Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 November 2016, 14:45   #11
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Het is geen vergaren van kennis en je hebt er ook geen kennis voor nodig, noch is het nodig de ski's onder te binden om al slalommende gigantische denk pistes te ontdekken..(Wat een hobby blijkt te zijn van forum lid Kweetniet. Zorg wel dat je een beetje subjectieve conditie ontwikkeld, anders is het een doodvermoeiende bezigheid.)

Ik plak Ben er ook in één moeite bij. Het doet mij deugd dat hij wel de moeite heeft genomen om mij te lezen. De denkpistes waar ik elders aan refereerde zijn helaas voor Ben niet bereikbaar op de ski?.


Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 17:06   #12
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nog te ontcijferen 'ander begin' materiaal dat zonet gechanneld werdt door een andere afgeronde gzoz'er:


@Ben: ik probeer alvast. Ik leest er zoiets in als in het moment tegenwoordig zijn. Zeg maar zoals waar Tolle's "de kracht van het NU' over gaat of Thich Nhat Hanh's mindfullness. Maar dan door jullie afgeronde gzoz'ers, euh, 'verder uitgewerkt'.
Alles wat je hier op' je neemt heeft niks te maken met de onmiddellijkheid van tegenwoordig zijn, maar alles met zwelgen in subjectieve hypnose.
Het kan geschieden Katerie.. 26 jaar lang ben jij al in de weer met voorstellingen van filosofische/spirituele/geestelijke aard, mooi man.. Maar nog steeds de speelbal van verbeelding en wens denken, na/mooipraterij, de continu veranderende reclame zuilen van Las Vegas zijn er niks bij, klatergoud in veelvoud.

Gedegen zelfonderzoek levert niks op waar je subjectief mee kunt pronken, en aangezien jij nogal graag met je gekleurde(gejatte) veertjes (Lees verbeelding.)wappert, is het misschien beter dat je de uitnodiging tot
Gedegen zelfonderzoek gewoon laat voor wat het is, want tot nu toe gedraag jij je wat dat aangaat niet veel anders dan een hyperactieve relnicht.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 17:36   #13
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Ook hier zie ik goede adviezen van forumlid Ben. Laat dat Gedegen zelfonderzoek voor wat het is. Ja, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Broed je eigen ei uit.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 22:06   #14
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Alles wat je hier op' je neemt heeft niks te maken met de onmiddellijkheid van tegenwoordig zijn, maar alles met zwelgen in subjectieve hypnose.
Intrinsiek Onmiddellijk, de onmiddellijkheid van tegenwoordig zijn, zwelgen in subjectieve hypnose..., Ben, Ben, Ben, wat een zwaaien met terminologie en oordelen toch.
En nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Het kan geschieden Katerie.. 26 jaar lang ben jij al in de weer met voorstellingen van filosofische/spirituele/geestelijke aard, mooi man..
God's wegen zijn ondoorgrondelijk hé Ben.
Hoe lang heb jij nodig gehad om de voorstelling aan te nemen dat je zoiets als een gzoz afgerond hebt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Maar nog steeds de speelbal van verbeelding en wens denken, na/mooipraterij, de continu veranderende reclame zuilen van Las Vegas zijn er niks bij, klatergoud in veelvoud.
Aha, stel dat het zo is, maar mij verstaan ze ten minste.
Er hoeft geen Bletchley Park topic gestart te worden omwille van wat ik schrijf of zeg.
Er hoeven geen codebrekers en taalwetenschappers aan het werk gezet te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek levert niks op waar je subjectief mee kunt pronken...
Ben ik met je eens.
Buiten denken dat je interessant bent door te zwaaien met termen waar taalwetenschappers zich moeten over buigen zie ik inderdaad geen toegevoegde waarde aan gzoz studie en werk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
... misschien beter dat je de uitnodiging tot Gedegen zelfonderzoek gewoon laat voor wat het is, want tot nu toe gedraag jij je wat dat aangaat niet veel anders dan een hyperactieve relnicht.
je hebt al lang de gewoonte om gzoz te onderstrepen zie ik op dit forum.
Zoiets doet men om de nadruk erop te leggen. Ik doe mee.

