Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 April 2021, 13:38   #11
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wel leuk hoor, maar wat brengt zoiets dan? Wat voegt een horoscoop toe?
Kijk onder, 20 jaar geleden kreeg ik die uitleg van de goed opgeleid persoon erin die mijn horoscoop berekende...
Citaat:
Zoals bij elke horoscoop zul je merken dat sommige duidingen op grote verschillen wijzen, ja zelfs soms tegenstrijdig zijn. Het duidt echter dat elke inhoud zich wil en zal uiten, hoe dan ook. Met andere woorden, tegenstrijdige inhouden veroorzaken een bepaalde spanning in het karakter, daarom reageren we soms totaal verschillend op dezelfde situatie, dit naargelang welke energie (planeet) op dit ogenblik aan bod komt.
De levensles is ons werkelijk zijn te leren kennen en alzo de spanningen (het ego) los te laten. De vrije wil van de mens bepaalt zijn levensloop. Als een mens een beter inzicht in zijn eigen reacties heeft, zal hij in staat zijn, zijn leven een heilzamer wending te geven.

Een horoscoop duiding is nooit bedoeld als negatieve duiding op de persoonlijkheid.
Het moet gezien worden als hulpmiddel tot zelfkennis, en om te trachten verdrongen complexen onder ogen te zien, om zo tot een eigen bewustzijnsniveau te komen, want door innerlijke onbewuste projectie op andere, trekt men soms toestanden aan die men bewust helemaal niet wil, maar die men onbewust gewoon zelf uitlokt.
Wanneer we in onszelf ontwikkelen wat we buiten onszelf zoeken, kunnen we ware harmonie vinden.

Planeetinhouden zijn psychische inhouden die iets in de mens willen 'uitdrukken'.
Een planeet geplaatst in een bepaald teken wil niet zeggen dat de betrokkene persé zus en zo is, maar betekent veeleer dat het patroon van die planeetinhoud, gekleurd door de uitingswijze van het teken en huis waarin hij staat zich op een bepaalde manier zou willen uitdrukken en kenbaar maken. Dat 'zich willen uitdrukken en kenbaar maken' moet niet gezien worden als een 'bewust' willen en verlangen, maar veeleer als een onbewust geheel waarin de mens met dat bepaalde patroon zich gewoon het meest in overeenstemming met zichzelf ervaart, wanneer hij volgens dat patroon kan handelen.

Dus kan men nooit zeggen 'U bent zo en zo' maar veel genuanceerder in de stijl van 'U hebt die en die inhouden in U' en die inhouden kunnen zich op die en die manier kenbaar maken. Dus een planeet kan in zijn meest primitieve (negatieve) dan wel in zijn hoogst geëvolueerde (positieve) vorm naar boven komen, en dat kan men niet voorspellen.
Door het ontdekken van die website vulde ik de gegevens van mijn kleinzoon in, en was verbaasd de eerste zin (dewelke ik vet gezet heb onder) te lezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door op verzoek auteur tekst verwijderd

Ik heb deze teksten dus nodig als unieke teksten voor de nieuwe website. Als ze al op het forum staan, ziet Google jullie als eerste vermelding en krijg ik een tik op de vingers vanwege gekopieerde teksten.
Ik heb nog nooit een kind geweten dat dit zo sterk toont. Bij de minste berisping kruipt hij letterlijk onder tafel of waar dan ook dat hij zich zou kunnen verstoppen. Het lijkt wel of hij mishandelt wordt door zijn ouders. Niet dus, dat weet ik wel zeker. Zijn horoscoop heldert zijn opvallend vreemd gedrag op voor mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Best wel knap hoor, de studie van de sterrenbeelden, en vaak treffend.
Er zullen ook mensen zijn die werkelijk iets eruit halen,
Ja, en zelfs goed opgeleide mensen erin kunnen totaal misleidende tips geven. Kan dan wel duidelijk in de horoscoop te zien zijn dat iemand een enorme potentie heeft in het een of ander, maar het bewustzijn van de mens in kwestie wordt niet ingeschat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
.. maar voor het gros is het voornamelijk vermaak, want de zucht naar herkenning(bevestiging krijgen) wordt gevoed.
Ja, voor het gros van de mensen is het voornamelijk vermaak. De massa doet dan ook geen deugdelijk gedegen zelfonderzoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Tjonge jongen, het staat zelfs in de sterre geschreven.
Komt nooit meer goed met jou, eeuwig priegelen in de marge is je lot!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 April 2021, 14:33   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
.


