Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 January 2012, 17:28   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Loopt nu weer als een zonnetje, bedankt voor het oplossen!
En anders meld ik het wel weer.
Ik kan het draadje dat Blikje vanmorgen startte niet meer vinden, ik mis trouwens alle forumactiviteiten tussen 13.00 uur en 13.45 uur.

Sorry voor de alarmering, ik zie nu ik ingelogd ben dat het in het besloten deel staat
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 January 2012, 17:30   #12
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik kan het draadje dat Blikje vanmorgen startte niet meer vinden ...
Deze?

http://www.zelfkennisforum.nl/showthread.php?t=810
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 January 2012, 17:31   #13
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja die..

Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 12:11   #14
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Von heeft anoniem ingelogd via Firefox en dan kan ze wel op het kikkerforum komen.Voor de verdere rest heeft ze geen computerproblemen.

Er is volgens haar dus iets mis met haar IP-adres, op een ander IP-adres kan zji immers wel inloggen.Het lijkt wel of ik geblokkeerd ben,zegt ze.

Ze heeft mij gevraagd dit bericht even te melden hier bij verbindingsproblemen.



groetjes van Von

Ulla
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 18:47   #15
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Von heeft anoniem ingelogd via Firefox en dan kan ze wel op het kikkerforum komen.Voor de verdere rest heeft ze geen computerproblemen.

Er is volgens haar dus iets mis met haar IP-adres, op een ander IP-adres kan zji immers wel inloggen.Het lijkt wel of ze geblokkeerd ben,zegt ze.

Ze heeft mij gevraagd dit bericht even te melden hier bij verbindingsproblemen.

groetjes van Von

Ulla
Ja Von heeft een probleem waarvan een computerdeskundige (die van haar) zegt dat die hier ligt, er zou een IP blokkade zijn.

Ik ben geen computerdeskundige maar heb een redelijk werkend boerenverstand dat me na onderzoek zegt dat het probleem in haar computer ligt.

Proberen wij dit probleem bij elkaar in de schoenen te schuiven met 'los jij het maar mooi zelf op', neen waarde lezerd, zo gaan wij niet met elkaar om.

Allereerst heb ik de alhier lopende spam IP blokkades nagelopen en daar staat het IP van Von niet bij. Daarna heb ik op haar verzoek een nieuw wachtwoord aangemaakt en heb op haar naam ingelogd een ander heeft dat op haar verzoek (ergens vandaan) ook gedaan. Geen enkel probleem om namens Von hier in te loggen.

Echter de IP blokkade is daarmee nog niet uit de wereld. De computerdeskundige concludeert dat omdat er met anoniem surfen wel verbinding is en er ingelogd kan worden. Echter ondanks herhaaldelijk aandringen wordt me maar niet duidelijk of dat met gewoon een willekeurige andere browser eveneens geprobeerd is. Ik heb reden aan te nemen van niet. Wanneer er sprake is van een IP blokkade (waarmee ik toch wel bekend mag worden verondersteld) is er een scherm te zien met daarop 'sorry, de beheerder heeft uw IP geblokkeerd. Gelieve contact op te.....' Von heeft zo'n mededeling niet gezien een reden temeer om niet aan een IP blokkade te denken.

Von heeft een screenshot gestuurd dat er geen verbinding met de externe host gemaakt kan worden er staat ook 'de externe host is door netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen'. Dus hebben we samen Von en ik dat pingen gecontroleerd, bij mij krijg ik de verbindingstijd in milliseconden en zij krijgt een timeout.

Naar mijn idee kan het pingsignaal (wat dus wel mogelijk is voor mij) ?f haar computer niet verlaten of kan niet terug ontvangen worden. Ik heb op het forum gekeken of ik haar IP zie verschijnen wanneer ze pingt, maar dat was niet zo dus kan het dat beiden mogelijk zijn. Doorgaans kan een signaal door een blokkerende firewall, DHCP toekenning, of virusscanner niet terug bij de computer uitkomen.

Hoewel het er naar mijn idee naar uitziet dat het signaal de computer niet kan verlaten kan het dus ook nog aan een niet functionerende retourleiding liggen.

