Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 October 2021, 21:33   #11
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
'ik moet er niet aan denken..
Ik ook niet.
Het is zoals geschreven forumlid Fer die er aan denkt.
Zo vroeg ik hem deze middag of hij dan een permanent non-duaal bewustzijn heeft.
Ging zo..


Fer heeft dus zelf geen permanent non-duaal bewustzijn volgens eigen zeggen, maar Jed McKenna, Nisargadatta Maharaj en Ramana Maharsi en nog een aantal op aarde, op 2 handen te tellen, mensen wel volgens hem.
Tjonge, de denkende mens en zijn weten dat niet verder uit te leggen is, het is me wat.

Intussen nog geen Fer gezien in dit topic. De ploeg waarvoor hij supportert zal verloren zijn.
Nu moet besproken worden welke speler van eigen ploeg de verkeerde voorzet gegeven heeft, niet op zijn plaatst stond, welke strafshop niet verdiend was etc. Verhaal Rob en en voetbalmaatje wiens naam we hier niet meer noemen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2021, 21:40   #12
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Ego verspreid zich als een kankergezwel

Ik dacht er net aan de maker van die website uit te nodigen naar het forum hier, maar niemand kan contact met hem / haar opnemen.
Zie...
Citaat:
Waarom bestaat deze website en wat kun je er op vinden?

Deze website is de persoonlijke uitdrukking van mijn proces, mijn zelfonderzoek, mijn pad naar een staat van zijn zonder vragen. Ik ben begin juli 2018 tot het inzicht gekomen dat ik a) nooit de juiste vragen heb gesteld en b) dat ik geen effectief zelfonderzoek heb gedaan de laatste 8,5 jaar. Oftewel: veel geschreven over het ego en mijn ervaringen, maar weinig tot geen vooruitgang geboekt.

Dit dagboek/blog is primair op mijzelf gericht, waarbij ik mijzelf de vrijheid heb gegeven om mij uit te drukken hoe ik dat wil, zonder ergens rekening mee te hoeven houden. Ik heb er daarom voor gekozen om anoniem te blijven en dat niemand contact met mij op kan nemen, en dat bevalt erg goed. Deze website is van mij, voor mij, door mij en gericht aan mij. Lekker egocentrisch, haha.

bron: leven zonder vragen
En zo wordt het internet maar verder volgeklad door mensen die het niet begrepen hebben.
Ego verspreid zich als een kankergezwel.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2021, 22:31   #13
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik dacht er net aan de maker van die website uit te nodigen naar het forum hier, maar niemand kan contact met hem / haar opnemen.
Zie...

En zo wordt het internet maar verder volgeklad door mensen die het niet begrepen hebben.
Ego verspreid zich als een kankergezwel.
Het 'denken' is verzot op woord en zin combinaties/expressies die zijn verzonnen m.b.t. wat realisatie is of zou zijn..
Niets van dat alles heeft ook maar iets te maken met wat realisatie terstond 'is.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2021, 23:38   #14
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het 'denken' is verzot op woord en zin combinaties/expressies die zijn verzonnen m.b.t. wat realisatie is of zou zijn..
Niets van dat alles heeft ook maar iets te maken met wat realisatie terstond 'is.
Ik ben net is op onderzoek uitgegaan om te achterhalen wie dat de term 'permanent non-bewustzijn' verzonnen heeft.
Ik had al een spoor want weet dat forumlid Fer een grote fan van Jed Mckenna is, dus even googlen op "jed mckenna - permanent nonduaal bewustzijn", en ja hoor, leverde meteen dit op...
Citaat:
Jed McKenna bestaat niet. Althans niet bij de burgerlijke stand in de VS. Het is een pseudoniem van iemand die de waarheid heeft gerealiseerd, geen zelf meer heeft en vanuit permanent non-duaal bewustzijn leeft. Daarover schreef hij als
iemand onder deze schuilnaam drie stevige boeken. Op internet gonst het van de speculaties over wie McKenna is. Maar dat doet eigenlijk niet ter zake, sterker nog, het is volkomen irrelevant, al zullen sommigen het daar niet mee eens zijn. Maar dat is hún gehechtheid aan de droomstaat, de begoocheling van Maya, zou Jed waarschijnlijk zeggen.

