Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 June 2013, 14:00   #11
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

What are you doing here?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 14:27   #12
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
What are you doing here?


Nothing but play.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 14:41   #13
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Nothing but play.
Ok ik hou me in.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 14:52   #14
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ik vraag het mij meer en meer af. Niet wat ik kwam doen, ik had daar wel ideeën over. Maar meer vraag ik me af of ik hier wel vind wat ik zoek. We zien het wel.

(Voor filmpjes heb ik nog steeds geen geduld?)
Pionne,
Wat verwacht jij van dit forum? Als je op zoek bent, waar zoek je dan naar? Kun je dit onder woorden brengen?
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 15:45   #15
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
What are you doing here?
Dat lijkt me nou typisch een vraag voor Sem.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 16:25   #16
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Pionne,
Wat verwacht jij van dit forum? Als je op zoek bent, waar zoek je dan naar? Kun je dit onder woorden brengen?
Lia, dank voor je vraag. Ik vind het idee van het doen van zelfonderzoek bijzonder interessant. Geen interessanter onderzoeksonderwerp dan de drijfveren van de mens, en met name die van mijzelf! Maar goed, die (drijfveren van mijzelf) dan wel in relatie tot andere mensen, tot de wereld om mij heen.

Ik zie een hoop rommel, maskers, muurtjes, beschermingsmechanismen, zelfbedrog, bij anderen, maar zeer zeker ook bij mijzelf! Dit alles werkt versluierend, misleidend. Dat is zo zonde! Ik wil hier dus doorheen, en meer en meer een 'zuivere kijk' ontwikkelen. Op mijzelf, op andere mensen. Er moet een hoop 'af' i.p.v. 'bij', zoals Renoir het ergens omschreef. En misschien bedoelde jij dat <hier> ook ongeveer wel tegen mij te zeggen, Aart?

Ik wil dit graag samen met anderen aangaan, met de mensen van dit forum hoopte ik dat te doen. Ik hoopte op een ongeveer gelijke instelling, een zelfde soort streven. Het werkt echter anders dan ik hoopte. Dat laatste is natuurlijk een Ding van mijzelf, dat ik wellicht moet onderzoeken?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 16:39   #17
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Lia, dank voor je vraag. Ik vind het idee van het doen van zelfonderzoek bijzonder interessant. Geen interessanter onderzoeksonderwerp dan de drijfveren van de mens, en met name die van mijzelf! Maar goed, die (drijfveren van mijzelf) dan wel in relatie tot andere mensen, tot de wereld om mij heen.

Ik zie een hoop rommel, maskers, muurtjes, beschermingsmechanismen, zelfbedrog, bij anderen, maar zeer zeker ook bij mijzelf! Dit alles werkt versluierend, misleidend. Dat is zo zonde! Ik wil hier dus doorheen, en meer en meer een 'zuivere kijk' ontwikkelen. Op mijzelf, op andere mensen. Er moet een hoop 'af' i.p.v. 'bij', zoals Renoir het ergens omschreef. En misschien bedoelde jij dat <hier> ook ongeveer wel tegen mij te zeggen, Aart?

Ik wil dit graag samen met anderen aangaan, met de mensen van dit forum hoopte ik dat te doen. Ik hoopte op een ongeveer gelijke instelling, een zelfde soort streven. Het werkt echter anders dan ik hoopte. Dat laatste is natuurlijk een Ding van mijzelf, dat ik wellicht moet onderzoeken?
Je ziet rommel, maskers, muurtjes, misleiding, etc. en ik begrijp dat je het tegenovergestelde zou willen? Echtheid, openheid, werkelijkheid. Maar hoe zie jij deze zaken dan in jezelf? Ontbreken die in jou (ik denk van niet), of zitten ze verstopt achter angst?
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 17:19   #18
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zou me kunnen voorstellen dat Lily deze discussie niet in haar draadje wil voeren, dus ik ben voornemens hem te verplaatsen naar het zojuist door Aad geopende draadje 'What are you doing here'.

Jij was (bent) een 'pain in the ass' omdat je het zelfonderzoek frustreerde, niet vanwege het hebben van een andere uitkomst.
Lily haalt U.G. Krishnamurti aan, een grote jongen aan wiens lippen er veel hebben gehangen, daar is Renoir maar een miezertje bij, frustreerde eveneens het zelfonderzoek. Sagnaar een sympathisant met het idee U.G. doet dat ook. Tony Parsons, grote naam in spiriland, ook een fervent tegenstander van zelfonderzoek is 'een pain in the ass' evenals zijn aanhanger Ogenbliksem alhier. Zij zijn niet minder lezenswaardig.

Zij allen zijn slechts contraproductief op een forum waar het de bedoeling is om aan zelfonderzoek te doen.
Dus de vraag is als je geen zelfonderzoek wilt doen waarom ben je dan hier ?

Afgezien daarvan kun je vanuit mijn point of view maar een uitkomst hebben en dat is dat realisatie en het hebben van een ego niet samengaan. Heb je ego ben je het niet.

Voor mijn part blijf je doorgaan te wijzen op ego mechanismen ter deze zijde, ik weet ze niet te hebben. Aanpraten kun je ze me niet.
Vanuit mijn point of view kan er ook maar 1 uitkomst zijn. Het kan niet anders of men komt vroeg of laat uit waar ik ben uitgekomen. En velen komen daar ook uit! Ik heb dan ook geen enkele twijfel omdat het geen mening is, geen 'denken', het is weten?.!

Dat jij daar nog niet gekomen bent zegt mij alleen maar dat jij te snel en te overhaast te werk bent gegaan. Of te veel heb geluisterd naar al die goeroes die je noemt. Geen idee wat het probleem is.

Mijn wijzen op jouw ego-mechanismen doe ik niet voor jou, want ik zie heus wel in dat jij niet van je standpunt bent af te brengen. Ik doe dat ter waarschuwing voor de lezers om niet in dezelfde valkuil te trappen.

Dat deze opstelling jouw ego vervolgens weer triggert, daar ben ik mij van bewust. Dat zij dan maar zo.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 17:35   #19
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
En exact om die reden ben je hier een 'pain in the ass', anderen ontmoedigen aan zelfonderzoek te doen. Maak zelf een forum en ga daar je mening verkondigen maar loop de mogelijkheid van een ander niet HIER te verzieken.
Pfff?net alsof ik zo veel invloed zou hebben op (bijvoorbeeld) Pionne.
Ik doorzie de reden waar in Pionne vastloopt. Maar dat is ook de reden waarom het met Pionne niet veel zal worden.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2013, 19:05   #20
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Maar dat is ook de reden waarom het met Pionne niet veel zal worden.
Pionne is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Who would you be without your story. Renoir Byron Katie 2 30 May 2010 19:47


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.