Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 June 2017, 06:42   #11
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het aanwijzen is een doen als van wat-is. Alleen door doen als van wat-is, is er wat-is.
Sorry mate, dit en de rest, Chinese for me as usual.
Ik houd het er maar bij dat je een deel van je hersenen aanspreekt dat Friedrich Weinreb ook doet en ik in de verste verte niet heb.
Als ik aan een 2de zin in Weinreb's boeken begon wist ik al niet meer wat ik net daarvoor in de eerste zin gelezen had. Idem met jou.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 June 2017, 17:00   #12
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

H? zeg, ik ontdek net dat er een tijd is geweest in nov. 2102, dat Laurens, vroeger ook wel Rennie genoemd, de 'aanwijzingen' van Ben, vroeger Sagnaar op het forum ook niet verstond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
@Sagnaar: Dit is nog niet eens koeterwaals, dit is acacadabra, de woordkeus van een dolgedraaide vertaalmachine.

Ik vraag me af of er hier iemand is die er werkelijk iets van kan maken, die uit deze woordenbrij iets zinnigs weet te destilleren.

Maar misschien moet ik wel gewoon blij zijn voor Sagnaar dat er iemand is die hem begrijpt of voor iemand die er met veel giswerk het zijne van kan maken.
Door vele jaren op dit forum te vertoeven gaat men orakels als Ben en Turrio soms beginnen begrijpen precies.

@Turrio: wel, ik ben blij voor jou dat Ben jou een gedegen zelfonderzoeker pur sang vind.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 10:12   #13
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
H? zeg, ik ontdek net dat er een tijd is geweest in nov. 2102, dat Laurens, vroeger ook wel Rennie genoemd, de 'aanwijzingen' van Ben, vroeger Sagnaar op het forum ook niet verstond.

Door vele jaren op dit forum te vertoeven gaat men orakels als Ben en Turrio soms beginnen begrijpen precies.

