Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 January 2012, 20:39   #11
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Toen jullie mij voor het eerst in de ogen keken, toen hebben jullie de Liefde herkend.
Jullie hebben gevoeld en geweten met iets samen te vallen, iets zo diep, zo onbegrensd, zo onvoorwaardelijk, zo open.
Iets van een levende schoonheid.
Ik reflecteerde slechts je ware natuur, jullie herkenden je oorspronkelijke gezicht van lang geleden, zonder het zelf te weten.

Mijn ogen waren nog als schone spiegels, geen stof, geen oordelen, geen gedachten. Hoe zou ik hebben kunnen denken?
Ik had nog geen verleden, geen taal, geen problemen.

Jullie hebben geweten dat ik als kind de uitdrukking van de levensvreugde, van de liefde ben.
Jullie hebben een zorgzame sfeer om mij heen geschapen, jullie hebben je verheugd op mijn komst, en jullie hebben je al een voorstelling gemaakt van hoe gelukkig jullie mij zouden maken.
Jullie wilden mij een heel andere opvoeding geven dan die, die je zelf hebt ?genoten?.
Ik heb als baby?tje geen wéét dat ik onschuld, intelligentie en authenticiteit vertegenwoordig.

Ik bén dat.
Er is naast andere talenten een bepaald potentieel wat ik met me meebreng. Maar jullie weten wél dat als die aanleg tot bloei komt, ik gelukkig zal zijn.

Wat jullie en ik niet wisten.

Er was alleen iets wat jullie en ik niet wisten, en dat is dat ik ook nog een spiegel was.
Ik was een spiegel waarin je alles gereflecteerd ziet wat jullie zelf hebben laten liggen.
Situaties die je opnieuw herinneren aan jullie eigen pijn en je eigen vreugde. Dingen die je ooit meegemaakt hebt maar van schik niet volledig hebt kunnen doorleven toen je zelf nog in onschuld leefde.

Die pijn en vreugde werd opnieuw zichtbaar via mij.
En de emotionele energie zal er zich uit kunnen ontladen door er bewust van te zijn.


Joanika Ring.

http://www.joanika.nl/artikelen/mijn...kelijk-gezicht
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 January 2012, 20:42   #12
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Mooi Blik!
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 January 2012, 10:30   #13
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Gaaf hoor Glans. Ieder kind is gaaf (heel) en begiftigd met een gave.
Dit bericht is geplaatst door Aart.
Ik lees er mooie dingen in (net als in de reactie van Blikje)
En ik ben helemaal met je eens dat ieder kind eigen gaves mee krijgt (ontvangt) voor deze wereld.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2012, 08:14   #14
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

De goede , de slechte en de lelijke: over relaties

Het relatiepad geeft onze verbindingen in de 3de dimensie weer. We kunnen ze misschien omschrijven als goed of slecht, toch zijn ze niet meer dan energetische intersecties van karma en healing. We kunnen relaties ophemelen tot prachtige dingen uit romantische verhalen of tot de problemen die we ervaren als deel van het pad van liefde te zoeken, maar ze zijn allebei zowel het ene als het andere, omdat ze gewoon energetische connecties zijn.

Van de familie uit kiezen we om geboren te worden bij de partners, vrienden, buren en minnaars met wie we ons pad verkiezen te delen, het is slechts energie waarvan de stroom een doel heeft: ons dichter bij heelheid in onszelf brengen.

We ontvangen naargelang onze energetische vibratie en gelijken trekken mekaar aan.

De ziel is hier om te genezen, in welke vorm dan ook. De lelijke is even krachtig en healend als de goeie en nog vaak krachtiger, omdat tot we onze behoefte om te healen via pijn loslaten, we de meest pijnlijke optie zullen aantrekken om het healingsproces te versnellen.

