Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 February 2012, 12:55   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Alhoewel, wat kan het ego er aan doen, is er wel een oorzaak, simpel toeval, willekeur, gevolg van de dualiteit anders zou die niet bestaan, gewoon het Leven, het hoort gewoon bij het spel anders zou er geen spel zijn.
Echter de vraag 'wat kan het ego er aan doen' is niet een vraag die vanuit het niets kan beantwoord worden. Ben je gerealiseerd, dan is het ego al doorzien en valt er niets meer te doen. Er is dan ook geen enkele reden om dan nog naar een Guru te gaan.

Maar zeer zeker is er ook geen enkele reden om op een forum te komen om anderen de ogen te komen uitsteken over jouw geweldige staat.

Tenzij je denkt, het idee aanhangt, een boodschap te hebben voor anderen om tips te geven hoe en waar er kan worden gekeken, is alleen maar verkondigen dat er niets gedaan kan worden geen reden om hier te zijn.

Voor een raadgeving 'doe vooral lekker niks' heb je geen forum nodig.

Ben je niet gerealiseerd, met andere woorden, bestaat er een doener in wiens handelen en bereiken een geloof is, dan is dat handelen en bereiken jouw instrument om te leren doorzien.

Je begrijpt natuurlijk dat ik een algemeen statement doe en niet jou op het oog heb.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:16   #12
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Echter de vraag 'wat kan het ego er aan doen' is niet een vraag die vanuit het niets kan beantwoord worden. Ben je gerealiseerd, dan is het ego al doorzien en valt er niets meer te doen. Er is dan ook geen enkele reden om dan nog naar een Guru te gaan.

Maar zeer zeker is er ook geen enkele reden om op een forum te komen om anderen de ogen te komen uitsteken over jouw geweldige staat.

Tenzij je denkt, het idee aanhangt, een boodschap te hebben voor anderen om tips te geven hoe en waar er kan worden gekeken, is alleen maar verkondigen dat er niets gedaan kan worden geen reden om hier te zijn.

Voor een raadgeving 'doe vooral lekker niks' heb je geen forum nodig.

Ben je niet gerealiseerd, met andere woorden, bestaat er een doener in wiens handelen en bereiken een geloof is, dan is dat handelen en bereiken jouw instrument om te leren doorzien.
Mooi inzicht.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:20   #13
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

We zijn nu eenmaal onderworpen aan de wetmatigheden van de polariteiten. Het enige wat derhalve "gedaan" kan worden is accepteren dat dat zo is. Wat rest is leven vanuit neutraliteit.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:21   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Mooi inzicht.
Haha het is maar een uitgedachte visie, ik zie dit helemaal niet als inzicht.

Niks gebroken in je val ?

Een vaas of zo .
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:25   #15
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
We zijn nu eenmaal onderworpen aan de wetmatigheden van de polariteiten. Het enige wat derhalve "gedaan" kan worden is accepteren dat dat zo is. Wat rest is leven vanuit neutraliteit.
Nee, dat is niet zo. Iedereen trekt aan die polen en het is het bestaan dat tracht evenwicht te bereiken.

Zonder het persoonlijk trekken ben je een instrument van dat bestaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:26   #16
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Haha het is maar een uitgedachte visie, ik zie dit helemaal niet als inzicht.

Niks gebroken in je val ?

Een vaas of zo .
Neehoor, hooguit een gebroken Ego
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:35   #17
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
We zijn nu eenmaal onderworpen aan de wetmatigheden van de polariteiten. Het enige wat derhalve "gedaan" kan worden is accepteren dat dat zo is. Wat rest is leven vanuit neutraliteit.
Naadje, er zijn geen polariteiten, er is enkel die neutraliteit.

Dat gene wat accepteert ervaart enkel polariteiten (moet ik je eerlijk bekennen dat ik niet eens bewust weet wat dat zijn)/dualiteit.

Vanuit ons ego/comfortzone/denken ervaren we poolberen (ik krijg dat andere niet mijn strot uit) maar in werkelijkheid zijn ze er niet, is er geen dualiteit.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:36   #18
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee, dat is niet zo. Iedereen trekt aan die polen en het is het bestaan dat tracht evenwicht te bereiken.

Zonder het persoonlijk trekken ben je een instrument van dat bestaan.
Nee, dat is niet zo. Aan dat trekken valt niet te ontkomen. Elk menselijk handelen verstoort nu eenmaal het, op dat moment aanwezige evenwicht in de wereld. Maar we zullen blijven handelen omdat we niet kunnen niet-handelen. Pas als we ons realiseren dat onze handelingen niet "onze" handelingen zijn, maw de identificatie daarmee is opgegeven, kan er sprake zijn van iets dergelijks als spontaan handelen.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 13:41   #19
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Naadje, er zijn geen polariteiten, er is enkel die neutraliteit.

Dat gene wat accepteert ervaart enkel polariteiten (moet ik je eerlijk bekennen dat ik niet eens bewust weet wat dat zijn)/dualiteit.

Vanuit ons ego/comfortzone/denken ervaren we poolberen (ik krijg dat andere niet mijn strot uit) maar in werkelijkheid zijn ze er niet, is er geen dualiteit.
Aart, ik ben het volkomen met je eens. Maar Naadje leeft nu eenmaal ook in de illusionaire werkelijkheid.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 February 2012, 14:18   #20
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Aart, ik ben het volkomen met je eens. Maar Naadje leeft nu eenmaal ook in de illusionaire werkelijkheid.
Neen Naadje, als je echt snapt wat ik bedoel (en daar twijfel ik niet aan) dan zijn er geen meerdere werkelijkheden.

Dan is er of die illusionaire werkelijkheid beleefd vanuit comfortzone/etc of datgene wat ik bedoel/waar jij het mee eens bent.

Dat 'ook' is er dus enkel vanuit dat 'ego/etc'.

Voor mij is er maar 1 werkelijkheid en ik kom daar de illusionaire werkelijkheid/dualiteit niet in tegen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.