Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2021, 14:18   #11
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Eigenlijk, vind ik de hele tekst leuk in elkaar gezet.
Ja, weer goed geschreven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie ze voor me, slenterend als zombies, die zichzelf op een forum willen profileren als lichtgevende mensen.
Je ziet het,...
Mara zag het 10 jaar geleden al, zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht

Het is hier geen 'zottenforum' maar een 'zombieforum'!
Wat was jij een aanwinst voor dit forum Mara, ik mis je zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
... niemand trapt erin.
Behalve Anna dan, die trapt er met ogen wijd open in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het ego druipt er van af..
Zo is dat.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 14:21   #12
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Jij bent in belangrijke mate degene die op ego gerelateerde wijze op alle quotes reageert. Stekelig, prikkelend, uit de tent lokkend, met geen ander doel dan de boel op stelten te zetten. Dat wat nog ego is reageert daarop dienovereenkomstig. Anderen die je wijzen op je (ego) gedrag frustreren op hun beurt jou weer en dan heb je pas echt de poppen aan het dansen. Kortom de oorzaak van de grote hoeveelheid ego die hier waarneembaar is heb jij (met name) zelf in de hand gewerkt.

Het is overduidelijk dat je hier niet met die intentie zit. Nogmaals het wijzen op 'afgerond zijn' beoogd de kwaliteit aan te geven zodat je diegene niet langer meer aan je ego prikkerij hoeft te onderwerpen. Je kunt het van ego bevrijde 'zien' van deze persoon derhalve met een gerust hart bij jezelf onderzoeken, omdat het vrij is van de doorgaand meegeleverde egoprojectie.

Dat weergeven 'afgerond te zijn' steekt ego, zie dat het bij het lezen er van in opstand komt.

Het is juist een met ego behepte persoon die dit 'als meerdere' ziet. Het appelleert aan wat zijn ego uitdaagt. Een niet met ego behept persoon ziet geen meerdere. Waar men hier overwegend met ego te maken heeft is zo'n aanbeveling om 'erkennen als meerdere' evenwel noodzakelijk. Je moet je namelijk als ego iets gezegd laten zijn zonder dat meteen alle stekels overeind komen.
Wat een hoop gedachten allemaal van jou, Ik herken ze niet.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 18:21   #13
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit forum toont een continue ego-activiteit.

Jouw ego, het ego van Bassie, het ego van Anna. Mensen die in dagelijkse leven van een moment naar een ander slenteren, met persoonlijkheidsstoornissen, en gepiep in de oortjes, en hier loze kreten, doordenkt door ego gebruiken, om zichzelf van een ander te onderscheiden.
Zo'n ego--forumpje treffen wij nergens meer.
Het feestje is hier, wij voeren jullie ego.
Wij zijn juist geestelijke filantropen. Pure altruïsme.
Wees dankbaar, en zie jouw ego- gedoe van wat het is een keer, dan hebben wij ook onze taak voltooid.
Je bent, nogmaals voor de *ste keer uitgelegd, niet bij machte om zelf behept met ego, egoloosheid te zien. Dus je opmerking is helemaal niks waard want behept met ego is je zien beperkt.
Heel vervelend voor je en ik begrijp je frustratie wel maar daar is wat aan te doen, namelijk onderzoek je gedachten op waarheid. Alles wat een ander aangaat valt daarbij al meteen af want hoe het elders zit kun je niet weten en is dus ten principale al niet waar.