Op een bepaald moment zullen we genoeg bewustzijn bezitten en onszelf genoeg liefhebben om het pad van onvoorwaardelijke liefde te kiezen en als we dat doen, zullen we relaties hebben die ons de vreugde en de vervulling brengen waar we op egoniveau klaar voor zijn, en die onze ziel ons verlangde te helpen creëren.

Etc, etc.

? Copyright 2011 Jennifer Hoffman
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2012, 09:42   #15
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Tzolkin: De golf van de blauwe Aap en de blauwe Nacht -19 tot 31 januari, geschreven door Joke.

Het thema van de blauwe Aap is het onbevangen kind zijn, speels en vrij met als doel voelen dat je uniek bent in wat jij tot uiting brengt. (blauwe Nacht)
Deze transformatie-golf brengt je op weg naar meer ruimte om helemaal jezelf te kunnen zijn. Transformeren is van buiten naar binnen gaan.

De blauwe Aap energie geeft je de kracht om het onbevangen en speelse kind in jezelf weer toe-te-eigenen.
Het onbevangen kind in een ieder van ons dat op zoek is naar het vrij mens kunnen zijn.
Een vrijheid waarbij je zelf mag kiezen hoe je met je eigen verlangens omgaat.
Een vrijheid waar je geen slaaf meer bent van allerlei autoriteiten en voorschriften.
Waar je niet mee hoeft te doen met de eisen van de materiële wereld in
bezit, macht, geweld, drank, overdadig eten en andere driften van het lichaam.
Waar je niets ?moet? omdat het zo ?hoort?.

Die vrijheid is er nooit vanzelfsprekend en zal altijd veroverd moeten worden.
Door je relativeringskracht te gebruiken, kun je het gevoelde verlangen
omzetten naar datgene wat jij graag wil laten zien van jezelf en jouw creaties vormgeven.
Dat betekent wel hard werken aan jezelf en soms ook
een beetje lachen om jezelf en het leven.

De energie van deze blauwe Aap golf biedt je de kans om de weg van buiten naar binnen te gaan, de ego-rollen los te laten en je spirituele of ware Aard weer te herinneren.

De blauwe Aap energie helpt je wakker worden, te ontwaken en je los te maken van oude projecties, rollen, patronen en oude pijnen.
De polariteit van deze golf doet je zoeken naar een balans
tussen illusies tegenover de werkelijkheid van je identiteit en je innerlijke Kind.
Die balans vind je in contact met het unieke kind in jou.
Wie ben je zelf?
Wat past helemaal bij jou en (hoe) laat jij jezelf zien?

Het is voor velen moeilijk om pijn, verdriet en angsten toe te laten.
Oude wonden worden liever ontkend.
Diepe gevoelens worden liever vermeden.
In relaties worden illusies liever in stand gehouden.
En naar onszelf spelen we liever de clownsrol.

Pijn en lijden uit de kindertijd en uit vorige levens moet wel verwerkt worden.
Identificaties met ego-rollen maakten het lastig om in je lichaam te aarden. Waar je niet in je lichaam (geaard) kan zijn, verdwaal je gemakkelijker in de wereld van de illusies.
Je kunt ook een tweezijdige spiegel geworden zijn, waardoor je zelf nooit zichtbaar bent.

Door alle identificaties met het ego ben je het zicht op je eigen ware aard verloren.
Dit heeft tot gevolg dat er een kloof tussen lichaam en geest is ontstaan.

Het verlangen volgen om het onbevangen kind te mogen (?n te durven) zijn
is de weg naar authentiek mens zijn en je eigen unieke zelf aan het licht te brengen.
Dat is helemaal zijn wie je bent, wie je écht bent!
Waardoor steeds meer en steeds vaker het onbevangen kind tevoorschijn kan komen met een speelse humor, spontaan, creatief en met groeiende gevoelens van verbondenheid.

De blauwe Aap energie brengt je bij de vraag:
Past wat ik doe met wat ik van binnen voel.
Durf ik te laten zien wie ik diep van binnen ben ? aan mezelf.
Spreek ik de woorden die werkelijk uit mijn hart komen?

