigen met je eerdere quote dat het allesbehalve gaat om een persoonlijke transformatie, zoals gezegd die mening deel ik niet. Voor mij is een mens die zich daadwerkelijk bevrijd heeft van zijn beperkingen van zijn identiteit, een levend voorbeeld en een bron van liefde, wijsheid en compassie. Iemand die liefde onderwijst, vanuit de wijsheid dat alleen liefde een helende werking heeft. Want anders is het slechts meer van hetzelfde, anders gezegd, een hoop geblaat en maar weinig wol.
Nadje is offline  
Oud 11 November 2010, 21:13   #20
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lezen ? Alleen lezen ?
Kom op Henk wees creatief en verblijd onze lezers eens met je gulle lach.
Ik kan alleen maar supersizen, sorry !

Liefs, Henk
Bigbear is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.