De kern van Jeds betoog luidt: de waarheid is dat verlichting niet ergens ver weg of onbereikbaar is. Ze is dichterbij dan je eigen huid en directer dan je volgende ademhaling. Als we ons afvragen waarom maar zo weinig mensen dat wat nooit verloren kan gaan kunnen vinden, hoeven we alleen maar te denken aan het kind dat een munt had laten vallen in het donker, maar dat ging zoeken onder een lamp omdat het licht daar beter is.\r

Wat is verlichting?

Geen-zelf. Permanent non-dualistisch bewustzijn. Ik kan je niet vertellen wat dat is, dat kan niemand. Het is geen ding, geen concept, geen plek. Aan iemand die nooit vuur heeft gezien, kun je niet uitleggen wat vuur is; geen enkele beschrijving kan recht doen aan een rechtstreekse ervaring ervan. Ik gebruik termen als permanent non-dualistisch bewustzijn, geen-zelf en het
ealiseren van de waarheid niet omdat ze de juiste betekenis weergeven, maar omdat ze nog het minst misleidend lijken te zijn.\r

De meeste mensen geven een heel andere definitie van verlichting. Hoe kan er zo
groot verschil zijn?

Verlichting is absoluut. Er zijn geen variaties of gradaties in. Verlichting biedt geen ruimte voor interpretatie. Maar het belangrijkste is dat je het zelf kunt verifiëren en dat je er volledig met je hersens bij kunt. Iedereen die het wil begrijpen kan het begrijpen. Je hebt geen commentators of bemiddelaars nodig. Het is er gewoon, open en bloot, voor iedereen die de moeite neemt te kijken. Niemand hoeft zich op mij te verlaten of op iemand anders. Verlicht worden mag dan wel een zware dobber lijken, de theorie ervan is kinderspel. Het eerste hoofdstuk van mijn eerste boek heeft als titel Het eenvoudigste wat er bestaat. Dat is een exacte formulering. Verlichting is een toestand die niet verder gesimplificeerd of verder gereduceerd kan worden.\r

Dat brengt ons bij de vraag wie er dan verlicht is. Wie schrijft het boek? Wie is er leraar? De manifestatie van het zelf laat zich moeilijk rijmen met de aanspraak geen zelf te hebben.

En toch is het zo. Het ware zelf is geen-zelf, en dat valt gewoon niet uit te leggen. Ik kan het niet zeggen op een manier dat het te snappen is. Ik ben me ervan bewust dat het lijkt alsof er een tegenstrijdigheid is, maar voor mijzelf gaat dat niet op. Het is zoiets als de poortloze poort. Het is maar vanuit welke richting je daarnaar kijkt. Het enige wat ik kan zeggen is, ga zelf maar kijken.\r

...

bron: advaita Nederland / Jed McKenna
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2021, 23:57   #15
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Standaard kermis-spiritualiteit. Entree: 1 gulden 50. Verlichting gegarandeerd.
Nou Bassie, zoals je in een ander topic schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zelf is aanwezig in deze wereld, en neemt daarmee plaats en tijd in.
Niet-zelf heeft zich daarvan verlost door te breken met alles wat 'wereld' is.
Jed McKenna heeft drie stevige boeken geschreven over niet-zelf / geen zelf, oftewel 'permanent non-dualistisch bewustzijn'.
En jij noemt dat Standaard kermis-spiritualiteit dan. Zou je maar is niet een toontje lager zingen?
Wie weet neem je tinnitus / oorsuizen dan wel af!
Je kan natuurlijk nog gaan beweren dat Jed McKenna er niets van begrepen heeft.
Ego vind altijd wel wat om zichzelf te rechtvaardigen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2021, 00:07   #16
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Citaat:
Dat brengt ons bij de vraag wie er dan verlicht is. Wie schrijft het boek? Wie is er leraar? De manifestatie van het zelf laat zich moeilijk rijmen met de aanspraak geen zelf te hebben.