Als ik uitgenodigd wordt tot iets weet ik graag waar het over gaat. Maar daar slagen jullie afgeronde gzoz'ers niet in om dat over te brengen. In een communicatie proces heb je de zender en ontvanger.
Aan de afgeronde gzoz'ers als zender om hun boodschap zo te verpakken dat ze overkomt.
Desnoods ga je op je hoofd staan als zender, maakt niet uit. De verantwoordelijkheid voor het niet overkomen van je boodschap leg je nooit bij de ontvanger.
Basisregel in NLP ter info.

Simplificeren van de boodschap ligt voor de hand. Steeds hetzelfde herhalen zoals Looro o.a. doet als hij in een manische periode is waardoor hij dan topics opslokt en verpletterd onder het gewicht van het onderwerp gedegen zelfonderzoek, zoals Mihaela terecht schrijft, draagt nergens toe bij.

Dan kan een persoon die zich als afgerond gzoz'er beschouwd zich beter in 'onbepaalde anonimiteit' terugtrekken.
We lezen het mogelijk weer wel van Laurens wanneer je je weer voor onbepaalde tijd terug getrokken hebt.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 23:35   #15
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
[I] verpletterd onder het gewicht van het onderwerp gedegen zelfonderzoek, zoals Mihaela terecht schrijft, draagt nergens toe bij.
Gedegen zelfonderzoek en de uitnodiging daartoe is op zich vederlicht.
Wat het zwaar en verpletterend laat zijn is de ''weerstand' ertegen middels tonnen aan verbeelding die ingezet worden uit 'zelf-behoudt'.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2016, 03:10   #16
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
@katerie:Gedegen zelfonderzoek en de uitnodiging daartoe is op zich vederlicht.
Wat het zwaar en verpletterend laat zijn is de ''weerstand' ertegen middels tonnen aan verbeelding die ingezet worden uit 'zelf-behoudt'.
kletskoek van afgeronde gzoz'ers.
Als je Geurtz, wat hij schrijft, afdoet als...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Dit is geen Gedegen zelfonderzoek , dit is spirituele romantiek.

Waar Geurtz het geinteresseerde begrip van lezers/luisteraars toe uitnodigt is het investeren van aandacht en beleving tot een vergelijkende bevestiging van subjectieve aannemelijkheid en.. houvast.
Dan zit je maar wat uit je nek te praten en 'gedegen zelfonderzoek' te doen, of denken dat je zoiets afgerond hebt, in je onderbroek.
Als dat geen verbeelding is h?!

Uitnodigen tot gzoz is noch zwaar, noch vederlicht want heel dat gzoz zoals hier wordt aangeprezen is gewoon lulkoek waar interessante topics mee vervuild worden.

Dus beperk je 'uitnodiging tot gzoz' maar tot dit topic.
Zelfde voor Looro. Die mag zijn 'platitudes' ook hier houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik wil met jou deze aandacht delen om de platitudes van het 'begrijpen' te doorzien.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2016, 12:23   #17
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
kletskoek van afgeronde gzoz'ers.
Als je Geurtz, wat hij schrijft, afdoet als...

Dan zit je maar wat uit je nek te praten en 'gedegen zelfonderzoek' te doen, of denken dat je zoiets afgerond hebt, in je onderbroek.
Als dat geen verbeelding is h?!

Uitnodigen tot gzoz is noch zwaar, noch vederlicht want heel dat gzoz zoals hier wordt aangeprezen is gewoon lulkoek waar interessante topics mee vervuild worden.

