Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 December 2014, 15:13   #11
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Ik zie dat er al gereageerd wordt, ik heb echter in die post nog meer toegevoegd.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 15:21   #12
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard De juiste houding.

Ik vervolg de kwaadsprekerij nog even....

Hans reikt wat punten aan mbt de juiste houding voor het doen van zelfonderzoek. Ik volsta met de eerste 3 punten, daar hebben we onze handen wel aan vol, denk ik zo.

1. Word je in toenemende mate bewust van je gevangenschap en slaapgedrag. Onderzoek grondig waar je gevangenschap uit bestaat en ondermijn het. Je hele geloofssysteem moet op de helling. Als je niet echt ervaart hoe je feitelijke - tamelijk rampzalige - situatie is, kun je er ook niks mee. Onderkenning is een eerste fundamentele stap, die niet genoeg benadrukt kan worden.

2. Weet wat je werkelijk wilt. Heb dus je prioriteit glashelder. Wil je bevrijding, richt dan daar al je aandacht op. Je zult zo'n beetje al je energie nodig hebben voor het sloopwerk en de gevolgen daarvan. Verspil je energie en tijd dus niet.

3. Geef nooit op. En zoals de oude tijger (Nisargadatta) al zei: Heb je iets ontdekt? Kijk dieper. Ga door tot alles "klaar" is en wees niet tevreden met een beetje helderheid of een "goed gevoel".

Ik voeg er nog één aan toe.

4. Zelfonderzoek is voor intern gebruik. Val anderen dus niet lastig met je (halve) inzichten. Bekeringsdrang is een teken van slaapwandelende onzekerheid.

Dit laatste speciaal voor Theo. Nee flauw, daar maken we ons allemaal bij tijd en wijle schuldig aan als we hier zo eens rondlezen. Ik zeker, want ik ben ook nog hulpverleenster en die zijn het ergst doorgaans. Maar ik maak vorderingen. Al zeg ik het zelf.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 15:36   #13
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Wie oh wie wil zich naast ..... bekend maken op dit forum als zijnde gedegen zelf onderzoek afgerond hebbende.

1) .....
2) ......
3) .....
4) .....
etc...
Wijziging van stand der zaken. Alle stippellijnen leeg.
Renoir heeft net volgens eigen schrijven in een ander topic nooit geschreven dat hij het gedegen zelfonderzoek' afgerond heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Maar je vind het wel nodig te verklaren dat je zelf het gedegen zelfonderzoek afgerond hebt.
Nee, waar lees je dat?
Poppenkast op zijn best.
Maar dat weten ik en meerderen op dit forum al lang natuurlijk.

En niets mis mee, want alles is een expressie van wat is.
Liegen, waarheid spreken, beweren, zeggen nooit beweerd te hebben, het kan allemaal op dit forum.

Afronder:
Citaat:
"All there is, is Consciousness"

And the mind is merely a reflection of that Consciousness. Mind is a collection of thoughts which arise and are not disposed of, they are collected. Mind is merely a collection of thoughts, or a collection of impressions which makes up this "me," this self image. That image is made up of various thoughts and impressions not all the thoughts and impressions, but only selected thoughts and impressions. Therefore, the "me" as a self-image is an inaccurate image."
"Brain is inert matter. Brain cannot create any thoughts. Brain can only react to the thoughts which come from outside and then get involved."

http://en.wikiquote.org/wiki/Ramesh_Balsekar
Maar hey, 'who' cares?!


Wijziging aangebracht door Puppetji op 18 December 2014 om 16:07.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 16:15   #14
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
4. Zelfonderzoek is voor intern gebruik. Val anderen dus niet lastig met je (halve) inzichten. Bekeringsdrang is een teken van slaapwandelende onzekerheid.

Dit laatste speciaal voor Theo. Nee flauw...
Nee nee, helemaal niet flauw, je herkent Waarheid! Geloof maar echt in je capaciteiten!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 18:58   #15
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Nog maar is een correctie terug.
Want Renoir heeft er in een ander topic nog is op geregeerd dit schrijvende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Puppetji: Ik heb gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb ja, ik wil dat nog wel een keer zeggen hoor zodat je het niet hoeft op te zoeken, hier komt ie:

'Ik heb het gedegen zelfonderzoek afgerond.'.

