Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 July 2014, 13:04   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Dat ik met makkelijke inzichten kom, waar het discussies/onderzoeken onmogelijk maakt, (dit tomeloos aan onderzoek te onderwerpen), om uiteindelijk tot dezelfde conclusies te komen, kan ik niet helpen.
Het blijft geen 'tomeloos aan onderzoek onderwerpen' Moi, het hoeft maar één keer grondig gedaan te worden. Dat 'men' hier op het forum graag van alles en nog wat blijft onderzoeken (om het gedegen zelfonderzoek te kunnen blijven uitstellen of in het geheel niet te hoeven doen) verdiend ook niet bepaald mijn voorkeur. Maar het trekt mogelijk ooit nog een keer een intentionele ware zoeker die wat verder wil.

Citaat:
Weet dat dat moeilijk te verteren is.
Waar het dus niet over gaat is dat we tot dezelfde conclusie gekomen zijn, het gaat er over dat we weten 'wat' we zijn. Het gaat niet over afstemmen van inzichten maar of we god in elkaar herkennen en dat gaat voorbij aan dat je niet zonder warmte kunt in de alhier gevoerde conversatie. Dat wat je bent heeft die behoefte niet het is een egobehoefte.

Je beziet dan mogelijk je eigen perceptie als je meent dat dat (gerealiseerd zijn) bij mij niet te verteren is, want de behoefte om met kop en schouders boven iemand uit te steken is een ego behoefte (en dat is niet wat je bent).
Juist dat je dat niet (door)ziet is wat mij te denken geeft en waarop ik reageer.

Citaat:
Voor de rest wist ik niet dat het een gesloten onderwerp was, waarin je pas mag reageren als je gevraagd word.
Ik ook niet, want dan ben ik (ook) in overtreding, waar staat dat?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 13:11   #12
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het was geen vraag aan jou of jij dat hebt begrepen (wie moet er nou beter lezen?) er staat heb ik dat vluchtig (uit het verhaal op dat forum) begrepen.

Je zou eens kunnen ophouden aan te geven dat hier 'iemand' zich verheven voelt, je spiegel kijkt in de verkeerde richting.

Wat is de motivatie van je om dit topic onder aandacht te brengen, onder (Wat versta ik onder.......) dan zou ik op voorhand, niet hebben gereageerd.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 13:20   #13
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Klaar nu, ga verder met je(zelf) Onderzoeken.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 13:20   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Je zou eens kunnen ophouden aan te geven dat hier 'iemand' zich verheven voelt, je spiegel kijkt in de verkeerde richting.
Laten we eerst proberen of we elkaar goed begrijpen en geen verkeerde conclusies trekken op basis van wat we 'menen' te zien en wat er helemaal niet is.

Daar waar je over viel was geen badinerende opmerking of jij het wel had begrepen. Je reageerde als door een wesp gestoken en komt aan het slot met de bemerking dat ik een lul ben. En dat alles alleen nog maar op één misinterpretatie, dat ik zou hebben gevraagd 'of je het hebt begrepen'.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 13:22   #15
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Laten we eerst proberen of we elkaar goed begrijpen en geen verkeerde conclusies trekken op basis van wat we 'menen' te zien en wat er helemaal niet is.

Daar waar je over viel was geen badinerende opmerking of jij het wel had begrepen. Je reageerde als door een wesp gestoken en komt aan het slot met de bemerking dat ik een lul ben. En dat alles alleen nog maar op één misinterpretatie, dat ik zou hebben gevraagd 'of je het hebt begrepen'.
Je bent een held in het in je eigen voordeel te buigen, shapo.

Ik ken geen wespen jou vorm van reageren idd is een wesp opzich.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 13:34   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Je bent een held in het in je eigen voordeel te buigen, shapo.

Ik ken geen wespen jou vorm van reageren idd is een wesp opzich.
Weer een nieuw hoofdstuk van dat je meent te zien, nu weer dat ik de dingen verbuig. Misschien dat iemand anders zicht heeft op wat er gaande is en kan vertellen waar onze conversatie de mist ingaat Moi, maar ik begrijp niets meer van je reacties.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 14:04   #17
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Weer een nieuw hoofdstuk van dat je meent te zien, nu weer dat ik de dingen verbuig. Misschien dat iemand anders zicht heeft op wat er gaande is en kan vertellen waar onze conversatie de mist ingaat Moi, maar ik begrijp niets meer van je reacties.
Ik denk ook dat Moi je zin met dat "begrepen" aan het eind verkeerd gelezen heeft. Omdat het aan het eind staat met een bijzin ertussen lijkt het misschien los te staan van de eerste zin.

Citaat:
Het gaat eigenlijk in de discussies op dat andere forum meer om wat er eerst was, God of materie zo heb ik dat zo vluchtig, want dat boeit me juist weer niet, begrepen.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 14:11   #18
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Thomas-evangelie misschien? Dan kan Bram Moerland een bron van informatie voor je zijn:

http://www.thomasevangelie.info/
http://www.brammoerland.com/start/

Het heeft ook mijn interesse. Ik ga in september 3 weken naar Zuid-Frankrijk, naar de oostelijke Pyrenee?n in de Languedoc, de streek van de Katharen. Gnostici en uitgemoord door de kerk.
Dank je wel Maria.
Daar heb ik volgens mij ook al eens gelezen.
Ik lees momenteel ook bij Hans Stolp erover.
En fijne vakantie.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 July 2014, 18:16   #19
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat verklaard waar de dualiteit van afkomstig is. Door het te scheiden, is er de tegenstelling en het ervaren mogelijk. Het past in het beeld dat God almachtig is en dus in staat moet zijn zichzelf te ervaren, hoe kun dat beter doen dat jezelf in partjes te verdelen.
Het scheppingsverhaal en verder de gehele bijbel, is mij toch een verhaal van schepping en niet van scheiding. Het verhaal van de tweeheid wordt niet vertelt vanuit de mens (tweeheid) maar vanuit God (eenheid). Het gaat ook niet om het dualisme-an-sich, maar over het opheffen van het dualisme in zijn verste ontwikkeling, het einde van de duale cyclus. (Weinreb, De bijbel als schepping).
De schepping van de tweeheid komt tot uiting in de vorming van een tweeheid in elk van de onderdelen.
De climax van het verhaal is die van de duale mens, de schepping van de man en de vrouw.
De zevende dag waarop God rust is een voorstelling van het be?indigen van de duale cyclus.
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 28 July 2014, 12:38   #20
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik denk ook dat Moi je zin met dat "begrepen" aan het eind verkeerd gelezen heeft. Omdat het aan het eind staat met een bijzin ertussen lijkt het misschien los te staan van de eerste zin.
Dat is de enige reden ook die ik kan bedenken en vervolgens stapelt zich daarop de ene frustratie op de andere en wellicht tot inzicht gekomen zwijgt Moi vervolgens weer in alle talen, met name in het Russisch .

Nog niet zo lang geleden doorzag Moi mijn spelletje dat ik mij zou hebben uitgegeven voor Waarheidsmurf, die later Puppetji bleek te zijn, maar van Moi geen woord over deze misvatting. Dus begin ik het nu, na weer een incident waarop ze vervolgens zwijgt, op prijs te stellen dat Moi haar foutieve aannames eens ruiterlijk gaat toegeven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.