Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2012, 17:23   #11
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als je regels stelt, iemand omzeilt ze en dat wordt geaccepteerd, kun je net zo goed geen regels stellen. Het is interessant wat iemand in je teweegbrengt, maar zijn er wat jou betreft grenzen aan acceptabel gedrag? Of is ieder denkbaar gedrag wenselijk in het kader van zelfkennis?
ik vind dit allemaal onzin. Renoir heeft meerdere nicks. De organisatie is zeer onbetrouwbaar, en verdacht veel op Renoir lijken. Waar heb je het over Esradha?
Men vloekt en tiert hier, maar als dat in het voordeel van de organisatie is, is het ok.
welke regels? Die allemaal naar de hand van de Organisatie gehanteerd worden?
je geloof toch niet dat hier iets gedaan wordt wat klopt , of wel.. Eerlijk nu?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:25   #12
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik vroeg niet naar het gedrag van anderen, Mihaela, maar naar jouw mening of al het denkbaar gedrag wenselijk is in het kader van zelfkennis.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:27   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat weerhoudt je ervan om het gesprek met haar voort te zetten op haar forum? Probleem opgelost. Ze zal je vast met open armen ontvangen.
Ik heb nooit de belangstelling gevoeld om het forum te zoeken. Gewoon geen impuls gehad.
Ik vind wel dat ze heel helder mensen weet op de blindespots te attenderen. Maar het is niet mijn manier die ik opzoek.
Dat ze hier op dit forum was, en in gesprek met haar raakte, vond ik gewoon interessant. Zoals ieder ander gesprek dat ik hier aan ga.
Ik vind het nergens op slaan dat jij dat zegt eigenlijk.
Het gaat mij om de incorrectheid die plaats vindt. Men weet niet 100% zeker dat zij Anja is, en toch word ze eruit gegooid.
Ik vind dit heel wrang en niet kloppend. Dat wilde ik gewoon aangeven.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:29   #14
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Dacht dat mijn berichtje hier al stond, maar kan het nergens meer vinden of ik ben vergeten op de versturen knop te drukken.

Vond het ook niet fijn dat Jadi geband was, omdat het voor mij inzichtelijk maakte hoe ik in de tussentijd heel anders op haar ben reageren. Ik sta er totaal anders i.b.t. haar en andere zaken.

En wat de verbazing betreft, het was te verwachten, dat ze gewoon weer terug komt, op een andere manier. Als je haar een beetje kon inschatten en zij de mogelijkheid zou hebben. Met IP ban is dat alleen lastiger maar niet onmogelijk, denk ik. Alleen op een gegeven moment reken je er misschien niet meer op. Tenminste ik "vergat" haar op een gegeven moment ook weer.

Wijziging aangebracht door Ulla op 10 July 2012 om 18:01.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:30   #15
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik vroeg niet naar het gedrag van anderen, Mihaela, maar naar jouw mening of al het denkbaar gedrag wenselijk is in het kader van zelfkennis.
Ik vond Jadi zeer scherp aangeven bij een ieder wat de blindespot is. Dat is zeker zelfkennis.
Wat zoeken wij dan anders in Godsnaam op zo een forum?

Ik vond haar niet anders dan de rest, dus ik vind een ban in deze situatie aangeven dat het een persoonlijke issue is en geen rechtvaardige besluit.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:41   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik vroeg niet naar het gedrag van anderen, Mihaela, maar naar jouw mening of al het denkbaar gedrag wenselijk is in het kader van zelfkennis.
Ieder gedrag dat mij nu raakt, kan morgen weer voor mij anders zijn Esradha.
Er zijn uiteraard grenzen, maar zelfs die grenzen bekijk ik ieder keer opnieuw en weer.
Soms ontdek ik dat mijn grenzen iets over mijn begrensdheid te zeggen hebben, en soms zijn er grenzen waar ik nog steeds achter sta.
Maar zelfs de grenzen waar ik achter sta, bedekken iets van mijn geraaktheid. Zelfs die zijn het waard om te bekijken, en bewust te voelen.
Stel dat iemand tegen mij vloekt, ik vind dat onaanvaardbaar, en ik ga de persoon uit de weg. Maar de lagen in mij die trillen, die geraakt worden, die zijn mijn geraaktheden die iets over mij te zeggen hebben.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:43   #17
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