Dat is de weg van buiten naar binnen gaan.

Etc, etc.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2012, 11:34   #16
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Vertrouwen, door Petra

Veel mensen maken zich druk over de crisis, over geld, over schulden, vragen zich af hoe ze het moeten redden. Wat is de boodschap voor deze mensen?

Deze crisis gaat niet over geld. Het gaat over vertrouwen. Er blijkt weinig vertrouwen meer te zijn in de leiders, in de banken, in de machthebbers. Daar gaat de crisis over. En dat is goed. Want er is geen enkele reden om vertrouwen te hebben in zulke machten ? buiten jezelf. Het is het proces van wakker worden, het is aan de mensen om hun eigen macht in te zien, te gaan ervaren. Te ontdekken dat zij denken afhankelijk te zijn, maar dat hoeft niet. De meeste mensen voelen zich nog slachtoffer van het systeem, zij beseffen nog niet dat dat niet nodig is. Iedereen heeft de macht ? de kracht ? in zichzelf en kan die nu gaan ontdekken. Dat is wat deze crisis te bieden heeft. De weg naar jezelf.

Geld is energie. Het gaat niet over geld. Het gaat over energie. Energie die mensen weggegeven hebben. Macht die we uit handen hebben gegeven. Uit angst hebben mensen gehandeld. Uit angst geef je je macht weg. En uit angst wil je macht hebben over anderen. Er is geen andere reden voor de huidige situatie en er is maar een uitweg. Zelfrespect, waardering voor wie je bent, voor alles wat er is, voor de overvloed die van nature aanwezig is, respect voor alles wat er is. Alleen respect voor jezelf kan je dat respect teruggeven. Alleen waardering voor jezelf, voor wie je werkelijk bent, kan je die waardering teruggeven. En alleen waardering kan je helpen te begrijpen. Kan je helpen dankbaar te zijn. Alleen dankbaarheid brengt overvloed. Dankbaarheid is respect voor het grote, oneindige, de bron van leven, de bron van overvloed, de bron van energie, het enige dat je kan voeden. De energie is oneindig, dankbaarheid opent de poort.

Je kunt klagen, je kunt bang zijn, je kunt de aandacht vestigen op waar je bang voor bent. Alles is energie, dus daar zal het naartoe stromen. Dat kun je doen, dat mag je doen, de weg zal alleen maar langer zijn. Je kunt ook gaan werken aan de ommekeer in jezelf: je kunt je gedachten en overtuigingen ? die bewust of onbewust jouw leven bepalen ? gaan bekijken en je afvragen hoe nuttig ze zijn, of ze jou zullen helpen. Zo niet, zet ze opzij, neutraliseer ze en ga ontdekken dat er ook andere gedachten mogelijk zijn. Gedachten die jou meer dienstbaar zijn. Gedachten die jou op het spoor brengen van jezelf: ik kan het, ik doe het, ik laat me niet beperken, ik ga ervoor, ik geloof in mezelf, ik stap over mijn bezwaren heen, ik richt me op wat wel mogelijk is, ik kijk naar de oneindig veel mogelijkheden die ik heb, ik ga aan de slag, ik ga ontdekken waar mijn passie ligt, waar ik van hou, wat ik te delen heb.

Etc, etc.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 09:52   #17
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

2012 ? Engelen onder u- Aartsengel Metatron via James Tyberonn

Alsof een engeltje over je tong fietst.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 January 2012, 10:57   #18
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Het is veilig (om jezelf te zijn)

