Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 September 2022, 09:47   #11
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En hoe is de weg? Neem plaats achter de ogen van God (schouwen) , alleen liefde ziet hoe het werkelijk is. God bevindt zich op een plaats die jij niet kan zien.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 09:51   #12
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En vergeet gedachtenonderzoek, het enige wat in conflict is met je 'denken' is je eigen 'denken' zelf....

Hoe kun je iets onderzoeken als er geen conflict is?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 12:00   #13
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Klop, En Hij zal de deur openen
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon
Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.

Niets zien te worden, dat is waar zelfkennis over gaat.
Wat is het nou 'niets worden' 'niets zien' of 'niets zien worden?

Citaat:
Niet jezelf en de wereld tot vermeend verklaren. In de realisatie zul je bemerken dat God zijn eigen Wezen in 'de wereld' weerspiegelt wil zien. Als niet-twee kan God namelijk zichzelf niet 'zien'.
Een hardnekkig misverstand dat het hier alsmaar zou gaan om 'verklaren'. Dus nogmaals het is ont'dekken of ontdekken waarvan hier mededeling wordt gedaan.
Veel eerder al ontvouwde ik het idee dat de oppermachtige God iets niet kon namelijk zichzelf ervaren, om dat te kunnen heeft hij de mens geschapen. Maar een of andere Bassie wil God dat genoegen niet doen, die blijft volharden in het geloof een ik te zijn.

Citaat:
P.S. Met God bedoel ik natuurlijk niet de zelf-benoemde Goden Laurens en Boni.....
Dat spreekt vanzelf.
 
Oud 16 September 2022, 12:04   #14
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En hoe is de weg? Neem plaats achter de ogen van God (schouwen) , alleen liefde ziet hoe het werkelijk is. God bevindt zich op een plaats die jij niet kan zien.
Beweer jij hier God te zijn? Jij die schouwt met de ogen van God.
Mag dat wel van je geloof?
 
Oud 16 September 2022, 12:06   #15
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

Hoe kun je iets onderzoeken als er geen conflict is?
Dan heb je niet goed genoeg geschouwd of in gewone mensentaal, gekeken. Sommige ont'dekten dat de zintuigen je lijken te bedriegen en gingen naar de oorzaak op zoek en dan blijken veel van de aannames niet waar en kom je als vrij snel op het spirituele pad.
 
Oud 16 September 2022, 12:17   #16
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat is het nou 'niets worden' 'niets zien' of 'niets zien worden?
Niets worden.

Gaat je begrip voor Nederlandse taal achteruit, Laurens?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 12:21   #17
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Niets worden.

Gaat je begrip voor Nederlandse taal achteruit, Laurens?
Het leek wel multiple choice.

Citaat:
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.

Niets zien te worden, dat is waar zelfkennis over gaat.
Met evenveel verve heb je ooit beweerd dat er geen enkele inspanning vereist is. Dat er niets te bereiken valt en er geen doelen zijn, nu moet je ineens toch iets namelijk 'niets' zien te worden.
Hetgeen uiteraard onzin is want je bent al niets, want zonder niets is alles niet mogelijk. Dat is nou eenmaal de werking van de dualiteit, dat wat zich laat kennen doet dat tussen alles en niets.
 
Oud 16 September 2022, 12:47   #18
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Met evenveel verve heb je ooit beweerd dat er geen enkele inspanning vereist is. Dat er niets te bereiken valt en er geen doelen zijn, nu moet je ineens toch iets namelijk 'niets' zien te worden.
Hetgeen uiteraard onzin is want je bent al niets, want zonder niets is alles niet mogelijk. Dat is nou eenmaal de werking van de dualiteit, dat wat zich laat kennen doet dat tussen alles en niets.
Klopt. Het vermakelijke aan zelfkennis is dat het niet te bereiken valt.
Alleen het 'wordende' (de persoon) kan iets bereiken.
Het 'zijn' zelf valt met geen mogelijkheid te bereiken om de eenvoudige reden dat 'bereiken' iets is wat plaats heeft in de tijd.

De realisatie van 'niets' (Niets is buiten de tijd) echter vindt plaats in de tijd.

Bovenstaande zin lijkt met zichzelf in tegenspraak. Daarom schrijf ik ook dat je "Niets moet zien te worden".

Dat wat men 'zijn' noemt bevindt zich niet in de tijd. Ik als persoon (lichaam) bevind me per definitie in de tijd. Waaruit al blijkt dat 'weten het zijn' nooit een lichamelijke gebeurtenis kan zijn. De hele persoon (inclusief lichaam) moet er tussen uit. Om de eenvoudige reden dat de persoon lichamelijk/zintuigelijk waarneemt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 13:15   #19
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb een scheiding aangebracht tussen leden die niet met gedegen zelfonderzoek bezig zijn en degenen die dat wel doen. Dat onderscheid is bij sommigen maar moeilijk te trekken, maar van degenen die hier op 'Eigen forum beheer' zitten is dat tamelijk duidelijk. Mocht ik me vergissen dan worden ze weer toegelaten op het algemeen forum, zo niet dan blijven ze achter de schermen. Hier op dit forum kunnen alleen die leden lezen die daar lid van zijn en Fer bijvoorbeeld is daar geen lid van. Sam, Rob en Dorje daarentegen zijn lid van beiden, tot duidelijk is dat ze geen voorstander zijn van gedegen zelfonderzoek en blijkt dat ze daar de boel traineren.
En de zichzelf God wanende heeft gesproken...
Gedegen zelfonderzoek noemen ze dat...
marie is offline  
Oud 16 September 2022, 13:21   #20
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Klop, En Hij zal de deur openen
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon
Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.

Niets zien te worden, dat is waar zelfkennis over gaat. Niet jezelf en de wereld tot vermeend verklaren. In de realisatie zul je bemerken dat God zijn eigen Wezen in 'de wereld' weerspiegelt wil zien. Als niet-twee kan God namelijk zichzelf niet 'zien'.

P.S. Met God bedoel ik natuurlijk niet de zelf-benoemde Goden Laurens en Boni.....
Klop, En Hij zal de deur openen
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon
Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.


Neen, neen, volgens onze getalenteerde GZO'ers is dat allemaal alleen maar vermeend en dat beweren ze te weten na gedegen zelfonderzoek te hebben gedaan...

Toch wel vreemd dat ze zich erop beroemen ontdekt te hebben dat het 'ik' niet bestaat en tegelijker tijd koelbloedig hier komen zeggen dat de hele schepping maar vermeend is...

Dat ze werkelijk de hele tijd in kringetjes ronddwalen en dat niet ziende er dan ook niet uitgeraken...
Hoe wordt het komen tot verstand voorgesteld??? Is dat niet door een slang die zichzelf in zijn staart bijt... of zichzelf wil opeten...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.