Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 January 2018, 07:49   #11
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Op één of andere miraculeuze ben ik nooit op het pad van drugs en alcohol gekomen, zelfs geen softdrugs of roken. Al was ik 7 jaar geleden wel even op weg met wekelijks een fles wodka en kalmeer pillen in het weekend...
Woehahaha!
Ben net naar een schitterend interview aan't kijken > YouTube / Interview met Diederik Wolsak.
Op 23 min. verteld hij dat hij van zijn 18de tot 50ste verslaafd was aan alcohol en een fles wodka per dag dronk!

Hoe overleef je het!
Nou, Wayne Liquorman was ook een alcoholicus. Die moest op een gegeven moment een pamper dragen omdat bepaalde organen het begeven hadden...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 7 January 2018, 16:27   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Er moet toch een beter manier zijn, anders had / heeft doorgaan geen zin.
Je hebt het dus niet opgegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat realiseerde Diederik Wolsak zich pas op 50 jarige leeftijd na langdurig alcohol en drugs gebruik. Ik al iets langer, maar heb nog steeds de weg niet gevonden, hij blijkbaar wel. Door opnieuw te kiezen en uit de gevangenis van zijn overtuigingen te komen.
Ik heb een paar stukken gekeken.
Aangename man, die zoals de meeste zoekers nog steeds zijn best doet. Netjes hoor, en ook leuk dat hij al volgers heeft...
Luisteren is niet zijn sterkste kant, en de presentatrice nam ook haar beperking mee, want ze moet nu en dan er voor vechten, om haar zin af te kunnen maken.
Maar, ik luister nog een paar stukken..

Stiekem ben ik blij met de bron die mij nu inspireert. De bron die binnen ieder mens stroomt...

Ik typ hier een klein stukje uit het boekje:
''Het onpersoonlijke leven- IK BEN''
Tot jou die dit leest, spreek IK.
Tot jou, jij die gedurende lange jaren en rusteloos dwalen her en der gretig hebt gezocht in boeken en leringen, in filosofie en religie naar iets- je weet niet wat - waarheid, geluk, vrijheid, God.

Tot jou, jij die vele malen een glimp van de 'waarheid' hebt gekregen om daarna te ondervinden dat- wanneer je haar volgde en trachtte te grijpen- ze uit je gezichtsveld verdween en slechts een luchtspiegeling bleek te zijn.
Tot jou die meende haar gevonden te hebben in de een of andere leraar, misschien zelfs het erkende hoofd van een vereniging, die je voorkwam als een meester, door de wonderbaarlijke wijsheid die hij predikte en de werken die hij volbracht - om slechts later te ontwaken tot het inzicht dat die 'meester' niet meer dan een menselijke persoonlijkheid was met fouten en zwakheden en geheime zonden evenals jij, zelfs wanneer die persoonlijkheid het kanaal kan zijn geweest waardoor vele prachtige leringen werden verkondigd, die je de hoogste vorm van 'waarheid' toeleken.
En hier ben je nu, vermoeide en hongerige ziel, niet wetende waarheen je te wenden.
Tot jou komt IK BEN.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nu ben ik weer alleen verslaafd aan liefde en slachtoffer zijn. Zoals heel mijn leven al.
Heb je in je afwezigheid op het forum weer een bezette vrouw getroffen dan, of nog steeds jengelen om de laatste? Grapje...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is een ernstige kronkel in het denken van de mens die de norm is op deze planeet maar toch anders moet kunnen.
Ik geloof het ook dat het anders kan, al gaat dat niet vanzelf, blijkt steeds.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wat mij beweegt wijt ik aan spirituele lijnen waar ik mee geboren ben. Ik kan dus niet anders dan een uitweg zoeken.
Ik luisterde net naar een klip van je nieuwe aanwinst, en hij zei dat er geen onderbewuste/onbewuste bestaat.. alleen maar de kans om bewust van onze gedachten te worden. Dus ergens is er bij jou de gedachten dat jij anders kan...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dus de mens is zelf zijn grootste tegenstander en de neiging tot zelfvernietiging is collectief.
Daarom mogen wij mild voor onszelf zijn, want wij botsen niet alleen tegen ons eigen destructie, maar ook tegen de collectieve stroming...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ja, de diagnose is zelfhaat, angst en schuld, ook gekend als neurotische aandoening.
Pittiger dan een doorsnee optimistisch mensje, maar ach.. E. Tolle had het ook niet makkelijk voor dat hij verlicht raakte... Alles kan.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Dat schoppen doe je nu nog altijd.
Yep...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het is een kwestie van uit de gevangenis van je overtuigingen zien te komen, wat voor velen een eeuwig durend dagelijks proces is, verslaafd als ze zijn aan denken.
Hij en wij nog steeds zo, want zonder zijn oefeningen valt hij in terug.. dus nog niet vrij, maar wel aardig op weg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wel, als je Diederik Wolsak's interactieve lezingen bekijkt dan leer je dat hij verteld alle dagen meerdere keren terug in die gevangenis te zitten. Het Japans concentratie kamp draagt hij in zijn hoofd mee, maar dat hij ook weer een pad weet hakken in die jungle van overtuigingen. één van zijn meditaties bestaat erin, wanneer zijn neurose weer actief wordt, te zeggen: 'wat ik nu denk is niet waar'. Zo houdt hij zijn gehakte pad in de jungle van zijn denken open, wat een dagelijkse taak is, want anders groeit het weer dicht.
Bekend proces. Dus is hij nog gevangen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht


Merci, maar dit forum is daar niet geschikt voor.
Onzin. Het is een gelegenheid K. Ik maak er nog steeds gebruik van, deels verslaving, deels klankbord..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het is nu enkel nog wachten op professor pastoor Lo T. Nowee gelul en het gedegen zelfonderzoek circus als van ander begin is weer op gang.
Daar doe ik niet meer aan mee, ik ben er op uitgekeken.
Je bent degene die erop reageert, beschouw ze als dood, en lees niet meer wat op hun kruis geschreven staat.. Deel wel dat wat leeft..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
groetjes
Pe mai tarziu..
Mihaela is offline  
Oud 7 January 2018, 16:42   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard 'Wees stil- en weet: IK BEN God.'

''Het onpersoonlijke leven- IK BEN''
Tot jou die dit leest, spreek IK.
Tot jou, jij die gedurende lange jaren en rusteloos dwalen her en der gretig hebt gezocht in boeken en leringen, in filosofie en religie naar iets- je weet niet wat - waarheid, geluk, vrijheid, God.

Tot jou, jij die vele malen een glimp van de 'waarheid' hebt gekregen om daarna te ondervinden dat- wanneer je haar volgde en trachtte te grijpen- ze uit je gezichtsveld verdween en slechts een luchtspiegeling bleek te zijn.
Tot jou die meende haar gevonden te hebben in de een of andere leraar, misschien zelfs het erkende hoofd van een vereniging, die je voorkwam als een meester, door de wonderbaarlijke wijsheid die hij predikte en de werken die hij volbracht - om slechts later te ontwaken tot het inzicht dat die 'meester' niet meer dan een menselijke persoonlijkheid was met fouten en zwakheden en geheime zonden evenals jij, zelfs wanneer die persoonlijkheid het kanaal kan zijn geweest waardoor vele prachtige leringen werden verkondigd, die je de hoogste vorm van 'waarheid' toeleken.
En hier ben je nu, vermoeide en hongerige ziel, niet wetende waarheen je te wenden.
Tot jou komt IK BEN.

En eveneens tot jou, jij die reeds begonnen bent de tegenwoordigheid van die waarheid binnenin je ziel te gevoelen en die nu zoekt naar bevestiging van datgene wat in de laatste tijd vaag heeft gestreefd naar een levendige uiting in je.
Ja, tot allen die hongeren naar het ware brood des levens komt IK BEN.
Zo ja, wek dan jezelf, kom overeind, laat je menselijke gedachten stil zijn en volg nauwkeurig de woorden die IK tot je spreek. Anders zul je je wederom teleurgesteld afwenden, met de knagende honger nog steeds in je hart.

IK
Wie ben IK?
IK Die spreekt, naar het schijnt, met zoveel kennis en gezag?
Luisteren.
IK BEN jouzelf, dat deel van je dat is en weet; dat alle dingen weet en altijd geweten heeft en altijd was.
Ja, IK BEN jij, jouw Zelf;dat deel van je dat zegt IK BEN, dat IK BEN is.
Dat alles overstijgende, innerlijkste deel van je, dat opleeft en antwoordt bij het lezen van dit Mijn woord;
dat Zijn Waarheid opmerkt; dat alle Waarheid herkent en alle dwalingen verwerpt.
NIet dat deel van jou dat zich al deze jaren met dwalingen heeft gevoed.
Want IK Ben je ware Leraar, de enige ware die jij ooit zult kennen
en de enige Meester; IK, je goddelijke Zelf.

