Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 December 2012, 07:51   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Aart, waarom typ jij op dit forum? Wat voegt het forum jou toe?

Is het dat je iets wilt delen?
Is het dat je iets bij wilt dragen?
Is het dat je iets leert van de medeleden hier?
Is het dat je je verveelt thuis, en dit forum leidt je een beetje af?

wat is dat wat je doet schrijven hier?

.
Hoi Aart, ik heb een paar vragen daar boven gesteld. Ben benieuwd wat je antwoord is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 07:54   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, wat is dat precies; aandacht nodig hebben?

Hoe weet je dat je dat nodig hebt?

Wat gaat die aandacht je geven/brengen.

M.i. heeft de mens tot een jaar of 7 aandacht/verzorging nodig, daarna red tie het in zijn/haar eentje.

Aandacht, tis me wat.

Ik kan er niet meer van maken dat je 'aandacht bent' en als je het gevoel hebt aandacht nodig te hebben dat er dan de energie is van een tot 7jarige.

Als er 1 een slijmerd is ben ik het wel.

Ik ga een juttersmenuutje doen.

Toedeloe.
Dat klopt. Volgens mij is dan de behoefte aan aandacht na een bepaalde leeftijd een vorm van ongenoegen bevredigen. Ik ben er niet vrij van, jij wel?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 08:49   #13
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Aart, ik heb een paar vragen daar boven gesteld. Ben benieuwd wat je antwoord is.
Liefje, wat heb je aan mijn antwoorden?

Het gaat hier enkel toch om jou.

Ik wil je vragen best wel beantwoorden maar zouden de antwoorden je helpen uit je eigen shit te geraken?

Waarom ben je benieuwd naar mijn antwoorden?

Gevoel van contact, aandacht, denkmolen, menselijke interesse?

Op die denkmolen na zijn het trouwens allemaal afgeleiden van het afhankelijke baby'tje wat verzorging nodig heeft.

Door dat wezenlijke gevoel van het niet alleen te redden/overleven ontstaan mechanismen als; behoefte aan contact, behoefte aan aandacht, behoefte om mensen om ons heen, behoefte tot communicatie, behoefte aan delen, interesse tonen, fijn vinden dat mensen aan je denken, fijn vinden dat mensen lief, aardig naar je zijn, fijn vinden dat mensen wat voor je doen, etc, etc.

Zouden we vanaf de geboorte geheel voor onszelf kunnen zorgen dan zouden we geen contact met elkaar hebben vanuit behoefte, vanuit het niet zonder kunnen of willen kunnen.

Zo word ik er niet warm of koud van dit te schrijven of zoals gisteren met Charis ergens een hapje te hebben gegeten, het verrijkt me niets, het had er ook niet hoeven zijn.

Shit, ik moet me echt eens laten onderzoeken, wel heel vreemd die bovenstaande tekst.

Toch?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 08:59   #14
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat klopt. Volgens mij is dan de behoefte aan aandacht na een bepaalde leeftijd een vorm van ongenoegen bevredigen. Ik ben er niet vrij van, jij wel?
Michaels, ik weet niet of het ongenoegen bevredigen is, althans niet een ongenoegen vanuit het moment/de werkelijkheid.

Waarschijnlijk is het meer en beleving vanuit de al getriggerde aanwezige kindenergie.

In de werkelijkheid/het moment/Nu kan er namelijk niet zoiets zijn als ongenoegen, toch?

Het gevoel kan wel opkomen maar het gevoel is niet gebaseerd op het Nu oftewel wat er daadwerkelijk zich afspeelt.

Wat is ongenoegen bevredigen?

Wat is er nu mis dan, gezien vanuit Nu?

Ja als ik in de spiegel kijk dan zie ik dat ik de tegels wel weer eens mag verblijden met een lapje met reinigingsmiddel.

Ach, verzin het maar eens.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 09:21   #15
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Liefje, wat heb je aan mijn antwoorden?

Het gaat hier enkel toch om jou.

Ik wil je vragen best wel beantwoorden maar zouden de antwoorden je helpen uit je eigen shit te geraken?

Waarom ben je benieuwd naar mijn antwoorden?

Gevoel van contact, aandacht, denkmolen, menselijke interesse?

Op die denkmolen na zijn het trouwens allemaal afgeleiden van het afhankelijke baby'tje wat verzorging nodig heeft.