Het is veilig. Dat is op dit moment wat we tegen tegen jullie willen zeggen. Het is veilig om jezelf te zijn. Nieuwetijdskinderen, mensen, kinderen, die wéten? jullie tijd is n?. Wees niet meer bang, kom maar tevoorschijn. Hiervoor ben je nu op aarde. De tijd is gekomen dat je kunt laten zien hoe het ook anders kan. Dat we kunnen leven in Liefde, in verbondenheid met elkaar, met de natuur, in vrede. Jullie hebben je misschien altijd verbaasd over de wereld, waarin je terecht gekomen was. Jullie zijn geschrokken van de hardheid, jullie hebben misschien nog pijn, je hebt je misschien een vreemde gevoeld op deze aarde, misschien heb je jezelf wijsgemaakt dat je hier niet hoort, niet functioneert, niet jezelf kan zijn. Dat er een andere wereld bestaat waar je liever naartoe zou gaan, een veilige plek, thuis. Ik zeg je: Thuis is in je. En je mag de aarde tot je thuis gaan maken nu. Het is veilig. Je kunt je veilig gaan voelen in jezelf, met jezelf.


(vreedzaam en liefdevol samenleven)

Je kunt het zo zien: De grote verandering heeft al plaatsgevonden, is er al. Dat waar je al die tijd van gedroomd hebt, waarvan je voelde dat het ?ergens? bestond, maar waar? Dat wat je weet dat anders kan, dat kan ook anders. Het is er, het is nu mogelijk, het is hier. Ga het zien, ga het voelen, ga het ervaren. Stel je eens voor dat het alleen nog de herinnering is waarmee we het oude vasthouden, omdat we daaraan gewend zijn. Het nieuwe is er al, maar we zien het oude nog, omdat dat onze oude programmering is. Daarom: Probeer je ervaringen uit het verleden achter je te laten. Ook al ben je nog zo teleurgesteld geraakt, heeft het leven je pijn gedaan, heb je jezelf verstopt omdat je niet wist hoe jij een bijdrage kon leveren, laat al die teleurstellingen achter je. Je tijd is gekomen. Kom tevoorschijn. Laat zien hoe het anders kan. Doe het samen. Richt je op de verandering, richt je op het positieve, laat je niet verleiden tot de strijd, het gevecht, zoek aansluiting, zoek de dialoog, ga vertrouwen op jezelf, meer en meer en meer.
Kom tevoorschijn en wees het voorbeeld. Wees liefdevol, je ware aard is liefdevol. Probeer begripvol en geduldig te zijn als je het gevoel hebt nog niet begrepen te worden, maar verloochen je ware aard niet. Je mag er zijn. Wees wie je bent: liefdevol aanwezig in elke situatie. De situatie op aarde is veranderd, de mensen zijn alleen nog niet veranderd. We zitten midden in een proces. Het oude wordt vastgehouden door de herinnering, door het geheugen: we zijn gewend geraakt aan pijn, aan verdriet, aan gekwetst worden, aan teleurstellingen.
Maar stel je eens voor dat dat niet meer nodig is, dat dat genoeg geweest is, voorbij is. Klaar. Het bestaat alleen voort als je het zelf in stand houdt. Waarom zou je het dan niet loslaten? Om de weg vrij te maken naar die nieuwe wereld, waarin alles mogelijk is?



De tijd van ongekende mogelijkheden is gearriveerd. Grijp je kans! Ga weer geloven in jezelf. Vertrouwen op de kracht in jezelf. Misschien heb je al die tijd gedacht dat jij gek was, dat jij het niet helemaal begreep, dat je hier niet kon aarden, maar al die ideeën kun je nu loslaten. Kijk naar alle positieve ontwikkelingen. Kijk vooruit. Kijk wat er mogelijk is. Ga je dromen waarmaken. Ik adviseer je: kijk niet steeds achetrom, blijf niet hangen in je pijn, laat het los. Laat het duister achter je en stap in het licht. Het mag en het kan. De wereld waarin jij je thuis voelt, is niet zo ver weg, is niet op een andere planeet. Je bent hier nu en je mag hier zijn. Geniet ervan.

ETC, ETC, ETC.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 25 January 2012, 14:16   #19
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Vier leerstadia in ons proces van het begrijpen van ons leven

We leven in roerige tijden .Ondanks dat het leven van alledag gwoon lijkt door te gaan, zijn er veranderingen van ieder afzonderlijk individu. Veranderingen die te maken hebben met bewustwording.

