Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 October 2017, 02:09   #11
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...Maar het ontbreekt altijd iets in zijn schrijven.
te abstract, niks concreet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij werd op een voetstuk gezet door volgelingen, maar niet iedereen wil hem vereren.
Dat maakt hem volgens mij erg boos.
Het is weer een mooie kans voor hem, om weer te vervellen.. en een nieuwe naam te geven.
Wat ben je weer goed in je analyse!
Criminologe zou je passen. De psychopaat Hannibal lecter doorzien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het proces van Looro op het forum zeer interessant.
Eerst zei hij tegen Renoir dat hij nooit op zijn forum zou gaan schrijven( toen hij op het ander forum schreef).
Vervolgens kwam hij toch, omdat het andere forum uit de lucht gehaald werd.
Aan het begin schreef hij mystiek en bewogen, en langzaam maar zeker begon hij steeds meer op Renoir te lijken.
Zijn proces is wel interessant ja. Begin vorige jaar schreef hij over een omslag.
zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
De kern van het gedegen zelfonderzoek draait rondom de omslag van de persoon die ik ben naar de onmiddellijkheid van wat ik ben.
Die omslag is wat mislukt.
Van de persoon die je bent ben je omgeslagen in Renoir, dat was niet de bedoeling.
Terug het laboratorium in, formule van de toverdrank herbekijken.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 15:08   #12
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hier heeft mijn goeroe ook wat over te zeggen.
Citaat:
Alleen Bewustzijn bestaat. Het schept de illusie van een schijnbare wereld en het gevoel een ik te zijn dat de illusie van verscheidenheid waarneemt in wat in werkelijkheid zuivere Eenheid is.
Het lijkt moeilijk te begrijpen hoe het universum zou kunnen bestaan in het oneindige Bewustzijn, dat zoals men aanneemt het universum overstijgt. In waarheid is er niets anders dan Bewustzijn en daarom kan het niet anders dan dat Bewustzijn aanwezig is in alles wat schijnbaar bestaat. En tegelijkertijd kan er geen enkele vorm van relatie bestaan tussen wat schijnbaar bestaat en het Bewustzijn. Immers er kan alleen een relatie bestaan tussen verschillende entiteiten. Op deze manier dienen we te begrijpen hoe Bewustzijn het gemanifesteerde universum overstijgt. Het universum bestaat binnen Bewustzijn zoals toekomstige golven in een kalme zee. Alleen potentieel, schijnbaar verschillend.
bronboekje: Het ego doorzien / Ramesh Balsekar.
Bewustzijn, bestaan, de denkbeeldige wereld, zuivere eenheid, het universum overstijgen enz. zijn ingeklede terugkoppelingen naar de wereld van het ego. Wie beweert te weten wat in de waarheid is moet liegen om dit te kunnen beweren. Zoals Dorje leugens verkondigt over de waarheid, zo liegt jouw goeroe in hetzelfde tempo.

Het gedegen zelfonderzoek is een handelwijze om denkbeeldigheid te doorzien en als onmiddellijkheid te plaatsen in het weten omtrent de werkelijkheid van het ik. Het weten is hier niet een begrijpen zoals je goeroe beweert, maar is beschikbaarheid zonder voorwaarden want waarheid is zonder.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 15:19   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
te abstract, niks concreet.
Ik vind zijn uitleg arm. Als ik een text van hem lees begrijp ik wat hij bedoelt, maar vind ik ongenuanceerd.
Als ik vervolgens doorvraag, omdat ik hem echt wil begrijpen, gaat hij herhalen, in plaats van gebruik te maken van nieuwe woorden, om het te verduidelijken/ verdiepen.
Omdat zijn woorden op een afwijkende formule lijken, ook al begrijp ik ter plekken, merk ik dat het me niet bij blijft. Daarom dat ik in het verleden doorvroeg. Helaas kreeg ik dezelfde tekst weer terug van hem, tot dat ik op een bepaald moment opgaf om in gesprek met hem te willen gaan.
Als iets waar is, kan men dat met oneindig veel woorden uitdrukken..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 15:35   #14
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: ...Helaas kreeg ik dezelfde tekst weer terug van hem,
"terugkoppeling, beschikbaarheid zonder voorwaarden..." welke forumbezoeker kent deze teksten van de forumpastoor Lo T. Nowee nog niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...tot dat ik op een bepaald moment opgaf om in gesprek met hem te willen gaan.
Het is ook echt hopeloos. Het forum is beklad met zijn gedegen zelfonderzoek evangelies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als iets waar is, kan men dat met oneindig veel woorden uitdrukken..
Zo is dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Katerie: Zoals Dorje leugens verkondigt over de waarheid, zo liegt jouw goeroe in hetzelfde tempo.
Jij bent zelf de grootste leugenaar van dit forum. Net zoals pastoors de mensen voorliegen met idiote bijbelverhalen en koorknaapjes verkrachten verkracht jij waarheid!

"Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd.
Waarheid is 'wat-is' en de acceptatie van 'wat is'.
Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met liefde."

Ramesh Balsekar
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 15:57   #15
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met liefde."
Daarom zou ik, de gedegen en de niet gedegen onderzoeker, pastoor en verkracht koorknaapje willen wijzen meer wel/niet gedegen onderzoek te doen naar die gedachten en stem.

Aan het koorknaapje zou ik nog willen meegeven dat de pastoor er echt niets aan kon doen
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 17:05   #16
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Aan het koorknaapje zou ik nog willen meegeven dat de pastoor er echt niets aan kon doen
De pastoor handelde in opdracht van God.
Wie doet dat niet.
Alles is God, God is 'Wat-is'.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 10:53   #17
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik begrijp inderdaad wat hij schrijft. Maar het ontbreekt altijd iets in zijn schrijven.
Ik begrijp ook als iemand in het Roemeens iets zegt, maar het betekent niet dat ik volledig met de inhoud het er mee eens ben.
De laatste tijd vind ik zelf dat in het schrijven van Looro iets veranderd is. Volgens mij voelt hij zich erg aangevallen, waardoor hij meer uit verdediging schrijft. Hij was zo dichtbij, maar is in zijn ( ego)valkuil gestapt.
Hij werd op een voetstuk gezet door volgelingen, maar niet iedereen wil hem vereren.
Dat maakt hem volgens mij erg boos.
Het is weer een mooie kans voor hem, om weer te vervellen.. en een nieuwe naam te geven.
Ik vind het proces van Looro op het forum zeer interessant.
Eerst zei hij tegen Renoir dat hij nooit op zijn forum zou gaan schrijven( toen hij op het ander forum schreef).
Vervolgens kwam hij toch, omdat het andere forum uit de lucht gehaald werd.
Aan het begin schreef hij mystiek en bewogen, en langzaam maar zeker begon hij steeds meer op Renoir te lijken.
Nu meen ik op te merken dat jij zich kwetsbaar voelt, hij wordt feller.
Renoir komt niet meer voor hem op.
Is Renoir op zijn kloon uitgekeken?

Verandering vind ik altijd goed, het zit beweging in..
De leugen in dergelijke quotes verandert het biografisch element in een autografisch statement. Wat de feiten waren wordt nu aangepast en verandert om aan het beeld van dat verleden zin te geven uit eigen belang.
Gedegen zelfonderzoek als doorzien van ego is een handelwijze waarbij niet het verleden tot weten wordt gebracht maar de beschikbaarheid van nu zonder voorwaarden wordt geactualiseerd.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 11:11   #18
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
"Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd.
Waarheid is 'wat-is' en de acceptatie van 'wat is'.
Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met liefde."

Ramesh Balsekar
Als je naar pastoor verwijst dan heb je waarschijnlijk Balsekar voor ogen. In je quote preekt hij er danig naartoe dat wat niet uit te leggen is toch kan begrepen worden. Wat uit zichzelf plaatsvind is fantasie en denkbeeldigheid. Als dat geen verzinsel is raad ik je een cursus begrijpend lezen aan.

De leugen is 'wat is' en het doorzien ervan is het weten van de waarheid omtrent de werkelijkheid van het ik. Het weten is onmiddellijk en het weten vindt niet plaats uit zichzelf maar is non-lokaal en beschikbaarheid zonder voorwaarden. Het weten is actualiteit zonder meer.
Noch het lichaam noch de geest kunnen zich ontdoen van ik omdat zij de denkbeeldigheid aannemen als bestaan, als werkelijkheid. Doorzien van ego is een handelwijze om het weten van de werkelijkheid omtrent het ik te actualiseren door zich los te maken van denkbeeldigheid.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 15:45   #19
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Verandering vind ik altijd goed, het zit beweging in..
Ben benieuwd in wat Professor pastoor Lo T. Nowee gaat veranderen nu hij overal leugens en leugenaars begint te zien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 17:35   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ben benieuwd in wat Professor pastoor Lo T. Nowee gaat veranderen nu hij overal leugens en leugenaars begint te zien.
Het is in ieder geval minder saai zo, hij heeft wat variatie in zij formule gebracht.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.