..
Mihaela is offline  
Oud 7 January 2018, 20:39   #14
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt het dus niet opgegeven.
Zo is dat.
Al wordt ik chronisch gekweld door de duivel wat zich uit in vlagen van wanhoop, waanzin en depressies, maar de navyseal in mij geeft niet op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb een paar stukken gekeken.
...
Luisteren is niet zijn sterkste kant, en de presentatrice nam ook haar beperking mee, want ze moet nu en dan er voor vechten, om haar zin af te kunnen maken.
Maar, ik luister nog een paar stukken..
Die indruk is ontstaan bij jou omdat je hier en daar stukken bekijkt.
Ik heb 5 uur over de 1u en 10 min. Film gedaan. telkens kort teruggedraaid om weer opnieuw te beluisteren.
De stukken waarin de presentatrice / interviewster hem onderbreekt meerdere keren teruggedraaid om te horen wat hij zegt.

Als ex-Gorden trainer en zelf ervaring hebbend met zulke interviews, maakte ik dezelfde fouten als interviewer van mijn ziener. Dat viel mij telkens op nadien als ik mijn audio of filmopname beluisterde / bekeek. Het is menselijk, want mijn onderbreken van hem gebeurde zelden of nooit als ik geen audio of video opname gepland had.

Als het gepland is, ontstaat er meer risico tot geforceerdheid. Dat overkomt haar ook. Ze wil ook wat zeggen. Maar als interviewer, zeker in deze context, met zulke onderwerpen, moet je je heel goed bewust zijn dat het als interviewer niet om jou draait.

De kijkers, en voor hen maak je zulke films, zijn niet geïnteresseerd in de interviewer, maar in de geïnterviewde. Als interviewer stel je dus een vraag en je laat de geïnterviewde volledig uitspreken. En als hij dat denkt te zijn dubbelcheck je nogmaals of hij misschien toch niet iets wil toevoegen aan zijn antwoord. Dat doet zij slechts op het einde van het uur durende interview.

Maar nogmaals, het is heel menselijk hoor en dus quasi onvermijdelijk dat je als interviewer dezelfde fouten blijft maken. Je zit met de tijdsdruk, de idee van 'nu moet het gebeuren in dit uur', camera's die op je gericht staan, in gedachten houdend dat je het voorgenomen tijdsbestek van een gepland uur niet mag overschrijden etc.
Zelfs de meest getrainde luisteraars blijven onder die omstandigheden foutjes maken.

Maar buiten die kleine menselijke interviewers onvolkomenheid vind ik het een zeer geslaagd interview hoor.
Als amateurs goed gefilmd met drie camera's (dat zie je aan het totaalbeeld en close-ups van hem en haar) en dus geluid apart opgenomen. Zeer goed gedaan, want geen micro's te zien. Hij en zij moeten ieder een microfoon boven hun hoofd hebben zweven net buiten beeld. Ik was zover nog niet en zou bijna zeggen dat het een professionele TV ploeg is, maar dat is het dan weer net niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Stiekem ben ik blij met de bron die mij nu inspireert. De bron die binnen ieder mens stroomt...

Ik typ hier een klein stukje uit het boekje:
''Het onpersoonlijke leven- IK BEN''
Tot jou die dit leest, spreek IK.
Tot jou, jij die gedurende lange jaren en rusteloos dwalen her en der gretig hebt gezocht in boeken en leringen, in filosofie en religie naar iets- je weet niet wat - waarheid, geluk, vrijheid, God.
...
Mooie bron.
ik ga je topic niet verder kapen. Ik weet hoeveel tijd het kost zoiets over te typen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heb je in je afwezigheid op het forum weer een bezette vrouw getroffen dan, of nog steeds jengelen om de laatste? Grapje...
Hahaha.
Nee hoor. Ik ga mijn 4de jaar van totale eenzaamheid in dit jaar. Geen vrouw meer aangeraakt de voorbije drie jaar, zelfs geen lichte kriebel tijdens korte gesprekje hier en daar, niets meer.
Het is weer een lange tijd van bezinning dus.
"In de eenzaamheid de éénheid vinden", dat is aanwijzing lang geleden van mijn ziener.
Die éénheid probeer ik dan maar te vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik geloof het ook dat het anders kan, al gaat dat niet vanzelf, blijkt steeds.
Zo is, dat gaat niet vanzelf. Bevrijding van overtuigingen komt niet uit de hemel vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik luisterde net naar een klip van je nieuwe aanwinst, en hij zei dat er geen onderbewuste/onbewuste bestaat.. alleen maar de kans om bewust van onze gedachten te worden. Dus ergens is er bij jou de gedachten dat jij anders kan...
Yep. Om maar is een keer in de ACIM taal te spreken: "het is mijn geboorterecht om gelukkig te zijn".
Zoeken zoeken maar welke overtuigingen dat belemmeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daarom mogen wij mild voor onszelf zijn, want wij botsen niet alleen tegen ons eigen destructie, maar ook tegen de collectieve stroming...
Het collectief pijnlichaam (de hele mensheid) zoals Eckhart Tolle het noemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Pittiger dan een doorsnee optimistisch mensje, maar ach.. E. Tolle had het ook niet makkelijk voor dat hij verlicht raakte... Alles kan.
Zo is dat. Eckhart Tolle, Byron Katie, Diederik Wolsak, Wayne Liquorman, mijn ziener en vele anderen zijn door die hel moeten gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bekend proces. Dus is hij nog gevangen...
Hij is de eerste om dat toe te geven. Begint ie zelf over steeds in vele van de YouTube films dat ik tot hiertoe gezien heb. Hoe hij dagelijks meerdere keren de waanzin in zijn denken moet aanschouwen. Maar het duurt steeds korter dat hij op sleeptouw genomen wordt. In het interview sprak hij over 5 seconden telkens als een demonische gedachten zich aandient.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...beschouw ze als dood, en lees niet meer wat op hun kruis geschreven staat..
professor pastoor Lo T. Nowee, Ben / Guido en Laurens zijn dood!