Er is geen mens, die zich niet ontwikkelt in deze bewustwording. Maar er zijn genoeg mensen, die zich niet bewust zijn hoe hun leven geleefd wordt. Het leven is niet zomaar iets wat ons overkomt. Het leven is een serie ervaringen, aan spiegels om ons te leren groeien als ziel. Er zijn vier leerstadia die goed van toepassing zijn, om aan te geven waar wij als mens staan in ons proces van het begrijpen van ons leven. In feite zijn het groeistadia op onze weg naar bewustwording en bewustzijn.

Stap1: Van bewustwording en zelfontwikkeling- onbewust onbekwaam. We zien niet, dat het leven op aarde zin heeft en houden ons er niet mee bezig. We leven ons leven zoals het komt, zonder ons bewust te zijn dat we dat doen. Ons leven ontwikkelt zich volgens maatschappelijke regels en gewoonten, zonder verbanden of diepere betekenissen te zien. we zijn ons niet bewust, dat we een leven leiden waar we met onze talenten en de informatie die er is ook invloed kunnen uitoefenen en dat we op elk moment keuzes kunnen maken om dingen te veranderen. Eigenlijk leven we ons leven in het donker maar weten het niet.

Stap2: Van bewustwording en zelfontwikkeling- bewust onbekwaam. We hebben ontdekt, dat we ons lang in het donker bevinden. En dat er zoveel meer is wat bij het begrijpen van ons leven hoort, maar we voelen ons onbekwaam en onmachtig hier iets aan te doen. We snappen wel dat het leven ons lessen geeft, maar we zien niet hoe we hiervan kunnen leren en groeien. Levensthema?s beginnen duidelijk te worden, maar er is het gevoel slachtoffer te zijn en onmacht. Anderen krijgen de schuld van onze problemen en de eigen verantwoordelijkheid wordt niet genomen. In deze fase ontstaat inzicht, maar deze wordt niet opgevolgd door actie en veranderingsgezindheid.

Stap 3: Van bewustwording en zelfontwikkeling-onbewust bekwaam. Langzamerhand hebben we geleerd, dat het levensproces meer is dan het uitzitten dan de tijd op aarde. We durven te kijken naar onze processen en groeipunten en hebben manieren ontdekt, om onszelf te ontwikkelen. Maar we zijn ons niet bewust, dat we ons in een volgend leerstadium bevinden. We kennen onze thema?s en werken eraan en ontwikkelen onszelf. Het blijft niet alleen bij inzicht maar wordt opgevolgd door actie. We beginnen te begrijpen, dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons levensproces, en kunnen anderen zien als spiegels., in plaats van hen verantwoordelijk te houden voor onze eigen problemen.

Stap 4: Van bewustwording en zelfontwikkeling-bewust bekwaam. We zijn ons bewust van onze vermogens tot creativiteit. We kennen de middelen om door onze levensthema?s heen te werken. We zien dat er meer in het leven is dan het dagelijks leven zelf. We veranderen zaken in ons leven, die niet meer bij ons passen en kiezen paden die wel bij ons passen. We leven onszelf. In deze fase gaan we door totdat onze ziel klaar is met haar reis voor dit leven en maken een keuze voor de vijfde dimensie die onze levenspositie bepaalt terwijl je meer op jezelf vertrouwt dan op anderen. Je gebruikt daarvoor het besturingssysteem uit je peutertijd alleen gepolijst. Dit systeem is voor jou onbewust. Daarom is aanvaarding van deze werkelijkheid zo lastig. Wat we niet merken is er niet, zo denken wij maar de werkelijkheid is anders?


Bron
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 February 2012, 10:18   #20
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

?Zoek jezelf?, maar wat wordt eigenlijk bedoeld met jezelf?
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.