Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 October 2012, 17:59   #11
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard Het was nacht, stikdonkere nacht ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
In aansluiting op Looro mijn vraag:

- Wat wordt er bedoeld met 'mentale realisatie?'
Het belang' van gedachten als gedachten tot' gedachten beschouwelijk relativeren tot nul, nul !.
Daardoor komt de geestelijk mentale ervaring/beleving terecht in een soort vacuum, vlees noch vis, warm noch koud. Het vacuum is de geestelijke Onder-vinding van Niets'.
Het is het summum van mentale extractie...een macht' positie tot welke gedachte dan ook, en...onbenaderbaar .
Dit geestelijk mentale summum gaat over het algemeen samen met een daaraan achtergebleven...gevoelsontwikkeling.

Et voila'..... Renoir.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 18:11   #12
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Hoe kan je zien dat er 'iets van realisatie' is en hoe ziet realisatie eruit?
Bij die vraag sluit ik me aan, dat zou ik ook wel eens willen weten,
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 18:26   #13
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Renoir...
Bespaar jezelf de moeite.
Ik besef heel goed dat je het 100% eens bent met mijn quote', alleen ontbeer jij de mogelijkheid om het net zo te zeggen als ik !, en maak je er dientengevolgen heel gauw een samengeraapt rommeltje van ! en dat is jammer.....voor jou.

Een leesbrilletje zou ook niet verkeert zijn in jouw geval. ik heb een sterk vermoeden dat de lettertjes heel gauw voor je ogen vervagen, en je daardoor puur op Giswerk ...doorleest !
Tja en dan krijg je vanzelf weer zo'n 1001 nacht verhaaltje van jou.

Ik blijf erbij, iets van realisatie heeft zich voorgedaan bij jou, maar wel Mentaal.
Wezenlijk is die Onder-vinding jou totaal onbekent !.
Dat zie en constateer ik in al je quotes.
Och voor jou doe ik alles, dus ik neem graag de moeite. Als je meent dat ik het 100% eens ben met je quote heb je het mis, je stelling was 'geloof je waarheid niet en je ziet het direct'.
Overtuigend voor iemand, althans beschikkende over een gezond inzichtelijk vermogen, gaf ik de discrepantie aan waar het in je redenatie aan schort.

Kortheidshalve vermeld ik die nog maar weer eens even 'overtuigingen ben je niet direct zo maar kwijt, die vragen onderzoek naar de aard daarvan'.

Dat verklaard waarom je 'daar' niet zomaar zonder meer bent, eigenlijk kun je direct zonder mijn invloed daarop waarnemen dat niet iedereen 'daar' zomaar is, gezien al dat gestoethaspel met deze materie, ook op dit forum. Kortom de waarneembare realiteit logenstraft je hypothese.

Weten 'wat' ik ben, dus in de beslotenheid van 'waar' ik sta, is alleen aan mij en niet aan jou voorbehouden. Het enige waar jij met betrekking tot mij tegenaan kijkt zijn verschijnselen. En als iets geen realisatie is zijn dat de verschijnselen.
Mijn (als bezit niet mogelijke) misschien inmiddels plaatsgevonden hebbende realisatie is door jou niet te destilleren uit mijn quotes, dat menen te kunnen is pure arrogantie van het ego.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 18:37   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Het belang' van gedachten als gedachten tot' gedachten beschouwelijk relativeren tot nul, nul !.
Daardoor komt de geestelijk mentale ervaring/beleving terecht in een soort vacuum, vlees noch vis, warm noch koud. Het vacuum is de geestelijke Onder-vinding van Niets'.
Het is het summum van mentale extractie...een macht' positie tot welke gedachte dan ook, en...onbenaderbaar .
Dit geestelijk mentale summum gaat over het algemeen samen met een daaraan achtergebleven...gevoelsontwikkeling.

