Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 April 2017, 15:03   #11
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Deze ervaring van niets-weten was in die bijzonder dat ik het 'niets' kon vaststellen, op een of andere manier kon zien.
Hoe rijm je jouw ervaring van niets-weten met die van voormalig forumlid Kweetniet?
Zie citaat uit zijn laatste bericht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht

..Niet-weten is het hoogste weten?.
Kweetniet had ook de ervaring van niet-weten, maar jullie botsten regelmatig om niet te zeggen altijd.
Hoe kan dit?
Ofwel zijn er dus meerdere 'nietsen' vast te stellen ofwel zijn er meerdere ervaarders van niet(s)-weten die het niet eens zijn met elkaars vaststellingen en verwoordingen van het 'niets' en het ervaren van niets-weten.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 16:46   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hoe rijm je jouw ervaring van niets-weten met die van voormalig forumlid Kweetniet?
Zie citaat uit zijn laatste bericht:


Kweetniet had ook de ervaring van niet-weten, maar jullie botsten regelmatig om niet te zeggen altijd.
Hoe kan dit?
Ofwel zijn er dus meerdere 'nietsen' vast te stellen ofwel zijn er meerdere ervaarders van niet(s)-weten die het niet eens zijn met elkaars vaststellingen en verwoordingen van het 'niets' en het ervaren van niets-weten.
Ja, ik vind ook dat het tijd is dat Kweetniet terug komt, en Sterre, eN eN..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 17:33   #13
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, ik vind ook dat het tijd is dat Kweetniet terug komt, en Sterre, eN eN..
Laat ze nog maar even weg. Ik vind het toch wel een andere dynamiek zonder Kweetniet's eeuwige niet-doen geleuter. De twee andere heb ik geen beeld van. Dat waren maar hoop vergroters die dachten ook wat interessants te zeggen te hebben. Van Kweetniet's schrijven nam ik af en toe wel wat notities. Al was zijn eindeloze doen / niet-doen geleuter er zelden uit te filteren..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zou willen dat ik een ander forum had, dit gedoe met jou komt me danig de keel uit. Waarom begin je niet iets voor jezelf en neem je geestesverwante strijdende(n) mee?
De keel uithangen is d?en. Daar zou je eens mee aan de slag kunnen natuurlijk. De keel uithangen verschijnt in jouw bewustzijn n.a.v. een gedachte.
(die volgens jou ook nog ge?limineerd zijn)
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 23:55   #14
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Weet je, dit topic doet me denken aan een topic gestart door forumlid Kweetniet ooit onder zijn vorige incarnatie als Theo.
Dat topic > Wat versta ik onder / niet-doen.

Veel blablabla, daar zijn zij die de ervaring van niets-weten en niet-doen beweren te hebben heel goed in.
En maar tateren, 'channelen', aanwijzingen geven.

Terwijl het over het simpele gegeven van rebirthing gaat.
Re-birthing, weder-geboorte. Een 2de geboorte, niet fysiek maar in de geest.
Bestaat al sinds heugenis in India (en daarvoor in het oude Egypte en daarvoor in ...) en ge?mporteerd naar het Westen door de Amerikaan Leonard Orr in de jaren '70. https://nl.wikipedia.org/wiki/Leonard_Orr

En daar heef Turrio / Looro dan zijn eigen concept 'ander begin' voor bedacht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
... een ander begin, een tweede geboorte..
Al? vooruit, een 'ander begin'.
Een nieuw kleedje voor dezelfde wijn in oude zakken.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 00:09   #15
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard besef van individualiteit als keerpunt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hoe rijm je jouw ervaring van niets-weten met die van voormalig forumlid Kweetniet?
Zie citaat uit zijn laatste bericht:


