Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 August 2011, 19:12   #11
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Neen, niet met mij, gewoon in het algemeen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 19:41   #12
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?

Even voor alle duidelijkheid, ik vergelijk je niet met iemand die manipuleert. Dat was gewoon een voorbeeld in mijn leven, dat mensen soms dingen doen die je kunnen storen ongeacht of dat zinnig is of niet. Dus goed beschouwd is je vraag wat mij betreft beantwoord. Van mij hoef je mij niet met rust te laten. Als ik een pauze wil van wat dan ook, dan neem ik die wel. Ik ben er altijd nog zelf bij of ik ergens reageer of niet. En dat geldt voor alles in mijn leven. Meningen zijn voorbijgaande aard, en daar hecht ik dus niet meer zoveel waarde aan. Zelfs al ben ik van mening dat ik even geen zin heb in het zoveelste zelfde verhaaltje. Want ondanks dat het mij niet zo boeit, heb ik dat soms dus wel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 20:32   #13
Agnes
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Biggie....

Citaat:
Iemand die gerealiseerd is, zal geen andere mensen proberen de realisatie aan te praten, want dan is het weer een truck van de mind.

De egoistische gedachte blijft toch altijd zichtbaar: Als voorbeeld: als iedereen nu gerealiseerd is wordt de wereld mooier en heb ik het makkelijker.

Weet niet...er zijn een paar gerealiseerde geweest in de geschiedenis die toch probeerde om bij de ander dat lampje te laten branden....een rotklus want de meeste lampjes verdommen het nog steeds..het zal er allemaal wel bijhoren.

Maar...denk niet dat het een truck van de mind is.....het is meer het zien hoe de mens aan het klooien is...simpelweg doordat ze vergeten zijn wie ze nu in werkelijkheid zijn.....en omdat je een vreemd soort van eenheidsgevoel begint te voelen na realisatie ga je inderdaad zo dom doen om te proberen die ander ook wakker te schudden...en kom je erachter dat je nog net niet aan die latjes van het kruis wordt getimmerd...maar godsamme wat een tegenstand die je tegenkomt...


Denk dat de mensheid nog niet echt klaar is voor wat voor boodschap dan ook..en van wie dan ook...
Agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 21:25   #14
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Kan dat überhaupt in een keer? Dat de mensheid er klaar voo r is? Het verlangen is er volgens mij lal wel dan niet bewust. Wat je zegt over dat eenheids gevoel, dat wordt door meer mensen al wel waar genomen en ervaren. In hoever je daarvoor gerealiseerd volgens definitie moet zijn?

Is het streven naar gerealiseerd zijn niet juist een belemmering het te zijn ? Net zoiets dan je denkt ik ben bescheiden maar je bent het niet omdat je nog naar moet streven. Ik weet het ook even niet beter te vertellen. Moet nog iets doen en stel het uit door hier te blijven. Lekker uitstelgedrag.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 22:44   #15
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?
Bigbear ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:33   #16
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik denk dat ik je visie wel kan raden. Het is mij om het even of je wil reageren of niet. Het komt mij nu over of je toestemming moet gaan vragen of je wel of niet mag reageren en dan is voor mij de spontaniteit een beetje weg. Dus of je wil reageren of niet laat ik aan jou over.
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:39   #17
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes Bekijk bericht
Biggie....




Weet niet...er zijn een paar gerealiseerde geweest in de geschiedenis die toch probeerde om bij de ander dat lampje te laten branden....een rotklus want de meeste lampjes verdommen het nog steeds..het zal er allemaal wel bijhoren.

Maar...denk niet dat het een truck van de mind is.....het is meer het zien hoe de mens aan het klooien is...simpelweg doordat ze vergeten zijn wie ze nu in werkelijkheid zijn.....en omdat je een vreemd soort van eenheidsgevoel begint te voelen na realisatie ga je inderdaad zo dom doen om te proberen die ander ook wakker te schudden...en kom je erachter dat je nog net niet aan die latjes van het kruis wordt getimmerd...maar godsamme wat een tegenstand die je tegenkomt...


Denk dat de mensheid nog niet echt klaar is voor wat voor boodschap dan ook..en van wie dan ook...
Als je je wel realiseerd wie je bent, heb je dan nog de behoefte om anderen wakker te schudden? Volgens mij is het wakker schudden van anderen weer een idee dat anderen ook die realisatie nodig hebben en dat de wereld er beter van wordt. Allemaal hokjes van het denken.

De weerstand hoort oop bij het proces van het onderweg zijn. In mijn visie is er echter niets te bereiken.

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:42   #18
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Ik denk dat ik je visie wel kan raden. Het is mij om het even of je wil reageren of niet. Het komt mij nu over of je toestemming moet gaan vragen of je wel of niet mag reageren en dan is voor mij de spontaniteit een beetje weg. Dus of je wil reageren of niet laat ik aan jou over.
Ik wil weten of je er voor openstaat een ander visie te zien te krijgen die fundamenteel afwijkt van de jouwe. Ik zelf ervaar geen behoefte om je iets anders, waar je kennelijk geen zin in hebt, duidelijk te maken.

Citaat:
In mijn visie is er echter niets te bereiken.
Ik vraag het omdat ik eigenlijk lees dat je je standpunt al hebt bepaald.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:54   #19
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Als je gaat zeggen dat er wel iets valt te bereiken dan schrijf je dat inderdaad voor niets (dat wil zeggen dat ik er in elk geval niets mee kan. Maar ik ben niet de enige die leest wat jij te zeggen hebt, dus misschien dat iemand er wel iets mee kan.

Ik schrijf hier op het forum (en op andere fora) om van mijzelf te leren en niet van anderen. Dus alles wat je schrijft doe ik zowiezo niets mee. Ik hoef ook niet geholpen te worden, ik kan het goed alleen en voel geen behoefte aan hulp. IK ben blij zoals ik nu ben en dat bevalt me prima.

Voor mij geldt : "If it ain't broke don't fix it". Een heerlijk relaxed levensmotto voor mij.

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 00:02   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Als je gaat zeggen dat er wel iets valt te bereiken dan schrijf je dat inderdaad voor niets (dat wil zeggen dat ik er in elk geval niets mee kan. Maar ik ben niet de enige die leest wat jij te zeggen hebt, dus misschien dat iemand er wel iets mee kan.

Ik schrijf hier op het forum (en op andere fora) om van mijzelf te leren en niet van anderen. Dus alles wat je schrijft doe ik zowiezo niets mee. Ik hoef ook niet geholpen te worden, ik kan het goed alleen en voel geen behoefte aan hulp. IK ben blij zoals ik nu ben en dat bevalt me prima.

Voor mij geldt : "If it ain't broke don't fix it". Een heerlijk relaxed levensmotto voor mij.

Liefs, Henk
Ach beertje je kent mijn plaat al wel en de muziek ligt je niet zo. Dan laat ik het hierbij.

Mochten er ander geinteresseerden zijn hoor ik het wel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.