Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 March 2017, 01:04   #11
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Waar daag je niet uit?

Hoe bedoel je: Waarheid aan het licht brengen?
Of je verlicht, het verre licht, of je weet wie je bent, bewust zijn. Bewust, van wissen, weten van zijn. Of direct kennen, onvoorwaardelijk weten op ons forum genoemd.

Zelfkennis. Wat is dat voor jou?
Waarheid vinden? Hoe vind je waarheid? Hoe doe je dat dan?

Overigens, bedenk dat methode een ander woord is voor weg. Ik begreep hier, dat er geen weg bestaat. Volgens mij is do, tao ook weg, plaatsvervangend Zelf. Maar ik heb de wijsheid niet in pacht.
Anne is offline  
Oud 10 March 2017, 01:14   #12
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Niet veel soeps dit topic, maar effe op dit reageren nog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Waarheid vinden? Hoe vind je waarheid? Hoe doe je dat dan?
al is gelezen over gedegen zelfonderzoek op dit forum?
Dat doe je om waarheid te vinden.
Maar dat had je intussen al zelf vastgesteld kunnen hebben als je op dit forum wat verder gekeken hebt dan je neus lang is.

Weet je wat? Vertel is over je mahabanana.
Dat je je toch hier nog met mij bemoeit dan wel schrijft, zou daar een gevolg van zijn.
katerie is offline  
Oud 10 March 2017, 01:24   #13
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Jij schrijft over waarheid aan het licht brengen.
Is toch iets anders dan waarheid vinden of verlicht zijn.

Ik zal even doorsteken. .... Zet je schrap!
Wie heeft je getraumatiseerd?
Anne is offline  
Oud 10 March 2017, 01:33   #14
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Jij schrijft over waarheid aan het licht brengen.
Is toch iets anders dan waarheid vinden of verlicht zijn.
Ik doe beiden, ik vind waarheid en breng ze aan het licht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Ik zal even doorsteken. .... Zet je schrap!
Wie heeft je getraumatiseerd?
Ah, moet ik toch op de bank gaan liggen.
Ok, maar vooraleer ik dat doe, ben jij wel bevoegd om psychoanalyse op mij toe te passen?
Volgens welke psychoanalytische methode ga je te werk, de Freudiaanse, Jungiaanse, nog anderen?
Bereid je antwoord maar voor.
Ik lees het morgen wel.

goodnight.
katerie is offline  
Oud 10 March 2017, 01:58   #15
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Je doet hoogstens alleen dit, je vindt waarheid. Laat dat aan het licht brengen maar achterwege.

Nee, ik wil je niet op de pijnbank!
Zowel Freud als Jung zijn niet verlicht, ondanks de individuatie term van Jung. Dus nee, geen psychoanalyse.
Mijn eerste vraag, was een opzetje van de 4 vragen van BK, door jou gewaardeerd.
Als ik iets toepas, is dat een onderdeel van CGT, RET en Byron Katie, TA en hulp van transpersoonlijke Analyse. Dat laatste om hulp te bieden in geval van Niemandsland. Daar zou Laurens(?), zomaar van dienst kunnen zijn. Zowel hij, vermoed ik, als ik zijn ervaringsdeskundige. Maar ik ken Laurens niet RL, dus ik kan me zomaar vergissen.

Mocht je voortijdig afhaken, dat wil zeggen je aan mij overgeven als uitkomst van de uitdaging, dan verwacht ik geen stompzinnigheid meer. Nochtans wil ik je dan adviseren om wel hulp te zoeken. Ik garandeer niets. Een leven duurt te kort voor sommige trauma's. Toch zou zelfrealisatie wel een oplossing zijn voor veel vraagstukken. Juist vanwege nieuw perspectief. Ook al is het ook bijzonder ontnuchterend. Dat laatste is afhankelijk van verwachtingen.

