Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 January 2018, 03:17   #11
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Er wordt veel geschreven over zijn en niet zijn; of weten en niet weten... over...
Boeken vol theorieën, raadgevingen, lessen worden geschreven...
En wat weten we meer???
Ik ben; ik ben niet; ik ben half...
Alles is slechts een droom is de nieuwe les...
De vraag waar het werkelijk om gaat marie is niet, ik ben; ik ben niet; ik ben half..., maar wel: 'kan het tij nog gekeerd worden'?
Het is namelijk 2 voor 12 volgens de Doomsday Clock (topic link).

Gaan we samen met wat hier nog rest van forumleden dus gedegen zelfonderzoek doen onder begeleiding van Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido of niet?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 14:23   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@marie: jouw gedachtenwereld loopt parallel met die van forumlid Dorje: een immigrant die zich niet wil integreren.
Zie mijn opmerking naar hem toe...
Boeken vol geschreven in en over de droomwereld... wil je nu werkelijk dat ik dat allemaal lees???
marie is offline  
Oud 26 January 2018, 14:28   #13
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik heb zelfs een topic met de naam Een gedegen theorie (link) gemaakt.
Noem je dat doorpakken?


Citaat:
Het is daarom onze taak denkbeeldigheid te doorzien als van ander begin.
Daarom is het forum-advies: Doe gedegen zelfonderzoek.
En?
marie is offline  
Oud 26 January 2018, 14:30   #14
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
De vraag waar het werkelijk om gaat marie is niet, ik ben; ik ben niet; ik ben half..., maar wel: 'kan het tij nog gekeerd worden'?
Het is namelijk 2 voor 12 volgens de Doomsday Clock (topic link).

Gaan we samen met wat hier nog rest van forumleden dus gedegen zelfonderzoek doen onder begeleiding van Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido of niet?
Gedegen zelfonderzoek gebeurt niet samen; maar ieder voor zich op zijn eigen manier...
Daarna, als er resultaten zijn, kan en mag men die wel meedelen...
marie is offline  
Oud 26 January 2018, 16:28   #15
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Daarna, als er resultaten zijn, kan en mag men die wel meedelen...
Nou, wat zijn je resultaten?
Hieronder graag onvoorwaardelijk delen:
Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek / Wat zijn je ervaringen met zelfonderzoek die je hebt opgedaan. (topic link)
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 18:02   #16
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Noem je dat doorpakken?
Nee, anders had ik het de theorie van het doorpakken genoemd.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 18:05   #17
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het is daarom onze taak denkbeeldigheid te doorzien als van ander begin.
Daarom is het forum-advies: Doe gedegen zelfonderzoek.
En?
En Wat?
Ben je nou naar dit forum gekomen om te ontwaken of je om eigen meningen en zienswijzen te komen poneren net zoals forumlid Dorje doet?
Als het is om te ontwaken doe dan gedegen zelfonderzoek zonder voorwaarden!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 19:16   #18
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En Wat?
Ben je nou naar dit forum gekomen om te ontwaken of je om eigen meningen en zienswijzen te komen poneren net zoals forumlid Dorje doet?
Als het is om te ontwaken doe dan gedegen zelfonderzoek zonder voorwaarden!
Ontwaken doe je niet op een forum; ontwaken doe je zelf...
Waarom zou ik hier iets poneren... Ik zit de hele tijd te zeggen dat er niets te poneren valt; waarom zou ik zelf het dan wel doen???
Wat ik constateer is dat we inderdaad in een zogenaamde droomwereld leven en dat alle commentaar dat erop gegeven wordt tot die droomwereld behoort en hem niet overstijgt...
Voor mij gaat het er niet om om de dromen van die droomwereld nog verder te sponseren, nog verder aan te dikken...
Leef je dromen, kleed ze uit, overstijg ze en laat ze achter je; maar blijf er niet in doordraaien...
marie is offline  
Oud 26 January 2018, 19:38   #19
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ontwaken doe je niet op een forum; ontwaken doe je zelf...
ja maar, op jezelf is de kans groot dat ego je wat wijsmaakt.
Zo van: 'je hebt gedegen zelfonderzoek afgerond, je hebt onmiddelijkheid verwerkt als van ander begin zonder voorwaarden, je hebt doorgepakt' en nog zo van die zaken die wel eens door het leugenachtige ego ingefluisterd kunnen zijn en helemaal niet op waarheid berusten!