Kweetniet had ook de ervaring van niet-weten, maar jullie botsten regelmatig om niet te zeggen altijd.
Hoe kan dit?
Ofwel zijn er dus meerdere 'nietsen' vast te stellen ofwel zijn er meerdere ervaarders van niet(s)-weten die het niet eens zijn met elkaars vaststellingen en verwoordingen van het 'niets' en het ervaren van niets-weten.
Mijn ervaren van niets-weten is een vaststellen dat er in mijn subjectiviteit geen weten of kennis te vinden is. Wat ik zie in mijn subjectiviteit is leegte, niets en dat zich aanhoudend vult met onderwerpen als gedachten, gevoelens en ervaringen.
Deze opvulling, zo kan ik vaststellen, is denkbeeldig, is een illusie, is niet wat ik ?echt? ben.

Een uitspraak als ?niet-weten is het hoogste weten? is opvulling zolang het een onderwerp blijft, een verlangen om uitdrukking te geven aan leegte en om uitdrukking te zijn van leegte.

Deze ervaring van drie jaar geleden is mijn bijzondere ervaring omdat ik in het volle besef, als het ware in de aanraking kwam van niets, van de leegte van mijn subjectiviteit.
Zoals de dingen in kleur en volume verschijnen en aanwezig zijn, zo is er sedertdien een besef dat dit verschijnen in mijn individualiteit wordt vervuld.
Ik heb niet langer de behoefte mij te hechten aan het vervullen van wat verschijnt omdat het besef van mijn individualiteit een keerpunt is.
Het is over dit besef, dit keerpunt dat ik graag van gedachten wil wisselen.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 00:38   #16
Presence
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 18 April 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Mijn ervaren van niets-weten is een vaststellen dat er in mijn subjectiviteit geen weten of kennis te vinden is. Wat ik zie in mijn subjectiviteit is leegte, niets en dat zich aanhoudend vult met onderwerpen als gedachten, gevoelens en ervaringen.
Deze opvulling, zo kan ik vaststellen, is denkbeeldig, is een illusie, is niet wat ik ?echt? ben.

Een uitspraak als ?niet-weten is het hoogste weten? is opvulling zolang het een onderwerp blijft, een verlangen om uitdrukking te geven aan leegte en om uitdrukking te zijn van leegte.

Deze ervaring van drie jaar geleden is mijn bijzondere ervaring omdat ik in het volle besef, als het ware in de aanraking kwam van niets, van de leegte van mijn subjectiviteit.
Zoals de dingen in kleur en volume verschijnen en aanwezig zijn, zo is er sedertdien een besef dat dit verschijnen in mijn individualiteit wordt vervuld.
Ik heb niet langer de behoefte mij te hechten aan het vervullen van wat verschijnt omdat het besef van mijn individualiteit een keerpunt is.
Het is over dit besef, dit keerpunt dat ik graag van gedachten wil wisselen.
Je suis comme les suis...
Les pences sont sences...

Laissez faire, laissez passez....


Wat een gezwam .... N'est pas? :-)
Keerpunt? Indivi-dualiteit, gedachten? Behoeften? Gehechtheid?

Beaucoup de quoi.... Quotes....
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 00:49   #17
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Een uitspraak als ?niet-weten is het hoogste weten? is opvulling zolang het een onderwerp blijft, een verlangen om uitdrukking te geven aan leegte en om uitdrukking te zijn van leegte.
Ik kan niet voor Kweetniet / Theo met zijn 'niet-weten is het hoogste weten' spreken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
...Het is over dit besef, dit keerpunt dat ik graag van gedachten wil wisselen.
maar jouw besef, jouw keerpunt waar van je van gedachten over wil wisselen is geen onderwerp dan?

Als je wedergeboren bent in de geest, met wie kan je daarover van gedachten wisselen?
Met iemand die dat ook is. Een andere snapt er toch niets van.

Zullen we maar zeggen dat je Zelf-gerealiseerd bent. Ander woord voor wedergeboorte, ander begin.
Prima, what's next?
Twijfel je of het zowel is? Kan je niet geloven dat je dat bereikt hebt en wil je daarom erover van gedachten wisselen?
zo van "knijp is in mijn arm', besta ik nog, want ik heb het gevoel Zelf-gerealiseerd te zijn".