Ok, ik ga nu maar is op een dode Laurens reageren...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 8 January 2018, 03:57   #15
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heb je in je afwezigheid op het forum weer een bezette vrouw getroffen dan, of nog steeds jengelen om de laatste? Grapje...
Lag nog net wat te lezen in het artikel door Aart ooit geplaatst.
zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Kies opnieuw en kom uit je gevangenis van overtuigingen - Fleur Smelt

Zit wel goed bij Wolsak Diederik.
Althans dat is mijn overtuiging.
Mooie samenvatting voor mij van de vele uren dat ik voorbije week op YouTube van Diederik Wolsak bekeken heb.
Staat o.a. in het artikel:

Citaat:
- Volgens de Cursus vindt genezing alleen plaats binnen relaties. Waarom ben je met iemand samen? Jullie zijn samen, omdat jullie beiden dezelfde overtuigingen hebben over jezelf. Je hebt nooit de verkeerde partner, als je tenminste besluit om op zoek te gaan naar je overtuigingen en je daarvan te bevrijden. Dit betekent niet dat je altijd samen moet blijven."

- Zijn Choose Again Centre in Costa Rica is een centrum voor mensen die op een punt in hun leven zijn gekomen dat ze niet op die manier verder willen. Dit zijn mensen die last hebben van depressies, angststoornissen, verslavingen of relatieproblemen.
Relatie problemen zijn mijn levensthema. de laatste waar ik kort een relatie mee had (3,5 jaar geleden) nam al vele jaren slaap en angstremmer pillen voor haar angststoornissen.
Tsja, soort trekt soort aan, dat is al lang geweten. Met Diederik Wolsak is het nu veel duidelijker waarom: mensen met dezelfde overtuigingen trekken elkaar aan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij en wij nog steeds zo, want zonder zijn oefeningen valt hij in terug.. dus nog niet vrij, maar wel aardig op weg.

Bekend proces. Dus is hij nog gevangen...
Staat in het artikel dat wanneer hij een week het zes stappen programma niet doet, hij weer depressief wordt.
Zie...
Citaat:
Als ik een week mijn geest niet train, dan verslapt de beslissingnemer en neemt het ego het over. Want het verhaal van het ego gaat de hele tijd door, dag en nacht. Je moet trainen en blijven trainen, net als bij sporten. Er is nog nooit iemand mee klaar geweest."

Diederik Wolsak
Het is nooit afgerond dus.
Elke dag opnieuw trainen. Voor het lichaam naar de fitness en voor de geest zijn zes stappen programma. Ik heb de snelwijzer en boekje zonet besteld op https://www.micwebwinkel.nl/search/?...ederik+Wolsak+
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 8 January 2018, 08:30   #16
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik las jaren geleden een boek.
Het boek heet : ''Het onpersoonlijke leven''- auteur anoniem.
Het boek vond ik toen inspirerend, mystiek.
Tijdens het lezen had ik regelmatig ervaringen die ik nu mystiek zou kunnen noemen, of momenten van verlichting. spontaan opgetild voelen.
Wat ik toen had, met de meeste inspirerende boeken, was het gevoel dat er een onoverbrugbare afstand was tussen het gevoel dat ik had tijdens het lezen, en hoe ik verder mijn leven vervolgens beleefde.