En toch is het zo. Het ware zelf is geen-zelf, en dat valt gewoon niet uit te leggen. Ik kan het niet zeggen op een manier dat het te snappen is. Ik ben me ervan bewust dat het lijkt alsof er een tegenstrijdigheid is, maar voor mijzelf gaat dat niet op. Het is zoiets als de poortloze poort. Het is maar vanuit welke richting je daarnaar kijkt. Het enige wat ik kan zeggen is, ga zelf maar kijken.\r

...

bron: advaita Nederland / Jed McKenna
Hé, 'de poortloze poort', die ken ik van ergens! Ik citeerde dat eerder als kabu op 20 september 2020...
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Voor wie de video zou willen bekijken maar zijn Engels niet sterk genoeg is, heb zojuist de NL vertaling helemaal nagekeken al luisterend naar de video vanaf 26:12 over het zwarte gat.
Citaat:
........
De evolutie en structuur van een melkwegstelsel is nauw verbonden met de schaal van zijn zwart gat, net zoals jouw evolutie is verbonden met de aanwezigheid van het naderende Zelf, de singulariteit die je ware aard is.
We kunnen het zwarte gat niet zien, maar we kunnen er wel weet van hebben door de manier waarop dingen eromheen bewegen, door hoe het samenwerkt met fysieke realiteit.
Op dezelfde manier kunnen wij onze ware aard niet zien. Het imminente zelf is geen ding, maar we kunnen verlichte actie observeren.
Zoals de zenmeester Suzuki zei: "Er zijn, strikt genomen geen verlichte mensen. Er is enkel verlichte activiteit."
We kunnen het niet zien, net zoals het oog zichzelf niet kan zien.
We kunnen het niet zien, omdat het dat is waardoor zien mogelijk is.
Zoals het zwarte gat, is Samadhi niet niets en het is ook geen ding.
Het is de ineenstorting van de dualiteit van iets en niets.

Er is geen poort om de grote realiteit in te gaan, maar er zijn oneindige paden.
De paden, de Dharmas, zijn als een eindeloze spiraal zonder begin en geen einde.
Niemand kan de poortloze poort passeren.
Niemand zijn verstand heeft ooit uitgevonden hoe en niemand zal dat ooit doen.
Niemand kan de poortloze poort passeren, dus wees niemand.
Verbijsterend fantastisch voor mij die stuk uit de video over de analogie van het zwarte gat, want mijn bijna-dood ervaring (als gevolg van Bufo Alavarius / 5-Me0-DMT te inhaleren) verklarend waarover ik al een jaar spreek in termen als 'met hypersonische snelheid in zwart gat gezogen worden', wat verschrikkelijk was, om daarna in LICHT uit te komen dat niet van deze aarde is.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2021, 10:51   #17
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik ben net is op onderzoek uitgegaan om te achterhalen wie dat de term 'permanent non-bewustzijn' verzonnen heeft.
Ik had al een spoor want weet dat forumlid Fer een grote fan van Jed Mckenna is, dus even googlen op "jed mckenna - permanent nonduaal bewustzijn", en ja hoor, leverde meteen dit op...
En ook voor de constateringen, conclusies, ondervindingen, inzichten, samenvattingen etc etc van vrijbuiter Jed mcKenna geldt.. Niets van dat alles heeft ook maar iets te maken met wat realisatie terstond 'is.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2021, 15:27   #18
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
En ook voor de constateringen, conclusies, ondervindingen, inzichten, samenvattingen etc etc van vrijbuiter Jed mcKenna geldt.. Niets van dat alles heeft ook maar iets te maken met wat realisatie terstond 'is.
Vrijbuiter Jed brengt het nochtans geestig hoor.
Zie maar hier mijn topic > Droomstaat - Jed McKenna
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2021, 16:01   #19
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Vrijbuiter Jed brengt het nochtans geestig hoor.
Zie maar hier mijn topic > Droomstaat - Jed McKenna
Niet er omheen, niet er naar toe, maar er doorheen.. doorpakken!
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2021, 16:17   #20
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Dóórpakken in het wormgat!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Niet er omheen, niet er naar toe, maar er doorheen.. doorpakken!
Dóórpakken in het wormgat!
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Citaat:
Wanneer het laatste stukje ego is weggerukt, heb je singulariteit bereikt en woeshhh!, daar schiet je door de pijplijn van het wormgat terug naar waar je begonnen bent.

Jed McKenna
Zie ook uit mijn post als kabu nog op 7 september 2020...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Dat was gaan (dóórpakken) met die banaan in het wormgat!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Western masters of non duality. Rennie Overige religie 120 19 October 2012 23:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.