Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 May 2010, 21:53   #11
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Aan Marijke...

Lieve Marijke,

Ik kan het niet helpen, maar ik wil je toch echt nogmaals mijn oprechte en welgemeende complimenten maken over het stukje dat je aan L. hebt geschreven op het andere forum. Het heeft echt helemaal niks met L. te maken (dat moet je maar even van me aannemen), maar alles met jou. (En met mij, for that matter, maar dat mag gevoeglijk als bekend verondersteld worden). Je vervalt niet (meer) in ordinaire scheldpartijen, zoals je dat in het verleden wel kon. En je draaft niet meer zo door, daarmee jezelf in een poel van diepe ellende stortend, met alle rauwe pijn die daarbij hoort. En waarvan mensen, daarmee geconfronteerd, van ontzetting achteruit deinsen. Daarmee jouw ellende, door hun afstand nemen, alleen maar erger makend. Dat lijkt me een gepasseerd station te zijn voor jou. Zo ik je nu lees. En dat doet me deugd. Enorm veel deugd. Je lijkt de misere enigszins te boven. En ik gun je vanzelfsprekend het allerbeste. Ik vind het mooi om te zien. Het raakt me en het ontroerd me. En geloof me, dit keer gaat het me echt alleen om jou.

Liefs.....KiSs
Nadje is offline  
Oud 18 May 2010, 14:10   #12
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zo Marijke, een open eigen draadje en nog wel in een toppositie.

Alleen ontbreekt het je hier (vooralsnog) aan de nodige oponenten. Je bent natuurlijk wel pas op je best als je flink kunt dwarsliggen.


KiSs
Ja schat, zo wordt duidelijk hoe zeer ik gewaardeerd wordt. Ik zag mezelf liever ergens in de onderste regionen waar ik als onverbeterelijke dwarsligger feitelijk thuishoor maar goed ik had het kennelijk niet voor het zeggen dus we accepteren de in de top positie maar gracieus

En trouwens ik ben niet de dwarsligger maar die meer dan onnozele oponenten zijn de dwarsliggers die in mij een dwarsligger zien of zo. Ik ben namelijk heel gemakkelijk in de omgang
Marijke is offline  
Oud 18 May 2010, 17:21   #13
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Nada laten we alsjeblieft ophouden met dat geneuzel van het zegt natuurlijk alles over mij of over jou. Je haalt met wat in je laatste bericht alles weer onderuit wat je in een eerder bericht schreef en dat vind ik jammer.

Ik wil het hier gewoon niet over L. hebben of wat ik aan L. geschreven heb op het andere forum. Het is gewoon een feit dat jij daar niet meer kan schrijven net als een paar anderen hier. Dat jullie/wij daar verdriet van hebben dat is gewoon een gegeven en moet verwerkt worden. Je bent bij mij ook van harte welkom om je verdriet te uiten maar ga niet van mij verwachten dat ik mee ga in wat ik je steeds weer zie proberen.

Ik heb er namelijk flink de schijt over een aantal van jullie, en daar reken ik Renoir vanzelfsprekend niet onder en ook Caroline niet want de eerste had geen sjoege van wat hem boven het hoofd hing en de ander daar heb ik even geen woorden voor maar als ik ze had zouden het alleen goede woorden zijn. Van de rest van jullie had ik als mens verwacht cq gehoopt dat ze wijzer zouden zijn in de gegeven omstandigheden maar dat waren jullie niet.

En nogmaals ik ben blij dat Aartmans voor mij deze link heeft opgezocht al is het alleen al omdat ik nu de ruimte heb jullie eens flink de mantel uit te vegen.

Want ik heb alles behalve zin eigenlijk om mijn aandacht over twee fora te moeten verdelen.

Ik wil er verder niet over zeuren. Ik ben hier in een nieuwe situatie met een nieuwe en frisse start. Ik wil dus geen gekopieerde berichten of commentaren op wat ik elders heb geschreven hier zien hoe mooi, goed of complimenteus ze ook zijn. Als je dat wil doen dan doe je dat maar zonder mij, dan had je maar niet zo stom moeten zijn.