In je frustratie kun je mooi aansluiting vinden bij een andere gefrustreerde. Probeer jij met de moed der wanhoop het tij nog te keren de ander gefrustreerde frustreert alleen nog maar en heeft geen enkel ander doel dan doelloos ego prikkelen en daarvan te genieten. Hij is je niet dienstig.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 18:28   #14
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat een hoop gedachten allemaal van jou, Ik herken ze niet.
Tuurlijk niet, dat leg ik juist de hele tijd uit, ego ziet alleen maar ego en dat ben ik niet.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 19:12   #15
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Tuurlijk niet, dat leg ik juist de hele tijd uit, ego ziet alleen maar ego en dat ben ik niet.
Een gedegen zelfonderzoek, implicerende je gedachten niet langer meer te geloven of tot norm verheffen, houdt in dat men geen enkele gedachte meer gelooft als zijnde Waarheid.
Jij als forumbaas zijnde wordt verondersteld het voorbeeld te geven.
Welke gedachten van jou beschouw je nog als Waarheid zijnde?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 19:54   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Een gedegen zelfonderzoek, implicerende je gedachten niet langer meer te geloven of tot norm verheffen, houdt in dat men geen enkele gedachte meer gelooft als zijnde Waarheid.
Jij als forumbaas zijnde wordt verondersteld het voorbeeld te geven.
Welke gedachten van jou beschouw je nog als Waarheid zijnde?
Nogmaals, ik weet wat ik ben en dit forum is bedoeld anderen daarbij op weg te helpen.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 20:04   #17
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nogmaals, ik weet wat ik ben...
Vertel deze aanname van je zeker morgen nog is Laurens, en overmorgen en volgende week, en volgende maand en volgend jaar, want we zijn nogal vergeetachtig.
WiNk
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 20:08   #18
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Vertel deze aanname van je zeker morgen nog is Laurens, en overmorgen en volgende week, en volgende maand en volgend jaar, want we zijn nogal vergeetachtig.
WiNk
Ik twijfel daar niet aan.
Alles wat ik hier doe is het weerleggen van je misinterpretaties.
Beter doe ik er aan je weer een time out te geven, dan heb ik tenminste weer rust.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 20:26   #19
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik twijfel daar niet aan.
Goed dat je er niet twijfelt. Dan lezen we morgen wel weer van je dat je weet wat je bent. WiNk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alles wat ik hier doe is het weerleggen van je misinterpretaties.
Moeten wij je klakkeloos geloven dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Beter doe ik er aan je weer een time out te geven, dan heb ik tenminste weer rust.
Ben je weer moe van al dat weerleggen van "misinterpretaties"?
Ik steek een pluim op je hoed als je dat wil hoor, alsook hang ik een spandoek in de straat met daarop: "Ere aan Laurens de harde werker, hij heeft ontdekt wat hij is en doet sindsdien alleen het goede!"
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 21:04   #20
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Goed dat je er niet twijfelt. Dan lezen we morgen wel weer van je dat je weet wat je bent. WiNk
Je lijkt alleen te zien wat er door je perceptie wordt doorgelaten. Ik heb alles wat ik vandaag heb geschreven al zo'n twintig keer eerder gezegd.

Citaat:
Moeten wij je klakkeloos geloven dan?
Waar staat dat? Ik heb zojuist ergens nog uitgelegd dat je niks moet geloven maar alleen zelf onderzoeken. Om duidelijk te maken dat het correct is wat ik zie (om je daarop te laten reflecteren of het waarheid bevat) moet ik mijn kunde aan ego bewijzen door te zeggen dat ik het onderzoek heb afgerond. Niet, nogmaals, om mezelf daarmee aan te prijzen of een voetstuk te plaatsen (want dat is wat er onmiddellijk in ego opkomt) maar ego eist dat.

Citaat:
Ben je weer moe van al dat weerleggen van "misinterpretaties"?
Ik steek een pluim op je hoed als je dat wil hoor, alsook hang ik een spandoek in de straat met daarop: "Ere aan Laurens de harde werker, hij heeft ontdekt wat hij is en doet sindsdien alleen het goede!"
Ja natuurlijk is dat vermoeiend alles tot in het oneindige te moeten blijven herhalen omdat er telkens wat anders uitgehaald wordt dan waar de intentionele essentie op lag. Dat moeten eren om het gedane werk is weer ego die dat verlangd voor zijn inspanningen. Doorzie dat nou eens een keer. Ik heb geen ego dus er is hier niks dat zulke eisen stelt of zelfs maar zulke verlangens heeft.

Doorzie dat ego alleen maar ego like kan zien en reageren, zie dat je de slaaf ervan bent.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.