Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 August 2013, 22:46   #191
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Argumentatie heeft geen zin bij een fundamentalistische gelovige (in de zin van een rotsvast geloof in niet onderzochte aannames) zoals jij.
Dat vind ik leuk om te horen uit jouw mond, Rob?dat geeft iig aan dat jij het fenomeen van fundamentalistische gelovigen kent?.

Iets om te onderzoeken voor je.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 06:24   #192
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Dat vind ik leuk om te horen uit jouw mond, Rob?dat geeft iig aan dat jij het fenomeen van fundamentalistische gelovigen kent?.

Iets om te onderzoeken voor je.
Het is heel gemakkelijk te herkennen (want vrijwel de hele mensheid is er mee behept en het is niet voorbehouden aan een bepaalde religie) als je het achter je gelaten hebt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 06:26   #193
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ken zowel het new age denken als het zgn positief denken niet.
Dus daar kan ik geen zinnig iets op zeggen.
Ik heb mij er gewoon nooit in verdiept.
Je hoeft je er niet in te verdiepen; het is overal aanwezig.
Bijna niet te missen als je niet de afgelopen 25 jaar in grote afzondering hebt geleefd.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 10:18   #194
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is heel gemakkelijk te herkennen (want vrijwel de hele mensheid is er mee behept en het is niet voorbehouden aan een bepaalde religie) als je het achter je gelaten hebt.
Het is idd heel gemakkelijk te herkennen(fundamentalistische gelovigen)?..aan het sektarisch gedrag. Sekten dulden geen indringers. Sekten kennen alleen leden en potentieele bekeerlingen. Dissidenten worden geband of tracht men anderzins het zwijgen op te leggen. (men verbiedt bijvoorbeeld het spreken over de sekte) Sekten en sektarisch gedrag is dan ook heel gemakkelijk te herkennen.

Goh...
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 10:19   #195
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je hoeft je er niet in te verdiepen; het is overal aanwezig.
Bijna niet te missen als je niet de afgelopen 25 jaar in grote afzondering hebt geleefd.
Ik heb er wel eens van gehoord ja. Net als van mister Tsjakka van het positief denken. Als jij het overzichtelijk vindt om mij daar te plaatsen, dan vind ik dat prima.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 10:33   #196
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is idd heel gemakkelijk te herkennen(fundamentalistische gelovigen)?..aan het sektarisch gedrag. Sekten dulden geen indringers. Sekten kennen alleen leden en potentieele bekeerlingen. Dissidenten worden geband of tracht men anderzins het zwijgen op te leggen. (men verbiedt bijvoorbeeld het spreken over de sekte) Sekten en sektarisch gedrag is dan ook heel gemakkelijk te herkennen.

Goh...
Niet anders dan wat ieder ander mens doet.
Als men niet dezelfde mening heeft, waarover dan ook, sluit men zich af, en zoekt men gelijkgestemde.

Jij voelt geen klik met mij zei je een tijd terug. Dat is niet anders dan wat de sekte doet.
Mijn gedrag, manier, karakter, uiting van ego, vind jij niet klikkend met jouw gedachten, uiting, karakter, meningen/aannames/beelden waarvan jij vol van bent, je prominente ego-uiting.
Ook al praat je over Liefde en dat soort blablablabla.. je hebt je hart voor mij afgesloten, voor mijn ego-uiting. Wat is dat anders dan dat wat de sekte doet?
Ik vind je zo een onbewuste man Niets. Je ziet echt niet dat jij je niet anders gedraagt dan dat de stekte doet.
Als iemand op dezelfde manier denkt als jij, ga je de persoon helemaal ophemelen.
Als iemand minder zweverig is dan jij, en geen opgeklopte praatjes houdt over Liefde en dat geblaat en gezweef, dan beeld je je in dat jij daar geen klik mee hebt.
Niets anders dan dat wat de sekte doet. En dat doen wij allemaal trouwens, is niets anders dan de ego-uiting van ieder ander mens.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 12:20   #197
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Niet anders dan wat ieder ander mens doet.
Als men niet dezelfde mening heeft, waarover dan ook, sluit men zich af, en zoekt men gelijkgestemde.