Daarom biedt een forum het voordeel dat anderen die het gedegen zelfonderzoek afgerond hebben door middel van doorpakken tot ander begin en onmiddelijkheid verwerkt hebben zonder voorwaarden kunnen meekijken en je op de leugenachtige capriolen van ego attent kunnen maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zit de hele tijd te zeggen dat er niets te poneren valt; waarom zou ik zelf het dan wel doen???
Maar je hebt hier jarenlang het éne topic na het andere uitgerold en epistels vol geschreven!
Zie post van Looro op 18 sept. 2016...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...het echte leven is veel te boeiend om mij met toneelstukken bezig te houden...
Woorden, Marie, het zijn woorden dat je hier aaneen rijgt tot levenszin. Hoeveel draadjes heb je al niet uitgerold en in elkaar geweven tot aan hun levenseinde toe?
Je denkt dat je ervan leert te leven maar even later zijn het dode letters en ben je al hun namen kwijt, vergeten in vaagheid, in niet begrijpen. Dan begin je weer een ander draadje om niet naar de dood te moeten kijken, naar wat is voorbij gegaan en niets heeft bijgebracht.
Ja professor pastoor Lo T. Nowee, Al die topics heeft ze dus gestart om te zeggen dat er niets te poneren valt laat marie ons vandaag weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Leef je dromen, kleed ze uit, overstijg ze en laat ze achter je; maar blijf er niet in doordraaien...
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Dat je denkt dat je van al je topics hebt leren leven of dat je nooit meer topics gaat starten?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 20:49   #20
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja maar, op jezelf is de kans groot dat ego je wat wijsmaakt.
Zo van: 'je hebt gedegen zelfonderzoek afgerond, je hebt onmiddelijkheid verwerkt als van ander begin zonder voorwaarden, je hebt doorgepakt' en nog zo van die zaken die wel eens door het leugenachtige ego ingefluisterd kunnen zijn en helemaal niet op waarheid berusten!

Daarom biedt een forum het voordeel dat anderen die het gedegen zelfonderzoek afgerond hebben door middel van doorpakken tot ander begin en onmiddelijkheid verwerkt hebben zonder voorwaarden kunnen meekijken en je op de leugenachtige capriolen van ego attent kunnen maken.
Wat kan mijn ego mij nog wijsmaken; nog meer droomsels???


Citaat:
Maar je hebt hier jarenlang het éne topic na het andere uitgerold en epistels vol geschreven!
Zie post van Looro op 18 sept. 2016...

Ja professor pastoor Lo T. Nowee, Al die topics heeft ze dus gestart om te zeggen dat er niets te poneren valt laat marie ons vandaag weten.
Hewel dat wil zeggen dat ik mijn weg ben gegaan; dat ik mijn leven hebt geleefd en dat al wat ik gezegd heb, mij gebracht heeft waar ik nu sta..., maar al wat ik gezegd heb doet er nu (voor mij toch) niet meer toe; de lessen, welke meestal verscholen zaten achter de woorden, zijn getrokken...

Citaat:
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Dat je denkt dat je van al je topics hebt leren leven of dat je nooit meer topics gaat starten?
Niet zo zeer de inhoud van mijn topics is en was van belang, maar ik heb inderdaad geleerd en wat heb ik geleerd??? Hewel dat dat er allemaal niet toe doet; alleen leven, simpelweg leven is van belang... Maar al dat gedroom staat meestal het simpele leven in de weg...
In die optiek wat kan een eventueel ego mij nog wijsmaken??? Elke zogezegde wijsheid is gewoon bijkomende bladvulling...

Ik heb de moed niet meer om alle geschrijf hier op het forum te lezen... Wil dat zeggen dat al dat geschrijf er niet toe doet...
Hewel voor de schrijver en voor zij die het wel nog willen lezen kan het er veel toe doen; zij kunnen zo in mekaars spiegels kijken en ze blijken dat nodig te hebben en zo lang ze het nodig hebben blijft het van belang voor hen...

Ik zal de laatste zijn om het af te keuren... Zeker ik die vroeger dezelfde weg ben gegaan...

Ga ik nog andere topics starten???
Waarschijnlijk niet en daarom ben ik een persoonlijke draad "maries gedachtenwereld" begonnen om af en toe wanneer de goesting mij vangt of wanneer ik denk weer iets gezien te hebben aan gewillige lezers hier mee te delen.
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.