Nu lees ik het boekje weer. Ik zie hoe mijn denken/beleven nu versimpeld is.
Wat mij opvalt is dat er geen sprake meer is van grote verschillen in beleving.
Het gevoel van vroeger ervaar ik nog steeds, maar dat zonder 'opgetild' te worden.
Het is namelijk niet meer nodig om opgetild te worden, ik verkeer niet meer in 'onbewustheid'.
Ik ervaar geen grote angst meer voor het onbekende, en daardoor geen mystieke momenten die mij direct daaruit optillen..
Desalniettemin, herken is nog steeds iets, wat toen voor mij als een Nirvana gevoel overkwam, en die ik nu een levende stilte zou kunnen noemen.
De eenvoud,en er geen filosofietjes aan verbinden, maar simpelweg bewust zijn van wat ik ben, dringt er door..

Mijn 'gehecht zijn aan mijn persoonlijke identiteit' is er nog. Omdat ik me daar bewust van ben, is er vervolgens geen schokkend proces meer met ups en downs, maar wel een 'bewust aanschouwen', niet ontkennen...
Ik heb dit boek een klein jaartje geleden gelezen. Het voelde voor mij alsof ik direct door god werd aangesproken, iets in dit lichaam reageerde op de woorden. Gedurende een week of twee werd ik spontaan om 4.00 in de nacht wakker om in alle stilte en vreugde, zo van yes ik mag weer, verder te lezen. Dit is het enige boek waarin exact beschreven staat wat er in de afgelopen 8 jaar is gebeurt in mijn leven, het moment waarop ik mij bewust werd dat ik een zoeker naar waarheid ben. Wat je schrijft is allemaal heel herkenbaar, dank je voor het delen
Fer is offline  
Oud 8 January 2018, 12:19   #17
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ik heb dit boek een klein jaartje geleden gelezen. Het voelde voor mij alsof ik direct door god werd aangesproken, iets in dit lichaam reageerde op de woorden. Gedurende een week of twee werd ik spontaan om 4.00 in de nacht wakker om in alle stilte en vreugde, zo van yes ik mag weer, verder te lezen. Dit is het enige boek waarin exact beschreven staat wat er in de afgelopen 8 jaar is gebeurt in mijn leven, het moment waarop ik mij bewust werd dat ik een zoeker naar waarheid ben. Wat je schrijft is allemaal heel herkenbaar, dank je voor het delen
Gratis te downloaden.
 
Oud 8 January 2018, 13:15   #18
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Voor € 0,49 heb je bij Bol.com de Premium Collection als Ebook. Deze zijn wel in het Engels.
Fer is offline  
Oud 8 January 2018, 13:42   #19
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik las jaren geleden een boek.
Het boek heet : ''Het onpersoonlijke leven''- auteur anoniem.
Het boek vond ik toen inspirerend, mystiek.
Tijdens het lezen had ik regelmatig ervaringen die ik nu mystiek zou kunnen noemen, of momenten van verlichting. spontaan opgetild voelen.
Wat ik toen had, met de meeste inspirerende boeken, was het gevoel dat er een onoverbrugbare afstand was tussen het gevoel dat ik had tijdens het lezen, en hoe ik verder mijn leven vervolgens beleefde.

Nu lees ik het boekje weer. Ik zie hoe mijn denken/beleven nu versimpeld is.
Wat mij opvalt is dat er geen sprake meer is van grote verschillen in beleving.
Het gevoel van vroeger ervaar ik nog steeds, maar dat zonder 'opgetild' te worden.
Het is namelijk niet meer nodig om opgetild te worden, ik verkeer niet meer in 'onbewustheid'.
Ik ervaar geen grote angst meer voor het onbekende, en daardoor geen mystieke momenten die mij direct daaruit optillen..
Desalniettemin, herken is nog steeds iets, wat toen voor mij als een Nirvana gevoel overkwam, en die ik nu een levende stilte zou kunnen noemen.
De eenvoud,en er geen filosofietjes aan verbinden, maar simpelweg bewust zijn van wat ik ben, dringt er door..

Mijn 'gehecht zijn aan mijn persoonlijke identiteit' is er nog. Omdat ik me daar bewust van ben, is er vervolgens geen schokkend proces meer met ups en downs, maar wel een 'bewust aanschouwen', niet ontkennen...
Mooi.
marie is offline  
Oud 8 January 2018, 14:54   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Mooie bron.
ik ga je topic niet verder kapen. Ik weet hoeveel tijd het kost zoiets over te typen.
...
Ik zie het niet als kapen, wij converseren gewoon over dat wat ons drijft.
Ik zie het als aanwinst, want tussendoor kijk ik nu en dan een klip van D.W.
Het gaat over hetzelfde voor mij, wat alleen aanvullend werkt,

Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 January 2018 om 15:15.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.