Et voila'..... Renoir.
En nu in begrijpelijk Nederlands ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:16   #15
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Hoe kan je zien dat er 'iets van realisatie' is en hoe ziet realisatie eruit?
Waneer blijkt dat er geen' verslag van kan worden gedaan, dat er geen' Duiding noch verwijzing toe kan zijn.
Dat het absoluut onmogelijk is om een 'ander' te kunnen helpen om HIER' te komen
Dat alle hulp ( bv zoals Renoir in de weer is,) je Daar' brengt, en weghaalt van HIER'.
Dat bv het Ont-dekken een investering is om te komen tot een geestelijk mentaal isoloment...precies zoals hij dat zelf kent.
Dat er absoluut niks ! voor kan worden gedaan, omdat het moment' van Realisatie niks van doen heeft met wat dan ook zich in de menselijke ervarings/belevings wereld
voordoet.
E.n.z.....
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:19   #16
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En nu in begrijpelijk Nederlands ?
Gewoon je voor-ingenomenheid weglaten...dan komt het best wel over.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:23   #17
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Och voor jou doe ik alles, dus ik neem graag de moeite. Als je meent dat ik het 100% eens ben met je quote heb je het mis, je stelling was 'geloof je waarheid niet en je ziet het direct'.
Overtuigend voor iemand, althans beschikkende over een gezond inzichtelijk vermogen, gaf ik de discrepantie aan waar het in je redenatie aan schort.

Kortheidshalve vermeld ik die nog maar weer eens even 'overtuigingen ben je niet direct zo maar kwijt, die vragen onderzoek naar de aard daarvan'.

Dat verklaard waarom je 'daar' niet zomaar zonder meer bent, eigenlijk kun je direct zonder mijn invloed daarop waarnemen dat niet iedereen 'daar' zomaar is, gezien al dat gestoethaspel met deze materie, ook op dit forum. Kortom de waarneembare realiteit logenstraft je hypothese.

Weten 'wat' ik ben, dus in de beslotenheid van 'waar' ik sta, is alleen aan mij en niet aan jou voorbehouden. Het enige waar jij met betrekking tot mij tegenaan kijkt zijn verschijnselen. En als iets geen realisatie is zijn dat de verschijnselen.
Mijn (als bezit niet mogelijke) misschien inmiddels plaatsgevonden hebbende realisatie is door jou niet te destilleren uit mijn quotes, dat menen te kunnen is pure arrogantie van het ego.
Beste jongen...
Je quote laat prachtig zien wat een mentale realisatie is.
Bedankt voor de bevestiging.
:-))
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:26   #18
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Hey Rob,

Mocht je de naam van dat forum weten, zou je dat dan willen doorgeven?
Of anders die 7 verlichten?
En hun eigen verhaal?

Ik zou 't weleens willen lezen.
Want ik ben altijd geïnteresseerd in verlichten en hun verhaal, zoals je weet.
Hi Sem,

Het is maar een verhaaltje, ik heb het ook maar van horen zeggen en er van alles bij verzonnen. Zo'n forum bestaat volgens mij niet echt. Stel je voor ..., dat zou echt belachelijk zijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:32   #19
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Het belang' van gedachten als gedachten tot' gedachten beschouwelijk relativeren tot nul, nul !.
Daardoor komt de geestelijk mentale ervaring/beleving terecht in een soort vacuum, vlees noch vis, warm noch koud. Het vacuum is de geestelijke Onder-vinding van Niets'.
Het is het summum van mentale extractie...een macht' positie tot welke gedachte dan ook, en...onbenaderbaar .
Dit geestelijk mentale summum gaat over het algemeen samen met een daaraan achtergebleven...gevoelsontwikkeling.

Et voila'..... Renoir.
+
Tegelijkertijd kan het er ook voor zorgen dat de achter gebleven gevoelsontwikkeling komt tot een Over' idealisatie van de direct zintuigelijke belevings wereld, en dat er feitelijk niks meer is dan dat...voor de beleving, en zo elke de kop opstekende emotie of gevoelssensatie...ridicuul word gemaakt en platgetrokken, vanwegen een onmachten overgevoeligheid voor de Onder-vinding ervan.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 20:44   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Gewoon je voor-ingenomenheid weglaten...dan komt het best wel over.
Als je geen begrijpelijk Nederlands schrijft lees ik je niet, als jij bij voortduring ondanks verzoeken daartoe volstrekt onbegrijpelijke taal blijft gebruiken haal ik het weg. *)
Iedereen hier doet z'n best begrijpelijke taal te schrijven en begrijpt hier het in de Nederlandse taal gesproken woord. Ik heb geen idee wat je zegt met je koeterwaals.

*) Sterker nog het is weggehaald, want je voldoet niet aan dat verzoek.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.