Je schrijft niet dat ik het gezegd heb je schrijft dat ik het 'nodig heb' om te verklaren dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb, dus voor jou nog een keer:

'Ik heb het niet nodig te vermelden dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb.'.

Renoir heeft het niet nodig om te vermelden dat hij gedegen zelfonderzoek afgerond heeft maar schrijft het wel met de regelmaat van de klok.
In mijn redenatie schrijft men het dan ook niet regelmatig als men het niet nodig heeft om te vermelden maar Renoir's redenatie is nu éénmaal anders, en hij is egeloos. Heeft hij ook niet nodig om te vermelden, en je ziet em dat iets minder schrijven op het forum.

Citaat:
Dus hier gaan we terug:
Wie oh wie wil zich naast Renoir bekend maken op dit forum als zijnde gedegen zelf onderzoek afgerond hebbende.

2) Theo
3) .....
4) .....
5) .....
Ik heb Theo er zelf maar in gezet alhoewel hij het zelf niet wil neerschrijven. Maar hij denkt het wel over zichzelf. Dat is duidelijk.

Oh, ik zou nog iemand vergeten natuurlijk.
Moi, ik, de hoogge?erde pop in hoogsteigen persoon!
Maar ik heb het niet nodig om te vermelden dat ik gedegen zelfonderzoek afgerond heb, verlicht ben, Zelf-gerealiseerd en dus egoloos. daarom hoef ik het niet steeds te herhalen zoals Renoir. WiNk
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 19:18   #16
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
I

2. Weet wat je werkelijk wilt. Heb dus je prioriteit glashelder. Wil je bevrijding, richt dan daar al je aandacht op. Je zult zo'n beetje al je energie nodig hebben voor het sloopwerk en de gevolgen daarvan.
Ik weet niet van wie deze quote is. Maar dat het slopen energie kost, dat klopt. Doch dat is peanuts vergeleken bij de energie die de wederopbouw kost.

Ter informatie slechts, want eerst dient er idd gesloopt te worden.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 19:22   #17
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ja, wat is gedegen zelfonderzoek?

Het enigste wat ik nu kan bedenken is dat acim dit zegt in (hoofdstuk14.X.8:6,7):

"In feite geniet het ego ervan zichzelf te bestuderen, en juicht het het van harte toe wanneer studenten het willen "analyseren" en aldus zijn gewichtigheid bekrachtigen."


Doet me denken aan deze uitspraken:

Zoals Osho het meen ik zei:"een tomaat die een tomaat bestudeert".
Ik heb een lijstje van de grootste tomaten aangelegd.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 19:25   #18
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Ik heb Theo er zelf maar in gezet alhoewel hij het zelf niet wil neerschrijven.
Er viel mij een 'wijsheid' in zoals we die al 1000 keer hebben gelezen op dit forum. Komt ie:

*Als iemand zijn zelfonderzoek heeft afgerond, wie is die iemand dan?*


Ja, je leert op dit forum goed hoe je wijsneuserig uit de hoek moet komen.
Je laat de lezer wat denken en dan denkt die lezer van : Zo, die Theo is goed bezig. En als er dan een reactie komt dan zeg je:

*Ja, waarheid herkent waarheid*

Verstandelijk gerealiseerd heet dat geloof ik in jargon. Ja, het is me toch allemaal wat. Zou vriendje Aart zeggen.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 20:18   #19
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Er viel mij een 'wijsheid' in zoals we die al 1000 keer hebben gelezen op dit forum. Komt ie:
*Als iemand zijn zelfonderzoek heeft afgerond, wie is die iemand dan?*
Die iemand is dan Renoir.
Moet ik jou uit de lijst soms halen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ja, je leert op dit forum goed hoe je wijsneuserig uit de hoek moet komen.
Ik ben al lang een NLP Practitioner. Een belangrijke methode in NLP is Modelleren (<wiki).
. Bij modelleren wordt voorbeeldgedrag van anderen in kaart gebracht, met als doel dat het nagebootst kan worden en op de koop toe mogelijk nog verbeterd kan worden door eigen creatieve inbreng.
jij en Renoir zijn mijn model.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je laat de lezer wat denken en dan denkt die lezer van : Zo, die Theo is goed bezig. En als er dan een reactie komt dan zeg je:
*Ja, waarheid herkent waarheid*
Voor de "waarheid herkent waarheid" reactie heb ik Renoir als veel eerder dan jij al model genomen.