@Turrio: wel, ik ben blij voor jou dat Ben jou een gedegen zelfonderzoeker pur sang vind.
Ik stel vast dat je speurwerk gelijk door de mand valt.
Sagnaar zal ongetwijfeld een klim ondernomen hebben naar het gedegen zelfonderzoek toe, gezien zijn voorgeschiedenis als Silouan en meer nog de vroegere Caine.
Het gedegen zelfonderzoek maakt de kern uit van waarheidsvinding. En dat is waarnaar Renoir (Truus, Rennie, enz.) en Ben van in de oorsprong van hun deelname hebben gewezen.
Het koeterwaals (Looro) en abracadabra (Sagnaar) staat voor het aanhouden van een 'zelfonderhoudende uitleg' van het gedegen zelfonderzoek waardoor het doen van gedegen zelfonderzoek vertraagd wordt en stilvalt in de aannames en vooroordelen van de uitleg.
Dat is wat jij bijvoorbeeld ook doet met Byron Kathy: haar woorden gebruiken om jouw onkunde, jouw nietsheid te verdoezelen. Dat is precies wat elke deelnemer hier doet, het gebrek aan een centrum verdoezelen met de uitleg uit woorden van een ander. Sommigen zelfs in die mate dat de eigen uitleg een geloof wordt.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 10:25   #14
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Dat is precies wat elke deelnemer hier doet, het gebrek aan cenrum verdoezelen met de uitleg uit woorden van een ander. Sommigen zelfs in die mate dat de eigen uitleg een geloof wordt.
Wat is dat centrum?
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 10:26   #15
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Sorry mate, dit en de rest, Chinese for me as usual.
Ik houd het er maar bij dat je een deel van je hersenen aanspreekt dat Friedrich Weinreb ook doet en ik in de verste verte niet heb.
Als ik aan een 2de zin in Weinreb's boeken begon wist ik al niet meer wat ik net daarvoor in de eerste zin gelezen had. Idem met jou.
Chinees kan je nog leren en hoe Weinreb te lezen, dat is ook nog te doen. Wat je niet kan leren is het gedegen zelfonderzoek. Dat is er uitsluitend als aanwijzing om te doen.
De woorden waarmee ik dit aanwijzen omschrijf zijn woorden uit de beschikbaarheid zonder voorwaarden. Deze woorden zijn er niet om geloof of begrip aan te hechten. Zijn zijn alleen gunstig als aanwijzing tot gedegen zelfonderzoek.
Nu heb je moeite met 'beschikbaarheid zonder voorwaarden'. Als begrip verwijst het naar het centrum wat buiten uitleg en denkvermogen ligt maar in zijn onmiddellijkheid er is, vast te stellen is.
De aanwijzing om gedegen zelfonderzoek te doen is een aanwijzing om wat het zelf is als centrum, dat zelfonderzoek als werkelijkheid vast te stellen en waarlijk te zien.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 10:51   #16
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Wat is dat centrum?
Je hebt het ooit omschreven als een ervaring tijdens een treinreisje dat de wereld naar jou toekwam en achter jouw verdween. Hoe jij dat punt was, dat centrum dat zich naar alle richtingen uitstrekte en alles van het grootste tot het kleinste liet gebeuren, liet voorbijgaan omdat dit alles er was, beschikbaar was.
Hoe jij dat centrum was, was een bijzondere, unieke ervaring. Deze ervaring toont aan dat je niet diegene bent die je hebt aangenomen als jezelf. Dat jij niet die aanname, die denkbeeldigheid bent maar als van onmiddellijkheid het centrum bent als beschikbaarheid.
Wat het centrum van wat je bent is, is gedegen zelfonderzoek: doen als doorzien van ego.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 12:07   #17
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Wat het centrum van wat je bent is, is gedegen zelfonderzoek: doen als doorzien van ego.
M.a.w. door gedegen zelfonderzoek het idee van zichzelf zien en doorzien als ook het idee zien en doorzien van houvast. Door het zien en doorzien boeten beiden in.
Zodat je handelen vrij komt/is van de kern/centrum van egoïsme.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 21:31   #18
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
@Turio: M.a.w. door gedegen zelfonderzoek het idee van zichzelf zien en doorzien als ook het idee zien en doorzien van houvast. Door het zien en doorzien boeten beiden in.
Zodat je handelen vrij komt/is van de kern/centrum van egoïsme.
Nou Iona, je bent wel heel snel vertrouwd met Turrio's gedegen zelfonderzoek denkbeelden.
'k krijg zowaar een gevoel dat jullie elkaar al eerder ontmoet hebben. Ik snap geen moer van wat je hier schrijft, maar dat is een bewijs dat je op dezelfde golflengte zit als Turrio, Ben en Laurens.
'k denk zelfs dat jij al zo hard doorgepakt hebt dat je onmiddelijkheid als van ander begin zonder voorwaarden al verwerkt heb.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2017, 22:44   #19
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nou Iona, je bent wel heel snel vertrouwd met Turrio's gedegen zelfonderzoek denkbeelden.
'k krijg zowaar een gevoel dat jullie elkaar al eerder ontmoet hebben. Ik snap geen moer van wat je hier schrijft, maar dat is een bewijs dat je op dezelfde golflengte zit als Turrio, Ben en Laurens.
'k denk zelfs dat jij al zo hard doorgepakt hebt dat je onmiddelijkheid als van ander begin zonder voorwaarden al verwerkt heb.
Nee ik heb Turrio niet eerder ontmoet.
Misschien dat met het ouder worden het begrip doorpakken meer in betekenis doordringt?
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 25 June 2017, 12:26   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nou Iona, je bent wel heel snel vertrouwd met Turrio's gedegen zelfonderzoek denkbeelden.
'k krijg zowaar een gevoel dat jullie elkaar al eerder ontmoet hebben. Ik snap geen moer van wat je hier schrijft, maar dat is een bewijs dat je op dezelfde golflengte zit als Turrio, Ben en Laurens.
'k denk zelfs dat jij al zo hard doorgepakt hebt dat je onmiddelijkheid als van ander begin zonder voorwaarden al verwerkt heb.
Iona gaf aan, aan het begin, dat ze door Rob en Nadje doorgewezen werd naar dit forum.
Rob zou haar wat aanwijzingen gegeven hebben, uitleg over wie ze moet volgen en wie niet, en wie ze achterwegen moet laten.
Het is overduidelijk, ze kreeg de waarschuwing: Kijk uit voor de trollen!!
Volg de drie koningen!!!

Iona is een volgzaam persoon, en dus doet ze precies wat haar opgedragen wordt, in de veronderstelling dat ze het doorpakt, terwijl zij hier haar patroon doorzet.
In plaats van dieper doorpakken, is er hier spraken van dieper 'doorslapen'.
Onder de begeleiden van de 'drie Koningen' heeft ze haar oude denkbeeldigheid voor een nieuwe ingeruild.

Een nieuwe mantra is ontstaan, ze krijgt
schouderklopjes, Iona doet het goed!

Over een tijdje wordt ze weer depressief, en dan begin het zoektocht van voor af aan, tot dat ze los komt van haar volgzaamheid, en behoefte aan een 'goeie' indruk maken.
Dezalnitemin, haar intentie is oprecht, maar ze volgt false profeten vanuit een false spoor...
De materie is ok?, maar het wordt 'gedoceerd' door mensen die in een diepe slaap verkeren, met het gevolg dat Iona als een papagaai de mantra herhaalt..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.