Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 March 2013, 22:36   #11
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Er is geen werkelijke wereld. We leven allemaal in onze eigen wereld.
Alleen omdat die 7 miljard werelden wat op elkaar lijken ontstaat de illusie dat we in dezelfde wereld wonen. Waar de een woont in een Nederland/wereld met allemaal vijandige moslims om hem heen, woont een ander in een Nederland/wereld met allemaal mensen.

Je kiest zelf voor je eigen wereld. Volgens mijn denkmodus he.
Mooi bedacht.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 22:43   #12
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat is dat hier toch allemaal weer voor dom geleuter over niet denken. Het boekje van de dame, wier naam hier weer genoemd mag worden, komt weer 's voorbij drijven et voila, daar gaan we weer met zijn allen hoor.
Aha! WIE was jij in die tijd die je noemt?
Je hebt kennelijk al 't een en ander meegemaakt hier.
Kom 's voor de draad ermee, wie was je TOEN?

En verder weet je natuurlijk wel dat de de ego's bijna net zo zwaar beledigt als wanneer je het denken een afwijking noemt.
Dus: -> Stelletje achterlijken met 'n afwijking!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 22:45   #13
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Guy

Ik ben mijn hele leven al pacifist. In die zin dat ik op rationeel niveau ooit besloten heb nimmer geweld uit te oefenen. Behoudens een kleine uitglijder waar ik direct spijt van had heb ik als volwassene nooit geweld toegepast.

Dat heeft mij een geweldloze wereld opgeleverd. Die wereld heb ik zelf gecreeerd. Zou creeeren anderen een wereld vol met geweld. Want uiteindelijk ga je de wereld als spiegel van je zelf zien.

Uiteraard ben ik mij wel bewust van het geweld wat plaats vindt in de wereld.

En dit gaat voor veel terreinen op. Ik probeer zorgzaam te zijn voor de mensen om me heen en ik ervaar dat mensen zorgzaam om mij zijn.
Nah ja, je begrijpt het wel, je kan ieder facet van het leven er op loslaten.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 22:55   #14
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Aha! WIE was jij in die tijd die je noemt?
Je hebt kennelijk al 't een en ander meegemaakt hier.
Kom 's voor de draad ermee, wie was je TOEN?

En verder weet je natuurlijk wel dat de de ego's bijna net zo zwaar beledigt als wanneer je het denken een afwijking noemt.
Dus: -> Stelletje achterlijken met 'n afwijking!
Ik weet niet eens wie ik nu ben, laat staan wie ik toen was. Welke toen je dan ook maar moge bedoelen. Hans schreef ergens ooit eens iets over angstaanjagend en toen zag hij sterretjes. Daar stelde hij een vraag over aan Rob en toen ben ik eens gaan snuffelen. Een kind kan de was doen. Los daarvan ben ik bekend met het gedachtegoed van mevrouw O. Verder doe ik niet aan beledigingen. Ik ben niet achterlijk. Maar afwijkingen heb ik in ruime mate. Zo en nu niet meer zeuren jij.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 22:58   #15
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dat heeft mij een geweldloze wereld opgeleverd.
Mooi verhaal hoor Niets. Maar de wereld is in mijn definitie, per definitie niet geweldloos. Hoe zou dat kunnen?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 23:02   #16
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Mooi verhaal hoor Niets. Maar de wereld is in mijn definitie, per definitie niet geweldloos. Hoe zou dat kunnen?
Dat komt misschien door ons verschil van opvatting.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 23:20   #17
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dat komt misschien door ons verschil van opvatting.
Dat zou heel goed kunnen. De mens en/of de wereld is niet volmaakt en kan dat per definitie (het wordt een stopwoordje zo onderhand) niet zijn/worden. Dat is inherent aan zijn aard. Gelukkig is dat niet (alleen) wat ik ben.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 23:29   #18
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat zou heel goed kunnen. De mens en/of de wereld is niet volmaakt en kan dat per definitie (het wordt een stopwoordje zo onderhand) niet zijn/worden. Dat is inherent aan zijn aard. Gelukkig is dat niet (alleen) wat ik ben.
Ik streef niet naar volmaaktheid voor mijzelf of de wereld. De wereld en ik zijn precies goed, anders waren we wel anders geweest nietwaar?

Ik denk daar wel eens over na. Hoe zou het zijn om in een volmaakte wereld te wonen. Geen oorlog, geen honger, geen crisis, lege gevangenis, geen Berlusconi. En ook geen krant uiteraard, want er is geen ellende om te vermelden. En alle mensen zouden perfect zijn. Allemaal mooi en edel van inborst. Geen echtscheidingen natuurlijk.

Hmmm.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 23:35   #19
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik streef niet naar volmaaktheid voor mijzelf of de wereld. De wereld en ik zijn precies goed, anders waren we wel anders geweest nietwaar?

Ik denk daar wel eens over na. Hoe zou het zijn om in een volmaakte wereld te wonen. Geen oorlog, geen honger, geen crisis, lege gevangenis, geen Berlusconi. En ook geen krant uiteraard, want er is geen ellende om te vermelden. En alle mensen zouden perfect zijn. Allemaal mooi en edel van inborst. Geen echtscheidingen natuurlijk.

Hmmm.
Ik denk daar nooit over na. En ik ben gestopt met zaken als goed of slecht te bestempelen. Zoals Virgo elders al treffend zei, het is allemaal maar relatief. Het komt, en gaat en ik ben dat wat het allemaal gadeslaat. Rijmt dat niet mooi? En dat terwijl het geeneens sinterklaastijd is. Bedtijd wel trouwens. Mijmer jij maar lekker verder over een volmaakte wereld. Sweet dreams.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 23:36   #20
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Mooie dromen Guy.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.