Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 October 2014, 11:23   #11
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer de serieuze sfeer gedegen zelfonderzoek te doen door dit soort flauwe kul wordt ontmoedigd, weggelachen en weggehoond dan is het, wat mij betreft, toch echt gauw daarmee gedaan. Het forum is wél met het doel (gedegen) zelfonderzoek opgericht.

Dat is eveneens een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht.
Ontmoedigd?!

Ik neem aan dat je doelt op Looro's bijdrage en mijn reactie daarop....?!

Word toch eens volwassen man, dan word je wellicht ooit nog eens serieus genomen door de gebruikers van dit forum die jou gemiddeld als de "grote grap van de dag" beschouwen met al je sensuur en braafheidsregels.
Het feit dat je niet in staat bent om door het flinterdunne masker van deze QUIZ heen te kijken en het labelled als flauwekul geeft op ondubbelzinnige wijze uiting aan jouw staat van mentale onvolwassenheid. Je kinderlijke jengeldrang om de volwassenen onder ons met gedrein en gezeur lastig te vallen in een poging om controle te houden is te grotesk voor woorden.

Wat een saai theater!

hab
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 11:25   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Hier ligt dan ook meteen de moeilijkheid. Sommige zaken die hier voor het voetlicht worden gebracht lijken (op het eerste gezicht) lachwekkend en oppervlakkig, maar bezitten bij nader inzien een bijzondere diepgang. Terwijl serieus lijkende bijdrages gezien in het licht van (het voorgestane gedegen) zelfonderzoek nogal eens lachwekkend en oppervlakkig blijken te zijn.
Mystiek doen is geen diepgang en is dat het geval dan kan er beter op verheldering worden aangedrongen dan er lacherig over te doen. Verder als die zogenaamde diepgang niet wordt opgemerkt is het maar verspilde energie. Raadselachtigheid zie ik niet als diepgang.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:32   #13
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Word toch eens volwassen man, dan word je wellicht ooit nog eens serieus genomen door de gebruikers van dit forum die jou gemiddeld als de "grote grap van de dag" beschouwen met al je sensuur en braafheidsregels.
Dat ik de grap van de dag ben, ben je nu aan het introduceren door de mede lachers op je hand te krijgen. Allemaal overbekend egogedrag, te kinderachtig om er op in te gaan.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:33   #14
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Verder als die zogenaamde diepgang niet wordt opgemerkt is het maar verspilde energie.
Dat ben ik niet met je eens. Er van uitgaande dat er enige diepgang in sommige van mijn bijdrages zit, dan is de conclusie dat die doorgaans niet of amper wordt opgemerkt. Dat hindert mij niet. Het is mij bekend dat mensen nogal strak in hun zelf aangetrokken harnas kunnen zitten en dat het dan moeilijk is om buiten het eigen referentiekader te kijken. Ik herinner mij de bijbeltekst die aanmoedigt om 'uw brood uit te strooien over het water en gij zult het vinden na vele dagen', waarmee bedoelt is (m.i.) om 'te doen zonder verwachting op snel resultaat'. Dat doe ik dan ook moeiteloos.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 11:38   #15
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat ben ik niet met je eens. Er van uitgaande dat er enige diepgang in sommige van mijn bijdrages zit, dan is de conclusie dat die doorgaans niet of amper wordt opgemerkt. Dat hindert mij niet. Het is mij bekend dat mensen nogal strak in hun zelf aangetrokken harnas kunnen zitten en dat het dan moeilijk is om buiten het eigen referentiekader te kijken. Ik herinner mij de bijbeltekst die aanmoedigt om 'uw brood uit te strooien over het water en gij zult het vinden na vele dagen', waarmee bedoelt is (m.i.) om 'te doen zonder verwachting op snel resultaat'. Dat doe ik dan ook moeiteloos.
