Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 September 2022, 19:01   #11
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Wat Laurens betreft ben ik het eens. De lering voor ons allen kan zijn dat vermeende zelfkennis tot het tegendeel resulteert. Er is geen guru die wie dan ook de weg kan wijzen. Er is geen methode die naar realisatie leidt.
Weer die verbastering aan woorden. Wat is vermeende zelfkennis? Ik propageer geen zelfkennis maar gedegen zelfonderzoek en kan daarin indien nodig (wat nauwelijks het geval hoeft te zijn) begeleiden. Omdat aantoonbaar is dat het aan ego ligt waarom het niet gedaan wordt richt ik mij op het aantonen van aanwezigheid van ego. Ik zie hier geen enkel kwaad in dat te doen, dat ego dat anders ziet is een ander verhaal. Als jouw ego zich daaraan stoort kijk dan daarnaar en ga geen oorzaak buiten jezelf zoeken (en ja dat is psychologie van de koude grond maar wel waar).

Citaat:
Het grote probleem is 'geloof'. Maar ja, als iedereen beweert zonder geloof te zijn dan ben je weer terug bij 'af'.
NOOIT is dat gezegd NOOIT.
Mijn laatste post ging er over dat wij allebei op onze eigen manier bezig zijn met geloof, vanuit onze verschillende posities. Je bent VERDOMME de hele tijd woorden aan het verdraaien en suggereert dan dat ik ze heb uitgesproken. Natuurlijk ben ik dan genoodzaakt te ageren.

Citaat:
Toch heb je wat aan bv Jezus. Je dient alleen te beseffen dat het wijsheid achteraf is. Alleen achteraf kun je zien waar hij het over heeft. En dan moet je nog voorzichtig zijn, vertalers hebben mogelijk foutief vertaald of geïnterpreteerd.
Snap niet wat dat er nou weer mee te maken heeft. Nogmaals het is ontzetten belangrijk op het spoor van Waarheid te komen, Jezus is daarvan een vertolker en natuurlijk heeft de kerk hem uitspraken in de mond gelegd (net zo als dat ook hier het geval is... kijk er eens na en zie dat ook jij dat doet). Uitspraak van Jezus 'hij die zonder zonde is werpe de eerste steen'.

Citaat:
Er zit niks anders op dan zelf 'de weg' te begaan.
Je hebt geen andere mogelijkheid dan zelf de weg te gaan. Wil je het een ander laten doen dan?

Aan al degene die hier schrijven en mijn werkwijze niet begrijpen vind ik het nogal aanmatigend zulke uitspraken te doen zoals ze hier over mij worden rondgestrooid. Steek je hand in eigen boezem, oftewel doe zelfonderzoek, het liefst nog gedegen.
 
Oud 24 September 2022, 19:02   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Aan een juiste beoordeling van gedegen zelfonderzoek hecht ik veel, het is een waanzinnig goed en effectief onderzoek gebleken. Jawel het heeft zich bewezen.
Het heeft zich zo goed bewezen dat niemand het ziet...
Bravo, Laurens... Je bevestigt alleen maar het commentaar dat er op jou gegeven wordt...
marie is offline  
Oud 24 September 2022, 19:07   #13
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het heeft zich zo goed bewezen dat niemand het ziet...
Bravo, Laurens... Je bevestigt alleen maar het commentaar dat er op jou gegeven wordt...
Zoveel domheid stemt mij alleen maar tot diepe droefenis Marie.
 
Oud 24 September 2022, 19:40   #14
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Weer die verbastering aan woorden. Wat is vermeende zelfkennis? Ik propageer geen zelfkennis maar gedegen zelfonderzoek en kan daarin indien nodig (wat nauwelijks het geval hoeft te zijn) begeleiden. Omdat aantoonbaar is dat het aan ego ligt waarom het niet gedaan wordt richt ik mij op het aantonen van aanwezigheid van ego. Ik zie hier geen enkel kwaad in dat te doen, dat ego dat anders ziet is een ander verhaal. Als jouw ego zich daaraan stoort kijk dan daarnaar en ga geen oorzaak buiten jezelf zoeken (en ja dat is psychologie van de koude grond maar wel waar).

NOOIT is dat gezegd NOOIT.
Mijn laatste post ging er over dat wij allebei op onze eigen manier bezig zijn met geloof, vanuit onze verschillende posities. Je bent VERDOMME de hele tijd woorden aan het verdraaien en suggereert dan dat ik ze heb uitgesproken. Natuurlijk ben ik dan genoodzaakt te ageren.

Snap niet wat dat er nou weer mee te maken heeft. Nogmaals het is ontzetten belangrijk op het spoor van Waarheid te komen, Jezus is daarvan een vertolker en natuurlijk heeft de kerk hem uitspraken in de mond gelegd (net zo als dat ook hier het geval is... kijk er eens na en zie dat ook jij dat doet). Uitspraak van Jezus 'hij die zonder zonde is werpe de eerste steen'.

Je hebt geen andere mogelijkheid dan zelf de weg te gaan. Wil je het een ander laten doen dan?

