Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 October 2014, 21:04   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht


De cursor voor de tekst
Maar jij kan er vijf plaatsen, ik maar vier
Haha nee dat kan ik ook niet maar er is er een met twee figuurtjes op een plaatje.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2014, 21:04   #12
agorist
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 3 October 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Onverklaarbaar, tenzij jouw knipwerk in een kladblok bestand terecht komt die er kleuren aan toe voegt, begrijp ik hier niks van.
Believe me, ik ook niet.
agorist is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2014, 21:05   #13
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul Bekijk bericht
Believe me, ik ook niet.
Nou haal als je dat [COLOR] gedoe ziet staan maar weg want dat werkt toch niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2014, 21:08   #14
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul Bekijk bericht
Maar jij kan er vijf plaatsen, ik maar vier








Zo staan er ineens 10!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2014, 21:20   #15
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Color

In het vakje vB-code links onder in beeld staan de mogelijkheden hoe je met haken [waarde] en een waarde er tussen, bijvoorbeeld de waarde quote, vervolgens de aangehaalde tekst en een afsluiting met [/waarde] een tekst kunt aanhalen.

Dat ziet er als volgt uit [ QUOTE] Weet ik veel. [ /QUOTE]

Citaat:
Weet ik veel.
Zo is er in de vB-code ook een [ COLOR= (na de = volgt er dan een kleurcode)] mogelijkheid en deze wordt vervolgens zoals gebruikelijk wederom afgesloten met een einde [ /COLOR].

Wanneer je dat zou gebruiken krijg je de tekst in een bepaalde te kiezen kleur. Echter die mogelijkheid is hier uitgeschakeld. Werk je met je eigen programma die je tekst automatisch ik kleur omzet dan kan het zijn dat er hier te lezen staat.

We hebben hier nog heel veel andere emoticons.

Maar omdat COLOR is uitgeschakeld zie je hier alleen maar de tekst van COLOR, de letters in de door jou gewenste kleur worden het niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 January 2015, 22:06   #16
Sytze
Proefmodel
 
Sytze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 August 2012
Berichten: 0
Standaard [COLOR] Test

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Wijziging aangebracht door Gargamel op Gisteren om 23:36.
Reden: Als je bijna de helft in bold gaat zetten gaat de intentie van aandacht verloren, bovendien is het niet om aan te zien zo'n lappendeken. Ik heb de neiging om de mogelijkheid van bold uit te zetten.


Aan Gargamel,
Bovenstaande woorden las ik onder een tekst van mij waarin ik 2 woorden in bold had gezet, die -na posting- door u "ont-bold" werden. Blijkbaar hebt u geen probleem uzelf belachelijk te maken. Het weze u gegund...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Om dezelfde reden als dat bold en hoofdletterwoorden om aandacht schreeuwen is de functie die dat in nog grotere mate doet hier uitgezet. Als je het gebruikt wordt het niet in actie (iets in kleur zetten) omgezet. Zoiets als op een forum aangaande zelfonderzoek de aanbeveling krijgen om zelfonderzoek te doen en dat vervolgens niet doen zo wordt ook de opdracht [COLOR] niet uitgevoerd en zie je alleen staan.

Hiernaar te oordelen ben je dus naast een underline hoofdletterwoorden en bold ook nog een frequente [COLOR] junk, oftewel psychologisch bezien aandacht vraagster/eister.

Ik wilde de bold functie niet uitzetten want het is voor administratieve doeleinde nog wel eens nuttig. Maar als leden dat veelvuldig gaan gebruiken worden alle teksten lappendekens en is het niet meer om aan te zien laat staan nog te lezen.

Kun je niet beter gaan onderzoeken waarom je het nodig hebt met 'vette woorden' aandacht te krijgen. Ik heb niet eerder iemand hoeven aanspreken op dat aandacht eisen het is altijd spaarzaam gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tineke
Een mooi voorbeeld van tot wat interpretatie kan leiden want ik heb nog nooit, lees het goed : NOOIT (inderdaad een om aandacht vragend woord!) de color-functie gebruikt; ik was me niet eens bewust van het bestaan van die mogelijkheid. Toen ik jouw woorden onderaan mijn tekst quote, verscheen blijkbaar dat color-gedoe, wat er volgens mij dan alleen maar kan op wijzen dat jij die functie gebruikt hebt bij het aanbrengen van jouw wijziging in mijn tekst.
Ik stuur de boodschap aan mijn adres dus maar rechtstreeks terug aan afzender. Je doet er maar mee wat je wilt. Als ik naar jouw gedrag kijk, zie ik -althans de laatste tijd- voornamelijk iemand met een enorme behoefte aan ingrijpen en labeltjes plakken, wat aan deze zijde als heel erg kinderlijk overkomt. Maar zoals je zélf al opmerkte (zij het door in de verkeerde kant van de spiegel te kijken), aandacht krijg je er inderdaad wel door!

Naar bovenstaande voorbeeld bij Tine te oordelen treedt het euvel op bij teksten die op het forum een andere kleur hebben binnen een regel tekst.

Gewijzigd door Gargamel
Vandaag op 22:08 (waarbij dan de tijd grijs van tint is en dus feitelijk in color).
Reden: Gewijzigd door Gargamel

Ik begrijp er niets van waarom er bij Tineke een [COLOR] vB code kan komen te staan. Wanneer zij de 'Gewijzigd door...' tekst knipt en plakt in een draadje. Zoals hieronder te zien gaat het om de kleur van de tijd die inderdaad in een grijstint is en anders van kleur dan de rest. Het moet aan iemand zijn PC instellingen liggen (kennelijk) dat deze de andere kleur in een code meepakt want bij mij doet ie dat niet.

Citaat:
Gewijzigd door Gargamel
Vandaag op 22:08.
Reden: Gewijzigd door Gargamel
Zoals je ziet bij knippen plakken is er geen (COLOR] code te bekennen bij mij. Tineke heeft het ook nog eens in uitgelogde toestand gedaan omdat de tekst is uitgelogde toestand anders is en er als volgt uitziet.

Citaat:
Wijziging aangebracht door Gargamel op Vandaag om 22:08.
Reden: Gewijzigd door Gargamel.
Als Tineke het zelfde doet wordt er kennelijk [COLOR] toegevoegd en staat er.

Citaat:
Wijziging aangebracht door Gargamel op Vandaag om 22:08.
Reden: Gewijzigd door Gargamel (deze tekst met 'aangebracht' stond er bij haar).
Wat de oorzaak er van is? Wie het weet mag het zeggen.

Wijziging aangebracht door Renoir op 15 January 2015 om 22:08.
Reden: Gewijzigd door Gargamel
Sytze is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.