Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 October 2020, 16:19   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Yo Miha,

heb zojuist een 2,5 uur durende skype-video chat gehad met de weduwe van François.
Ze belde me op via Skype en zei dat ze me haar droom is moest vertellen. Ze heeft hem nadien nog is op email gezet.
zie

Op 3 okt. 2020, om 17:53 heeft weduwe van François het volgende geschreven:


Droom van de nacht van 30 september 2020

Cois in gesprek met Boni, vrouw als derde persoon mee luisterend.
Schoenmaker blijf bij je leest,
Laat het ego je niet terug naar de zandbak leiden waar jij uit bent, maar waar hij (ego) nog al te graag in speelt.



Zie wanneer mijn laatste post op het forum was, > 1 oktober 2020, 03:29.
Perfecte synchronisatie met haar droom dus, mooi op tijd gestopt met spelen in de forum-zandbak.
De andere ego's mogen oneindig blijven doorspelen zonder mij! 😁

groetjes



Op 2 okt. 2020, om 16:39 heeft <Mihaela> het volgende geschreven:



Wat ben je mooi op tijd gestopt op het forum. Petje af!

Groetjes,
Mi
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 17:04   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik voel absoluut niks voor Vagebond of welke vrouw dan ook!
Ik ben dankzijn mijn nabij-de-dood-ervaring eindelijk mijn eigen Mama en Papa (zoals je hier ook schreef aan Vaagje) geworden, God zij dank. 🥰
Ik ben niet alleen mijn eigen Mama en Papa geworden, ik ben ook VRIJ VAN DE TIJD geworden, ik heb de tijdeloze geluk-zaligheid bereikt.
Zie toelichting:

De seksualiteit is het meest verbreide niveau waarop de mensen oefenend en lerend bezig zijn met het thema van de polariteit. Hier voelt iedereen zijn onvolkomen-zijn en is op zoek naar wat hem ontbreekt. Hij verenigt zich lichamelijk met zijn tegenpool en beleeft in de vereniging een nieuwe bewustzijnstoestand, die hij orgasme noemt. Deze toestand van het bewustzijn ervaart de mens als het toppunt van geluk. Er is slechts een nadeel aan deze toestand verbonden: hij is niet blijvend. Dit nadeel probeert de mens door veelvuldigheid te compenseren. Hoe kort ook iedere keer dit geluksmoment mag zijn, het maakt ons, mensen, duidelijk dat er nog andersoortige bewustzijnstoestanden bestaan, die kwalitatief ons 'normale' bewustzijn ver te boven gaan.

De seksualiteit onthult al de eerste helft van het geheim: wanneer men twee polariteiten verenigt, zodat zij één worden, wordt het geluksgevoel groter. Geluk is bijgevolg 'eenheid'. Alleen ontbreekt ons nog de tweede helft van het geheim, die ons verraadt hoe wij in deze bewustzijnstoestand, in dit geluk, duurzaam kunnen verblijven, zonder weer daaruit weg te zinken. Het antwoord is simpel: zolang de vereniging van de tegenstellingen slechts op het lichamelijk vlak voltrokken wordt (seksualiteit), is ook de daaruit resulterende bewustzijnstoestand (orgasme) tijdelijk begrensd, want het niveau van het lichaam is onderworpen aan de wet van de tijd.
Vrij van de tijd wordt men alleen, wanneer de vereniging van de tegenstellingen ook in het bewustzijn wordt voltrokken - lukt mij op dit niveau de eenheid, dan heb ik eeuwige, dat wil zeggen tijdeloze geluk-zaligheid bereikt.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.


Nee, ik laat Vagebond niets Weten! 😄
Als zij denkt in mij haar nieuwe W. gevonden te hebben laat ze doen, het is niet mijn taak haar uit de waan te halen, ik wens haar zelfs nog meer waan toe!
Als ze de piek van haar waan(zin) kan bereiken explodeert ze misschien in licht zoals mij overkomen is.
Dus tracht haar waan niet weg te nemen!
Er is trouwens niet iemand die haar aan het lijntje kan houden, alleen zij kan zichzelf aan het 'lijntje' houden.
Lijntje Cocaine! 😜
We zitten allemaal aan de cocaïne die het ego is, tot het je gegeven is om te sterven in dat ego, dan houdt het snuiven op...

groetjes


Op 4 okt. 2020, om 13:46 heeft <Mihaela> het volgende geschreven:

En toch, als jij niet hetzelfde voelt voor Vagebond, laat haar weten, want je bent nu haar nieuwe W. geworden..
Ga niet haar te lang in de waan laten, want je weet hoe het is om aan het lijntje gehouden te worden..