Aan al degene die hier schrijven en mijn werkwijze niet begrijpen vind ik het nogal aanmatigend zulke uitspraken te doen zoals ze hier over mij worden rondgestrooid. Steek je hand in eigen boezem, oftewel doe zelfonderzoek, het liefst nog gedegen.
*Lekker laten opdrogen* (Je hebt zelf niet eens door hoe nat je bent gegaan de laatste dagen)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 September 2022, 20:18   #15
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Aan al degene die hier schrijven en mijn werkwijze niet begrijpen vind ik het nogal aanmatigend zulke uitspraken te doen zoals ze hier over mij worden rondgestrooid. Steek je hand in eigen boezem, oftewel doe zelfonderzoek, het liefst nog gedegen.
Zolang je je daar zorgen om blijft maken zal het nooit over gedegen zelfonderzoek zelf gaan.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 September 2022, 20:20   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
*Lekker laten opdrogen* (Je hebt zelf niet eens door hoe nat je bent gegaan de laatste dagen)
Ik heb geen 'ik' en lijdt dus niet aan gezichtsverlies. Ego's lijden daaraan.
Snap je eigenlijk wel waar het hier over gaat?
 
Oud 24 September 2022, 20:21   #17
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Zolang je je daar zorgen om blijft maken zal het nooit over gedegen zelfonderzoek zelf gaan.
Het heeft hier nog nooit over gedegen zelfonderzoek gegaan, daaraan kon door al dat gesoebat nooit worden toegekomen. Nog steeds zijn het randverschijnselen waar het om draait en iedereen is zo ingeleefd in de verschijnselen dat niemand ziet dat de oorzaak niet het gedegen zelfonderzoek is. Dat is het dieptrieste van dit hele gebeuren dat daar nu op wordt afgegeven.

Daarover maak ik mij geen zorgen, het gaat hier over bewustwording.
De hand in eigen boezem steken is hier het toepasselijke spreekwoord.
Waarom kijk je toch altijd de verkeerde kant op (je kijkt alsmaar naar buiten en niet naar binnen). Wat is jouw aandeel dat het zo mis is gegaan? Met het vingertje wijzen is makkelijk.
 
Oud 24 September 2022, 20:32   #18
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het heeft hier nog nooit over gedegen zelfonderzoek gegaan, daaraan kon door al dat gesoebat nooit worden toegekomen.

Daarover maak ik mij geen zorgen, het gaat hier over bewustwording.
Jouw 'gedegen zelfonderzoek' en welk beeld mensen er van hebben dat is juist waar je je heel veel zorgen om maakt, het is deel gaan uitmaken van je ik. En daarom is er alleen maar gedoebat.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 September 2022, 20:34   #19
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Jouw 'gedegen zelfonderzoek' en welk beeld mensen er van hebben dat is juist waar je je heel veel zorgen om maakt, het is deel gaan uitmaken van je ik. En daarom is er alleen maar gedoebat.
Waarover zou jij je druk maken als je een goede wijn zou produceren en iemand zou het vanwege het etiket tot de grond toe afbranden? Werkelijk Dorje als je zelfs de meeste elementaire dingen al niet snapt. Ik zeg niet voor niets dat ik geen 'ik' heb dus waarom zou zoiets deel uitmaken van mijn 'ik'?

Ik zelf zie glashelder hoe ego zich over de zaak ontfermd heeft waardoor het gesoebat is geworden. Ik had enige hoop dat er iemand zou zijn die dat gaandeweg ook zou gaan inzien waardoor het hier alsmaar misloopt. Ik heb mijn best gedaan overal steeds opnieuw de egowerking aan te tonen.

Met dit forum hoopte ik op leden die dezelfde insteek hebben als toen ik begon. Ik was stil en luisterde alleen maar en leerde zodoende waarheid herkennen. Daarvoor had ik net als iedereen wel eerst wat boeken gelezen en daarbij werd mijn verlangen naar waarheid gewekt. Maar hier? Hier zitten toch alleen maar leden die allemaal al vol zijn van een eigen idee, hier kan toch helemaal niemand bijzitten die interesse zou hebben in een waarheid die geen invloedssfeer beoogd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido
Al dat gekronkel, geneuzel, gedraai, pareren, wegzetten, corrigeren, etc etc, is niets anders dan het gedrag van een rasechte 'potentaat.
Ze zijn hier allemaal zo vreselijk met hun mooie zelf ingenomen dat wat er aan minder fraais in de eigen geledingen wordt gevonden op anderen wordt geprojecteerd.

Dat moet duidelijk zijn alvorens er zelfs maar gedacht kan worden aan gedegen zelfonderzoek.

Omdat er natuurlijk opgemerkt gaat worden dat het hier al zo'n keer of dertig gegaan heeft over 'ik', de 'ik' die dit schrijft is vermeend, hij bestaat niet maar heeft het geloof aangenomen te bestaan. Ik ga dat niet weer nader uitleggen als toch niemand is geïnteresseerd in een uitleg.
 
Oud 24 September 2022, 22:43   #20
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb geen 'ik' en lijdt dus niet aan gezichtsverlies. Ego's lijden daaraan.
Snap je eigenlijk wel waar het hier over gaat?
Ik zie in dat ik je intelligentie ook overschat heb.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.