Jij voelt geen klik met mij zei je een tijd terug. Dat is niet anders dan wat de sekte doet.
Mijn gedrag, manier, karakter, uiting van ego, vind jij niet klikkend met jouw gedachten, uiting, karakter, meningen/aannames/beelden waarvan jij vol van bent, je prominente ego-uiting.
Ook al praat je over Liefde en dat soort blablablabla.. je hebt je hart voor mij afgesloten, voor mijn ego-uiting. Wat is dat anders dan dat wat de sekte doet?
Ik vind je zo een onbewuste man Niets. Je ziet echt niet dat jij je niet anders gedraagt dan dat de stekte doet.
Als iemand op dezelfde manier denkt als jij, ga je de persoon helemaal ophemelen.
Als iemand minder zweverig is dan jij, en geen opgeklopte praatjes houdt over Liefde en dat geblaat en gezweef, dan beeld je je in dat jij daar geen klik mee hebt.
Niets anders dan dat wat de sekte doet. En dat doen wij allemaal trouwens, is niets anders dan de ego-uiting van ieder ander mens.


Ik ben niet verenigd met iemand hier op dit forum via een sekte, een idee, een religie of whatever. Wat mij betreft mag iedereen moslim worden of dat gaan doen waar ik het niet over mag hebben. En zo sektarisch gedrag aan de dag leggen.

Wat jij niet ziet (en ook niet kan zien) is dat ik helemaal NERGENS aan gebonden ben. Maar dat geliefden elkaar herkennen. En dat 'geliefden' ga je vervolgens nog weer in een seksuele verhouding zien.

Jij ziet het als zweverig omdat jij het verschil niet kan zien met echte zweefkezen die zich met allerlei onzin bezighouden. Maar ja..alle chinezen lijken ook op elkaar he?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 12:30   #198
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ben niet verenigd met iemand hier op dit forum via een sekte, een idee, een religie of whatever. Wat mij betreft mag iedereen moslim worden of dat gaan doen waar ik het niet over mag hebben. En zo sektarisch gedrag aan de dag leggen.

Wat jij niet ziet (en ook niet kan zien) is dat ik helemaal NERGENS aan gebonden ben. Maar dat geliefden elkaar herkennen. En dat 'geliefden' ga je vervolgens nog weer in een seksuele verhouding zien.

Jij ziet het als zweverig omdat jij het verschil niet kan zien met echte zweefkezen die zich met allerlei onzin bezighouden. Maar ja..alle chinezen lijken ook op elkaar he?
Ik zie dat jij zeer gebonden bent aan ideeën, beelden, aannames, illusies, behoeftes, en je controledrang.
Je zit vast!

Je grote behoefte om je je geliefd te voelen, en romantisch te verenigen met je geliefde waarin je je in herkent, ontken je terwijl je een viespeuk bent die gestuurd wordt door zijn fysieke driften, zoals ieder ander man.
Vervolgens maak je je wijs dat jij uit Onvoorwaardelijke Liefde dat voelt, terwijl je simpelweg een egotripper bent, die zijn behoefte bevredigt op een forum.
Je laat zo duidelijk zien dat jij de romantiek in je relatie mist en in jezelf, en dat je het op het forum zoekt, terwijl romantiek niets met zelfkennis of bewustwording te maken heeft. Je weet echt niet wat je bent, maar je wilt jezelf ervan overtuigen dat jij dat wel weet..

Ruk je jezelf vaak in gedachten met de romantische dansende gesprekspartners dat je hier hebt?
Zo vaak zal het mogelijk niet zijn, omdat jij een oude man bent, maar als je dat doet, verbind je je fantasieën aan je dansende partners van het forum? Zoals Virgo/Sterre?

Ik verwacht geen eerlijk antwoord van je, mogelijk ben je simpelweg niet in staat om jezelf te zien, want het ontbreekt je volledig aan zelfkennis.

Je opgeblazen ego ontploft bijna door je geblablabla dat nergens op slaat. Holle worden die je neer zet, je bent echt een zweefNiets..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 12:37   #199
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Je grote behoefte om je je geliefd te voelen,
Je hele reactie geeft uitstekend je eigen denkwereld weer?.


Maar deze quote pik ik er toch even uit. Liefde is geen 'je geliefd voelen'. Zo zie jij dat. Als iemand als Mazihra binnenkomt vlieg jij jij er meteen op af om te knuffelen en te bewonderen. En als ze dan jouw verlangens niet beantwoord raak je weer teleurgesteld. Dat zag ik je doen bij Virgo, bij Lily en ook bij mij.
Liefde is dienend en niet vragend??

Maar je zult dit niet aannemen omdat je ego dat niet verdraagt en zo zul je ook nooit de Liefde kunnen ontdekken. Dus eigenlijk zit ik weer voor de kat zn viool tegen je aan te kletsen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 August 2013, 12:40   #200
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht

Maar deze quote pik ik er toch even uit.
Rot toch op sukkel!..
Ga toch op een rukforum met je vriend die je in de wc ging ontmoeten.
Dans gerust op de sites die er voor bedoeld zijn, seks-sites.
Oude rukker!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.