Als het wederzijds is, is het feest.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 17:07   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo, wakker worden!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 17:15   #14
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Kabu is in ieder geval ontsnapt uit de circus.
Echt top!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 17:34   #15
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Een paar dagen geleden heb ik een 'goeie' film gezien op Netflix.
"Bumperkleef"
Een Nederlandse film, ook al kijk ik dat niet gauw.

" Hans, een zelfverzekerde en ietwat eigenwijze man, is met zijn gezin op weg naar zijn ouders. Te laat van huis vertrokken en redelijk gestrest begint Hans op de snelweg te bumperkleven achter een wit bestelbusje. Hierdoor ontstaat een verkeersruzie die al snel volledig escaleert in een bloedstollende achtervolging. De familie is nergens meer veilig en wordt langzaam paranoïde van alle witte busjes op de weg"

Zoals Vagebond mij op ieder draadje lastig viel, echt een bumperkleefSter op het forum op de letter M, deed zij mij dus veel aan Hans denken tijdens de film. De man in de bus gaf Hans de kans meerdere malen om zijn excuses aan te bieden, en toen was het te laat..
Een aanrader..

Reacties:
"Deze film gezien op NETFLIX / WAUW wat weer een geweldig Nederlandse thriller. Nu heb ik een trauma opgelopen met witte bestel busjes. / Zo super spannend.! Volwassen mensen met kids worden uitgenodigd bij opa en oma. Onderweg worden ze tergend getreiterd door een onkruidverdelger in een wit bestelbusje. En hij geeft niet op ! Filmcijfer 10. Vreemd genoeg komt het eerlijk gezegd zo echt over? Gewoon eng."
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 17:46   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Zoete wraak..

Wraak
De persoon bij wie gebumperkleefd wordt, is namelijk niet zo blij met de actie van Hans. En dus neemt de bestuurder wraak, want na dit voorval wordt de familie van Hans achtervolgd door witte bestelbusjes. Overal en nergens duiken de busjes op, dus denkt Hans op een gegeven moment: dit fix ik zelf wel even. Die actie escaleert volledig, de bestuurder heeft namelijk geen zin om even te kletsen over de hele gebeurtenis. Sterker nog: hij is uit op wraak. In de heftigste zin van het woord. Hans en de fam kunnen net op tijd ontsnappen, en de ene na de andere achtervolgingsscène volgt.

Conclusie: bumperkleef niet!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 21:34   #17
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Dit hoort ook bij.
Jaloers zijn op een ingebeelde romance..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach kind, geef gewoon toe dat je jaloers bent op wat Kabu en ikzelf, tot onze grote verassing, met elkaar delen, wij zien heel eenvoudig onszelf in elkaar en hebben elkaar daarom lief, wat kan er mooier zijn? Wees gewoon blij dat je zo iets moois en ook kwetsbaars met ons mag delen ipv er maar voortdurend op te willen schijten.

Kabu en ik vinden elkaar leuk en dat vinden we vanwege onze geschiedenis tgt ook heel spannend blabla ect, deal with it, en gun een ander ook eens wat!!!

Wijziging aangebracht door Mihaela op 4 October 2020 om 21:35.
Reden: Puppets show..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 22:13   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Bericht van boven: niet opgeven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
en gun een ander ook eens wat!!!
Als je iets wilt, moet je er voor gaan, en niet wachten tot dat iemand jou iets gunt!
Niet aangaan omdat iemand jou het misgunt, zo kan je zeker de schuld aan een ander geven als het toch niets wordt?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2020, 22:22   #19
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2020, 20:33   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Vagarat en haar waan..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh, zo,

Nou, Vaagje is idd gek
...

Thanks

.
Vagebond
Ik had je in je sop gaar kunnen laten koken, maar ik heb de keuze gemaakt om je te laten lezen, want anders bleef je weer 10 jaar zwelgen ..
Een wesp haal ik ook uit een plas water als haar vleugeltjes doorweekt zijn..


Laat je een 🐀 verdrinken?Had ik misschien beter kunnen doen, maar zelfs die ga ik redden en ergens los laten..
Helaas blijft deze vagebond-rat hier voorlopig spuien, rondom haar gekwetste ego in geuren en kleuren verhelen verzinnen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.