Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2015, 20:44   #11
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De ontmanteling van het 'ik' is geen geliefd onderwerp voor het ego.
Je begint weer je gebruikelijke riedeltjes af te draaien. En jij vraagt je nog af waarom het forum niet meer loopt? Je hebt jezelf op de troon van alwetende geheven. Daar is geen hond in geinteresseerd. Je hebt niet alleen geen zelfkennis, maar ook geen mensenkennis?.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 21:08   #12
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Schrijven doe ik nauwelijks meer, lezen nog wel eens, uit interesse om te zien hoe mensen op elkaar reageren. Als je voor jezelf wat wil leren is het helemaal niet interessant meer wie nu wel of niet gerealiseerd, wijs of verstandig is. Ik ben hier niet om iemands status te bevestigen of iemand anders iets te leren. Ik observeer en ik leer ervan. Ik vorm geen theorieën of mooie verhalen, dat is enkel koren op de molen van mijn verstand. Dus ik observeer en kom af en toe even hoi zeggen. Hoi!
Hoi.
  Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 21:32   #13
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je begint weer je gebruikelijke riedeltjes af te draaien. En jij vraagt je nog af waarom het forum niet meer loopt? Je hebt jezelf op de troon van alwetende geheven. Daar is geen hond in geinteresseerd. Je hebt niet alleen geen zelfkennis, maar ook geen mensenkennis?.
Als de woorden die ik tot je schrijf werkelijk tot je zouden doordringen zou je na mijn vorige quote weten dat ik me dat helemaal niet afvraag. Die quote was:

Citaat:
De ontmanteling van het 'ik' is geen geliefd onderwerp voor het ego.
Oftewel er is niet werkelijk iemand te vinden die bereid is een onderzoek te doen naar zijn ware aard en niet onder ogen wil of durft te komen dat wat die iemand denkt te zijn helemaal niet zijn ware aard is. We willen er graag in blijven geloven en om die reden is er geen interesse.
  Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 21:52   #14
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Oftewel er is niet werkelijk iemand te vinden die bereid is een onderzoek te doen naar zijn ware aard en niet onder ogen wil of durft te komen dat wat die iemand denkt te zijn helemaal niet zijn ware aard is. We willen er graag in blijven geloven en om die reden is er geen interesse.
En jij denkt dat als jij je mantra' s maar dagelijks herhaalt dat je volle zalen trekt? Je vraagt je eigenlijk af waarom dit forum zo goed als dood is. De antwoorden geef ik je, maar je blijft zelfs nu je never ending mantra herhalen.

Je geeft mensen de ruimte niet om zelf te onderzoeken. Nee, alles moet geheel volgens jouw plan verlopen. Daarom zeg ik dat je niet alleen geen zelfkennis heb, maar ook geen mensenkennis.

Dit is trouwens geen zelfkennisforum, maar een advaita forum. Je misleidt in feite de argeloze voorbijganger. Iemand die niet 100% in jouw straatje praat die is 'contraproductief'. Je tracht op alle mogelijke en onmogelijke manieren de deelnemers hier die kant op te dwingen. In samenwerking met Team advaita.

Dat jouw zelfkennis niet compleet is komt niet eens meer in je op. Wij (de niet-advaita team leden) moeten zo goed mogelijk jou napraten. Wolter Keers na praten (en de andere profeten uit de leer natuurlijk)

Verder is het regelmatig inbrengen van alter ego' s ook niet helpend om een goed lopend forum te creeeren.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 22:24   #15
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En jij denkt dat als jij je mantra' s maar dagelijks herhaalt dat je volle zalen trekt?
Ik heb bij herhaling van Renoir begrepen dat het hem niet om volle zalen te doen is. Al zou er maar één, maar één ....
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 22:26   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En jij denkt dat als jij je mantra' s maar dagelijks herhaalt dat je volle zalen trekt? Je vraagt je eigenlijk af waarom dit forum zo goed als dood is. De antwoorden geef ik je, maar je blijft zelfs nu je never ending mantra herhalen.

Je geeft mensen de ruimte niet om zelf te onderzoeken. Nee, alles moet geheel volgens jouw plan verlopen. Daarom zeg ik dat je niet alleen geen zelfkennis heb, maar ook geen mensenkennis.

Dit is trouwens geen zelfkennisforum, maar een advaita forum. Je misleidt in feite de argeloze voorbijganger. Iemand die niet 100% in jouw straatje praat die is 'contraproductief'. Je tracht op alle mogelijke en onmogelijke manieren de deelnemers hier die kant op te dwingen. In samenwerking met Team advaita.

Dat jouw zelfkennis niet compleet is komt niet eens meer in je op. Wij (de niet-advaita team leden) moeten zo goed mogelijk jou napraten. Wolter Keers na praten (en de andere profeten uit de leer natuurlijk)

Verder is het regelmatig inbrengen van alter ego' s ook niet helpend om een goed lopend forum te creeeren.
Waarom leg je mij vragen in de mond die ik helemaal niet stel? En als ik weerleg die vragen te hebben, mochten ze al bestaan ik het antwoord daarop ook al wel weet, dat je met dat antwoord dan geen genoegen neemt maar mij jouw antwoord daarop probeert op te dringen? Is er eigenlijk wel plaats voor een antwoord anders dan degene die jij hebt bedacht?

Kun je me een voorbeeld geven van je idee dat ik mensen niet de ruimte geef te onderzoeken want ik heb dat idee niet. Waar ik je in kan volgen is dat ik bijvoorbeeld aangeef dat een onderzoek niet gericht is op de 'wat' je bent maar op de 'wie' je bent hetgeen geen gedegen zelfonderzoek is maar gepriegel in de marge waarmee je oneindig kunt doorgaan.

Fora waar je oeverloos kunt blijven doorsakkeren over je gedachten, je gevoelens, je wederwaardigheden, new age gebrabbel en neo advaita gebazel zijn er genoeg, dit is overduidelijk niet zo'n forum en nieuwkomers bij wie dat niet in eerste instantie duidelijk was zijn dan ook snel weer vertrokken wanneer ze niet 'los' blijken te kunnen gaan. Ben ik daar rouwig om, in genen dele, ik wil een platvorm bieden voor serieuze onderzoekers.

En nee er wordt niet van je verwacht dat je napraat, napraters worden hier evengoed het vuur na aan de schenen gelegd. Van jou wordt alleen maar aangenomen dat je zelfonderzoek doet en daarbij kun je alle hulp die je je maar wenst verwachten. Dus als hier niets te beleven valt is me dat zelfs liever dan al dat gekrakeel dat werkelijk helemaal nergens over gaat.
  Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 22:55   #17
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik heb bij herhaling van Renoir begrepen dat het hem niet om volle zalen te doen is. Al zou er maar één, maar één ....

Als het helder is,
Noch om velen noch om één..
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 23:22   #18
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik heb bij herhaling van Renoir begrepen dat het hem niet om volle zalen te doen is. Al zou er maar één, maar één ....
Zelfs niet 1. Het is een compleet lege zaal. Een doctrine opleggen werkt niet.
En dat is wat niet gezien wil worden.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2015, 23:26   #19
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

En het is platform. Een platvorm is een balkon.
Ik zie je die spelfout vaker maken.

Verder hoef ik geen goede raad te geven, want je luistert toch niet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 September 2015, 03:52   #20
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Verder hoef ik geen goede raad te geven, want je luistert toch niet.
Wat brengt / houdt jou hier, Theo?
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.