Nu wat betreft mij:

Ik heb me aangepast omdat dat van me gevraagd is. Want vergis je niet het forumtrauma wat ik aan mijn broek heb hangen is niet misselijk. En alles wat ik daar eerder over geschreven heb daar heb ik dus geen mm overdreven over gedaan. Alles wat jij gezien hebt is de uitkomst van wat daar gebeurd is.

Het was de hel, letterlijk en je kunt en mag niet van iemand verwachten die crepeert dat hij/zij rekening gaat houden met gevoeligheden van anderen waar het gaat om het niet aan kunnen zien/voelen daarvan. Nada jij kon niet eens zo diep gaan als waar ik geweest ben, je werd alleen al chagrijnig van dat kleine depressietje waar ik in ging terwijl het voor mij niks voorstelde toen ik er eenmaal aan toe gegeven had.

Nu achteraf gezien, hoewel ik nog lang niet uit de woods ben, kan ik al wel zien dat dit is waar ik het in mijn verhaal, wat ik op het andere forum geplaatst heb, over heb ( verkrachtingsverhaal laatste alinea's ). Het valt allemaal als een perfect en goed gesmeerd raderwerk in elkaar. Dat was toen al duidelijk en het wordt nog duidelijker.

Jij hebt Jed McKenna gelezen Nada. Ik ben hem nu aan het lezen. Ik lees mijn verhaal en dat kan je letterlijk nemen. Het is niet mooi het is niet geweldig het is een smerige vuile rotoorlog waarbij elke stap helse pijnen geeft en bij elke ademteug die je neemt je letterlijk denkt te stikken.

De mooi weerpraters kunnen dus mijn rug op want ze hebben geen flauw idee waar ze het over praten als ze het over verlichting hebben. Zouden ze dat wel hebben dan zouden het niet in hun hoofd halen om het over ordinair schelden of onfatsoenlijk te hebben of terugdeinsen voor wat zichtbaar wordt.
Het is de wereld waar wij in leven Nada en waar ik/we mee te dealen heb(ben).

Het is idd mooi een proces dat popstadium waarin een rups in een vlinder veranderd maar het is ook een geweldadig proces waar alle partijen hun voordeel uit kunnen halen als zij dat willen en willen zij dat niet dan is dat ook prima.

Ik leef voor de stilte momenteel en geniet daar met volle teugen van voor zover dat mogelijk is en ga langzaam zien waarom ik voor de Goede God op spirituele fora terecht gekomen ben en misschien zal ik nog wel eens een keertje dankbaar zijn als de pet recht staat, maar ik zou er nu nog niet al te zeer op rekenen. Want ja die woods waar ik nu nog doorheen moet om het verleden achter me te kunnen laten die staan me nog steeds aan te gapen en met het verleden nog te vers in het geheugen sta ik dus nog niet zo hard te springen hoewel het alleen maar beter kan worden volgens mij is iets in mij nog steeds op zijn hoede voor aanvallen in de relatieve rug.

Ik ben de misere dus nog niet te boven maar er is wel een uitermate voorzichtige vorm van iets wat men optimisme noemt geloof ik waar te nemen ergens.

Een leuk liedje:

Het feest gaat beginnen..... KiSs
Marijke is offline  
Oud 18 May 2010, 17:47   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Ja schat, zo wordt duidelijk hoe zeer ik gewaardeerd wordt. Ik zag mezelf liever ergens in de onderste regionen waar ik als onverbeterelijke dwarsligger feitelijk thuishoor maar goed ik had het kennelijk niet voor het zeggen dus we accepteren de in de top positie maar gracieus

En trouwens ik ben niet de dwarsligger maar die meer dan onnozele oponenten zijn de dwarsliggers die in mij een dwarsligger zien of zo. Ik ben namelijk heel gemakkelijk in de omgang
Ik moet bekennen dat ik het enthousiasme van Nada wat jou betreft wel deel. Je rammelt lekker op je bordje en hebt een mooie repliek, al kom je soms nogal irrationeel over in je bezetenheid in iets dat lijkt op je gram halen.