Door dat wezenlijke gevoel van het niet alleen te redden/overleven ontstaan mechanismen als; behoefte aan contact, behoefte aan aandacht, behoefte om mensen om ons heen, behoefte tot communicatie, behoefte aan delen, interesse tonen, fijn vinden dat mensen aan je denken, fijn vinden dat mensen lief, aardig naar je zijn, fijn vinden dat mensen wat voor je doen, etc, etc.

Zouden we vanaf de geboorte geheel voor onszelf kunnen zorgen dan zouden we geen contact met elkaar hebben vanuit behoefte, vanuit het niet zonder kunnen of willen kunnen.

Zo word ik er niet warm of koud van dit te schrijven of zoals gisteren met Charis ergens een hapje te hebben gegeten, het verrijkt me niets, het had er ook niet hoeven zijn.

Shit, ik moet me echt eens laten onderzoeken, wel heel vreemd die bovenstaande tekst.

Toch?
Duidelijk'.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 09:39   #16
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Michaels, ik weet niet of het ongenoegen bevredigen is, althans niet een ongenoegen vanuit het moment/de werkelijkheid.

Waarschijnlijk is het meer en beleving vanuit de al getriggerde aanwezige kindenergie.

In de werkelijkheid/het moment/Nu kan er namelijk niet zoiets zijn als ongenoegen, toch?

Het gevoel kan wel opkomen maar het gevoel is niet gebaseerd op het Nu oftewel wat er daadwerkelijk zich afspeelt.

Wat is ongenoegen bevredigen?

Wat is er nu mis dan, gezien vanuit Nu?

Ja als ik in de spiegel kijk dan zie ik dat ik de tegels wel weer eens mag verblijden met een lapje met reinigingsmiddel.

Ach, verzin het maar eens.
zo is dat.

Maaaar...
De instemming, de wrijfingsloze aanname van de tekst, het er mee eens zijn, er herkenning in vinden enz....
Is allemaal nog gedachten en belevings....beweging !, het bewogen zijn, door iets'.

Net voor-Af ' dat begrip is de onbewogen Duidelijkheid' van Zijn'....zonder begrip noch onbegrip. Het begrip, de instemming en herkenning is juist de hardnekkige camuaflage die het Zicht' op Zijn'....ontneemt.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 10:33   #17
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
... het verrijkt me niets....
Wat doet dat wel Aad ?

(even kort, ik heb namelijk sterk de indruk dat Mihaela verlangd naar een een op een draadje met jou)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 10:40   #18
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Is allemaal nog gedachten en belevings....beweging !, het bewogen zijn, door iets'.
Nog ?

Moet Aad dat afleren ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 11:07   #19
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nog ?

Moet Aad dat afleren ?
Nee hoor.

De quote is een sfeer tekening van hoe Wezenlijke Duidelijkheid' een directe Onder-vinding is.

Bv jouw begrip of onbegrip m.b.t Deze' quote....is Niet' de Duidelijkheid' !, en dat kan dan voor het begrip duidelijk zijn.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 December 2012, 11:37   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Nee hoor.

De quote is een sfeer tekening van hoe Wezenlijke Duidelijkheid' een directe Onder-vinding is.

Bv jouw begrip of onbegrip m.b.t Deze' quote....is Niet' de Duidelijkheid' !, en dat kan dan voor het begrip duidelijk zijn.
'Nog' is een omstandigheid, c.q. toestand die nog moet plaatsgrijpen.

Hoe kan dat wat niet is, dat er 'nog' niet is, een directe ondervinding zijn ?

Wat je kunt doen is in de vergelijking, bijvoorbeeld in een verkleurd stuk behang, het gemis van een schilderij concluderen. Let wel niet opmerken, dus is de inhoud van het gemis het gevolg van denkwerk en geen directe ondervinding.

Het zal duidelijk zijn dat ik vandaag in de mood ben om wat pseudo wetenschappelijk te zwammen, waar mijn 'wezen' niet bij is betrokken. Omdat dit een gevormde gedachtenconstructie is van een toestand is dat evenmin een directe ondervinding.

Het kenmerkende van een directe ondervinding heeft niets 'wezenlijks' dat wezenlijke is daaruit juist verdwenen, ergo je kakelt maar wat wollige taal.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.