Fijn, het is gebeurd, daar heb je dan (hard) voor gewerkt, veel gedegen zelfonderzoek voor gedaan.
En het leven gaat voort. Morgen gaat de zon weer op en stapt dezelfde Turrio weer uit bed.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 00:56   #18
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht
@Turrio: Wat een gezwam .... N'est pas? :-)
Keerpunt? Indivi-dualiteit, gedachten? Behoeften? Gehechtheid?
Presence, als nieuweling op dit forum, hier niet komen zwammen h?.
Lullenmeiers hebben we genoeg (gehad) op dit forum.

Turrio is een ernstige gedegen zelfonderzoeker en bestudeert / begrijpt lectuur waar gij en ik in de verste verte nog niet bij kunnen.
Friedrich Weinreb is geen klein bier, als ge dat aankunt / snapt, dan heb je wel iets. Jouw Spinoza is daarentegen klein bier.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 09:59   #19
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
maar jouw besef, jouw keerpunt waar van je van gedachten over wil wisselen is geen onderwerp dan?

Als je wedergeboren bent in de geest, met wie kan je daarover van gedachten wisselen?
Met iemand die dat ook is. Een andere snapt er toch niets van.

Zullen we maar zeggen dat je Zelf-gerealiseerd bent. Ander woord voor wedergeboorte, ander begin.
Prima, what's next?
Twijfel je of het zowel is? Kan je niet geloven dat je dat bereikt hebt en wil je daarom erover van gedachten wisselen?
zo van "knijp is in mijn arm', besta ik nog, want ik heb het gevoel Zelf-gerealiseerd te zijn".

Fijn, het is gebeurd, daar heb je dan (hard) voor gewerkt, veel gedegen zelfonderzoek voor gedaan.
En het leven gaat voort. Morgen gaat de zon weer op en stapt dezelfde Turrio weer uit bed.
Om te weten wat werkelijk is heb je in je zelf een vergelijkingspunt nodig dat standhoudt. Dat kan een ervaring of een diep inzicht zijn dat je zelf is overkomen.
De werkelijkheid overkomt jouw individualiteit met een zodanige volledigheid en totaliteit dat je erdoor anders in je subjectiviteit staat.
Deze ervaring of diepe gedachte is van een absolute orde, is één, is volkomen los van subjectiviteit om er als licht uit je individualiteit te stralen.
Je moet het gezien hebben, niet om het te geloven maar om het te zijn.

Maar goed, dit ervaren is van een absolute orde en ondanks het loskomen uit deze subjectiviteit is de werkelijkheid ook mijn menselijke vorm en gestalte. Deze vorm is gegeven in al zijn of haar relativiteit: zowel geluk als lijden, zowel geboorte als sterven.

Waar het Gedegen zelfonderzoek op aankomt is weten wat werkelijk is, is de onderste steen bovenhalen (bewust maken) waarop alles wat ik ben zich omkeert en opgaat in volkomen en totale eenheid.
Gedegen zelfonderzoek is met zekerheid uit bed stappen en zien dat er licht is en dat alles in het blikveld naar je toestroomt in een komen en gaan, een verschijnen en verdwijnen. Dat verschijnen en verdwijnen gebeurt in een onveranderlijk punt van eenheid in mij zelf.

Het werk bestaat in het uitklaren van wat werkelijkheid is, waarop alles omkeert en één is.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2017, 10:26   #20
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht
Je suis comme les suis...
Les pences sont sences...

Laissez faire, laissez passez....


Wat een gezwam .... N'est pas? :-)
Keerpunt? Indivi-dualiteit, gedachten? Behoeften? Gehechtheid?

Beaucoup de quoi.... Quotes....
Anne, je doet wel erg je best!
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.