Ook verklaar je jezelf soms volkomen ten onrechte, tot het schuim der natie dat genoodzaakt is te baggeren in de eigen uitwerpselen. Ik vraag me soms in alle gemoede af m'n lieve kind waar jij dat moeizame geploeter voor nodig hebt.
Rennie is offline  
Oud 18 May 2010, 18:30   #15
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet bekennen dat ik het enthousiasme van Nada wat jou betreft wel deel.
Het enthousiasme was van korte duur. Er is inmiddels sprake van, wat men in mijn beroepsgroep, wel een "terugval" noemt. Verder geen aandacht aan besteden, is mijn devies.

Go for it Marijke. Het is tenslotte jouw draadje, helemaal speciaal voor jou, door mij in het leven geroepen. Als dat geen Liefde is.....KiSs
Nadje is offline  
Oud 18 May 2010, 18:35   #16
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Grappig hoe ik toch al voorvoelde hoe de reaktie zou zijn. Heerlijk die voorspelbaarheid KiSs

Als je rust wil dat moet dingen opschrijven die niet zo graag gehoord willen worden
Marijke is offline  
Oud 18 May 2010, 18:41   #17
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Grappig hoe ik toch al voorvoelde hoe de reaktie zou zijn. Heerlijk die voorspelbaarheid KiSs
Met een beetje navoelen is anders ook niks mis. Net zomin als met naspel(baarheid). Om over het hoogtepunt maar te zwijgen.
Nadje is offline  
Oud 15 February 2011, 16:53   #18
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De leugen ontmaskeren is een handeling in de dualiteit. Advaita biedt geen enkele mogelijkheid om je ergens achter te verschuilen omdat het geen duale apecten omarmt, het hebben van een hartinfarct is even goed als het hebben van een bruiloft.



Tot het zien of je thuis bent ben je helemaal niet in staat wanneer je de wereld indeeld ik goed of slecht. Je bent niet thuis wanneer een handelswijze gericht is op uitsluiting.
Het is me toch wanneer je niet kunt deelnemen aan een gesprek waar je zo graag aan zou willen meedoen. Misschien moet je toch Anja eens lief aankijken of ze je niet zo af en toe hier wil komen opzoeken om met je te praten, ze leest hier ook mee heb ik begrepen.

Nee spring nu maar geen gat ik de lucht want Marijke kwam je alleen tijdens het passeren even opzoeken en gaat nu weer gauw verder boodschappen doen.

Groetjes
Marijke is offline  
Oud 15 February 2011, 17:14   #19
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Het is me toch wanneer je niet kunt deelnemen aan een gesprek waar je zo graag aan zou willen meedoen. Misschien moet je toch Anja eens lief aankijken of ze je niet zo af en toe hier wil komen opzoeken om met je te praten, ze leest hier ook mee heb ik begrepen.

Nee spring nu maar geen gat ik de lucht want Marijke kwam je alleen tijdens het passeren even opzoeken en gaat nu weer gauw verder boodschappen doen.

Groetjes
Hi Marijke, hoe gaat ie ?

Op je voorstel ga ik niet in, de situatie is niet zo en dat is mij best.
Rennie is offline  
Oud 15 February 2011, 18:44   #20
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Ach wat zal ik zeggen, druk, druk, druk....

ik heb noodgedwongen afscheid genomen van het ZK-forum vanwege Mistig die mij een streekje wilde flikken en daar Godsgeklaagd als het is nog een paar mensen in mee kreeg en verder komt mij even het zgn medelevende cq oordelende/ik weet wat je nodig hebt gelul mij mijlenver en ver daar voorbij de strot uit.

Ben in Zandvoort bij Aart op bezoek geweest wat genoegelijk was en heb in de planning om deze zomer nog eens te gaan om te zien of hij er een beetje apetijtelijk uitziet in een korte broek enzo.

Verder hou ik me verre van die advaita ellende want daar heb ik dus nul comma nul niks mee terwijl ik me ondertussen doodlach hoe sommige van die advitisten proberen Anja in dat hokje te wringen om hun eigen verhaaltje leuk kloppend te maken. Ik vind het redelijk zielig allemaal als ik eerlijk ben.

Ps mijn voorstel was cynisch bedoelt Renoir.

Kennelijk neem je genoegen met het af en toe hier plaatsen van quotes vanuit het andere forum voor eigen overdenking vermoed ik dan maar.

Groetjes M
Marijke is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Madelief kan niet inloggen Aart Forum; regels, vragen, idee 51 14 September 2011 19:26


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.