Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 October 2012, 10:02   #11
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Beste Hab, ik ga en hoef me nergens meer in te verdiepen en zeker niet in iets van een ander.

Nee, je hoeft niks. Daarom was het ook slechts een aanrader.

Het punt is dat de mens vanuit zijn nog in ontwikkeling zijnde proces (shit wat schrijf ik nu weer) die dingen leest/aantrekt die vaak zijn eigen visie nog bevestigen.
Daarom raad ik je ook aan Sankara te lezen. Bevestigt jouw visie zeker niet!

We weten ook nooit wat een ander met zijn/haar schrijvens bedoeld.
Ja, dat weten we meestal min of meer wel.

Ik heb simpel ondervonden hoe het in het voorbeeld met 'missen' zit/werkt.
Oh.

Ik heb alle stadia (wat een woord) doorlopen m.a.w. ik spreek uit ervaring.
Oh.

Trouwens, de mens was zo veel jaren geleden minder bewust dan nu mogelijk zou zijn en dingen die toen zouden kunnen gelden als waarheid waren gerelateerd (dat woord ken ik niet eens) aan een bepaalde bewustzijnstrilling.
Mag ik jouw tijdmachine een keer lenen?

Ach, who the fuck am i.
Nou, als dat onbeantwoord is, dan zou ik al het bovenstaande ook in twijfel trekken.

Maar Hab, jij herkent dus niet dat 'missen' een gevolg is van en wel een egodingetje, een niet in de werkelijkheid staan?
Ik heb geen idee waar je het hier over hebt. Ik ken een aantal van de woorden die je hier gebruikt niet of ik weet tenminste niet wat je ermee bedoelt.

Dat missen terug te herleiden is naar dat hulpeloze wezentje?
Ik ben geen hulpeloos wezentje. Bijgevolg kan ik niets ertoe herleiden.

De voorlopige conclusie van deze uitwisseling is dat het ons op dit moment volkomen ontbreekt aan een gedefinieerd referentiekader. We raaskallen dus maar wat langs elkaar heen zonder ooit ergens uit te komen.
Mijn voorstel is dus om vóór alles definities samen te stellen en pas daarna de discussie te vervolgen.
Daarnaast is dit medium niet handig om discussies te voeren.
Beter zou het zijn recht tegenover elkaar te zitten en te spreken.
Nou ja , wie weet.

HG

Hab.
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 20 October 2012, 12:43   #12
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nadje, maakt het werkelijk wat uit als jij je hand in de blender stopt?
Als ik dat zou doen, dan zou er vast een reden voor zijn. Maar ik heb geen plannen in die richting. Verdriet is het punt niet. Niet willen wat er is, of willen wat er niet is, wel.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 October 2012, 19:50   #13
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als ik dat zou doen, dan zou er vast een reden voor zijn. Maar ik heb geen plannen in die richting. Verdriet is het punt niet. Niet willen wat er is, of willen wat er niet is, wel.
Niet willen wat er is, of willen wat er niet is, wel.

Wat mij betreft is dat ook geen punt.

Een punthoofd is ook geen punt.

Natuurlijk dan wel met een passende puntmuts.

Vooral met het komende jaargetijde hier.

Het leven is zo simpel.

Je zou er simpel van worden.

Mits je zoals ik niet simpel geboren bent.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2012, 23:03   #14
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Natuurlijk dan wel met een passende puntmuts.
Volgens mij verkeer jij tussen heel foute mutsen. Geen punt verder. En al zeker niet bij Karwei.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 22:43   #15
Muhealth
Asprirant lid
 
Muhealth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 February 2013
Berichten: 0
Standaard Het leven is simpel?

Beste Aart

Het leven is alles behalve simpel of je moet alle zaken van verlies al hebben meegemaakt.
Voor kort terug heb ik een poes van 17 jaar oud in moeten laten slapen en jou woorden zijn daar werkelijkwaar geen troost in.
Het meisje was een vriendinnetje en een kindje van mij en ik heb haar gekoesterd en van haar gehouden.
Gun iemand zijn lijden.
Ik besef echter dat dit lijden niet eeuwig kan duren en al snel overslaat in zelfbeklag.
Momenteel ben ik er nog niet klaar mee.

