Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 August 2014, 09:55   #11
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Op die weg zal men nooit of te nimmer de éénheid kunnen herstellen. Het mannelijke principe zal eerst en vooral moeten leren om deemoedig het hoofd te buigen voor de ene, alles in zich omvattende, ook het vrouwelijke principe op gelijke hoogte als het mannelijke principe, ware God.
Het mannelijke principe zal inderdaad hoogdringend eindelijk volwassen moeten worden en ophouden met zichzelf te zien als een verdorven, zichzelf alles toelatend, prinsenkind
Heb je veel nare ervaringen met mannen meegemaakt, Marie?
Rob is offline  
Oud 28 August 2014, 10:57   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Heb je veel nare ervaringen met mannen meegemaakt, Marie?
Is dat de enige, kleingeestige reactie die je kunt vinden? Of gaat waarheidsvinding niet verder dan de Eigen, kleine betuttelende wereld?

Sorry, Rob, ik had beter en meer van je verwacht of laat je mannelijkheid jou niet toe om boven je grote mannelijkheid heen te kijken om het armtierige vrouwelijke, door julie mannen zo aangeprezen, aan de andere kant te zien?
marie is offline  
Oud 28 August 2014, 10:59   #13
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Is dat de enige, kleingeestige reactie die je kunt vinden? Of gaat waarheidsvinding niet verder dan de Eigen, kleine betuttelende wereld?

Sorry, Rob, ik had beter en meer van je verwacht of laat je mannelijkheid jou niet toe om boven je grote mannelijkheid heen te kijken om het armtierige vrouwelijke, door julie mannen zo aangeprezen, aan de andere kant te zien?
Je leest er meer in dan ik heb bedoeld te schrijven.

Mijn standpunt is: als God bestaat, dan is zij een vrouw.
Rob is offline  
Oud 28 August 2014, 10:59   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Is dat de enige, kleingeestige reactie die je kunt vinden? Of gaat waarheidsvinding niet verder dan de Eigen, kleine betuttelende wereld?

Sorry, Rob, ik had beter en meer van je verwacht of laat je mannelijkheid jou niet toe om boven je grote mannelijkheid heen te kijken om het armtierige vrouwelijke, door julie mannen zo aangeprezen, aan de andere kant te zien?
Ik heb je reactie afgewacht, maar het is eigenlijk een stereotype vraag van mannen als vrouwen voor hun principe willen uitkomen.
Rennie is offline  
Oud 28 August 2014, 11:03   #15
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je leest er meer in dan ik heb bedoeld te schrijven.

Mijn standpunt is: als God bestaat, dan is zij een vrouw.
Maar God bestaat voor jou niet?WiNk

Neen, als God bestaat dan is hij het mannelijke en het vrouwelijke op voet van gelijkheid in zichzelf verenigd, of dan is hij, maar ik vind dat een steriele uitdrukking, dan is hij onzijdig.
marie is offline  
Oud 28 August 2014, 11:05   #16
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb je reactie afgewacht, maar het is eigenlijk een stereotype vraag van mannen als vrouwen voor hun principe willen uitkomen.
Inderdaad, ik weet het en Rob waarschijnlijk ook. Het is tegelijkertijd een mond snoeren van de vrouw en haar op mannelijke geniepige wijze proberen onderuit te halen.
marie is offline  
Oud 28 August 2014, 11:09   #17
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
..
Ik vind dat je goed uit de andere draden het noodzakelijke hebt overgebracht om hier de nieuwe draad op te starten; iets wat ik vanuit mijn functie niet zo goed kon doen; maar ik vind dat je nu beter mijn twee inleidingen kunt achterwege laten en uitwissen want daarin wordt hoofdzakelijk hetzelfde herhaald en ze brengen meer verwarring dan wat anders te weeg.
Marie
marie is offline  
Oud 28 August 2014, 11:10   #18
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar God bestaat voor jou niet?WiNk

Neen, als God bestaat dan is hij het mannelijke en het vrouwelijke op voet van gelijkheid in zichzelf verenigd, of dan is hij, maar ik vind dat een steriele uitdrukking, dan is hij onzijdig.
Het woord 'God' is de afgelopen decennia al zo misbruikt, dat we het beter achterwege kunnen laten. En als er over God gesproken werd, dan was dat meestal in de mannelijke variant. Als tegenwicht zouden we een tijdje over God in de vrouwelijke vorm kunnen spreken, tot het evenwicht 'in de beleving' is hersteld.
Rob is offline  
Oud 28 August 2014, 11:13   #19
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad, ik weet het en Rob waarschijnlijk ook. Het is tegelijkertijd een mond snoeren van de vrouw en haar op mannelijke geniepige wijze proberen onderuit te halen.
Jammer dat je het zo ziet; ik heb geen enkele behoefte om je de mond te snoeren of onderuit te halen. In werkelijkheid zijn het vrouwelijke en het mannelijke principe niet met elkaar in strijd. Pas als 'iemand' zich hard moet maken voor een van beide principes, dan is dat een teken van onevenwichtigheid en die speelt zich enkel en alleen af in de persoon.
Rob is offline  
Oud 28 August 2014, 11:15   #20
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het woord 'God' is de afgelopen decennia al zo misbruikt, dat we het beter achterwege kunnen laten. En als er over God gesproken werd, dan was dat meestal in de mannelijke variant. Als tegenwicht zouden we een tijdje over God in de vrouwelijke vorm kunnen spreken, tot het evenwicht 'in de beleving' is hersteld.
Kan het daar natuurlijk alleen maar eens mee zijn, het woord God werd inderdaad op alle mogelijke manieren, en dat niet alleen in zijn mannelijkheid of vrouwelijkheid, misbruik.
Ik heb mij dan ook al afgevraagd of er niet beter een andere naam wordt gebezigd, maar welke naam en de problemen zullen zich waarschijnlijk wel gewoon mee verplaatsen.
Het doorzien van de waarheid is ook het doorzien van het misbruik dat aan de naam van God kleeft, ook al zou na het doorzien van alle misbruik misschien niets meer overblijven; wat dan misschien juist God is?
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.