Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 May 2021, 00:04   #11
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard NOg altijd in de droom...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Als ik aan het klimmen ben, laat ik mijn weten beneden. De rotsen houden mij vast, ik niet de rotsen.

Jij maakt er te snel verhaaltjes van Marijke, dat is nergens voor nodig.
Jij maakt zelf ook verhaaltjes Guido. Bv het verhaaltje dat je een berg aan het beklimmen bent. De rotsen houden jou niet vast Guido. Wanneer je aan het klimmen ben jij één met de rotsen en omgekeerd, dat kan alleen wanneer jij je brein beneden laat.


Niet om het één of ander....
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2021, 00:07   #12
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jij maakt zelf ook verhaaltjes Guido. Bv het verhaaltje dat je een berg aan het beklimmen bent. De rotsen houden jou niet vast Guido. Wanneer je aan het klimmen ben jij één met de rotsen en omgekeerd, dat kan alleen wanneer jij je brein beneden laat.


Niet om het één of ander....
To the point...
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2021, 10:28   #13
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
To the point...
Ik zal het je nog sterker vertellen ik was nog lang niet zo to the point als ik had kunnen zijn, de werkelijkheid is dat Guido ( ik noem God maar even zo ) als scheppende kracht eonen lang geleden zelf de berg in leven heeft geroepen waarmee dat wat hij zegt - de rotsen houden mij vast - zelfs klinkklare onzin wordt want het is eigenlijk andersom. Hij/wij, als scheppende kracht ( de dromer(-s) ), houd(-en) in verbeelding de rotsen vast zodat hij ze beklimmen kan
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2021, 13:49   #14
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Egoloze opa's zijn een zeldzaamheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Laurens in vol ornaat.

Die houd wel van een neutje.. of twee. WiNk
Egoloze opa's zijn een zeldzaamheid.
Eigenlijk zouden we Basie en Laurens moeten koesteren want ze zijn een lichtend voorbeeld voor dwalende zielen op de wereld.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2021, 23:58   #15
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zal het je nog sterker vertellen ik was nog lang niet zo to the point als ik had kunnen zijn, de werkelijkheid is dat Guido ( ik noem God maar even zo ) als scheppende kracht eonen lang geleden zelf de berg in leven heeft geroepen waarmee dat wat hij zegt - de rotsen houden mij vast - zelfs klinkklare onzin wordt want het is eigenlijk andersom. Hij/wij, als scheppende kracht ( de dromer(-s) ), houd(-en) in verbeelding de rotsen vast zodat hij ze beklimmen kan
Je hebt er geen ervaring van, het rots/bergklimmen.
Ik heb overal ter wereld in de rotsen en bergen gehangen, en nog steeds.
Wat er gebeurd is dat gedachten verdwijnen, omdat ze dan totaal overbodig zijn, er wordt geen beroep op gedaan. Er is 100% focus op 2 vierkante meter oppervlakte, op richels en uitstekende oneffenheden van 1 tot 5 centimeter, varierend op 5 tot 100 meter hoogte. Dit zonder touwen en zekeringen, dan is er voor 'dromen' geen ruimte.
Het lichaam en gevoel is tijdens de inspanning (Soms 3 uur aan een stuk) volledig relaxt. Al tijdens de eerste 10 minuten van een klim gaat de berg/rots
de bewegingen sturen, de grip en drukpunten taxeren, dan voel je dat de berg/rots je in bezit gaat nemen.. en dat is goed. In die intensiteit verkleef je als het ware met de berg/rots, dan wordt je letterlijk als beleving vastgehouden door de berg/rots. Als je dan toch letterlijk 'last' krijgt van gedachtes, dan zit je opeens in een zeer penibele situatie.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2021, 00:20   #16
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Je hebt er geen ervaring van, het rots/bergklimmen.
Dat kan nog komen voor Vagebond, wat ik ontdek net dat vrouwen met een maatje meer ook aan rotsklimmen doen...

__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2021, 00:32   #17
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Je hebt er geen ervaring van, het rots/bergklimmen.
Ik heb overal ter wereld in de rotsen en bergen gehangen, en nog steeds.
Wat er gebeurd is dat gedachten verdwijnen, omdat ze dan totaal overbodig zijn, er wordt geen beroep op gedaan. Er is 100% focus op 2 vierkante meter oppervlakte, op richels en uitstekende oneffenheden van 1 tot 5 centimeter, varierend op 5 tot 100 meter hoogte. Dit zonder touwen en zekeringen, dan is er voor 'dromen' geen ruimte.
Het lichaam en gevoel is tijdens de inspanning (Soms 3 uur aan een stuk) volledig relaxt. Al tijdens de eerste 10 minuten van een klim gaat de berg/rots
de bewegingen sturen, de grip en drukpunten taxeren, dan voel je dat de berg/rots je in bezit gaat nemen.. en dat is goed. In die intensiteit verkleef je als het ware met de berg/rots, dan wordt je letterlijk als beleving vastgehouden door de berg/rots. Als je dan toch letterlijk 'last' krijgt van gedachtes, dan zit je opeens in een zeer penibele situatie.
Ik voel heel goed waar je het over hebt Guido en heb ik eerder ook al aangegeven. Ik ging echter voorbij aan wat je hier verteld. De rots is niet daar en Guido is ook niet daar. De rots, het hele universum is door ons overkoepelende zelf geschapen en omdat het onze schepping is is het Godsonmogelijk dat het ons kan vasthouden. Wij houden de schepping (o.a. de rots )in onze gedachten vast terwijl in onze beleving de rots ons vastgrijpt terwijl wij hem beklimmen, maar mss gaat dat in jou belevingswereld een stapje te ver, zou zo maar kunnen natuurlijk...In elk geval brengt je gedachteloosheid je dichter bij je oorsprong terwijl je bij het beklimmen van de rots door hem omarmt wordt om het zo maar eens te zeggen....
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2021, 09:59   #18
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je slaagt er maar niet in om tot de essentie van de tot jou gerichte woorden te komen.
Lijkt wel op het handicap van Guido.
Wellicht niet fraai dat een handicap te noemen maar het was niet kwaadaardig bedoeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ik versta niemand, maar ik begrijp iedereen.
Beetje een contradictie.
Verstaan is duidelijk horen en begrijpen.
Dus je begrijpt niemand en toch ook weer wel.