Gerard
Muhealth is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2013, 09:36   #16
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muhealth Bekijk bericht
Beste Aart

Het leven is alles behalve simpel of je moet alle zaken van verlies al hebben meegemaakt.
Voor kort terug heb ik een poes van 17 jaar oud in moeten laten slapen en jou woorden zijn daar werkelijkwaar geen troost in.
Het meisje was een vriendinnetje en een kindje van mij en ik heb haar gekoesterd en van haar gehouden.
Gun iemand zijn lijden.
Ik besef echter dat dit lijden niet eeuwig kan duren en al snel overslaat in zelfbeklag.
Momenteel ben ik er nog niet klaar mee.

Gerard
Gerard, het leven is simpel.

Maar ja, als jij om voor jou een goed reden troost zoekt en het geheugen blijft om een reden ratelen dan maak je het jezelf niet simpel en dat gun ik je van harte.

Het gaat er niet om of je alle zaken van verlies al hebt meegemaakt, al kunnen die ervaringen wel ergens toe leiden.

Het leven kan als simpel ervaren worden als je dat gene herkent/doorkrijgt wat spreekt over verlies.

Het is in basis zo ontzettend simpel maar ik snap wel dat je daar niets aan hebt 'als de mens nog niet klaar met zichzelf is/een bepaald beeld van zichzelf heeft.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2013, 10:16   #17
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Gerard, het leven is simpel.

Maar ja, als jij om voor jou een goed reden troost zoekt en het geheugen blijft om een reden ratelen dan maak je het jezelf niet simpel en dat gun ik je van harte.

Het gaat er niet om of je alle zaken van verlies al hebt meegemaakt, al kunnen die ervaringen wel ergens toe leiden.

Het leven kan als simpel ervaren worden als je dat gene herkent/doorkrijgt wat spreekt over verlies.

Het is in basis zo ontzettend simpel maar ik snap wel dat je daar niets aan hebt 'als de mens nog niet klaar met zichzelf is/een bepaald beeld van zichzelf heeft.
Volgens mij maak je het nog te ingewikkeld.....

Voor mijn gevoel is er een namelijk (simpel) verschil tussen lijden onder het verdriet en dat verdriet gewoonweg simpel ervaren.

Dan is er vanuit mijn gevoel ook geen lijden in die zin van marteling en kwelling. Waarom zou er een voorwaarde moeten zijn dat het leven alleen simpel kan zijn leven als er geen gevoelens meer zijn? Het simpele zit hem meer in de aanvaarding van wat zich aandient in het leven. Als er dan nog wel gevoelens van verdriet zijn worden die ook aanvaard zonder eronder te lijden. Op het moment dat je gedachten daar geen enkele rol mee spelen verdwijnen die gevoelens ook maar dan niet meer als een soort must, om simpel te kunnen leven. Het gebeurt gewoon en het maak niet uit of ze er eerst nog wel waren. Er is niets mis met verdrietig zijn als je er niet onder lijdt en/of verder geen gedachten aan verbind. Kan zelfs een hele mooie ervaring van eenheid zijn als je het op die manier ervaart.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2013, 14:54   #18
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Het lijkt het verlichtingsmodel van iemand die zich op het spirituele pad begeeft in de veronderstelling dat er een leven bereikt kan worden bestaand uit maar één kant; de enkel vreugdevolle.

Het lijkt wel of hier de mogelijkheid tot Leven wordt aangeboden als 'n stok met maar één kant.
..Maar zoiets bestaat niet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2013, 20:54   #19
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Het lijkt het verlichtingsmodel van iemand die zich op het spirituele pad begeeft in de veronderstelling dat er een leven bereikt kan worden bestaand uit maar één kant; de enkel vreugdevolle.

Het lijkt wel of hier de mogelijkheid tot Leven wordt aangeboden als 'n stok met maar één kant.
..Maar zoiets bestaat niet.
Niks aan te doen ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2013, 21:15   #20
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

idd. Je ziet 't.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.