Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 September 2011, 13:50   #11
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Haha dat is lachen, hoe onafgescheiden ben je als je dit kunt waarnemen ?
Vanuit onafgescheidenheid is alles van zichtbaar, niets uitgezonderd. Maar je hebt natuurlijk idioten die zich daar niet van bewust zijn. Idioten zoals jij die hun best doen afscheiding in stand te houden vanuit zgn veiligheidsoverwegingen of iets in die geest en dat niet in de gaten hebben.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 15:50   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Vanuit onafgescheidenheid is alles van zichtbaar, niets uitgezonderd. Maar je hebt natuurlijk idioten die zich daar niet van bewust zijn. Idioten zoals jij die hun best doen afscheiding in stand te houden vanuit zgn veiligheidsoverwegingen of iets in die geest en dat niet in de gaten hebben.
Het is al goed Madelief ik doorzie je geinsinueer om weer eens zo'n hopeloze discussie op gang te brengen en daar gevoel ik de lust niet toe.

Geloof wat je wilt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 16:31   #13
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
In werkelijke onafgescheidenheid zie je geen ander en is alles jezelf. In onafgescheidenheid zou je niet eens op een forum kunnen reageren, je zou de verschillen niet waarnemen.
In zijn ultieme zijn, ja.

De onafgescheidenheid kunnen zien in de ilusie van alle voorkomende vormen afgescheidenheden kunnen zien vervaagt het belang ervan en laat juist de onafgescheidenheid ervan zien. Je ziet er dwars doorheen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 16:57   #14
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

God zij gedankt. Want wat ik zeg is gewoon een feit Renoir en heeft niks met geinsinueer te maken want je teksten spreken voor zich wat mij betreft.

Tot ons volgend treffen dan maar.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 17:25   #15
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
God zij gedankt. Want wat ik zeg is gewoon een feit Renoir en heeft niks met geinsinueer te maken want je teksten spreken voor zich wat mij betreft.

Tot ons volgend treffen dan maar.
Je zegt wel meer zinnige dingen, Madelief, wat ik zo heb gezien. Als je zinnige dingen combineert met persoonlijke perikelen, voed je gewoon de neiging om niet neutraal te kunnen kijken. En de volgende opmerking zit meestal al weer in het vat, soms al te voorspelbaar. De bevestiging heb je niet (echt) nodig, want je weet het zelf toch al.

Maar kun je bij dit soort onderwerpen wel spreken van feiten?

Wijziging aangebracht door Ulla op 1 September 2011 om 17:41.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 18:42   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
In werkelijke onafgescheidenheid zie je geen ander en is alles jezelf. In onafgescheidenheid zou je niet eens op een forum kunnen reageren, je zou de verschillen niet waarnemen.

In zijn ultieme zijn, ja.

De onafgescheidenheid kunnen zien in de ilusie van alle voorkomende vormen afgescheidenheden kunnen zien vervaagt het belang ervan en laat juist de onafgescheidenheid ervan zien. Je ziet er dwars doorheen.
Op welke wijze draagt deze bemerking bij aan wat inmiddels vaststaat dat er pas gereageerd kan worden op een ander wanneer deze wordt waargenomen ?
Afgezien daarvan dat de bewering van alle kanten rammelt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 18:58   #17
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je zegt wel meer zinnige dingen, Madelief, wat ik zo heb gezien. Als je zinnige dingen combineert met persoonlijke perikelen, voed je gewoon de neiging om niet neutraal te kunnen kijken. En de volgende opmerking zit meestal al weer in het vat, soms al te voorspelbaar. De bevestiging heb je niet (echt) nodig, want je weet het zelf toch al.

Maar kun je bij dit soort onderwerpen wel spreken van feiten?
Je hoeft je niet eerst in te slijmen met 'zinnige dingen' we zijn hier geen papkindjes.

Het zijn altijd weer dezelfde spelletjes die er gespeeld worden, oude gram en ergenis verstoppen in een overwegend normaal ogend antwoord om daarmee het ongenoegen over anderen op het forum te uitten om je clan van sympatisanten te vergroten.

Oja de volgende reactie is er alweer, en nou zit je er tussen, kun je vrede stichten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 19:00   #18
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je zegt wel meer zinnige dingen, Madelief, wat ik zo heb gezien. Als je zinnige dingen combineert met persoonlijke perikelen, voed je gewoon de neiging om niet neutraal te kunnen kijken. En de volgende opmerking zit meestal al weer in het vat, soms al te voorspelbaar. De bevestiging heb je niet (echt) nodig, want je weet het zelf toch al.

Maar kun je bij dit soort onderwerpen wel spreken van feiten?
Laat mij je er even aan herinneren dat het Renoir was die van zaken een persoonlijk perikel maakte, zoals hij dat al jaren doet.

Hij is eenvoudigweg niet in staat iets onpersoonlijks te zien.

Met andere woorden Renoir misbruikt het gegeven van iets bij jezelf houden om zijn eigen persoonlijk mis-punt te zetten.

Tja en dat hij dat dan vervolgens niet in de gaten heeft dat kun je mij natuurlijk moeilijk verwijten dacht ik zo.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 19:05   #19
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Laat mij je er even aan herinneren dat het Renoir was die van zaken een persoonlijk perikel maakte, zoals hij dat al jaren doet.

Hij is eenvoudigweg niet in staat iets onpersoonlijks te zien.

Met andere woorden Renoir misbruikt het gegeven van iets bij jezelf houden om zijn eigen persoonlijk mis-punt te zetten.

Tja en dat hij dat dan vervolgens niet in de gaten heeft dat kun je mij natuurlijk moeilijk verwijten dacht ik zo.
Madelief ik verwijt je niets.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 19:10   #20
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik ben overigens benieuwd wat voor geneuzel ik nu weer over me heen krijgt. Je hij hoeft niet eens zijn mond open te doen, want wat hij denkt licht zo helder als een vuurtoren op in de duisternis.

Ja daar kan geen enkel "ik heb je zo lief" in de basis of iets dergelijks tegenop.

Oh wat zeg toch nu oh gij misleide, die niet in de gaten heeft dat gij misleid bent.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Het Thomas Evangelie diane Overige religie 598 25 September 2013 20:36
Mijn visie op het Evangelie Nathan Overige religie 148 6 September 2011 11:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.