Voor nu ga ik er vanuit dat je je overgegeven hebt, onder het mom van niet veel soeps. Jij daagt uit ... Daar kan je ook mee stoppen!
Anne is offline  
Oud 10 March 2017, 02:41   #16
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Laat dat aan het licht brengen maar achterwege.
Ah nee, want ik ben een 'lichtwerker'.
Die term is je vast niet onbekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Nee, ik wil je niet op de pijnbank!
ah, ok dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Zowel Freud als Jung zijn niet verlicht...
Hoe weet jij dat?
Ben jij een deskundige die daarin kan oordelen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Mijn eerste vraag, was een opzetje van de 4 vragen van BK, door jou gewaardeerd.
Ja maar, hier val je toch wat door de mand. Want BK zou nooit vragen 'Wie heeft je getraumatiseerd?'. Dat is geen onderdeel van haar 4 vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Als ik iets toepas, is dat een onderdeel van CGT, RET en Byron Katie, TA en hulp van transpersoonlijke Analyse. Dat laatste om hulp te bieden in geval van Niemandsland.
Hola, buiten je slippertje met BK leest dit wel alsof je voldoende in huis hebt zelfs de zwaarste gevallen, als bezetenheid, in goede banen te leiden.
Heb je ervaring met exorcisme ook soms?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Daar zou Laurens(?), zomaar van dienst kunnen zijn. Zowel hij, vermoed ik, als ik zijn ervaringsdeskundige. Maar ik ken Laurens niet RL, dus ik kan me zomaar vergissen.
Je kan er is over praten met hem. Bied hem een gratis sessie aan als kennismaking bv.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Mocht je voortijdig afhaken, dat wil zeggen je aan mij overgeven als uitkomst van de uitdaging, dan verwacht ik geen stompzinnigheid meer. Nochtans wil ik je dan adviseren om wel hulp te zoeken. Ik garandeer niets. Een leven duurt te kort voor sommige trauma's. Toch zou zelfrealisatie wel een oplossing zijn voor veel vraagstukken. Juist vanwege nieuw perspectief. Ook al is het ook bijzonder ontnuchterend. Dat laatste is afhankelijk van verwachtingen.
Geef mij maar zelfrealisatie. Probleem ineens bij de wortel aanpakken.
Wat dacht je van gedegen zelfonderzoek op dit forum te doen?
Om je arsenaal aan therapeutische begeleiding te ondergaan lijkt me een forum nu toch niet geschikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Voor nu ga ik er vanuit dat je je overgegeven hebt, onder het mom van niet veel soeps. Jij daagt uit ... Daar kan je ook mee stoppen!
Heb ik me overgegeven aan jou?
Ja, natuurlijk kan ik stoppen met uitdagen. Daarvoor hoef ik niet in therapie. Gewoon de computer uit is genoeg.
katerie is offline  
Oud 10 March 2017, 13:30   #17
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Ah nee, want ik ben een 'lichtwerker'.
Die term is je vast niet onbekend.
Ik beschouw je niet als lichtwerker. Die toneelstukjes van je geven licht, maar brengen geen licht, en is van een beschadigd persoon. Een verlichte werkt niet met toneelstukjes. Een verlichte is. Een lichtwerker werkt met licht om schaduwwerk te verrichten. Niet om in nog meer schaduw en vals zelf te voorzien.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne
Zowel Freud als Jung zijn niet verlicht...

Hoe weet jij dat?
Ben jij een deskundige die daarin kan oordelen?
Jij bent iig geen deskundige, die daarover kan oordelen. Laat staan dat je mij hierover kan beoordelen.
Citaat:
Ja maar, hier val je toch wat door de mand. Want BK zou nooit vragen 'Wie heeft je getraumatiseerd?'. Dat is geen onderdeel van haar 4 vragen.
Dit ben ik ten dele met je eens. Ik heb het een en ander gecomprimeerd, wat geen recht doet aan ...

Citaat:
Heb je ervaring met exorcisme ook soms?.
Je hebt zorgwekkende denkbeelden. Ik heb die niet.
Ik herken niks in exorcisme. Ik beschouw dat als ziekzijn door jou voorzien van dit etiket.
Citaat:
Geef mij maar zelfrealisatie. Probleem ineens bij de wortel aanpakken.
Dit zou je zomaar kunnen helpen. Maar ik zie in je beschrijvingen hier op ons forum geen zelfonderzoek.

Citaat:
Ja, natuurlijk kan ik stoppen met uitdagen. Daarvoor hoef ik niet in therapie. Gewoon de computer uit is genoeg.
OK ... dus ik begrijp hieruit dat je i.p.v. je toneelstukjes hier te tonen, om uit te dagen, je ook in therapie kan gaan buiten het forum om. Dit lijkt me een goed plan.
Zoek een deskundige op, die je vertrouwt en die je ook betaalt om je zieke concepten, die toneelstukjes, te aanschouwen. Laat dan, plaatsvervangend voor schrijven op ons forum, de computer uit.

Voor mij hoef je niet in therapie, dat is jouw keuze.
Voor mij hoef je niet aan zelfonderzoek te doen, maar dat zou je best wel kunnen doen. Of je nog je zelf verwerkelijkt in jouw leven, dat is aan jou. Je uitdagingen leiden je er wel van af. Die uitdagingen beschouw ik als persona, ego.

Mijn schrijven hier met jou is schaduwwerk. Zonder wrijving geen glans.
Ik verkeer nog steeds in mijn manifest, dus ja, ook gedeeld beeldvorming.

Er is mededogen, vanwege de , in mijn beleving voor jou onmogelijke verzwaarde, aanwijzing die voorzien wordt door jouw trauma. Die aanwijzing die middels het verwerken ervan het Zelf verwerkelijkt.

Jouw uitdaging middels toneelstukjes, zou enkelen kunnen helpen naar realisatie, maar ook verder er weg van leiden, wat ik eerder vermoed.

Mij doet het niets, anders dan mededogen. Ik ken mijzelf. Jij daagt uit, ik niet ...
Anne is offline  
Oud 10 March 2017, 13:59   #18
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Slaapverwekkend om lezen, gepriegel in de marge.
katerie is offline  
Oud 10 March 2017, 14:51   #19
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Laat je ego niet zien dan, computer uitzetten, dat is alles.
Verveel je met je computer uit, slaap vooral door.
Geen toneelstukjes, geen zieke geest, geen uitdagingen, heerlijk ...

Kater achter zijn Radjes....
Anne is offline  
Oud 10 March 2017, 14:55   #20
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Amaai amaai, wat ben je een saai nai?f wezentje.
Komt niets van jou op dit forum.
Advaita is niet voor doetjes en het gaat hier om gedegen zelfonderzoek postzegeltje, niets anders.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.