Dus beperk je 'uitnodiging tot gzoz' maar tot dit topic.
Zelfde voor Looro. Die mag zijn 'platitudes' ook hier houden.
Als gedegen zelfonderzoek je werkelijk te pakken heeft dan Zie' je vanzelf geen enkele houvast meer in bedenksels, gesproken of geschreven taal, condens.. meer is het niet.
De onmiddellijke ondervinding behoeft geen enkele bevestiging, zelfs niet van de 'eigen' individuele subjectieve invulling daaromtrent.

Bij de afronding' van het zogenoemde gedegen zelfonderzoek is geen zweem van kennis te bekennen.
Kennis is een subjectief verschijnsel, kennis gebruiken om de een of andere beschouwing duidelijker in perspectief te krijgen, en zodoende iets te kunnen fixen' binnen ervaring/beleving, is eenvoudig een belang' van de ogenschijnlijke ik'/ego'/wie', die iets? verwijderd of opgelost wil hebben.
Kennis kan een hulpmiddel zijn om issues van de 'identiteit' aan te pakken, zodat een perspectief zich anders laat zien, maar dat is geen gedegen zelfonderzoek laat staan de afronding daarvan.

Als er de veronderstelling is dat er eerst aan van alles en nog wat voldaan moet worden alvorens er sprake van zou kunnen zijn dat een mens de zogenoemde gerealiseerde staat kan vertegenwoordigen, dan is dat een voorwaarde die het subject stelt.. Als er de veronderstelling is dat er helemaal niks gedaan hoeft te worden, en dat alles precies goed en juist is zoals het is, dan is dat evenzogoed een voorwaarde die het subject stelt.
Ander begin' in deze, is als' een beschikbaarheid zonder voorwaarden en ondersteunt geen enkele voorwaarde die het subject stelt...
Als dat Helder' is herkent vallen alle ogenschijnlijke voorwaarden weg in een moment zonder duur.. en is de afronding van gedegen zelfonderzoek een wezenlijk feit, en kan dat onmogelijk nog een subjectief belang' zijn.
Dan kun je met recht zeggen dat het stellen van voorwaarden vanuit de traditionele advaita, of de voorwaarden van de vrijblijvende neo advaita beide niet veel meer zijn dan subjectief vermaak!
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2016, 13:05   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Als dat Helder' is herkent vallen alle ogenschijnlijke voorwaarden weg in een moment zonder duur.. en is de afronding van gedegen zelfonderzoek een wezenlijk feit, en kan dat onmogelijk nog een subjectief belang' zijn.
Dat wat jij hier zegt, vertelt ook Geurtz, J. Krishnamurti, Tolle, Byron Katie ... en ga zo door.

Je gebruikt andere worden, en je hebt je eigen weg doorlopen.
Jij dwingt jouw weg op, en niet de uitkomst. Als je het dwingen afleert, luistert men pas naar je. Voorlopig is dat voor jou, voor Renoir, en degene die de naam van Looro gepikt heeft, niet mogelijk.
Voor jou is de door jou doorlopen weg jouw God geworden, en nu wijs je af ieder weg dat uitwijkt van de jouwe.
Je ziet niet dat de uitkomst hetzelfde is, je drang naar uniformiteit verblindt je.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2016, 15:34   #19
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht


Jij dwingt jouw weg op, en niet de uitkomst.
Voor jou is de door jou doorlopen weg jouw God geworden, en nu wijs je af ieder weg dat uitwijkt van de jouwe.
Je ziet niet dat de uitkomst hetzelfde is, je drang naar uniformiteit verblindt je.
"kun je stellen dat hoe meer iemand geneigd is zijn geloofsovertuiging te verbreiden of aan anderen op te leggen, hoe minder hij contact heeft met de spirituele ervaring waar het verhaal naar verwijst."
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2016, 17:04   #20
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Ben is een vertegenwoordiger van een geloofsrichting. Ik zou hem niet op één lijn stellen met iemand als Geurtz. Geurtz laat zich kennen als iemand die weet waar hij het over heeft.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.