Als dat niet kan dan ga ik altijd gissen (wat mij doorgaans te doen staat als ik je lees). Begrijpen doe je met je perceptie, wat er door dat perceptiefilter past resoneert intern en dan komt iets je bekend voor en kun je het plaatsen.

Ik leg dus het bovenstaande, je een beetje denken te kennen, uit met mijn verbeeldingskracht. Je weet verstandelijk eigenlijk niet wat iemand je zegt maar woorden vinden pas herkenning bij de toegang door de perceptie. Vervolgens weet je dat weer niet verstandelijk kenbaar te maken. Zoiets?
  Met citaat reageren
Oud 18 May 2021, 10:32   #19
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik zie geen handicap in Guido, noch in Mihaela, beiden hebben ze wat met rotsklimmen, dan kan van jou en Bassie niet gezegd worden.
Als ik me een beeld van jou en Bassie vorm is het zoals deze willekeurige foto van een voor mij onbekende opa dat ik op internet vind (zie onder).
Zeg nou zelf, met zulke bejaarden is de wereld toch niet meer begaan. Enige wat zo'n opa nog kan doen is een baby vasthouden en mijmeren over zijn eigen jeugd. Om een tij mee te keren zijn zulke opa's nutteloos.

Je kunt een handicap hebben in uitdrukkingsvaardigheid dan wel in het begrijpen en dat was hier de issue. Er stak geen enkele kwaadaardigheid in alleen de interesse om de oorzaak daarvan eens uit te diepen.

Mihaela kan dan wel denken dat ik de toon zet voor de gebeurtenissen op dit forum maar dat ben jij. Hierboven is weer zo'n voorbeeld van kwaadwilligheid. Sluw weet je een aantal mensen hier te schetsen als actief en vernieuwend, waaronder je jezelf natuurlijk schaart, en een aantal andere mensen, waarmee je hier in onmin leeft, zet je weg als bejaarden. Slinks gebruik je de woorden van een van deze bejaarden (eerder als romeinen) dat de wereld er toch niet mee begaan is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Egoloze opa's zijn een zeldzaamheid.
Eigenlijk zouden we Basie en Laurens moeten koesteren want ze zijn een lichtend voorbeeld voor dwalende zielen op de wereld.
Voor mij is je kwade genius volstrekt duidelijk het vreemde is alleen dat anderen, voornamelijk degenen die zich achter jou scharen en je in bescherming nemen, dat niet zien. Ik heb de verklaring wel eens geuit in de slogan ego ziet ego, hetgeen verklaard kan worden als dat ego egostreken niet als iets afwijkends ziet. Zo behept met ego zijnde zijn dit soort dingen normaal in het dagelijks verkeer. Zo gaan we kennelijk met elkaar om.

Ik voor mij constateer dat dit gedrag de wereld zoniet onleefbaar dan toch wel onaangenaam maakt, tenzij je tot de categorie behoort die daar het grootste plezier aan beleeft elkaar het bloed onder de nagels vandaan te halen. En die indruk heb ik van jou Darsho.

Je hebt ook een aangename kant zoals je behulpzaamheid maar daarin ben je ongeremd. Je denkt dienstig te zijn door oude quotes tevoorschijn te halen en ze af te wegen tegen nieuwe uitspraken en daarmee breng je, wederom, diegenen in diskrediet met uiteindelijk (wanneer je in het nauw gedreven voelt) de tegenspraak ervan breed uit te meten. Dat kan alleen maar omdat je ze uit hun oorspronkelijke context gehaald hebt. Het is valsheid Darsho maar wordt veelvuldig gebruikt onder ego's en daarom ook niet opgemerkt.

Anderen bestoken en als inferieur wegzetten kan nooit die intrinsieke ervaring van gelukzaligheid teweeg brengen waardoor je je in het paradijs waant, daar zit veel te veel ego achter.
  Met citaat reageren
Oud 18 May 2021, 10:43   #20
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Laurens in vol ornaat.

Die houd wel van een neutje.. of twee. WiNk
Ik begrijp zulke irrelevante opmerkingen niet, ze zijn ook helemaal niet grappig.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.