En nog iets Esradha, ik vind dat men hier op het forum regelmatig de grenzen overschrijdt, vooral Renoir of zijn andere nicks, dus daarin zie ik niet waarom Jadi een ban moet krijgen, en andere mensen die ook doodleuk de grenzen overschrijden NIET!!
De helft van de mensen die hier typen, onder wie IK ook, overschrijden regelmatig de grenzen.
Waarom krijgt zij een ban? Omdat ze de Organisatie (Renoir) voor schut heeft gezet.
Wat Renoir aangedaan werd, doet hij ook naar een andere terug. Zo onbewust als het maar kan.

Dus daarin vind ik dat men bewust zou moeten worden, en in plaats van Jadi een ban te geven, gewoon iets van haar leren. Of over hun geraaktheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:43   #18
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik vind dit allemaal onzin. Renoir heeft meerdere nicks. De organisatie is zeer onbetrouwbaar, en verdacht veel op Renoir lijken. Waar heb je het over Esradha?
Men vloekt en tiert hier, maar als dat in het voordeel van de organisatie is, is het ok.
welke regels? Die allemaal naar de hand van de Organisatie gehanteerd worden?
je geloof toch niet dat hier iets gedaan wordt wat klopt , of wel.. Eerlijk nu?
De waarheid ligt ergens in het midden, althans bezit jij die niet in volle omvang. Er zijn hier weinig regels maar de belangrijkste, waar zich niemand aan kan onttrekken, is dat de privacy van de mensen niet op straat komt te liggen.

Iedereen moet hier vrijelijk kunnen spreken zonder dat z'n dagelijkse activiteiten daaronder kunnen komen te lijden.

Anja heeft de regels van privacy in ernstige mate overschreden en heeft, volkomen terecht, een IPban daarvoor gekregen. Vervolgens zijn de regels aangepast en in die zin opnieuw aangescherpt om herhaling te kunnen aanpakken.

Er bestaat gevaar voor recidive vandaar dat de moderatie waarschijnlijk daartoe heeft besloten. Ik zou dat nog even hebben afgewacht, maar goed, ik heb de moderatie ingesteld om me daarin niet te hoeven mengen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:45   #19
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Ik vond Jadi zeer scherp aangeven bij een ieder wat de blindespot is. Dat is zeker zelfkennis.
Wat zoeken wij dan anders in Godsnaam op zo een forum?

Ik vond haar niet anders dan de rest, dus ik vind een ban in deze situatie aangeven dat het een persoonlijke issue is en geen rechtvaardige besluit.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Om leren gaan met onrechtvaardigheid is ook een goede ingang naar zelfkennis. Wat doet het met je als iemand jouw grenzen van rechtvaardigheid overtreedt?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 10 July 2012, 17:45   #20
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En nog iets Esradha, ik vind dat men hier op het forum regelmatig de grenzen overschrijdt, vooral Renoir of zijn andere nicks, dus daarin zie ik niet waarom Jadi een ban moet krijgen, en andere mensen die ook doodleuk de grenzen overschrijden NIET!!
De helft van de mensen die hier typen, onder wie IK ook, overschrijden regelmatig de grenzen.
Waarom krijgt zij een ban? Omdat ze de Organisatie (Renoir) voor schut heeft gezet.
Wat Renoir aangedaan werd, doet hij ook naar een andere terug. Zo onbewust als het maar kan.

Dus daarin vind ik dat men bewust zou moeten worden, en in plaats van Jadi een ban te geven, gewoon iets van haar leren. Of over hun geraaktheid.
Waarom maak je je zo druk om andere mensen?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.