En daarnaast veroorloof ik mij enige frivoliteiten. Zo heb ik afgelopen week een stuk geplaatst over schaamnamen, waarover ik zelf werkelijk schuddebuikend van de lach achter de pc heb gezeten. Hele simpele humor die door meerdere mensen is gelezen maar waar niemand op gereageerd heeft. Ik zou er prima mee kunnen leven als je dit artikel vanwege niet ter zake doend zou hebben verwijderd.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 11:39   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat ben ik niet met je eens. Er van uitgaande dat er enige diepgang in sommige van mijn bijdrages zit, dan is de conclusie dat die doorgaans niet of amper wordt opgemerkt. Dat hindert mij niet. Het is mij bekend dat mensen nogal strak in hun zelf aangetrokken harnas kunnen zitten en dat het dan moeilijk is om buiten het eigen referentiekader te kijken. Ik herinner mij de bijbeltekst die aanmoedigt om 'uw brood uit te strooien over het water en gij zult het vinden na vele dagen', waarmee bedoelt is (m.i.) om 'te doen zonder verwachting op snel resultaat'. Dat doe ik dan ook moeiteloos.
Het is beter te constateren dat er bij velen hier van vervuldheid sprake is waardoor er iets niet kan toetreden. Het is om die reden dat er niet buiten het referentiekader kan worden gekeken en dat heeft helemaal niks met diepgang te maken.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:41   #17
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En daarnaast veroorloof ik mij enige frivoliteiten. Zo heb ik afgelopen week een stuk geplaatst over schaamnamen, waarover ik zelf werkelijk schuddebuikend van de lach achter de pc heb gezeten. Hele simpele humor die door meerdere mensen is gelezen maar waar niemand op gereageerd heeft. Ik zou er prima mee kunnen leven als je dit artikel vanwege niet ter zake doend zou hebben verwijderd.
Ik huldig het principe dat het niet één en al ernst hoeft te zijn en heb zelf indertijd een moppentrommel geïntroduceerd, daarentegen hoeft het ook niet één en al lol te zijn.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:52   #18
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is beter te constateren dat er bij velen hier van vervuldheid sprake is waardoor er iets niet kan toetreden. Het is om die reden dat er niet buiten het referentiekader kan worden gekeken en dat heeft helemaal niks met diepgang te maken.
Wat nu? Ik denk dan aan de zenmeester die een professor uit het westen op bezoek kreeg die iets over zen wilde weten. De zenmeester bood hem een koopje thee aan en ging, tot schrik van de professor, door met schenken toen het kopje al vol was. Daarmee aangevend dat iets eerst leeg van zichzelf zou moeten worden, wil er ruimte zijn om iets op te nemen. Doorgaan met thee schenken dan maar ...
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 11:57   #19
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat nu? Ik denk dan aan de zenmeester die een professor uit het westen op bezoek kreeg die iets over zen wilde weten. De zenmeester bood hem een koopje thee aan en ging, tot schrik van de professor, door met schenken toen het kopje al vol was. Daarmee aangevend dat iets eerst leeg van zichzelf zou moeten worden, wil er ruimte zijn om iets op te nemen. Doorgaan met thee schenken dan maar ...
Moraal van het verhaal?
Zo doen zenmeesters dat fysiek uitgebeeld in levende lijve. Hier hebben wij een forum.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:59   #20
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer de serieuze sfeer gedegen zelfonderzoek te doen door dit soort flauwe kul wordt ontmoedigd, weggelachen en weggehoond dan is het, wat mij betreft, toch echt gauw daarmee gedaan. Het forum is wél met het doel (gedegen) zelfonderzoek opgericht.

Dat is eveneens een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht.
Gedegen zelfonderzoek kadert in de 'juiste' manier om in het midden van dit leven werkzaam te zijn. De juiste manier wil niet uitdrukkelijk zeggen een 'serieuze' manier. Wat Hab met deze quiz aanricht balanceert op het randje van het midden. Er kan van alles uit de toverhoed verschijnen en waar slaat dat alles op!
Het gevaar voor mensen die dicht bij het centrum verkeren, zich naar het midden begeven, is dat elke daad meer kwaad kan veroorzaken dan goed doen. Ik probeer dan ook altijd omzichtig en voorzichtig te zijn in wat ik doe of schrijf. Er is zo een gat in de collectieve boot gemaakt als wat ik doe niet op eenheid is gericht.
Ik hoop dat Hab het midden houdt en het verlangen om het licht aan te steken niet uitvoert maar de 'juiste' manier vindt om het verlangen te behouden voor iedereen.
Looro
Looro is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.