Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 January 2015, 21:56   #11
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Theo zal hier ook wel snel komen opdagen wanneer hij 'verse prooi' ruikt!
Ik kom zo ook wel. Het is hier vrij kakelen heb ik begrepen. Zo van: slinger maar een kreet, linkje, quote op het net. Helemaal jouw ding . En ik kom je daar graag bij van dienst zijnWiNk
Theo is offline  
Oud 3 January 2015, 21:59   #12
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat bedoel je met het leven dient gevierd te worden?
Dat je er de schoonheid van in ziet. En dat, zoals Osho zegt, het leven een dans is. En als je danst moet je er totaal in opgaan. Jezelf Erin verliezen zoadat je de dans wordt.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 22:06   #13
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik kom zo ook wel. Het is hier vrij kakelen heb ik begrepen. Zo van: slinger maar een kreet, linkje, quote op het net. Helemaal jouw ding . En ik kom je daar graag bij van dienst zijnWiNk
Het is hier gewoon een stuk gezelliger. Zelfs Rennie is al geweest. Als een van de eersten. Ik zou zeggen, neem er een. Ik trakteer.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 22:08   #14
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat je er de schoonheid van in ziet. En dat, zoals Osho zegt, het leven een dans is. En als je danst moet je er totaal in opgaan. Jezelf Erin verliezen zoadat je de dans wordt.
Uiteindelijk kan je niet anders dan in alles opgaan, ook in het niet opgaan als dat zich aandient. En momenteel ervaar ik het leven niet als een dans, maar gewoon als leven met die dingen die zich aandienen. Mag dat ook? Ik heb niet zo veel op met dit soort kaders. Maar goed momenteel is er ook geen behoefte om te dansen. Dat komt wel weer of niet.
Ulla is offline  
Oud 3 January 2015, 22:20   #15
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Uiteindelijk kan je niet anders dan in alles opgaan, ook in het niet opgaan als dat zich aandient. En momenteel ervaar ik het leven niet als een dans, maar gewoon als leven met die dingen die zich aandienen. Mag dat ook? Ik heb niet zo veel op met dit soort kaders. Maar goed momenteel is er ook geen behoefte om te dansen. Dat komt wel weer of niet.
Nou kom dan maar terug als je zin hebt om te dansen. We willen het hier graag gezellig houden.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 22:24   #16
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zin uit geplaatst uittreksel
"Maar het leven heeft geen zin!"
In eerste instantie dacht ik uhhh. moest er even over nadenken.Maar eigenlijk verklaart de schrijver zich als hij verder schrijft.

mijn persoonlijke opmerkingen hierover.

Het leven heeft geen zin? Inderdaad niet in de zin van iets bereiken, want het is immers al alles. Maar wel in de zin van wat het in essentie is...vreugde.

Dze song HAPPY( https://www.youtube.com/watch?v=2MJj2A1Kx20 ) werd niet zomaar een wereldhit, maar miljoenen mensen herkende hierin bewust of onbewust dat dit de zin van het leven is, het echte leven achter de zware gordijnen die we erover hebben gehangen.


Happiness is the truth
(That's what we are together)
Alliswell is offline  
Oud 3 January 2015, 22:30   #17
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji: Ik vind van Zuydam zo gek nog niet.
Me neither. Weet niet wie het is, ga er ook niet op googelen. Heb toevallig de epub versie van zijn boek eergisteren gevonden en het is fris, helder en getuigend van inzicht geschreven. Sowieso oude wijn en nieuwe zakken, zoals Tolle ook van zijn 'kracht van het nu' zegt, maar zuiver geschonken ook door van Zuydam.
Had eerst zijn stukken over angst gelezen in zijn epub. Dat kreeg al een eerste 'wauw!' van mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji:Jouw quote over het dansen doet me aan Osho denken. Het leven dient gevierd te worden.
Ben zelf een Osho sannyasin geweest maar de quote deed me meteen denken aan Ramesh Balsekar in wiens boek 'ultieme waarheid' ik iets gelijkaardigs las:

"De mens die probeert buiten zichzelf te staan, dat wil zeggen buiten zijn gewaarwordingen en emoties, buiten zijn gevoelens en wensen, is een enorm verwarde entiteit geworden, voor wie het leven niets ander is dan voortdurende spanning, frustratie, conflict en teleurstelling.
Als het geheel van Wat-Is direct ervaren wordt, dan wordt de betekenis van het leven erg duidelijk:

Het leven is slechts een dans waarvan het doel en de betekenis alleen het dansen is, en als de dans over is, ben je precies daar waar je al was: op de dansvloer. Als je danst, bestaat er geen verwachting met betrekking tot iets wat bereikt moet worden. Voordat je begon te dansen, stond je stil, en toen de dans begon, was er beweging, en toen de dans eindigde, stond je weer stil. Je werd geboren en de beweging zette zich in; als je dood bent, is de beweging opgehouden en ben 'jij' weer in de staat van rust waarin je je bevond voordat je werd geboren. Het gevoel van het 'ik' dat verwachtingen heeft, dat denkt, verlangt, hoopt en vreest, ontneemt het leven zijn betekenis en geeft de dood het belang dat hij in werkelijkheid niet heeft. Voor de onverdeelde geest is de dood slechts een ander moment in het leven, compleet in zichzelf en ongekend totdat het zich aandient".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji: Maar nee, je mag niet zorgeloos zijn, volgens Rennie, dan heb je t niet begrepen. Ik zeg keep on dreaming.
Ome Rennie runt dit forum als bezigheidstherapie en als vermaak. Dat is het ook!
Waarheidvinding en gedegen zelfonderzoek in zijn onderbroek ja.
Keep on dreaming and playing dus.

Ultieme waarheid is dat ultieme inzicht waarbij begrepen wordt dat er niemand is om de ultieme waarheid te begrijpen, zo simpel is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji:Ik ken de titel van het boek van Beerlandt wel, maar heb het nooit gelezen.
Ik ga het maar is kopen, laatste maanden heb ik weer regelmatig liggen grasduinen in haar boeken en het is toch steeds frappant wat ze zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar krachtdieren is ook iets van het sjamanisme.
Yep.
Puppetji is offline  
Oud 3 January 2015, 22:34   #18
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

De laatste keer dat ik aan een vijf stromen dans deed, was er iemand die blokkeerde bij een bepaald nummer, omdat ze het een stom nummer vond waar ze niets mee kon. De persoon die het leidde zei, dan ga je gewoon stom dansen, reageer op wat de muziek met je doet.
Esradha is offline  
Oud 3 January 2015, 23:05   #19
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou kom dan maar terug als je zin hebt om te dansen. We willen het hier graag gezellig houden.
Ik snap het al, geen zin in spelbrekers of mensen die het anders voelen of zien.
Ulla is offline  
Oud 3 January 2015, 23:07   #20
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De laatste keer dat ik aan een vijf stromen dans deed, was er iemand die blokkeerde bij een bepaald nummer, omdat ze het een stom nummer vond waar ze niets mee kon. De persoon die het leidde zei, dan ga je gewoon stom dansen, reageer op wat de muziek met je doet.
Leuk dat dat mocht.....Wat is een vijf stromen dans?
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.