En inderdaad, 'vanuit mijn innerlijk bron' (jij als mijn model) Herkent Waarheid nu Waarheid."
Als een ge?erde pop die gedegen zelfonderzoek afgerond heeft (oh wee, diegene die dat aanvecht) ben ik nu helemaal verlicht en zie ik vanuit mijn toren die buiten egoland staat hoe ego's als jij en Renoir 'zuivere autoriteit' tentoon spreiden. Terwijl ze niet beseffen dat er iemand is, maar zijn denken dat ze iemand zijn.
Oh illusie, wat een spel, dat ze toch zo serieus nemen.
Jij vind het hier bij tijden zelfs al niet gezellig maar las ik ergens.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 December 2014, 20:28   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Nog maar is een correctie terug.
Want Renoir heeft er in een ander topic nog is op geregeerd dit schrijvende:
Je hebt zomaar je eigen conclusie getrokken dat ik ontken gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben uit de omstandigheid dat ik het niet eens ben met je bewering dat ik het 'nodig zou hebben' te verklaren dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond, waarbij de ontkenning ging over het 'nodig hebben'.

Een en ander heb ik met onderstaande quote aldaar uitvoerig uitgelegd maar de uitleg verzwijg je maar even voor het gemak. Puppetje ik ben niet voornemens om al je onzin te gaan weerleggen maar ik kan je ook niet toestaan die te blijven schrijven. De serverruimte heb ik voor andere doeleinden dan voor jouw vermaak.

Je lijkt wel een ADHD'er zoals je hier als wervelwind tekeer gaat. Als gedegen zelfonderzoek niet op je lijst staat kun je net als Juul beter een ander forum uitzoeken. Ik ben niet voornemens om op je (ego)spelletjes die je hier de laatste dagen ingang probeert te doen laten vinden in te gaan, ik heb voor dit forum andere prioriteiten in petto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb ja, ik wil dat nog wel een keer zeggen hoor zodat je het niet hoeft op te zoeken, hier komt ie:

'Ik heb het gedegen zelfonderzoek afgerond.'.

Je schrijft niet dat ik het gezegd heb je schrijft dat ik het 'nodig heb' om te verklaren dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb, dus voor jou nog een keer:

'Ik heb het niet nodig te vermelden dat ik het gedegen zelfonderzoek afgerond heb.'.

Wie heeft dat dan wel nodig en dat heb ik ook vermeld, het is jouw ego dat het nodig heeft om mijn woorden is diskrediet te brengen, dat is voor jouw egobehoud nodig want gedegen zelfonderzoek is zeer risicovol voor het ego en dus wil het helemaal geen zelfonderzoek doen en dus moet het kunnen afgeven op degene die dat aanbeveelt, dus is het jouw dreinende ego te eisen dat van mij te vernemen, niet mijn wens om het te vermelden.

Deze weerstand en omtrekkende bewegingen van ego om de dans te ontspringen leer je allemaal kennen door het doen van gedegen zelfonderzoek (en omdat je er niet bekend mee bent heb je het dus niet gedaan) maar je laat je ego veel liever weerstand bieden, drammen en zeuren dan dat je gedegen zelfonderzoek doet zodat je er verlost van kan geraken.

Dus nogmaals voor alle duidelijkheid jouw ego heeft bewijs nodig dat Renoir kan 'weten' wat hij zeg, een proeve van bekwaamheid kan het niet afnemen want het heeft geen gedegen zelfonderzoek gedaan dus eist het een soort van diploma dat het vervolgens in diskrediet kan brengen want het is immers door hem over zichzelf gezegd en als egostatement gezien (wij van WCeend bevelen WCeend als het beste reinigingsmiddel aan).

En aan dit soort onzin en al het geouwehoer, getouwtrek, beschuldigd worden van het spelen van spelletjes en ander ongein moet ik noodgedwongen alsmaar meedoen en steeds wederwoord leveren omdat jij, en met jou vele anderen, het verrekt om zelf je ogen open te doen en door gedegen zelfonderzoek (het) zelf(de) te leren zien.
De laatste zin gaf mijns inziens duidelijk aan dat het me zo onderhand wel genoeg is en dat je uit een ander vaatje moet gaan tappen en ophouden met die vervelende ongein. Begin zoals Juul een eigen forum voor al degenen die bevattelijk zijn voor je uitdagende gedrag.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.