Komt nooit meer goed met jou,
Ik hoop het ook van niet, want ik ben precies zoals ik ben..
I am that i am..
Mihaela is offline  
Oud 2 April 2021, 14:39   #13
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik hoop het ook van niet, want ik ben precies zoals ik ben..
I am that i am..
Nou, door te weten te komen wat je bent richt je minder schade aan in de wereld, aldus Laurens hier.
Maar schade richt jij sowieso al niet aan, want je houdt van de diertjes in je tuin. Dus je mag gerust blijven priegelen in de marge wat het deugdelijk gzoz betreft.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 April 2021, 14:42   #14
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Nou, door te weten te komen wat je bent richt je minder schade aan in de wereld, aldus Laurens hier.
Maar schade richt jij sowieso al niet aan, want je houdt van de diertjes in je tuin. Dus je mag gerust blijven priegelen in de marge wat het deugdelijk gzoz betreft.
Ik ben een eenvoudige ziel. Er is bij mij geen spraken van ambacht, of deugd, of gedegen.
Ik doe simpelweg zelfonderzoek.
Mihaela is offline  
Oud 2 April 2021, 14:57   #15
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Miha zwemt maar duikt niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik doe simpelweg zelfonderzoek.
Niet deugdelijk of gedegen dus.
Nou hebben we geleerd van Laurens en Bashie dat 'deugdelijk' en 'gedegen' hetzelfde betekend.
Kijken we nu even terug naar de bij Laurens uit de gratie geraakte gzoz meester Ben, die tegenwoordig schrijft als Guido, dan schreef die dit..
Citaat:
Om het verschil op een ludieke manier te duiden, is zelfonderzoek als leren zwemmen, op alle mogelijke manieren en onder allerlei omstandigheden/situaties. Zowel lichamelijk, gevoelsmatig, mentaal en geestelijk. Ook meditatie, contemplatie, geestelijk schouwen etc vallen voor mij onder de noemer zelfonderzoek. Met altijd de 'zekerheid' van bodem. (persoonlijk 'belang')
Gedegen zelfonderzoek daarentegen is als één duik in de diepte, zonder zekerheid van bodem. (persoonlijk 'belang')
De teug adem die je haalt is misschien wel de laatste die jij' neemt... mocht dat al zo zijn dan hoef je niet eens meer te kunnen zwemmen.
Gedegen zelfonderzoek en zelfonderzoek is het verschil tussen duiken en zwemmen.

Ben op 1 dec. 2015.
Dus jij zwemt maar duikt niet Miha!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 April 2021, 16:47   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
..

Dus jij zwemt maar duikt niet Miha!
Ik houd het bij: "ik doe zelfonderzoek". Of dat vertaald kan worden als duiken, zwemmen, verzuipen, sterven, herboren worden, aangaan, aanschouwen, of welk term dan ook, is het een kwestie van woord-keuze.
Mihaela is offline  
Oud 2 April 2021, 17:11   #17
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...het een kwestie van woord-keuze.
Zo is dat.
Trouwens, volgens Ben / Guido heb jij het dieper doorpakken begrepen, zo schreef hij hier. WiNk
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 April 2021, 17:35   #18
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
dieper doorpakken WiNk
Oh ja, dieper doorpakken.
Goed gevonden door Guido.
Vooral de timing was zo treffend.
Men draaide maar in circeltjes rond, met afronden en zo, en het dieper doorpakken verbrak de lus.
Mihaela is offline  
Oud 2 April 2021, 19:15   #19
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Hieronder de andere zaken buiten mijn zonneteken en ascendant...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door op verzoek auteur tekst verwijderd

Ik heb deze teksten dus nodig als unieke teksten voor de nieuwe website. Als ze al op het forum staan, ziet Google jullie als eerste vermelding en krijg ik een tik op de vingers vanwege gekopieerde teksten.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 2 April 2021, 21:30   #20
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door op verzoek auteur tekst verwijderd

Ik heb deze teksten dus nodig als unieke teksten voor de nieuwe website. Als ze al op het forum staan, ziet Google jullie als eerste vermelding en krijg ik een tik op de vingers vanwege gekopieerde teksten.
..
__________________
Peer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.