Omdat het na de serverstoring van gisteren is opgetreden blijft Von achter de mening van de computerdeskundige staan dat de fout aan de forumzijde ligt.

Jammer dat Bigbear, of Arie niet hier zijn met hun deskundig inzicht want ik kom er niet uit. Wie het weet mag het zeggen.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 19:03   #16
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Omdat het na de serverstoring van gisteren is opgetreden blijft Von achter de mening van de computerdeskundige staan dat de fout aan de forumzijde ligt.

Jammer dat Bigbear, of Arie niet hier zijn met hun deskundig inzicht want ik kom er niet uit. Wie het weet mag het zeggen.
Heb een berichtje gestuurd naar mijn pc deskundige kijken of hij nog een tip heeft, hij is ook deskundige met een eigen bedrijf.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 21:19   #17
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Via mij heeft Von een nieuw bericht!

Van Von dus:

De browser is dus wel opnieuw geïnstalleerd, Fire Wall.

Verder heb ik zojuist nog samen met de deskundige de veilige modus met netwerk gestart.

Dit is dus zonder firewall en virusscanner aan.

Ik kan dan wel op andere sites komen, maar ook weer niet op ZK.

Hierdoor blijkt er dus niets mis te zijn met mijn computer.



groetjes van Von
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 22:16   #18
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Via mij heeft Von een nieuw bericht!

Van Von dus:

De browser is dus wel opnieuw geïnstalleerd, Fire Wall.

Verder heb ik zojuist nog samen met de deskundige de veilige modus met netwerk gestart.

Dit is dus zonder firewall en virusscanner aan.

Ik kan dan wel op andere sites komen, maar ook weer niet op ZK.

Hierdoor blijkt er dus niets mis te zijn met mijn computer.

groetjes van Von

Sorry hoor maar ik ben hier al bijna een halve dag (en zo'n dertig e-mails over en weer verder) mee bezig en ik krijg tamelijk halfslachtige informatie.

Om een voorbeeld te noemen een firewall is geen andere browser.

De deskundige gaat helemaal niet in op het gegeven dat er een time-out is bij het pingen, het niet kunnen krijgen van een signaal van het forum en gaat evenmin in op het voorstel de lan instellingen te controleren. Althans heb ik daarover geen terugkoppeling.

Ook hier moet ik eerst alle eigen oorzaken uitsluiten voordat ik die buiten mezelf kan leggen. Zo kun je een ander computer op jouw IP aansluiten of in je netwerk opnemen om te kijken wat die computer doet. Alleen maar met het vingertje wijzen schiet niet erg hard op. Als de deskundige weet waar ik ter deze zijde moet kijken zal ik dat niet nalaten.

Ik heb alle mogelijkheden bekeken waar het eventueel kan mislopen ik zie aan deze zijde van het forum geen belemmering om er op te kunnen. Het aanmelden en inloggen op naam is voor haar gewoon mogelijk alleen lukt dat kennelijk niet op de eigen PC.

Afgaande op de bewering kan ik volstaan met het zeggen 'het is geen geblokkeerd IP'.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 22:32   #19
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Bij een geblokkeerd IP-adres is dat inderdaad letterlijk de boodschap, die je krijgt. Ik heb dat op een ander forum wel eens gehad, vlak nadat er iemand gebannen was. Bleek dat ik een wisselend IP had, die af en toe hetzelfde was als het IP die de ban gekregen had. Maar de IP-ban was ook de melding die ik kreeg, waardoor ik er niet op kon. Dat was helder. Dit verhaal klinkt me inderdaad anders. Wat het wel is, heb ik te weinig IT-verstand van. Succes.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 January 2012, 22:45   #20
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Ik vermoed dat het de hand van God is!


Of de stekker, zit die er wel in?


Beetje over zijn beeldscherm aaien, die pc.


En vriendelijk toespreken, wil bij mij ook wel eens helpen ...


Met andere woorden: aan mij heb je niks in dit geval.


Lekker gaan slapen, morgen weer een mooie dag.
Wie weet, doet ie het dan plotsklaps wel.


Ik wens u allen sterkte!
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.